Za jednu marketing kampanju, vi ćete mi uzeti 500 eura, a za mjesec dana rada naplaćivat ćete mi 1.000€ i više. Kako to može biti moguće i zašto mislite da to ne mogu sam/a? - često čujemo na sastancima sa pojedinim mikro tvrtkama, kojima je veliki izazov likvidnost i stabilnost poslovanja. Frustrirani svojom situacijom, koja im se nekad (pogrešno) čini nepromjenjivom, direktori malih poduzeća puno puta 'napadaju' marketing profesionalce, jednako kao što dan kasnije napdaju automehaničare jer su ih 'prevarili' za 200€ u 30min posla ili doktore jer su im uzeli 70€ nakon 45-minutnog ultrazvuka.
Ono što ljuti ne žele priznati je da su se svi oni --- doktori, automehaničari, dobri kozmetičari, vrhunski profesori, najbolji marketingaši, itd., školovali preko 15+godina, da bi u roku odmah znali što ne valja, što treba popraviti i kako to točno napraviti.
Samo neke od situacija u kojima se nađu i ne žele prihvatiti pomoć drugih:
1. podigli su svoj brend od nule ili ga naslijedili od roditelja, gradili godinama i pouzdali se u reklamu 'od uha do uha'. Ali, tržište se promijenilo i ljudi koji su im nekada bili kupci, danas to više nisu. Svjesni novonastale situacije, dugo se opiru ikakvom ulaganju u reklame, a posebice zaziru od marketing agencija, misleći da će im netko uzeti zadnji novac. Ne sjete se ni sami pokrenuti bilo kakvu marketing kampanju, a ako ti i učine, često brzo odustanu sa stavom da 'ne funkcionira'...
2. sve znaju sami. Educiraju se oko Google Adsa, pisanja tekstova, SEO-a, slaganja socijalnih mreža, umjetne inteligencije i organizacije evenata, doslovce u isto vrijeme. Sve rade ad-hoc i bez plana, jureći sa jedne aktivnosti na drugu, dok nakon niza mjeseci (ili godina) ne shvate da su potrošili brdo novaca za efekt lješnjaka.
3. traže pomoć marketing profesionalca, ali ga nadziru u svakom koraku bez prestanka. Ne dopuštaju agenciji da predlaže i implenetira nove ideje, sve što se dogovore stotinu puta se pregledava, iznova odobrava i mikromenadžira, što na kraju rezultira ili otkazom ugovora od strane agencije ili prevelikom frustracijom klijenta, koji godinama luta ne znajući prepustiti uzde.
Srećom, postoje ljudi koji brzo prepoznaju vrijednost marketing stručnjaka, rado prepuštaju dio svog posla, uče od marketingaša, upijaju znanje i brzo se prilagođavaju novim trendovima, navikama potrošača i tržištu koje se neprestano mijenja.
Jeste li idealan klijent za marketing agenciju i onaj kojeg će dobra agencija odbiti sa 'ne možemo vam pomoći'? Provjerite u nastavku...
1. sve kontroliram sam/sama -1
2. volim delegirati poslove drugima +1
3. volim čuti savjete stručnjaka o svom poslu, bez da me to vrijeđa +1
4. ne mogu prihvatiti kritiku za ono što radim -1
5. teško mi je shvatiti što marketingaši misle -1
6. ne volim promjene niti novitete -1
7. trendovi su tu da se slijede, ali ako odgovaraju našim brendovima +1
8. dobar brainstrorming sa nekim tko nas gleda izvana, može nam donijeti puno benefita +1
9. imam ljude koji mogu naučiti marketing, pa nije to tako teško! -1
10. ne ulažem u edukaciju svojih ljudi, ne vidim za to potrebe -1
11. ulaganje u ljude je ulaganje u moju poslovnu budućnost+1
12. usudim se isprobavati pametne alate +1
13. umjetna inteligencija će nas uništiti -1
14. umjetna inteligencija nije sveznajuća, ali rado ću koristiti njene benefite +1
15. lakše mi je koordinirati poslove drugima, nego sve raditi solo +1
16. ja sam pametni/ja od bilo kakvog marketing znalca -1
17. marketing? ne pada mi na pamet plaćati to -1
18. sa pravim ulaganjima u marketing, prosperiram višestruko +1
19. ljut/sa sam kada marketing kampanja ne poveća prodaju x3 -1
20. cilj jednih kampanja je donijeti povećanje prodaje, a drugih brend recgonition s kojim kupci dobivaju povjerenje +1
Zbrojite svoja stajališta i ako imate između 8 i 10 bodova, vi ste idealan klijent za marketing agenciju. Ako je vaš broj ispod 8, bit će vam prilično izazovno surađivati sa marketing profesionalcem, no ne i nemoguće ako se potrudite slušati! A ako ste debelo ispod broja 5, ne bih vam preporučila kontaktiranje marketing agencije. Jednostavno ne govorite istim jezikom.
Nekada je za poslovanje puno važnije shvatiti tko ste, što želite postići i kuda idete, a zatim se okružiti sa ljudima koji vam žele pomoći, nego juriti bespućima marketing svijeta, switchati se od jednog kvazi stručnjaka bez iskustva do drugog i govoriti da nema rezultata. Ono što drugi čuju kada to govorite, je da - vaš proizvod ili usluga ne vrijedi ništa.
Na kraju, savjetovala bih vam kao netko tko u marketingu radi i educira se preko 15+ godina, uz sito i rešeto izazova odrađenih tijekom milijun marketing kampanja...da se okružite sa ljudima koji prije svega imaju stručno znanje, voljni su raditi za vas što god treba i imaju tu nevjerojatno zaraznu pozitivnu energiju koja otvara vrata (!) Na taj način, uspjet ćete (uspjet ćemo!) što god reklamirali!
Kontaktirajte nas za neobvezan sastanak i personalizirane marketing savjete
vMEDIA, one-stop marketing agencija
martina@kreativna-vjeverica.com
+385-91-7520-610
gossip-vijesti.com/vmedia
Oznake: marketing agencija, marketing, Marketing biznis, reklama, Reklamiramo, oglašavanje, umjetna, prodaja, klijent
Osnovan 2010.godine
piše: Martina Kocijan Gulan,
voditeljica marketinga agencije vMEDIA sa više od 15 godina iskustva u promociji različitih brendova
E-mail: martina@kreativna-vjeverica.com
Mob. +385-91-7520-610