Poslanica Galaćanima, koju ovih dana čitam, naziva se i
manifest kršćanske slobode. Na puno mjesta u svojim poslanicama Pavao govori o slobodi. Najčešće kad govori o kršćanskoj slobodi, misli na slobodu od vršenja Mojsijeva Zakona, napose u vezi obrezanja. Oko tog pitanja, da li se kršćani obraćeni s poganstva, trebaju obrezivati ili ne, Pavao se žestoko sukobljavao sa grupom židovskih kršćana tzv. judaizantima.
Judaizanti su naučavali da propisi Mojsijevog Zakona obvezuju i obraćene pogane i da se bez vršenja Zakona nitko ne može spasiti.
Za razliku od njih, Pavao je od samog početka svog propovijedanja branio kršćansku slobodu od Zakona, jer vršenje propisa Mojsijevog Zakona nikoga ne može spasiti budući da je
spasenje nezasluženi Božji dar, koji nam se daje krštenjem i vjerom u Isusa Krista.
Potvrdu da je u pravu, dali su mu i apostolski prvaci: Kefa, Jakov i Ivan, na 1. apostolskom saboru u Jeruzalemu.
Između Petra i Pavla nije bilo razlike u naučavanju.
U Djelima apostolskim sv. Luka piše o tome:
"Kad stigoše u Jeruzalem (Pavao, Barnaba i još neki),
primiše ih crkva, apostoli i starješine,
a oni izvijestiše o svemu što je i koliko je Bog učinio s njima.
Tada ustadoše neki iz farizejske sljedbe,
koji su prigrlili vjeru, te izjaviše:
'Treba pokrštene pogane obrezati
i narediti im da vrše zakon Mojsijev.'
Nato se sastadoše apostoli i starješine da izvide.
Kako nastade žestoko raspravljanje,
diže se Petar te im reče:
'Braćo, vi znate da je Bog već u prvo vrijeme izvršio izbor u vašem krugu
da bi pogani iz mojih usta čuli Riječ - Evanđelje i prigrlili vjeru.
I Bog, koji poznaje srca, pružio je svjedočanstvo za njih
time što im je dao Duha Svetoga kao i nama.
On, dakle, nije pravio nikakve razlike između nas i njih,
jer je vjerom očistio njihova srca.
Čemu sada iskušavate Njega stavljajući učenicima na vrat jaram
koji ni naši očevi ni mi ne mogosmo nositi?
Uostalom, mi vjerujemo da smo spašeni,
jednako kao i oni,
milošću Gospodina Isusa.'
Nato ušutje cijeli zbor." (Dj 15, 4-11)
Petrova riječ u raspravi bila je zadnja i presudna.
" I priznavši meni danu milost,
tada Jakov, Kefa i Ivan,
koji su smatrani stupovima,
dadnu desnice meni i Barnabi
u znak međusobnog zajedništva,
da mi idemo među pogane,
a oni među obrezane." (Gal 2,9 )
Puno tekstova i citata iz sv. Pisma?
Ne da vam se to čitati?
Kako hoćete! Svaki za sebe odlučuje.
Kraljnje je vrijeme da i mi katolici počnemo više cijeniti, čitati i proučavati sv. Pismo.
Muslimani Kuran uče napamet već od najranije dobi, protestanti izvrsno poznaju sv. Pismo, a mi, najčešće držimo sv. Pismo na polici ili u ladici i rijetko ili nikada ga ne otvaramo. (Ispričavam se svima koji spadaju u onu drugu manju grupu redovitih čitatelja sv. Pisma!)
I ova godina sv. Pavla daruje nam novu priliku, da to promijenimo i da postanemo redoviti čitatelji i zaljubljenici u Riječ Božju!