1574.
- dubrovački brodovi napravljeni od najboljeg drveta, najjači su na svijetu, prema pisanju nikole sagroevića.
dubrovačka paluka
jedrenjak 'karaka' je objavljene na poštanskoj marki uz ovaj tekst:
Br. 297: DUBROVAČKA KARAKA IZ XVI. STOLJEĆA (R)
U doba procvata Dubrovačke Republike, u 16. stoljeću, brodogradilišta Republike proizvela su većinu od gotovo 200 brodova za jadransku obalnu i daleku plovidbu. Dubrovčani su bili nadaleko poznati graditelji velikih karaka i galijuna. Tako je i naziv "argosy" (od Ragusa - Dubrovnik) postao sinonim za veliki trgovački brod, vjerojatno upravo za dubrovačku karaku, te ga spominje i Shakespeare u svom "Mletačkom trgovcu".
Od 14. do 17. stoljeća karaka je bila velik ako ne i najveći brod svoga vremena, jedan od najvažnijih jedrenjaka Sredozemlja. To je bio čvrsto građen trojarbolni trgovački jedrenjak s velikim nadgrađem na pramcu. Šira i mnogo veća od karavela, karaka se doista može smatrati stvarnim prethodnikom trojarbolnih jedrenjaka čiji se razvoj nastavio do u 19. stoljeće.
---
očituje se tendencija zadržavanja seljaka na zemlji.
vidljivo je to u naredbi vlade o nenapuštanju zemlje bez dopuštenja gospara, radi odlaska u mornare, osobito je to na snazi na poluotoku pelješac.
|