Pozdrav proljeću..
25 veljača 2017klik na sliku za +
Pjesma o proljeću
Tame su zaspale. Osjali mraci.
Kopne se prozeble zemljine grudi.
Siva zeleni, zatopliše zraci.
Iz smrti se život rađa i budi.
Oproštaj zimi vjesnici nose,
Zadasi hladni hladnoću sad gube,
Oblače cvjetove sve grane bose,
Sunce i zemlja pred svima se ljube.
Pjevaju lahori nad poljima glasom.
Snaga i polet palim će stići.
Možda će nekim čarobnim spasom
I mene proljeće zasnulog dići.
Saša Užarević
pisma
komentiraj (44) * ispiši * #
komentiraj (44) * ispiši * #
M A Š K A R E.... Maskenbal
09 veljača 2017klik za povećat...
Obuci staru krinolinu
i prebaci bijeli sal
ja cu svirat' violinu
i bice maskenbal
Zaigraj kao da more sumi
a ti si jedan val
samo veliku tajnu glumi
jer takav je maskenbal
Nemoj da skrivas lice malo
pusti ga neka sja
nikome nije do nas stalo
sami smo samo ti i ja
Zivot je maskenbal svako se krije
ako u sebe siguran nije
zivot je maskenbal ljudi su krivi
sa tudjom maskom lakse se zivilakse se zivi
komentiraj (38) * ispiši * #
U ime Oca i Sina i Duha Svetoga...
05 veljača 2017klik na slike...
Gotičko-renesansna Krstionica (1443. g.), remek je djelo Jurja Dalmatinca.
Krstionica šibenske katedrale, mala okrugla prostorija četverolisnog tlocrta ispod poda južne apside, je prvo djelo mješovitog gotičko-renesansnog stila u Dalmaciji.
U sredini prostora krstionice tri gola živahna dječačića s krilima (tzv. putti), koji osvjetljavaju put duši, nose krsni zdenac za vodu krštenja. To je prva ranorenesansna (1430 - 1500., quattrocento) skulptura u Dalmaciji.
Razdoblju rane renesanse pripadaju i polukružne niše s morskim školjkama iznad kojih na svodu vidimo stiliziran gotički luk sa zaglavnim kamenom.
Na blago zaobljenom svodu Krstionice, razdijeljenim gotičkim ukrasnim trakama (fijale) u četiri polja, Juraj je u imitaciji zaglavnog kamena izradio reljefni lik Boga Oca i golubice Duha Svetoga, okružene renesansnim mladolikim (ark)anđelima i glavama kerubina. Glavu Boga Oca, sličnu Fidijinom Zeusu, uokviruje lovorov vijenac (tipično renesansni motiv) i presavijena traka s natpisom (tipično kasnogotički motiv).
U tisućljetnoj povijesti kršćanske sakralne umjetnosti, sve do pojave Jurja Dalmatinca, u krstionicama se Krštenje Kristovo prikazivalo s likom Krista i Ivana Krstitelja u rijeci Jordan.
tekst - preneseno djelomično : Portal Hrvatskog kulturnog vijeća.... Ljubomir Škrinjar
a foto ..samo moje
komentiraj (44) * ispiši * #