04

nedjelja

ožujak

2012

štrudla sa sirom, slana naravno ;)

ovo mi je najdraži kolač, ako se uopće može nazvati kolačem jer je slan :D za slatku štrudlu od sira ću samo reći da je ne podnosim, nisam je nikad podnosila i ne vjerujem da ću je ikad podnositi :D

zanimljivo je da kad sam u djetinjstvu jela sir i vrhnje, jela sam tu kombinaciju s barem dvije žlice šećera, to je izgledalo nekako ovako, kako mi je sir uvijek bio nekako kiseo, sira je bilo negdje oko pola centimetra, preko toga puno vrhnja - uvijek mi je bilo draže, i preko toga šećeraaaa....vrhnje mi je i inače najdraži produkt mlijeka kojeg nikako ne volim u prvobitnom stanju i koristim ga samo kao sastojak jela pa ga ne osjetim

kad sam već spomenula mlijeko, mislim da ne postoji odvratnija stvar od kožice na mlijeku i pranja posude u kojoj se kuhalo mlijeko, to mi je trauma iz djetinjstva :D....a nekad se kuhalo jer je trajalo samo dan-dva i bilo u onim plastičnim vrećicama koje su se lako bušile pa bi došli iz dućana s namočenim kruhom recimo ili s vrećicom punom mlijeka :D

prošlu subotu sam pekla štrudlu, malo mi se igralo pa sam sama napravila tijesto



fotke su s mobitela i s fejsa, čisto da vidite da sam stvarno radila tijesto vlastitim rukama ;)



ako vam se mijesi, zamijesite tijesto od:

300 g glatkog brašna
1,5 dl mlake vode
2 žlice ulja
1 žlice octa
1/4-1/2 žličice soli

to je za 4 štrudle, ako hoćete pun veliki lim štrudli, uduplajte



priprema:

zamijesite tijesto od navedenih sastojaka i mijesite ga dok ne osjetite pod rukama da je toliko podatno da bi od njega mogli raditi što vam srce poželi ;)

podijelite ga odmah u 4 dijela ili nemojte ako vam se sviđa razvlačiti veći komad preko stola što podrazumijeva da bi sa stola trebali maknuti sve što ste naslagali po njemu ;), oblikujte kuglice, premažite ih uljem, prekrijte i ostavite barem pola sata da se malo odmore



kad su se naodmarale, malo ih razvaljajte valjkom, zatim rastežite preko nadlanica a onda stavite na krpu/stoljnjak i dalje prstima razvlačite dok ne dobijete dovoljno veliki komad za zamotati štrudlu...ja nisam imala debljih rubova pa vam onda neću reći da ih obrežete ;)

ako imate duge nokte pokušajte ne razvlačiti tijesto njima :D



za nadjev:

500 g sira
300 g vrhnja
2 jaja lagano umućena ili kad mi se da, posebno izmiksati bjelanjke u snijeg pa ih lagano umiješati u smjesu sira i žumanjaka
soli prema ukusu

dobro izmiješati sve sastojke



i da finiširamo, razvučenu koru poškropiti otopljenim putrom, staviti nadjev, zarolati i metnuti u lim...i tako par puta



premažite štrudle vrhnjem i pecite ih na, mislim 200°C oko pola sata

i ako vam se taj dan ne da baš kuhati, posluže i kao ručak



isti dan, pogled s lođe :)

<< Arhiva >>