23.10.2011., nedjelja

Evaluacijom prodajnog procesa do zadovoljnog klijenta osiguravajuće kuće

Povjerenje je utkano u samu bit osigurateljne branše. Kada osiguravajuća kuća izgubi povjerenje svojih klijenata može se sa sigurnošću reći da je njezino poslovanje opasno ugroženo. Stoga za osiguravajuće kuće prilično nezgodno zvuče rezultati studije, koju je provela Europe Business School nad klijentima iz SAD-a i Velike Britanije, koji pokazuju da 52 posto klijenata NE vjeruje svojim osiguravateljima. Makar u Hrvatskoj nisu provođena slična istraživanja može se vrlo lagano pretpostaviti, a uzimajući u obzir opću klimu nepovjerenja koja vlada u našem društvu, da je taj postotak još kudikamo veći nego što je to slučaj u SAD-u i Velikoj Britaniji. Na kraju krajeva podaci o slaboj prodaji životnih osiguranja u Hrvatskoj svojevrsni su argument izrečenih tvrdnji.



Ovo sigurno nije pravi način poslovanja u osiguranju koji jamči stalni rast prihoda

Grubo govoreći dimenzija odnosa između osiguravajućih kuća i njihovih klijenata može se podijeliti u dva glavna segmenta: na proizvod koji osiguravatelj prodaje te na komunikaciju koju ostvaruje s klijentima. Makar je proizvod koji osiguravajuća kuća prodaje smisao njezinog poslovanja bez ustručavanja se može reći da klijenti svoj konačni sud o vrijednosti neke kuće (pa onda i povjerenju koje joj daju) donose uglavnom putem komunikacije koju su ostvarili s njom. I spomenuto istraživanje Europe Business Schoola potvrdilo je da klijenti (ispitanici) smatraju da bi unaprijeđenje komunikacije s njima imalo najveći utjecaj opći razvoj povjerenja.

Neovisno od toga što osiguravajuće kuće s građanima komuniciraju na raznolike načine (oglašavanje, sponzorstva i donacije, distribucija brošura itd.) daleko najvažniji način komunikacije osiguravatelja i građana jest komunikacija „licem u lice“ koju građani ostvaruju sa zastupnicima i djelatnicima pojedinih kuća. Jednostavno, kakav dojam zastupnik ostavi na klijenta (potencijalnog klijenta) takav će dojam klijent (potencijalni klijent) imati o osiguravajućoj kući. Ako zastupnik ulijeva nepovjerenje zbog svog lošeg prodajnog nastupa, nezainteresiranosti za klijenta, neznanja o proizvodu koji prodaja ili osobnog nepoštenja normalno je da će klijent početi iskazivati nepovjerenje i prema osiguravatelju kojeg dotični zastupnik predstavlja. Može se dakle zaključiti da povjerenje i ugled osiguravajućoj kući uvelike donose (ili odnose) zastupnici s kojima građani ostvaruju kontakt. Stoga svaki osiguravatelj mora veliku pažnju posvetiti stalnom usavršavanju i motiviranju svojih zastupnika. Edukacija djelatnika o proizvodima koje prodaju, učenje i vježbanje prodajnih vještnina te razni modeli motivacije postaju sastavni dio svakodnevnog poslovanja. Ipak, sve to može biti uzaludno ukoliko ne postoje i mehanizmi evaluacije postignutog, odnosno mehanizmi koji će ukazati na elemente prodaje koje treba dodatno unaprijediti.

Jedan od najefikasnijih mehanizama zasigurno je implementacija mystery shoppinga u svakodnevno poslovanje. Mystery shopping omogućuje evaluaciju i kontrolu prodajnog procesa i rada zastupnika te sukladno tome i stalno unaprjeđenje usluge. Najvrijedniji kapital svake osiguravajuće kuće jest povjerenje koje klijenti imaju u nju, a kamen temeljac tog povjerenja su zastupnici koji predstavljaju kuću. Sukladno tome svaka informacije o radu zastupnika koja pruža mogućnost unaprjeđenje usluge postaje važan kamenčić ukupnog pozitivnog poslovanja osiguravajuće kuće.
- 21:17 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Pozicija branda u svijesti kupca

Mjerenja vrijednosti i snage branda već su dugo godina uobičajena na našem tržištu. Ipak, riječ „uobičajena“ treba uzeti s određenom rezervom jer su takva istraživanja postala „uobičajena” u mjerenjima široko poznatih brandova (telekomunikacijske mreže, televizijske kuće, trgovački lanci i slično). Njihove proizvode i usluge koristi veliki broj potrošača tako da među različitim skupinama potrošača u Hrvatskoj nije toliko teško provesti istraživanje.

S druge strane, mjerenja pozicije brandova koji nisu u žiži javnog zanimanja nisu baš česta. To što se agencije za istraživanje tržišta nisu usmjerile na takve brandove ne znači da i za ostale brandove ne vrijede ista pravila.
Dobro pozicionirani brandovi osiguravaju mirno poslovanje koje se očituje stalnim i pouzdanim tržišnim udjelom. Međutim, brojna istraživanja su dokazala korelaciju između vrijednosti branda i zapošljavanja kvalitetnijih djelatnika u tvrtci te sa većom profitabilnošću poslovanja. Štoviše, vodeći marketinški stručnjaci smatraju da brand čini i do 50 posto vrijednosti nekog poduzeća ili nekog proizvoda.

Naš MSA tim razvio je izvanredan sklop metodoloških modela pomoću kojih možete utvrditi poziciju svojeg branda u svijesti potrošača. Naglasak smo stavili na poslovna područja sa čijim brandovima šira javnost nije u tolikoj mjeri upoznata, ali koja ostvaruju velike dobitke ili gubitke zbog bolje ili lošije pozicije branda u svijesti potrošača.
Osim ispitivanja mišljenja, stavova i ponašanja potrošača svjesni smo činjenice o važnom utjecaju prodajnih djelatnika na stvaranje pozitivne percepcije o brandu. Zbog toga smo za vas razvili i metodološki sklop za mjerenje raspoloženja prodajnih djelatnika prema vašem i konkurentskom brandu.

Budite sigurni da je dobra pozicija branda glavni razlog zbog kojega će potrošač u svojoj svijesti odlučiti da kupi vaš proizvod. Zato morate ne samo štititi svoj tržišni udjel već ga morate pokušati povećati a to se najefikasnije postiže dobrom reputacijom. Pomoću naših jedinstvenih istraživanja dobivate precizne informacije o poziciji vašeg branda u svijesti potrošača, kvalitetan uvid u komparativne prednosti i nedostake vašeg branda u odnosu na konkurente, ali i u glavne razloge trenutne pozicije branda. Ovdje se radi o informacijama od presudne važnosti za bilo koju aktivnost i odluku kojoj je cilj poboljšanje prodajnih rezultata.

p.s. znači važno je imati dobar imidž cool pa nikada dosta materijala o brandiranju ...



- 21:14 - Komentari (0) - Isprintaj - #

< listopad, 2011 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Svibanj 2014 (1)
Svibanj 2013 (1)
Ožujak 2013 (1)
Listopad 2012 (1)
Rujan 2012 (1)
Kolovoz 2012 (1)
Svibanj 2012 (1)
Travanj 2012 (1)
Veljača 2012 (2)
Studeni 2011 (1)
Listopad 2011 (2)
Kolovoz 2011 (1)

Ovo je blog tvrtke MSA zadovoljstvo kupaca - agencije specijalizirane za mystery shopping ... nadamo se da ćemo biti korisni sretan