06

utorak

rujan

2022

Volite ih, takve kakvi jesu

Moja dugogodišnja prijateljica ima mamu koja će u siječnju navršiti 88 godina.

Prije par godina imala je moždani udar, ali manje – više se oporavila. Korona ju je potpuno izmijenila, na razne načine.
Godinama nije dala dirat vitrinu prepunu raznih artefakata - heklanih miljeića, nekadašnjih malih buklijskih čašica ( onih malih, sa pozlaćenim rubom ), nekadašnjih malih šalica za kavu. Svaki razgovor o micanju vitrine završavo je svađom namrtvo. A onda je iza korone jedan dan izjavila:
-Dobro, šta ti misliš s tom vitrinom? Do kad će to stajat? Ja više ne mogu gledat u to.
Ova u šoku, kaže – pa samo trebaš reć, znaš da sam...
-Ništa ja ne znam, miči to. Sramota kad neko dođe da to uopće vidi u blagovaoni.
Veselila se ko malo dijete dok su rastavljali vitrinu i donijela ukaz da se sve lupatinje iznutra ima bacit jer joj strašno ide na živce.

A tek razgovori...
Uzmimo ponedjeljak, recimo u 10 i 30.
-Ti danas ne radiš? ( Prijateljica je bila profi vatrogasac i od kraja kolovoza je u zasluženoj mirovini. )
-Ne, mama.
-Dobila si otkaz?!
-Ne, mama, u mirovini sam.
-U MIROVINI SI?! ( križa se ) Kakva je to država kad si ti već u mirovini?! Pa koliko staža ti imaš?
-Trideset pet, mama.
-TRIDESETPET?! ( križa se ) Ajde super, pićemo skupa kavu.

Utorak, u 11 i 45.
-Ti danas ne radiš?
-Ne, mama.
-Dobila si otkaz?!
-Ne, mama, u mirovini sam.
-U MIROVINI SI?! ( križa se ) Kakva je to država kad si ti već u mirovini?! Pa koliko staža ti imaš?
-Trideset pet, mama.
-TRIDESETPET?! ( križa se ) Ajde super, pićemo skupa kavu.

I tako sve dane u tjednu.
Imaju nekoliko crnih mačaka koje više ne razlikuje, pa recimo susjedovog mačka ulovi na prozoru i pokušava ga uvući u kuću tvrdeći da je njihov. Gle kako se ne da, kaže.
Neće jesti jer ne zna je li gladna, ali stavi recimo breskvu pod jastuk i uredno pojede špekec, kulen i kruh koji joj frendica ko slučajno ostavi na stolu u sobi, u taperveru, kad odbija jesti.

Znam da je teško, ali volite i pazite svoje ostarjele roditelje poput moje Branke.
Oni su vam, u većini slučajeva, pružili sve što su mogli.
A darovali su vam i život. Ne zaboravite to, nikada.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.