19

ponedjeljak

ožujak

2012

zmiksaj me nježno

nisam nikad bila jutarnji tip, ni po čemu

nikad nisam voljela doručkovati, draža mi je večera

doručkujem redovito samo kad sam na putu, u hotelu

ima nešto i u tome što mi se nikad ne da ustati ujutro pa zapravo kasnim već u samom startu

ponekad sam dobra pa ustanem relativno na vrijeme, a onda si pripremim i doručak ovakvog tipa, sastojci u blender pa nek se miksa dok si pripremim kavu

nema straha od neprožvakanosti zbog brzine jedenja, pijem, skoro pa na eks :D



sastojci miksa sa slike, banana, šaka malina, šaka zdrobljenih lješnjaka, oko žlica sezamovih i lanenih sjemenki, sojino mlijeko



a možete si priuštiti i koji keksić, ako ste ga sami ispekli, jedan ili dva su dovoljna jer imaju okusa, čak i kad se radi o najobičnijem prhkom tijestu od brašna, putra, malo šećera i malo mlijeka kao što su ovi na slici za razliku od industrijskih

prošli tjedan sam bila bolesna i baš mi se jelo nešto slatko pa sam poslala sina u dućan po domaćicu, problem s tim keksom je što je zapravo bezukusan i onda ih jedeš i jedeš i jedeš jer očekuješ napokon nekakav okus, a okusa nema, a ti pojedeš previše keksa od kojih nemaš apsolutno nikakve koristi

18

nedjelja

ožujak

2012

nahranite se

mislim, stvarno se nahranite koji put a može i češće ;)

nije stvar u tome da napunite želudac nego da cijelo tijelo ima od toga koristi

bez želuca uostalom možete živjeti, bez srca i mozga ne bi išlo

jedan brzi i zdravi recept, a skoro i ne kuhate ;)

iskoristite proljeće i nadolazeće zelenilo na tržnicama, a skinut ćete i koju kilu, debeli i rumeni obraščići nisu ogledalo zdravlja koliko god su vam bakice u djetinjstvu tupile suprotno :D

i danas nešto slično za ručak ;)



što nam treba

1 velika glavice salate po izboru nasječena na zalogajne komade
oko 250 g kuhanog slanutka
oko 250 g kuhanog graha
1 veća naribana mrkva
1 nasjeckani ljubičasti luk
4-5 žlica poprženih sjemenki sezama

oko 600 g fileta bakalara
sol, papar, maslinovo ulje, aceto balsamico, suhi ili svježi peršin




za salatu izmješajte sve sastojke u velikoj zdjeli, dodajte još povrća po želji - rajčice, rotkvice... začinite soli, paprom, uljem i octom, nasjeckanim peršinovim lišćem

filete bakalara kratko prokuhajte koju minutu, podijelite na komadiće usput odstranjujući zaostale kosti, ubacite na lagano zagrijanu mješavinu maslinovog ulja i putra (da ne bude baš skroz prezdravo :D), posolite, popaprite, posipajte peršinom, propirjajte minutu dvije...i gotovo, jedite koliko vam srcu drago....popijte koji gutljaj crnog vina pride

15

četvrtak

ožujak

2012

čokokoko vijenac... iz namaštenog kalupa :D

sad se prvo možemo diviti tome kako izgleda kolač kad se ispeče u namaštenom kalupu

divljenje 1



divljenje 2



divljenje 3



divljenje 4



sad dosta divljenja, nije sve u formi, ima više u sadržaju :P htjela sam sad malo zabrazditi u nekakve usporedbe, ali ajde neću, danas ću se zadržati samo na hrani :P



meni je puno ukusniji bio moj čokominti eksperiment nego ovaj vijenac po receptu ne znam odakle, iz nekog časopisa bogtepita otkad...godinama skupljam recepte, da ne kažem desetljećima, to ružno zvuči....puno sam ih i pobacala zaključivši da ih vjerojatno neću nikad isprobati...što je možda bila i pogrešna odluka, možda sam pobacala krive recepte, a kako sad kuham i pečem po principu - hoću uvijek nešto novo i drugačije jer ne želim ostatak života jesti stalno jedna te ista jela (neću ni ovdje u usporedbe :P) - recepti mi dobro dođu za ideje

ovom čokoladno kokosastom vijencu fali malo duše, previše kokosa po meni, previše i mrvica, trebalo bi to srezati da kolač bude mekši i sočniji

da ne duljim više, još sam na oporavku, evo vam recept



sastojci:

140 g putra
170 g šećera
120 g čokolade
8 jaja
170 g kokosovog brašna
70 g mrvica
rum za namočiti mrvice

1 dl slatkog vrhnja
2 žlice mlijeka
2 žličice instant kakaa
3 žličice šećera u prahu
1 vanilin šećer



priprema:

miješajte otopljenu čokoladu s putrom i šećerom, dodajte jedan po jedan žumanjak i dobro izmiješajte, dodajte kokos i namočene mrvice, kad ste dobro izmiješali, a malo je pregusto, umiješajte snijeg od bjelanjaka, uliti u, ovog puta namašteni, kalup i peći na 175°C oko 30 minuta, probajte čačkalicom

za premaz, sve sastojke osim vrhnja zagrijavati da se otope, kad se ohladi dodati u vrhnje i istući u kremastu smjesu



i glazbena podloga današnjeg posta....s ključnim stihom....radiš ono što ne voliš...i zato si stalno bolesna :P


09

petak

ožujak

2012

zapečeni njoki sa sirevima

baš bi bilo super kad bi mi netko plaćao izgubljeno vrijeme....prošla bih bolje nego da dobijem jackpot

uopće mi nije jasno gdje su mi iscurila tri sata nakon posla pa sam počela kuhati nešto prije osam



toliko mi je trebalo da zapravo odlučim/smislim što bih uopće napravila za jesti...a i želudac se već počeo javljati što je vjerojatno ubrzalo misaoni proces i napokon me pokrenulo u smjeru kuhinje

pogled u frižider...njoke kupljene eto tako, trokut gorgonzole kupljen da se jednom nešto s njim napravi, komadić ementalera s tendencijom totalnog isušivanja i komad dimsija u pristojnom stanju....pa je nastalo relativno brzo jelo



sastojci:

1 kg gotovih njoka
1 trokut gorgonzole
oko 50 g ementalera
200-250 g dimsija
2,5 - 3 dl mlijeka
komadić putra 20-25 g recimo
sol, papar, mljevena čili paprika



priprema:

naribati krupno sve sireve, promiješati ih u zdjeli
skuhati njoke u slanoj vodi, ocijediti ih i staviti ih u lagano nauljenu posudu za pečenje
zavriti mlijeko s putrom, začiniti soli, paprom i paprikom prema ukusu
u vruće mlijeko umiješati otprilike pola sira
preliti sirnomliječnu mješavinu preko njoka i promiješati
posipati ostatkom sira
peći na 225°C dok vam se ne svidi zapečenost

njamičasto je ;)

07

srijeda

ožujak

2012

imali smo pile malo pile....

ovo je kao bugarski recept, možda je, možda nije, pojma nemam, ne znam koliko mogu vjerovati kuharici iz istočne europe u kojoj se nalaze i recepti iz njemačke :D

nebitno otkud je ali je fino, fino, fino...baš fino, kad je nekome tko ne voli grah, fin grah iz jela i grabi još a inače me gleda ružnim pogledom kad skuham grah, a meni koja inače ne jedem ništa od pileta osim prsa, bio fin zabatak, onda je finoooooo :D



recept kako sam ga ja pripremila

sastojci:

tanko, tanko narezana panceta u količini dovoljnoj da prekrijete dno i strane posude u kojoj ćete jelo pripremiti
500 g kuhanog crvenog graha
2 luka narezana na tanke ploške
1,5 dl suhog bijelog vina
1 žličica provansalske mješavine začine
1/2 žličice suhog timijana



1,5 dl kiselog vrhnja
1 žlica mljevene crvene paprike
1/2-1 žličica mljevene čili paprike
pileći komadi prema želji, kod mene jedno malo prepolovljeno pile
sol, papar



priprema:

obložiti pancetom posudu u kojoj ćete peći jelo
staviti sloj narezanog luka
preko luka polovicu graha
opet sloj luka
pa sloj graha
lagano posoliti, popapriti
preliti vinom u koje ste umiješali suhe začine



piletinu posoliti i ubaciti u posudu u koojoj ste razmutili vrhnje s paprikom
neka bude posve obložena
staviti piletinu na grah u posudu
prekriti alu folijom i peći na 180°C oko sat i četvrt - dok omekša, maknite foliju i pecite dalje dok piletina ne dobije boju kakvu želite



posluženo uz svježe pečeni kukuruzni miješani kruh malo zaboravljen u pećnici kao što se vidi iz priloženog, napravljen od gotove mješavine za kruh i prema receptu na brašnu



dobar teeeeek :)

04

nedjelja

ožujak

2012

štrudla sa sirom, slana naravno ;)

ovo mi je najdraži kolač, ako se uopće može nazvati kolačem jer je slan :D za slatku štrudlu od sira ću samo reći da je ne podnosim, nisam je nikad podnosila i ne vjerujem da ću je ikad podnositi :D

zanimljivo je da kad sam u djetinjstvu jela sir i vrhnje, jela sam tu kombinaciju s barem dvije žlice šećera, to je izgledalo nekako ovako, kako mi je sir uvijek bio nekako kiseo, sira je bilo negdje oko pola centimetra, preko toga puno vrhnja - uvijek mi je bilo draže, i preko toga šećeraaaa....vrhnje mi je i inače najdraži produkt mlijeka kojeg nikako ne volim u prvobitnom stanju i koristim ga samo kao sastojak jela pa ga ne osjetim

kad sam već spomenula mlijeko, mislim da ne postoji odvratnija stvar od kožice na mlijeku i pranja posude u kojoj se kuhalo mlijeko, to mi je trauma iz djetinjstva :D....a nekad se kuhalo jer je trajalo samo dan-dva i bilo u onim plastičnim vrećicama koje su se lako bušile pa bi došli iz dućana s namočenim kruhom recimo ili s vrećicom punom mlijeka :D

prošlu subotu sam pekla štrudlu, malo mi se igralo pa sam sama napravila tijesto



fotke su s mobitela i s fejsa, čisto da vidite da sam stvarno radila tijesto vlastitim rukama ;)



ako vam se mijesi, zamijesite tijesto od:

300 g glatkog brašna
1,5 dl mlake vode
2 žlice ulja
1 žlice octa
1/4-1/2 žličice soli

to je za 4 štrudle, ako hoćete pun veliki lim štrudli, uduplajte



priprema:

zamijesite tijesto od navedenih sastojaka i mijesite ga dok ne osjetite pod rukama da je toliko podatno da bi od njega mogli raditi što vam srce poželi ;)

podijelite ga odmah u 4 dijela ili nemojte ako vam se sviđa razvlačiti veći komad preko stola što podrazumijeva da bi sa stola trebali maknuti sve što ste naslagali po njemu ;), oblikujte kuglice, premažite ih uljem, prekrijte i ostavite barem pola sata da se malo odmore



kad su se naodmarale, malo ih razvaljajte valjkom, zatim rastežite preko nadlanica a onda stavite na krpu/stoljnjak i dalje prstima razvlačite dok ne dobijete dovoljno veliki komad za zamotati štrudlu...ja nisam imala debljih rubova pa vam onda neću reći da ih obrežete ;)

ako imate duge nokte pokušajte ne razvlačiti tijesto njima :D



za nadjev:

500 g sira
300 g vrhnja
2 jaja lagano umućena ili kad mi se da, posebno izmiksati bjelanjke u snijeg pa ih lagano umiješati u smjesu sira i žumanjaka
soli prema ukusu

dobro izmiješati sve sastojke



i da finiširamo, razvučenu koru poškropiti otopljenim putrom, staviti nadjev, zarolati i metnuti u lim...i tako par puta



premažite štrudle vrhnjem i pecite ih na, mislim 200°C oko pola sata

i ako vam se taj dan ne da baš kuhati, posluže i kao ručak



isti dan, pogled s lođe :)

02

petak

ožujak

2012

hambić

polovično u kućnoj izvedbi, ispeći ću baš jednom i peciva kad neće biti večera na brzinu ;)

što nam treba za hambić

500 g mljevenog mesa
1 izlupano jaje
1/2 žličice soli
1/8 žličice svježe mljevenog crnog papra
1/2 žličice suhog peršina
1 manji luk i 2 češnja češnjaka, pretvoriti štapnim mikserom u pire
malo tabasca
1/4 žličice tamnosmeđeg šećera

sve sastojke dobro izmiješati, podijeliti u 4 dijela, formirati hambiće, ostaviti pola sata da odstoji u fižideru, peći na malo maslinovog ulja, dodati si za prilog što god tko želi, dobar tek ;)



fotka je s mobitela stavljena na fejs, pa skinuta s fejsa na komp, kvaliteta vrhunska :D

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>