Jučer sam bila na Plitvičkim jezerima i, dok sam promatrala kako voda polako teče kroz slapove i oblikuje staze u stijeni, nisam mogla ne povući paralelu s marketingom.
Svi prihvaćamo da voda strpljivo gradi svoj put, ali kada je u pitanju naš posao i posebice marketing - zahtijevamo brzinski uspjeh
Priroda pokazuje da sve što vrijedi - zahtijeva vrijeme i trud, zato bez kontinuiteta, prilagodbe i stalnog učenja, pravi rezultati obično izostaju.
Da li se i vi u poslu vodite prirodnim tempom ili ste skloni "brzim tokovima"?
Pogledajmo sada što možemo naučiti kroz promociju Plitvičkih jezera i njihovog statusa svjetski poznate prirodne lokacije
1. Autentičnost privlači
Svaki brend treba biti ono što stvarno je i ne se truditi biti nešto što nije. Najvažniji zadatak marketing agencije je pomoći vam da ostanete vjerni svojoj misiji i vrijednostima, jer autentičnost je ono što će vam stvoriti dugoročnu povezanost s publikom.
2. Kontinuiteta kvalitete
Ulaganje u infrastrukturu, očuvanje i kvalitetu korisničkog iskustva daleko je najvrjednije u što se isplati ulagati. Konzistentno korisničko iskustvo stvara povjerenje i lojalnost, a to postaje ključ za održivi rast.
3. Moć storytellinga
Često se 'pričanje priča' smatra nečim što nije potrebno za razvoj brenda i prodaje, no istraživanja pokazuju da svi brendovi koji koriste storytelling, stvaraju iskustvo koje se pamti. Konkretno, kupci vole čuti priču o nastanku tvrtke, razvoju i povijesti izgradnje brenda te anegdotama kod razvoja vašeg poslovanja. Priče pretvaraju obične kupce u vjerne ambasadore brenda i one koji preporučuju dalje.
4. Odgovornost
Isticanje odgovornog ponašanja u poslovanju, daje dodatnu vrijednost i privlači klijente kojima su prije svega važni odanost, međusobno poštovanje, poštivanje rokova i visoka odgovornost da će se dogovoreno napraviti.
Plitvice naravno imaju i veliku prednost, a to je originalnost i posebnost od svih drugih turističkih lokacija.
No, posao marketingaša mora biti pomoći vam pronaći vašu originalnost i posebnost, koju ćete ponavljati na svim kanalima godinama. Upravo ta jasna poruka često postane prva asocijacija kupaca i ono na što reagiraju, kada su u pitanju vaši proizvodi i usluge.
Oznake: promocija, marketing agencija, marketing, prodaja
Može li se pred-prodaja u nekom obliku delegirati vanjskoj agenciji za marketing? Iz iskustva vidimo da, uz dobru organizaciju, itekako može!
Uspjeh prodaje često ovisi o temeljitim pripremama prije nego se dogodi prodaja. Pre-sales faza zato igra ključnu ulogu u osiguravanju da potencijalni kupci ne samo razumiju vašu ponudu, već da su dovoljno zainteresirani za daljnje korake. Ovdje do izražaja dolaze pre-sales aktivnosti koje možemo izvesti kao vaša marketinška agencija.
Ključne pre-sales aktivnosti koje za vas može raditi marketinška agencija, uštedjeti vam puno vremena i pomoći da maksimalno iskoristite prilike na tržištu...
1. Analizirajmo vaše tržište i konkurenciju
Prva i možda najvažnija pre-sales aktivnost je detaljna analiza tržišta. Agencija analizira vašu industriju, trendove, konkurente i buduće klijente, kako bi razumjela gdje su najveće prilike.
Analiza uključuje: identificiranje vaših glavnih konkurenata i njihovih strategija, prepoznavanje tržišnih prilika koje vaša tvrtka može popuniti, te analiza potražnje za vašim proizvodima ili uslugama u određenom segmentu.
2. Izrada lead generation strategije
Lead generation, ili generiranje potencijalnih prilika, ključno je za pre-sales fazu. Agencija za vas izrađuje i implementira strategiju za prikupljanje kvalitetnih leadova koristeći razne alate i kanale, kao što su: e-mail marketing, Google Adwords, društvene mreže, optimizacija za tražilice ili tzv.SEO, webinari, whitepapers i e-knjige. Leadovi koji dođu iz ovih kampanja postaju stvarno zainteresirani za vaše proizvode ili usluge, što uvelike olakšava kasniju prodaju.
3. Kreiranje i distribucija sadržaja
Kvalitetan sadržaj igra ključnu ulogu u edukaciji i privlačenju potencijalnih klijenata. Agencija predlaže sadržaj prilagođen svakom koraku prodajnog lijevka, od svijesti do razmatranja i konačne odluke. To može uključivati:
- Blogove i članke koji rješavaju probleme vaše ciljne publike.
- Studije slučaja koje prikazuju uspjehe vaših dosadašnjih klijenata.
- Video sadržaje, vodiče i infografike koje objašnjavaju vrijednost vaših rješenja.
4. Segmentacija i kvalifikacija leadova
Nakon što agencija generira leadove, sljedeći korak je njihova segmentacija i kvalifikacija. Ovo uključuje procjenu svakog leada prema kriterijima kao što su industrija, veličina tvrtke, budžet i interes za vašu ponudu. Na ovaj način, prodajni tim može se fokusirati samo na one leadove koji imaju najveći potencijal za konverziju. Također, i iz svakog lead izvući maksimum za naredne kvartale i godine suradnje.
5. Nurturing kampanje
Za leadove koji nisu spremni odmah donijeti odluku, agencija može kreirati nurturing kampanje. Ova vrsta kampanja održava interes potencijalnih klijenata kroz personalizirane informacije, čime ih polako "zagrijava" za prodajni proces. Nurturing kampanje su i odlična dugoročna strategija, koja osigurava da vaši leadovi ostanu zainteresirani dok ne budu spremni za kupnju.
6. Postavljanje CRM sustava
Agencija može implementirati i održavati vaš CRM sustav koji svima koji unutar vašeg tima sudjeluju u prodaji, omogućava praćenje svih leadova, njihovih interakcija i statusa u prodajnom procesu. CRM sustavi pomažu prodajnim timovima da ostanu organizirani, učinkovito komuniciraju s leadovima i ne propuste prilike za follow-up.
7. Izrada personaliziranih ponuda
Jedna od ključnih pre-sales aktivnosti je izrada personaliziranih ponuda. Agencija vam, temeljem vašeg briefa i detaljne analize, predlaže najoptimalnije prodajne poruke sa konkretnim pozivima na akciju. One uvelike povećavaju šanse za uspjeh u prodaji.
Agencija kao dugogodišnji partner
Nažalost, dok se aktivno i vrlo uspješno bavimo povećanjem prodaje za naše klijente, tu i tamo načujemo kako smo u planu samo za 1.godinu. A što nakon 1.godine? Oni najuspješniji agenciju su prestali gledati kao na jednokratni deal, već kao tim koji kada donosi rezultate, čuvaju kao 'oko u glavi'. Nijedna agencija ne može kvalitetno odrađivati previše pred-prodaje, zbog čega mnogi često ostaju odbijeni.
Skratite vrijeme potrebno za zaključenje prodaje, povećajte kvalitetu leadova i svoj potencijal za uspjeh. S dobrom pripremom, analizom i segmentacijom tržišta, kvalitetan sadržaj i automatizirani alati uvelike će vam omogućiti lakšu i učinkovitiju prodaju. Osigurajte još danas bolji omjer konverzije i dugoročni rast.
Oznake: sales, prodaja, marketing, marketing agencija, kampanja
Jedan od najizazovnijih trenutaka za svaki brend, svakako je kada se suoči s negativnim medijskim pisanjem ili, još gore, kada ga mediji potpuno ignoriraju. Što učiniti u takvim situacijama? I kako izgraditi ili obnoviti svoj ugled u očima javnosti?
Ovih nekoliko ključnih koraka svakako vam preporučujem poduzeti:
1. Suočite se s negativnim publicitetom - ne bježite
Kada se pojavi negativan članak o vašem brendu (ili vašem radu), prva reakcija može biti da se povučete ili pokušate ignorirati situaciju. Međutim, to je vjerujte, najgora opcija. Ignoriranje problema ostavit će u očima ljudi oko vas i vaših kupaca dojam da nemate kontrolu. Zato, ako ste krivi - priznajte krivicu i ispričajte se. A zatim nastavite komunicirati prirodno, pozitivno, otvoreno i transparentno.
U kriznim situacijama, autentičnost je ključna jer ljudi najviše cijene kada brendovi priznaju greške i poduzmu korake za njihovo ispravljanje.
2. Stvorite vlastitu priču
Velika greška brendova, a posebice onih koji su već itekako uspješni, je da čekaju da ih mediji nazovu. Ako mediji ne pišu o vama, ne čekajte da se to promijeni samo od sebe. Kreirajte vlastitu priču i preko agencije im javite koje su vaše novosti. Za novinare i medije uvijek ostavite 'mesa' i dajte im ekskluzivu, kad god to možete, a paralelno širite svoje važne poruke preko kanala koje kontrolirate - svoje društvene mreže, blog, email newsletter, videe i vlastite evente. Redovito dijelite vrijedne sadržaje koji pokazuju vašu ekspertizu, vrijednosti, uspjehe, inicijative u zajednici, inovacije, nagrade...
Ljudi jako vole povezivanje s brendovima kroz autentične, ljudske priče.
3. Proaktivno radite s medijima
Najvažnije, nemojte čekati da mediji sami dođu k vama. Razvijte proaktivan pristup odnosima s javnošću. Pošaljite relevantne, zanimljive priče novinarima koji pišu o vašoj industriji. Nudite im ekskluzivne informacije ili intervju s ključnim ljudima iz tvrtke. Mediji su uvijek u potrazi za zanimljivim pričama – pomozite im da prepoznaju vašu.
Oprez, uvijek se prije slanja vaše priče medijima posavjetujte sa marketing stručnjakom, kako ne biste završili u njihovoj spam listi...
4. Gradite mrežu saveznika
Povežite se s utjecajnim osobama u svojoj industriji, blogerima, podcasterima ili mikro-influencerima koji mogu pomoći da se vaš glas čuje. Ponekad nije dovoljno samo čekati na tradicionalne medije – izgradite odnose s onima koji već imaju utjecaj i publiku koja bi mogla biti zainteresirana za vaš brend.
5. Usredotočite se na dugoročno povjerenje
Najvažnija stvar kod izgradnje brenda i dugoročne prodaje je povjerenje vaše publike. Ako vaši klijenti, partneri i zaposlenici vjeruju u vaš brend, negativni medijski publicitet imat će manji utjecaj. Izgradnja tog povjerenja dolazi kroz ispunjavanje obećanja, kvalitetan proizvod ili uslugu, i odgovorno poslovanje.
Zapamtite, negativan medijski publicitet nije vaš kraj već prilika da pokažete svoju snagu i sposobnost prilagodbe.
A ako vas mediji trenutno ne primjećuju, nemojte čekati – preuzmite inicijativu i postanite glavni narator svoje priče. U današnjem svijetu, svatko može biti izdavač. Iskoristite to!
Kako se nositi s izazovima negativnog publiciteta, i kako napraviti strategiju rada s medijima...Javite se i rado ću vam otkriti brojne korisne informacije!
Martina Kocijan Gulan,
voditeljica marketinga agencije vMEDIA
više od 15 godina iskustva u promociji različitih brendova
E-mail: martina@kreativna-vjeverica.com
Mob. +385-91-7520-610
Oznake: marketing, marketing agencija, biznis, prodaja, mediji, PR, odnosi s javnošću
Za jednu marketing kampanju, vi ćete mi uzeti 500 eura, a za mjesec dana rada naplaćivat ćete mi 1.000€ i više. Kako to može biti moguće i zašto mislite da to ne mogu sam/a? - često čujemo na sastancima sa pojedinim mikro tvrtkama, kojima je veliki izazov likvidnost i stabilnost poslovanja. Frustrirani svojom situacijom, koja im se nekad (pogrešno) čini nepromjenjivom, direktori malih poduzeća puno puta 'napadaju' marketing profesionalce, jednako kao što dan kasnije napdaju automehaničare jer su ih 'prevarili' za 200€ u 30min posla ili doktore jer su im uzeli 70€ nakon 45-minutnog ultrazvuka.
Ono što ljuti ne žele priznati je da su se svi oni --- doktori, automehaničari, dobri kozmetičari, vrhunski profesori, najbolji marketingaši, itd., školovali preko 15+godina, da bi u roku odmah znali što ne valja, što treba popraviti i kako to točno napraviti.
Samo neke od situacija u kojima se nađu i ne žele prihvatiti pomoć drugih:
1. podigli su svoj brend od nule ili ga naslijedili od roditelja, gradili godinama i pouzdali se u reklamu 'od uha do uha'. Ali, tržište se promijenilo i ljudi koji su im nekada bili kupci, danas to više nisu. Svjesni novonastale situacije, dugo se opiru ikakvom ulaganju u reklame, a posebice zaziru od marketing agencija, misleći da će im netko uzeti zadnji novac. Ne sjete se ni sami pokrenuti bilo kakvu marketing kampanju, a ako ti i učine, često brzo odustanu sa stavom da 'ne funkcionira'...
2. sve znaju sami. Educiraju se oko Google Adsa, pisanja tekstova, SEO-a, slaganja socijalnih mreža, umjetne inteligencije i organizacije evenata, doslovce u isto vrijeme. Sve rade ad-hoc i bez plana, jureći sa jedne aktivnosti na drugu, dok nakon niza mjeseci (ili godina) ne shvate da su potrošili brdo novaca za efekt lješnjaka.
3. traže pomoć marketing profesionalca, ali ga nadziru u svakom koraku bez prestanka. Ne dopuštaju agenciji da predlaže i implenetira nove ideje, sve što se dogovore stotinu puta se pregledava, iznova odobrava i mikromenadžira, što na kraju rezultira ili otkazom ugovora od strane agencije ili prevelikom frustracijom klijenta, koji godinama luta ne znajući prepustiti uzde.
Srećom, postoje ljudi koji brzo prepoznaju vrijednost marketing stručnjaka, rado prepuštaju dio svog posla, uče od marketingaša, upijaju znanje i brzo se prilagođavaju novim trendovima, navikama potrošača i tržištu koje se neprestano mijenja.
Jeste li idealan klijent za marketing agenciju i onaj kojeg će dobra agencija odbiti sa 'ne možemo vam pomoći'? Provjerite u nastavku...
1. sve kontroliram sam/sama -1
2. volim delegirati poslove drugima +1
3. volim čuti savjete stručnjaka o svom poslu, bez da me to vrijeđa +1
4. ne mogu prihvatiti kritiku za ono što radim -1
5. teško mi je shvatiti što marketingaši misle -1
6. ne volim promjene niti novitete -1
7. trendovi su tu da se slijede, ali ako odgovaraju našim brendovima +1
8. dobar brainstrorming sa nekim tko nas gleda izvana, može nam donijeti puno benefita +1
9. imam ljude koji mogu naučiti marketing, pa nije to tako teško! -1
10. ne ulažem u edukaciju svojih ljudi, ne vidim za to potrebe -1
11. ulaganje u ljude je ulaganje u moju poslovnu budućnost+1
12. usudim se isprobavati pametne alate +1
13. umjetna inteligencija će nas uništiti -1
14. umjetna inteligencija nije sveznajuća, ali rado ću koristiti njene benefite +1
15. lakše mi je koordinirati poslove drugima, nego sve raditi solo +1
16. ja sam pametni/ja od bilo kakvog marketing znalca -1
17. marketing? ne pada mi na pamet plaćati to -1
18. sa pravim ulaganjima u marketing, prosperiram višestruko +1
19. ljut/sa sam kada marketing kampanja ne poveća prodaju x3 -1
20. cilj jednih kampanja je donijeti povećanje prodaje, a drugih brend recgonition s kojim kupci dobivaju povjerenje +1
Zbrojite svoja stajališta i ako imate između 8 i 10 bodova, vi ste idealan klijent za marketing agenciju. Ako je vaš broj ispod 8, bit će vam prilično izazovno surađivati sa marketing profesionalcem, no ne i nemoguće ako se potrudite slušati! A ako ste debelo ispod broja 5, ne bih vam preporučila kontaktiranje marketing agencije. Jednostavno ne govorite istim jezikom.
Nekada je za poslovanje puno važnije shvatiti tko ste, što želite postići i kuda idete, a zatim se okružiti sa ljudima koji vam žele pomoći, nego juriti bespućima marketing svijeta, switchati se od jednog kvazi stručnjaka bez iskustva do drugog i govoriti da nema rezultata. Ono što drugi čuju kada to govorite, je da - vaš proizvod ili usluga ne vrijedi ništa.
Na kraju, savjetovala bih vam kao netko tko u marketingu radi i educira se preko 15+ godina, uz sito i rešeto izazova odrađenih tijekom milijun marketing kampanja...da se okružite sa ljudima koji prije svega imaju stručno znanje, voljni su raditi za vas što god treba i imaju tu nevjerojatno zaraznu pozitivnu energiju koja otvara vrata (!) Na taj način, uspjet ćete (uspjet ćemo!) što god reklamirali!
Kontaktirajte nas za neobvezan sastanak i personalizirane marketing savjete
vMEDIA, one-stop marketing agencija
martina@kreativna-vjeverica.com
+385-91-7520-610
gossip-vijesti.com/vmedia
Oznake: marketing agencija, marketing, Marketing biznis, reklama, Reklamiramo, oglašavanje, umjetna, prodaja, klijent
Osnovan 2010.godine
piše: Martina Kocijan Gulan,
voditeljica marketinga agencije vMEDIA sa više od 15 godina iskustva u promociji različitih brendova
E-mail: martina@kreativna-vjeverica.com
Mob. +385-91-7520-610