Drugi par postoli

četvrtak, 23.01.2020.

Kontemplativna poezija

Patnjama,patnji,patnja
kroz zapete ognjenih zmija i zelembaća
gazi,plazi,mrlji,cvrlji,krlji frlji
oko prljavog pupka kapetana sadista
koji je i mrtav kroz zlatnu protezu
urlao na noževe,urlao na kopita.

Vav,vav i viv viv
lajući kao pas
i vivkajući kao vivak,
za sebe,za nas
za izgubljenu nedužnost
jaglaca i ljubičica
i za ludo uzneseni razum kurvinski.

I fijuću krvavi bičevi bijesa
fijuču oko nogu kapetana sadiste
koji ni dupetom ne može otkriti
uzajamnost prožimanja,
što bijaše pupkovinom naprednosti
do srži pokvareno.

Usprkos bijesu vihora
i ljudske neproživljene želje
njišu se okrugli snovi
viv,viv,vivkajući kao vivak
živ,živ,živkajući kao živak
i vav,vav,vavkajući ko mali ćuko.

I letahu jata crnih ptica
u prosinačko pramaljeće čovječanstva
letahu nad pokrovljem čipaka
neprofinjene ljubavi
preko kojih Hilda biješe
rasprostrla sva svoja nagnuća
podmukla i pohotna
u pomami viječno žednih
oklopljenih vojnika
koji plakahu nad usahlim jaglacima
kao što djeca plaču
obješena o nabrekle grudi svojih majki.

Viv,viv,vivkajući kao vivak
živ,živ,živkajući kao živak

Oznake: promišljanje

- 00:16 - Komentari (13) - Isprintaj - #

nedjelja, 12.01.2020.

Tendinitis Ahilove tetive i kako sam liječio (zaliječio)


photo internet

..iliti upala Ahilove tetive.Vjerovatno vam je taj pojam poznat,a možda ste se neki od vas s njim već i susteli.Budući da se i kod mene pojavio taj problem,u sezonskim mjesecima prošle godine dok sam još bio zaposlen,nisam pridavao tome neki značaj,sve dok me nije počelo sve više peckati i boljeti pri hodu u predjelu oko gležnja,gdje se nalazi Ahilova tetiva.Primjetio sam da mi se na tom mjestu pojavljuje malo zadebljanje,koje je otvrdnulo.Mislio sam da je neka upala od umora ili hodanja na poslu,budući da mi je posao takav koji zahtijeva dosta kretanja.Primjetio sam da pri hodu ne mogu baš normalno stopalom stati na tlo,a sve bolnije je bilo kad sam pri koraku činio odraz prednjim stopalom od tla.Budući da u tom periodu još bio zaposlen,nisam se mogao ozbiljnije posvetiti liječenju te tegobe,pa sam odlučio da ću to učiniti odmah po završetku posla u turističkoj sezoni,a do nje je tada falilo još dva mjeseca.

Makar sam u poslu relativno šepao od bolova,oteklina se nije previše povećavala, tako da sam se odmah nakon završetka sezone javio svojem doktoru koji mi je napisao uputnicu za ortopeda.Kako je bila velika lista čekanja,na rad za ortopeda morao sam čekati još mjesec i pola.Kako nisam ništa znao o toj vrsti boli i šta ona znači,potražio sam na internatu objašnjenja,kao i edukaciju o eventualnom liječenju ili samopomoći,nebi li nekako time do pregleda kod ortopeda bar ublažio bolove.

Pa sam tako naišao da do upale Ahilove tetive,budući da je to najveća tetiva u ljudskom tijelu,dolazi do preopterećenja pritiska težine na istu,kao i to da se s tim problemom najviše susreću npr.joggeri ili maratonci trkači na duge staze.Tim pritiskom dolazi do zadebljanja u predjelu Ahilove tetive u kojem se nakuplja tekućina,pa s time uslijed konstantnog napora dolazi do upale.Čim se pojave prvi znaci i počinju prvi problemi oko toga,važno je smanjiti ili prekinuti intenzitet treninga i odmah krenuti k liječenju.Čim se prije krene k liječenju,veće su šanse za izliječenje,povlačenje i nestajanje zadebljanja kao i prestanka upale.Što se ona duže vuče i zanemaruje i odugovlači s liječenjem,ozdravljenje je sve teže i dugotrajnije,koje zna potrajati od nekoliko tjedana do dva mjeseca,postaje kronično,pa se u tom slučaju upala može samo zaliječiti,a teško izliječiti.U najgorim slučajevima može doći do pucanja Ahilove tetive,što rezultira neizbježnom operativnom zahvatu i dugotrajnoj rehabilitaciji od više mjeseci.

Čitajući ta objašnjenja,svoj problem s tetivom,počeo sam shvaćati vrlo ozbiljno,budući da ju nisam počeo liječiti na vrijeme,prijetila mi je kronična upala,što znači da ću ju moći samo zaliječitii da će se s vremenom opet zasigurno povratiti.Počeo me hvatait strah kako ću unatoč tome moći odraditi sljedeću turističku sezonu.Kako sam već naveo da moj posao zahtijeva dosta kretanja i hodanja,pa mi nije bilo baš sve jedno.

Bila je negdje druga polovina 12.mjeseca lani kad sam krenuo sa samopomoći.U internetskoj literaturi bilo je navedeno da je u takvim slučajevima potrebno stavljanje hladnih obloga na bolno mjesto i masaža Voltarenom ili Gavezom najmanje dva puta dnevno kao i smanjeno hodanje.Kako sam za tu priliku imao pripremljen toplo-hladnu kompresnu oblogu koja je bila idealna za upotrebu u takvim prilikama stavljao sam si na otečeno mjesto i tako držao do 15-20 minuta,a nakon toga bi odmah nanio Voltaren ili gavez i dobro izmasirao da upije.Isti postupak ponovio sam i navečer prije spavanja.U to vrijeme par dana,ako nije bilo nužno,nisam van izlazio,tako da sam većinom mirovao,ali isplatilo se.Već nakon 2-3 dana osjetio sam prve znakove poboljšanja.Makar sam i dalje šepao,natečeno mjesto malo je splasnulo,ali bol pri hodanju je i dalje bila prisutna.Nastavio sam sa svojom terapiom i dalje u istom ritmu i svakim danom je stanje bilo sve bolje.Makar natečeno mjesto oko tetive nije sasvim splasnulo i nestalo mogao sam hodati sve bolje i bolje,ali sa terapiom nisam prestajao.Danas već tri tjedna od početka moje terapije već sasvim normalno hodam i ne primjećujem razliku u gaženju lijeve noge od desne.Natečeno mjesto,makar je dosta smanjeno,još uvijek postoji,a možda neće ni nestati sasvim.

Bio sam konačno i kod ortopeda i sve mu ispričao o svojem samoliječenju.Rekao mi je da sam u kroničnoj fazi i da ću morati nositi posebne ortopetske uloške radi smanjenja pritiska na tetivu,jer postoji mogućnost da mi se upala vrati s vremenom.Dakle svojim postupkom Ahilovu tetivu sam samo zaliječio,ali ne i izliječio,a o daljnjem postupanju s njom u hodu kroz vrijeme i nošenju ortopedskih uložaka,zavisit će samo od mene,a meni je ipak zdravlje na prvom mjestu.






- 23:55 - Komentari (13) - Isprintaj - #

subota, 04.01.2020.

Vranjo

Ima li možda blogerica da se prepoznaje u ovoj objavi ?

- 18:23 - Komentari (8) - Isprintaj - #

srijeda, 01.01.2020.

Sretna vam Nova

- 20:27 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.