Često na sastancima čujem kako se cijene osobe, koje dobro multitaskaju više složenih marketinških zadataka. Također čujem i da je nužno postalo 'ne bacati budžet u vjetar' i početi raditi s nekime tko je prošao barem desetljeće različitih projekata i zna biti kormilar broda.
Biti multitaksing osoba sve se više smatra supermoći, jer je to vještina koja brendovima donosi holistički pristup marketingu, bez početničkih pogreški i padova.
Hodajuća marketinška enciklopedija
Zamislite marketinškog stručnjaka koji zna sve - može dizajnirati privlačne bannere u Photoshopu, pisati primamljive oglase za Google, osmisliti strategije društvenih medija i analizirati podatke poput pravog detektiva. To je osoba koja može ući u bilo koji tim i dati svoj doprinos odmah, bez obzira treba li izgraditi strategiju brenda od 0, digitalni marketing, SEO, event management, LinkedIn ili e-mail kampanje.
Pravi stručnjak mora zna kako sve to povezati, baš kao što kuhar zna kako spojiti začine u savršeno jelo.
Svi volimo multitasking, zar ne?
I dok je to ponekad poput balansiranja tanjura u cirkusu, vrhunski marketinški stručnjak mora biti poput cirkuskog akrobata – ne ispuštati tanjur! Mora imati sposobnost da se istovremeno bavi SEO optimizacijom, kreiranjem sadržaja, analizom podataka i upravlja proračunom, te jasno razumije kako svi ti dijelovi funkcioniraju zajedno.
Ako želite plaćene kampanje na društvenim mrežama, važno je da ih radi osoba koje će ta kampanje uklopiti i u vašu SEO strategiju, dizajn i cjelokupnu viziju brenda, jer dobra Facebook kampanja može povećati pretraživanje brenda na Googleu. Isto tako, ako želite sadržajni marketing, vaš marketingaš mora razumjeti praćenje analitike, e-mail marketing, web dizajn, backlinkove i odnose s medijima, kako bi pravu informaciju dostavio pravim ljudima u pravo vrijeme.
Marketinški pijanist ne može svirati samo jednu tipku
Gledajmo na to ovako: vrhunski marketing stručnjak je poput pijanista. Ako zna svirati samo jedan akord, svira uvijek jedan te isti ton. Ako se potrudi naučiti sve, zajedno možete stvoriti simfoniju.
A što je sa specijalizacijom?
Da, specijalizacija je važna i ključno je razumjeti kako svaki dio marketinga doprinosi ukupnom uspjehu. Ali netko mora razumjeti, naučiti i neprestano usavršavati znanje svih dijelova koje specijalizanti odrađuju, kako bi bio najbolji mogući ravnatelj vašeg b(r)enda.
Zamislite samo izgradnju ili (re)branding vašeg weba - mnogi neiskusni reći će 'ma, to ćemo lako u Wordpressu, vi samo dostavite tekst!' A gdje je razgovor o sadržajnom marketingu, SEO-u, Google recenzijama, prikupljanju baze kontakata, suradnji s medijima, strategiji društvenih mreža, interaktivnosti i lakom budućem ažuriranju bez stalnih 'zakrpa'...
Nikakvi prečaci nikada nisu nijednu tvrtku i njen brend doveli do povećanja prodaje, ako se svaki dio marketinga odrađuje zasebno i sa puno kokoški u kokošinjcu.
Na terenu, ono što čini vrhunskog marketinškog stručnjaka nije samo tehnička vještina, već sposobnost sagledavanja cjelokupne slike, povezivanja različitih marketinških taktika i kanala te stalnog učenja i prilagođavanja novim trendovima.
'Mislite li da bismo i mi trebali biti na Instagramu, Tik Toku, You Tube Shortsu, Pinterestu...?' - i većina marketingaša lagat će da, naravno.
I ne zaboravite – malo šarma i humora uvijek pomaže da se prepozna stručnjak s kojim će vam biti zadovoljstvo raditi godinama!
Stoga, ako želite superjunaka iz svijetu marketinga za sebe, pripremite se zaroniti u njegov fascinantni svemir i poslušati što vam ima za reći. Uostalom, najuspješniji poduzetnici su oni koji znaju da je svaki djelić slagalice važan - i koji su uvijek spremni potruditi se pronaći onaj zadnji, koji će im dati krila
Oznake: marketing, marketing agencija, business, oglašavanje, reklame
Za jednu marketing kampanju, vi ćete mi uzeti 500 eura, a za mjesec dana rada naplaćivat ćete mi 1.000€ i više. Kako to može biti moguće i zašto mislite da to ne mogu sam/a? - često čujemo na sastancima sa pojedinim mikro tvrtkama, kojima je veliki izazov likvidnost i stabilnost poslovanja. Frustrirani svojom situacijom, koja im se nekad (pogrešno) čini nepromjenjivom, direktori malih poduzeća puno puta 'napadaju' marketing profesionalce, jednako kao što dan kasnije napdaju automehaničare jer su ih 'prevarili' za 200€ u 30min posla ili doktore jer su im uzeli 70€ nakon 45-minutnog ultrazvuka.
Ono što ljuti ne žele priznati je da su se svi oni --- doktori, automehaničari, dobri kozmetičari, vrhunski profesori, najbolji marketingaši, itd., školovali preko 15+godina, da bi u roku odmah znali što ne valja, što treba popraviti i kako to točno napraviti.
Samo neke od situacija u kojima se nađu i ne žele prihvatiti pomoć drugih:
1. podigli su svoj brend od nule ili ga naslijedili od roditelja, gradili godinama i pouzdali se u reklamu 'od uha do uha'. Ali, tržište se promijenilo i ljudi koji su im nekada bili kupci, danas to više nisu. Svjesni novonastale situacije, dugo se opiru ikakvom ulaganju u reklame, a posebice zaziru od marketing agencija, misleći da će im netko uzeti zadnji novac. Ne sjete se ni sami pokrenuti bilo kakvu marketing kampanju, a ako ti i učine, često brzo odustanu sa stavom da 'ne funkcionira'...
2. sve znaju sami. Educiraju se oko Google Adsa, pisanja tekstova, SEO-a, slaganja socijalnih mreža, umjetne inteligencije i organizacije evenata, doslovce u isto vrijeme. Sve rade ad-hoc i bez plana, jureći sa jedne aktivnosti na drugu, dok nakon niza mjeseci (ili godina) ne shvate da su potrošili brdo novaca za efekt lješnjaka.
3. traže pomoć marketing profesionalca, ali ga nadziru u svakom koraku bez prestanka. Ne dopuštaju agenciji da predlaže i implenetira nove ideje, sve što se dogovore stotinu puta se pregledava, iznova odobrava i mikromenadžira, što na kraju rezultira ili otkazom ugovora od strane agencije ili prevelikom frustracijom klijenta, koji godinama luta ne znajući prepustiti uzde.
Srećom, postoje ljudi koji brzo prepoznaju vrijednost marketing stručnjaka, rado prepuštaju dio svog posla, uče od marketingaša, upijaju znanje i brzo se prilagođavaju novim trendovima, navikama potrošača i tržištu koje se neprestano mijenja.
Jeste li idealan klijent za marketing agenciju i onaj kojeg će dobra agencija odbiti sa 'ne možemo vam pomoći'? Provjerite u nastavku...
1. sve kontroliram sam/sama -1
2. volim delegirati poslove drugima +1
3. volim čuti savjete stručnjaka o svom poslu, bez da me to vrijeđa +1
4. ne mogu prihvatiti kritiku za ono što radim -1
5. teško mi je shvatiti što marketingaši misle -1
6. ne volim promjene niti novitete -1
7. trendovi su tu da se slijede, ali ako odgovaraju našim brendovima +1
8. dobar brainstrorming sa nekim tko nas gleda izvana, može nam donijeti puno benefita +1
9. imam ljude koji mogu naučiti marketing, pa nije to tako teško! -1
10. ne ulažem u edukaciju svojih ljudi, ne vidim za to potrebe -1
11. ulaganje u ljude je ulaganje u moju poslovnu budućnost+1
12. usudim se isprobavati pametne alate +1
13. umjetna inteligencija će nas uništiti -1
14. umjetna inteligencija nije sveznajuća, ali rado ću koristiti njene benefite +1
15. lakše mi je koordinirati poslove drugima, nego sve raditi solo +1
16. ja sam pametni/ja od bilo kakvog marketing znalca -1
17. marketing? ne pada mi na pamet plaćati to -1
18. sa pravim ulaganjima u marketing, prosperiram višestruko +1
19. ljut/sa sam kada marketing kampanja ne poveća prodaju x3 -1
20. cilj jednih kampanja je donijeti povećanje prodaje, a drugih brend recgonition s kojim kupci dobivaju povjerenje +1
Zbrojite svoja stajališta i ako imate između 8 i 10 bodova, vi ste idealan klijent za marketing agenciju. Ako je vaš broj ispod 8, bit će vam prilično izazovno surađivati sa marketing profesionalcem, no ne i nemoguće ako se potrudite slušati! A ako ste debelo ispod broja 5, ne bih vam preporučila kontaktiranje marketing agencije. Jednostavno ne govorite istim jezikom.
Nekada je za poslovanje puno važnije shvatiti tko ste, što želite postići i kuda idete, a zatim se okružiti sa ljudima koji vam žele pomoći, nego juriti bespućima marketing svijeta, switchati se od jednog kvazi stručnjaka bez iskustva do drugog i govoriti da nema rezultata. Ono što drugi čuju kada to govorite, je da - vaš proizvod ili usluga ne vrijedi ništa.
Na kraju, savjetovala bih vam kao netko tko u marketingu radi i educira se preko 15+ godina, uz sito i rešeto izazova odrađenih tijekom milijun marketing kampanja...da se okružite sa ljudima koji prije svega imaju stručno znanje, voljni su raditi za vas što god treba i imaju tu nevjerojatno zaraznu pozitivnu energiju koja otvara vrata (!) Na taj način, uspjet ćete (uspjet ćemo!) što god reklamirali!
Kontaktirajte nas za neobvezan sastanak i personalizirane marketing savjete
vMEDIA, one-stop marketing agencija
martina@kreativna-vjeverica.com
+385-91-7520-610
gossip-vijesti.com/vmedia
Oznake: marketing agencija, marketing, Marketing biznis, reklama, Reklamiramo, oglašavanje, umjetna, prodaja, klijent
Osnovan 2010.godine
piše: Martina Kocijan Gulan,
voditeljica marketinga agencije vMEDIA sa više od 15 godina iskustva u promociji različitih brendova
E-mail: martina@kreativna-vjeverica.com
Mob. +385-91-7520-610