Sreća i nesreća na stoički način

četvrtak , 29.06.2017.

Danas sam izuzetno sretna. Jer sam zaokružila jednu cjelinu i već započela novu. Nadam se s manje muke. I, blože dragi, tako sam zaljubljena nakon dugo godina! Pronašla sam čovjeka svog života, koji nije nego u Vrlini, koji ima um onakav kakav me može osvojiti, a djelima pokazuje sve što govori. Dragi dnevniče, već sada ti je jasno da se radi o mrtvacu. Moj ljubljeni muž živio je u 2. st. n.e. i promišljao je život na način na koji ga i ja promišljam, samo što je on bio savršen i u praksi. Za današnji dan izabrala sam njegovu misao koja glasi:

Da li nesrećom za čovjeka uopće možeš nazvati ono što nije odstupanje od prirode čovjeka? Zar ti se odstupanje od prirode čovjeka ne čini upravo onime što je u neskladu s voljom njegove prirode? I što? Ono što je volja, to si naučio. Da li ti, dakle, to, što ti se dogodilo, brani biti pravednim, iskrenim, slobodnim, te imati i druge odlike pomoću kojih priroda čovjeka može biti to što jest? Pamti ubuduće da se, u svakoj prigodi kada ti se dogodi nešto što bi te moglo povrijediti, pridržavaš načela: Ovo nije nesreća, već je hrabro podnošenje toga dobra sreća.


Oznake: stoicizam, sreća i nesreća

Mimo ega

nedjelja , 25.06.2017.

Bože učini me posrednikom
pomirenja tamo gdje je mržnja,
dopusti mi da zasijem ljubav;
i tamo gdje je uvreda, oprost;
gdje je sumnja, vjeru;
gdje je beznadnost, nadu;
gdje je tama, svjetlost;
a gdje je tuga, radost.
O Nebeski Učitelju, podari da
ne budem toliko težio
biti utješen koliko tješim;
biti shvaćen koliko shvaćam;
biti voljen koliko volim.
Jer u davanju mi dobijamo,
opraštajući, nama je oprošteno,
i umrijevši,
mi se rađamo u život vječni.


Svatko tko se ikada zaista htio duhovno probuditi shvatio je da je jedini način put bez ega. To nije ni najmanje lako, često, no nekada je toliko normalno da je čudno što često nije lako. I ne treba o tome puno pričati, već samo treba djelovati i opet iznova djelovati i samo djelovati. Ono što bi rječnikom acarya Puta na kojem sam se i ja našla reklo - vaišnava je sluga Božjeg sluge. I zvuči to otrcano, ta ružna religijska terminologija koja je napravila više zla svojim ljigavim jezikom i neprakticiranjem tih riječi zatravši pravu poantu, no ta poanta je vječna dharma i nema druge. Treba samo ustrajati, samo u tome treba ustrajati.

Oznake: ego, duhovnost

Ljetna promišljanja

četvrtak , 22.06.2017.

Ljeto nam je stiglo i službeno i vjerujem da svi mi razmišljamo o samo jednom - kako otići na more i odmoriti se. Budući da još uvijek ne znam svoj status na poslu, a pretpostavka je da će me zadržati, trenutno ne mogu ništa planirati pa ni kamp na Fruškoj Gori, gdje bi se nakon godinu dana opet trebala sresti s duhovnim učiteljem. U svakom slučaju planiram otići na taj kamp na koji god način pa makar na dva-tri dana jer iz iskustva znam da će mi dobro doći. Nakon toga je plan otići malo na more.

Jučer sam saznala neke informacije koje su mi pokrenule blagu jezu, no to su neke profesionalno neodgodive situacije s kojima se čovjek naprosto mora uhvatiti u koštac. Jedina je stvar da život ne treba doživljavati tako ozbiljno već isključivo kao avanturu pa tako trebamo doživljavati i te pomalo uznemiravajuće okolnosti. Osim njih, razmišljam o nekim stvarima koje su mi bile bitne prije nekih sedam godina i ne vidim zašto su mi prestale biti bitne. Vrijeme je za dovršiti zamišljeno i krenuti dalje, i u doslovnom smislu.

Dok razmišljam o mogućnostima čitam fenomenalnu knjigu zaista pravog gurua koji nije samo laprdao već je pokazivao primjerom i savjetima. Pisala sam nekad ranije o prvom dijelu tog seta predavanja pod nazivom Duhovni ratnik, a sad čitam IV. dio koji se bavi neprijateljima uma, a to su požuda, pohlepa, zavist i strah. Objašnjava se današnja kultura straha i daju se praktični savjeti za život u našem vremenu gdje ljubav redovito zamijenjujemo tjeskobom i ostalim vrstama straha. U svakom slučaju preporučam svima koji su željni osobne transformacije. Već u prvih pedeset stranica osvijestila sam toliko svojih strahova i vlastitih blokada i odmah odlučila poraditi na njihovom rješavanju. Život je prekratak da bi ga usrali glupostima.

Šalica kave je polupuna i idem ju dovršiti, a vama koji ste ovdje želim lijep dan i puno odmora za produženi vikend:

Oznake: Duhovni ratnik, more, odmor

Kupanje u ulju

četvrtak , 15.06.2017.

Dragi moji, ako vas još uopće ima budući da je već ljeto, a i ja nisam redovita, evo da ostavim koji pisani trag u napokon razdoblju kada mogu slobodno reći da je onaj stres koji me pratio gotovo godinu dana, napokon over. Još malo i saznat ću što će biti s poslom, pod kojim uvjetima i kako, no do tada - posvetit ću puno vremena sebi, jer - ja to zaslužujem.

U zadnje vrijeme susrećem se sa situacijama koje mi na vrlo intenzivan i jednoznačan način žele potaknuti na promjenu. Žele mi reći da odustanem od nekih očekivanja i krivih postavki za koje sam bila vezana. Žele mi reći da prestanem tražiti lažna utočišta izvana i da doista ne treba otvarati se bilo kome, pogotovo ako tog nekog nismo bolje upoznali. Priznajem, ja sam previše socijalno aktivna po tom pitanju, brzo pomislim da se s ljudima može razgovarati kao da se znamo sto godina i ne pazim na ono čuveno margaritas ante porcos pa me često začudi kad ti novo stečeni poznanici počnu roktati. No, kako to obično biva, kada nešto trebaš riješiti, čitav Svemir će se urotiti da ti to zakuca u glavu, ako već ne možeš shvatiti na kulturan i fin način. A ja ne mogu; meni treba dvokorak i zakucavanje.

Jučer sam, pošto je završio veliki period drame, otišla na ayurvedsku masažu. Moje drage prijateljice doktorice koje uvijek pomno razmisle što kupiti kome za rođendan, došle su na ideju da mi priušte bar nešto indijsko kad već ne mogu otići tamo pa su mi uplatile masažu čitavog tijela u ayurvedskom centru. Moram priznati da sam uživala u poklonu k'o prase u blatu, samo što sam ja bila u ulju. Nježna masažica, baš relaksirajuća sjela mi je k'o budali šamar. Nakon sat vremena trackanja u uljima, otišla sam doma lagana k'o perce. I zahvalna do neba.

Eto, toliko od Atme za ovo četvrtkasto jutro i želim vam ugodan i prekrasan dan.


Oznake: ayurvedska masaža

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.