22.06.2011., srijeda

Željeznički ''semafori''

U cestovnom prometu postoje cestovni signalni znaci i semafori. U željezničkom prometu postoje također razni signalni znakovi koji strojovođama prenose razne informacije koje im trebaju tijekom vožnje vlaka, prilikom manevriranja, prilikom probe kočenja itd. Signalni znakovi daju se signalima. Signali mogu biti stalni, prijenosni ili ručni. Signalni znakovi mogu biti vidni, i čujni. Svjetlosni signali kojima se dozvoljava odlazak iz kolodvora, ulazak u kolodvor, prolazak na odsjeku neke pruge, podsjećaju na semafore kakve nalazimo na raskršćima u cestovnom prometu, pa ih ljudi nazivaju semaforimaTi signali mogu biti: ulazni, izlazni, prostorni i zaštitni. Ulazni signali dozvoljavaju ili zabranjuju ulazak vlaku u kolodvor. Izlazni signali dozvoljavaju ili zabranjuju vožnju vlaka iz kolodvora. Prostorni signali dozvoljavaju ili zabranjuju vožnju u sljedeći prostorni odsjek (ako je pruga podijeljena na više prostornih odsjeka, radi veće propusne moći pruge), zaštitni signal koji štiti određeno područje pruge ili kolodvora (skretnice, dijelove kolodvorskog područja, stajališta ako imaju zajednički peron za dvije usporedne pruge, osim ako peron nema pothodnik ili nadhodnik i u još nekim slučajevima). Glavni signali, za razliku od semafora u cestovnom prometu imaju više značenja ( u cestovnom prometu crveno-stani, žuto-oprezno i zeleno- prolazak slobodan) te se njima može predsignalizirati signalni znak sljedećeg glavnog signala, može se signalizirati da li vlak ide u pravac ili u skretanje, što je jako bitno, jer kada vlak na skretnicama skreće, brzina mora biti puno manja nego kod prolaska preko skretnica u pravcu, glavnim signalom mogu se davati obavijesti o iznimnom opreznom ulasku/izlasku u kolodvor itd. Tako se na glavnim signalima mogu pojavljivati razne svjetlosne kombinacije npr. Jedno crveno svjetlo znači da vlak mora stati, zeleno svjetlo znači da vlak može proći pokraj tog signala, jedno žuto svjetlo znači da vlak mora oprezno proći pokraj tog signala, jer će mu sljedeći signal možda biti crven, jedno žuto trepčuće svjetlo i jedno zeleno mirno svjetlo u kombinaciji znači da vlak ulazi/izlazi u skretanje, da mora voziti sporije ali da će sljedeći signal vjerojatno biti slobodan, itd. Kolika je brzina preko skretničkog područja određena je voznim redom, i za svaki kolodvor je drugačija, tako da strojovođa kad vidi ovakav signal, iz voznog reda mora znati točno koja je to brzina kojom može provesti vlak preko skretničkog područja koje štiti takav signal. Osim glavnih signala u željezničkom prometu koriste se i razni drugi signali pa tako imamo signale za manevriranje, signali osoblja kod vlakova (kad prometnik fućka i podiže signalnu svjetiljku to je signalni znak za polazak vlaku), razne signalne oznake na tablama, stupovima itd., signale za elektrovuču, skretnički signali itd. Signala, signalnih znakova i signalnih oznaka na željeznici ima jako puno, i zbog toga su svi oni detaljno objašnjeni Pravilnikom o značenju i uporabi signala, signalnih znakova i signalnih oznaka u željezničkom prometu, koji svi izvršni radnici u željezničkom prometu moraju jako dobro poznavati, kako bi se promet vlakova mogao uredno i sigurno odvijati.

- 10:55 - Komentari (0) - Isprintaj - #

< lipanj, 2011 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Svibanj 2018 (3)
Veljača 2018 (1)
Travanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (2)
Listopad 2016 (1)
Svibanj 2016 (1)
Prosinac 2011 (2)
Studeni 2011 (1)
Listopad 2011 (1)
Kolovoz 2011 (2)
Srpanj 2011 (1)
Lipanj 2011 (4)
Svibanj 2011 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Teme iz područja željeznice za sve one koji žele nešto saznati o željeznici.Teme bi trebale biti objašnjene na jednostavan način, tako da ih svatko može razumjeti.

mdautovi@gmail.com