MODESTI BLEJZ

< prosinac, 2016 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Komentari On/Off

e-mail:modestiblejz@net.hr
sadržaj ovog bloga zaštićen je Copyrightom ©!

hej!

Što se po mojoj ludoj glavi uvijek vrzma jest:
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
________________________

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Opća deklaracija o pravima čovjeka je prvi sveobuhvatni instrument zaštite ljudskih prava, proglašen od strane jedne opće međunarodne organizacije, Ujedinjenih naroda. Proglasila ju je je na Opća skupština UN 1948. godine.

Iako je donesena ne kao ugovor, nego samo kao rezolucija koja nema nikakvu pravnu snagu, sa ciljem da osigura "zajedničko razumijevanje" ljudskih prava i sloboda koja se spominju u Povelji UN, tijekom slijedećih desetljeća doživjela je dramatičnu transformaciju. »Danas rijetki pravnici poriču da je deklaracija normativni instrument koji stvara, barem neke, pravne obveze za države članice UN.« (Buergenthal, str. 31)

Članak 1. svečano proglašava:
»Sva ljudska bića rađaju se slobodna i jednaka u dostojanstvu i pravima. Ona su obdarena razumom i savješću pa jedna prema drugima trebaju postupati u duhu bratstva.«

S tim je u vezi članak 28, koji proglašava ljudsko pravo da država i međunarodna zajednica priznaju njegova/njezina prava:

»Svatko ima pravo na društveni i međunarodni poredak u kojemu se prava i slobode utvrđene ovom Deklaracijom mogu u punoj mjeri ostvariti.«

Daljnje odredbe sadrže tzv. "katalog ljudskih prava", u kojem se:

zabranjuje ropstvo (čl. 4),
zabranjuje tortura (čl. 5.),

zabranjuje diskriminacija (čl. 2. i 7.), te uređuje
pravo na život (čl. 3.),
pravo na slobodu (čl. 3.),
pravo na osobnu sigurnosti (čl. 3.),

pravo svake osobe na pravično suđenje i zabrane samovoljnog uhićenja (čl. 9. - 12.),

pravu na zaštitu privatnosti (čl. 12.),

pravo čovjeka da se slobodno kreće unutar svoje države, da njen teritorij napusti i da se u svoju državu smije slobodno vratiti (čl. 13.),

pravo na utočište (azil) u drugim zemljama, od nepravednog progona u svojoj zemlji (čl. 14.),

pravo čovjeka da bude državljanin barem jedne zemlje i da se može odreći državljanstva (čl. 15.),

pravo punoljetnih muškaraca i žena da sklope brak i time osnuju obitelj, koja se štiti kao temeljna društvena jedinica (čl. 16.),

pravo na vlasništvo (čl. 17.), pravo na slobodu mišljenja i vjeroispovijedi (čl. 18.),

pravo na slobodu mišljenja i izražavanja, koja uključuje pravo na širenje ideja putem bilo kojeg medija (čl. 19.),

pravo na slobodu okupljanja i udruživanja (čl. 20.),

pravo na sudjelovanje u upravljanju svojom zemljom, putem izbora i pravom na pristup javnim dužnostima (čl. 21.),

pravo na socijalnu sigurnost u svrhu osiguranja temeljnog dostojanstva čovjeka (čl. 22.),

pravo čovjeka da radi i slobodno izabere zaposlenje, te da bude plaćen bez diskriminacije - jednako kao i drugi ljudi koji rade jednaki posao (čl. 23.),

pravo na sindikalno organiziranje radnika (čl. 23.),

pravo na dnevni odmor i plaćeni dopust od rada (čl. 24.),

pravo na dostojni životni standard (čl. 25.),

pravo na zaštitu materinstva i djetinjstva, koje uključuje i zaštitu izvanbračne djece (čl. 26.),

pravo na obrazovanje, koje uključuje obvezno osnovno obrazovanje, besplatno srednjoškolsko obrazovanje, te pravo na pristup visokoškolskom obrazovanju "jednako dostupno svima na osnovi uspjeha" (čl. 26.),

pravo prvenstva roditelja u izboru vrste obrazovanja za svoju djecu (čl. 26.),

pravo na pristup kulturi i znanosti (čl. 27.),

pravo na zaštitu moralnih i materijalnih interesa koji proizlaze iz kulturnog i znanstvenog stvaralaštva (čl. 27.)

pravo na društveni i međunarodni poredak u kojem se mogu ostvarivati ljudska prava (čl. 28.).

Sadržaj 30 članaka Opće deklaracije o pravima čovjeka kasnije je ugrađivan u druge međunarodne akte, uvijek uz stanovite izmjene. Najvažniji od tih akata su Međunarodni pakt o građanskim i političkim pravima i Međunarodni pakt o gospodarskim, socijalnim i kulturnim pravima - oba proglašena od Opće skupštine Ujedinjenih naroda 1966. godine; nakon dovoljnog broja ratifikacija od nacionalnih parlamenata (koji su propisali da će se prava i slobode iz tih akata poštivati u njihovim državama) oba su pakta stupila na snagu 1976.




- Lovci na krzno
- Crkva protiv golotinje – kako perverzno
- Lampedusa
- O grešnosti smijeha...
- Evo što činite svojoj djeci
- Verbalne manipulacije kao način komunikacije
- Zvijezda Smrti
- Paunovi
- Fight club
- Pocijepane zastave
- Kada tučeš tuci u glavu
- Ovisnost o tehnologiji i njene posljedice
- Gnjevna rulja, nova platforma
- Kultura ulizništva
- Čini zlo, ali nipošto o njemu ne govori
Ja mislim kao ti, ali
XXX
Tko to (po)tura Turcima?
po aboridžinima

Slijepa sljedba toboženizma
Papanstvo kao star-novo paganstvo
tri slova
Kad veliki padnu
Ime poze

da? SLUŠAONICA 1


Justin Timberlake - Say Something ft. Chris Stapleton

BBC News
World News SBS
Internet Monitor
Index.hr
Net.hr
Slobodna Dalmacija
Novosti
e-novine
H-alter
N1
Radio Gornji Grad
Tacno.net
Lupiga
Novi list
Tportal
Dnevnik.hr
Jutarnji list
24sata
Večernji list
Al Jazeera Balkan
HRT

*
DHMZ-tjedna vremenska prognoza
National Geographic
Meridijani
Booksa
Culturenet.hr
Vijenac
NikTitanik
Filmski.net
Film-mag.net
CineStar
The Pirate Bay
Eventim
ulaznice.hr
*
YouTube
Wikipedia
TV Program
Kostenlos Bilder und Fotos...
Gmail
Yahoo.mail



"Volim ljude, ali ne znam šta ću s njima.

Iskustvo me naučilo da ono što se ne može objasniti samome sebi, treba govoriti drugome. Sebe možeš obmanuti nekim djelom slike koji se nametne, teško izrečivim osjećanjem, jer se skriva pred mukom saznavanja i bježi u omaglicu, u opijenost koja ne traži smisao. Drugome je neophodna tačna riječ, zato je i tražiš, osječaš da je negdje u tebi, i loviš je, nju ili njenu sjenku, prepoznaješ je na tuđem licu, u tuđem pogledu, kad počne da shvata. Slušalac je babica u teškom porođaju riječi. Ili nešto još važnije. Ako taj drugi želi da razumije.

Više je dobrih ljudi na svijetu nego zlih. Mnogo više! Samo se zli dalje čuju i teže osjećaju. Dobri ćute.

Riječi su vazduh, kakvu štetu mogu nanijeti?
Riječi su otrov, od njih počinje svako zlo.
Onda, da ćutimo!
Ne treba da ćutimo. Ima se o čemu govoriti, ne napadajući. Pomoći treba, a ne odmagati. Država je to, bolan, hiljadu briga i nevolja, imanje svoje ne možes urediti kako valja, a kamoli toliki svijet. I onda počne neko da zakera, te ne valja ovo, te ne valja ono, e čudna mi cuda! Jašta da ne valja. Pravo je čudo kako išta valja: toliki ljudi, a svako vuče na svoju stranu.

Ne voliš da budeš na smetnji, ne voliš da te ko krivo pogleda, ne voliš da ti iko ružnu riječ kaže. Kako onda misliš da živiš?

A meni se čini da je strah najveća sramota ovog svijeta, i najveće poniženje čovjekovo. Izmahnut je nad njim, kao bič, uperen u grlo, kao nož. Čovjek je opkoljen strahom, kao plamenom, potopljen njime, kao vodom. Plaši ga sudbina, plaši ga sutrašnji dan, plaši ga vladajući zakon, plaši ga moćniji čovjek, i on nije ono što bi htio biti, već ono što mora da bude. Umiljava se sudbini, moli se sutrašnjem danu, poslušno ponavlja zakon, ponizno se smiješi mrskom moćnom čovjeku, pomiren da bude nakazna tvorevina sačinjena od straha i postajanja.

Lakše je nagovoriti ljude na zlo i mržnju nego na dobro i ljubav. Zlo je privlačno, i bliže je ljudskoj prirodi. Za dobro i ljubav treba izrasti, treba se pomučiti.

Da sam drukčiji, da život nosim kao tegobu, da sam ogorčen, počeo bih da se gubim, da pijem, da mrzim, postao bih nezadovoljnik koji se okreće protiv cijelog svijeta.
A ne mogu to. Uprkos svemu, živim kao i drugi ljudi, koji su bez moga biljega, veseo i tužan zbog običnih stvari, veseo zbog dobrih ljudi koji su pomalo zli, tužan zbog zlih ljudi koji su rijetko dobri...

Hodaćemo bez razloga, radovaćemo se, bez razloga, smijaćemo se, bez razloga, s jednim jedinim razlogom, što smo živi i što se volimo. A kud ćeš veći razlog.

U početku ljubav,
u životu mržnja,
na kraju sjećanje.

Ljubav je ipak jača od svega.
"


SLUŠAONICA 2


Kristina Train - Dark Black

I. Fanatizam – smak ljudskog uma
II. Grijeh šutnje

- Obdukcija divljaštva
- O projekciji projektora
- Da, to je spin
- Yodin poučak
- Egzibicionisti
- Rasizam i svi njegovi preračuni

A. Perspektiva obrata
B. Jedan metak

Knjižno-filmski kutak:
Što se zadnje pogledalo?
Što se zadnje pogledalo?
Što se zadnje pogledalo?
Što se zadnje pogledalo?

Što se zadnje pogledalo?

Što se zadnje pogledalo?


SERIJE





Manhunt: Unabomber

GoT

The Handmaid's Tale

American Gods

Legion

Stranger Things

The Young Pope

Black Sails

Sherlock

The Man in the High Castle

SS-GB

Westworld

Horace and Pete

The Crown

Lethal Weapon

Designated Survivor

Taboo

Grantchester

The Big Bang Theory





FILMOVI




Tajna broja sedam / What Happened To Monday

Geostorm

Blade Runner 2049.

Victoria i Abdul

War for the Planet of the Apes (2017)

Spider-Man: Homecoming (2017)

Unbroken (2014)

Čuvari galaksije Vol. 2

Viceroy's House

Valerian and the City of a Thousand Planets / Valerian i grad tisuću planeta

Dunkirk

Denial (2016)

Saving Mr. Banks / Kako je spašen gospodin Banks

Wonder Woman (2017)

The Boss Baby

Patriots Day

The Mummy

The Space Between Us (2017)

Kongens nei / The King’s Choice (2016)

King Arthur: Legend of the Sword

The Exception (2016)

To Walk Invisible: The Bronte Sisters

Colossal (2016)

A United Kingdom (2016)

Beauty and the Beast (2017)

Kong: Otok lubanja

Logan

Hidden Figures

Jackie (2016)

Underworld: Blood Wars (2016)

Assassin's Creed

Elvis & Nixon

Loving (2016)

Lion / Lav (2016)

The Invisible Woman

Tang shan da di zhen / Aftershock

Sve ili ništa / Hell or High Water - Comancheria

Greben spašenih / Hacksaw Ridge

Dolazak / Arrival

The Great Wall (2016)

Putnici / Passengers

Deepwater Horizon

The Girl on the Train / Djevojka u vlaku

The Hateful Eight

The Accountant

Rogue One: A Star Wars

Dom gospođice Peregrine za čudnovatu djecu

Ben-Hur (2016)

Inferno

Sully (2016)

Jason Bourne (2016)

Fantastic Beasts and Where to Find Them

Doctor Strange

The Nice Guys

Star Trek Beyond (2016)

Legenda o Tarzanu

Warcraft

Independence Day: Resurgence (Dan nezavisnosti 2)

Captain America: Civil War

Me Before You

Locke

The Huntsman: Winter’s War

The Divergent 1, 2, 3...

Batman v Superman: Dawn of Justice

London Has Fallen


Igre gladi: Šojka rugalica 1./The Hunger Games: Mockingjay – Part 1

Gone girl

Birdman

Interstellar

St.Vincent

U šumi / Into the woods

The Judge / Sudac

Trance

Welcome to the Punch

Against the Sun

The Secret Life of Walter Mitty / Tajni život Waltera Mittya

Čuvari galaksije

Kako izdresirati zmaja 2

Planet majmuna: Revolucija

Godzilla
Još jedan film o Godzilli u kojemu Godzillu jedva da vidite. Holivudski tupež. 4/10

Noah
Inače volim Russella Crowea kao glumca, ali nema tog glumca koji bi glumeći biblijskog Nou koji u arci spašava čovječanstvo mogao spasiti i ovaj film. Najnoviji film Darrena Aronofskya je ukratko rečeno - dosadno pretenciozno smeće. Poštedi me blože biblijskih spektakala (sa porukom pride)! Kamo sreće da sam uštedila i na karti. 4/10

Hobit: Smaugova pustoš / The Hobbit: The Desolation of Smaug
Trilogija Hobit ne posustaje ni u drugom nastavku. Odlično. Nema se tu što reći. Tata spektakla. 9/10

Igre gladi: Plamen / The Hunger Games: Catching Fire
Igre gladi ne posustaju pod krinkom distopije šamarati ni u drugom nastavku, koliko će ih još biti ne znam. Jako dobro. 8/10

Rush/Utrka života
Po istinitim događajima. Nabrijana sportsko-psihološka drama (biografija) o rivalstvu svjetskih prvaka Nikija Laude i Jamesa Hunta, karakterno potpuno suprotnih velikana trka F1. Izuzetno napeto i dojmljivo. Soundtrack - miljenik Oscarovaca plodni skladatelj Hans Zimmer, uobičajeno na visini zadatka. Film za muškarce koji vole automobile, kojeg evo vrlo dobro prihvaćaju i žene. 8/10

Gravity/Gravitacija
Vizualno i scenaristički prekrasan film-drama, pisan da bude mali - ali opet veći od života (od svemira). Dakle, inteligentno prilazi s "nečasnim" namjerama. Kojim? Vidjet ćemo... Priča s porukom (neki bi rekli tipično američki patetičnom, što i jest, ali ok, u ovom slučaju /svemiru - patetika štima) koja puca na Oscara. Ženska uloga (odlična Sandra Bullock) pisana da puca na Oskara. Muška uloga (oscarovac Clooney) za sporednu ulogu također. Na učestale trenutke napeto, stresno, užasavajuće, jezivo, nategnuto, dirljivo, ali opet i lijepo. Prvi 3D film koji, po meni, u potpunosti opravdava nošenje naočala na projekciji. 9/10

Olympus Has Fallen
Začuđujuće ok akcijski film (kvalitetna šora i rasturačina Bijele kuće), na tragu Willisovog ciklusa Umri muški, s tim da ovaj put muški umire Gerard Butler. Totalno pretjerivanje, naravno, ali to se očekuje, neuništiva junačina veća od života. Cijepljeno od baš potpune patetike Misije: Bijela kuća, Olimpova filma blizanca ove ljetne sezone. It`s ok. 7/10

Ljubav / Amour
Drama, drametina, naddrametina. Film čija se projekcija nerijetko i napušta. Michael Haneke, kao jedan od naj filmskih (kant)autora ovog stoljeća, opet nemilosrdno, do kosti. 10

Star Trek: Into Darkness
Treker sam, ali ovo je scenarij koji mi baš nije imao nekog smisla. Lik Khana u Star Treku ima preveliku reputaciju da bi ga se ovako potraćilo. U redu, sam Khan je mračan i zgodan, dečki također, i oni logični i oni nelogični, a ni akcija ne staje, ali sama akcija bez logike? Ma Star Trek može bolje. I ići gdje nijedan čovjek išao nije. Samo kad bi ekipa u Hollywoodu umjesto profita na pameti imala muda u gaćama. 6/10

Elysium
O nesvijetloj distopiji, a zapravo stvarnosti, planeta Zemlja, na kojem postoji većinska sirotinja koja se bori da preživi i manjinska privilegirana kasta nedodirljivih bogataša koji žive visoko, visoko gore iznad Zemlje na svemirskoj stanici. Goruće pitanje sukoba (preslika SADa danas) - zdravstvo (dostupno svima). Bitka za preživljavanje je neizbježna. Rekla bih da je poruka subverzivna, ali budući je izrečena neskriveno, jasno i glasno - o subverziji nema riječi. 7/10

Bitka za Pacifik / Pacific Rim
Besramna i profita gladna kombinacija Godzille, Transformersa i iritantnih Power Rangersa za kojima luduju djeca i Japanci. Više je no očito da je autorima na umu dodatna zarada u prodaji / podvali akcijskih figurica maloj djeci. No u redu, kad se to tako prihvati, to je solidan dječje-akcijski zabavnjak za razbiti dosadnu večer. 7/10

Misija: Bijela kuća - White House Down
Ubi me ta gadljiva američka patriotska patetika. Toliko je klišeizirano da ispada kao da se netko fakat zajebava. Inače može proći kao solidni akcić kojemu je cilj bio izreklamirati Tatumove bicepse. Sve žen(s)ke sad uzdahnušsmo - aaaaaah. 7/10

Red 2
Stara ekipa opet praši, simpa, ali ništa više od toga. Prvi dio originalniji. Osrednji akcić. 6/10

Specijalne agentice / The Heat
Simpa i na trenutke smiješno, američki humor vulgaris, ženski buddy-buddy policijski film, šprdanje na vlastiti račun i račun žanra. Ali ništa više od toga. 6/10

Gru na supertajnom zadatku / Despicable Me 2
Ma ni sjena prvog filma. Niti smiješno niti zabavno. Naporno. Cilj izvući još više love roditeljima klinaca. 5/10

Usamljeni jahač
Genijalna satira, posveta žanru, komedija, originalan scenarij, glumci (vanserijski Johnny Depp). Jedan od rijetko inteligentnih i zabavnih filmova ljetne sezone 2013. 9/10

The Impossible / Nemoguće
Snimljeno po istinitoj priči o katastrofalnom tsunamiju u Indijskom oceanu koji je 2004. pokosio ljetovališta u Tajlandu i usmrtio tisuće ljudi. Nevjerojatno potresna priča, zastrašujući specijalni efekti i vrhunska angažiranost vrhunskih glumaca (Naomi Watts i Ewan McGregor, plus djeca), kao i neočekivana elementarna katastrofa udaraju nemilosrdno i direktno u želudac. Kolizija stvarnosti (činjenice da je film snimljen po istinitom događaju) i filma, te jasno naznačena krhkost pretanke granice između rajske idile i pakla na zemlji (uvodna i završna scena leta avionom), stvaraju nadrealne, a zapravo hiperrealistične slike. Same pohvale. Snažan mali-veliki europski film. 9/10

Zabranjena ljubav/Upside Down
Film koji bi bio samo jedan u nizu limunadnih ljubića za tinejdžere da nije impresivne vizualnosti i originalne scenarističke SF premise o dva dijametralno različita (naopačka), ali međuovisna svijeta suprotnih gravitacija. Iako je scenaristička ideja o distopijskom strogo razdvojenom svijetu/ovima (Gornjem bogatom i Donjem siromašnom) neuvijenom simbolikom namjerno otvorila prostor za ozbiljniju dramu koja propituje današnje neoliberalističko-korporativno-totalitarno društvo i sve veći svjetski jaz između bogatih i siromašnih, scenarij tu premisu ipak koristi samo kao impresivne kulise, ne upuštajući se do kraja u poozbiljivanje, ostajući na razini bajkovitog spektakla (zbog ciljanja na tinejdžersku publiku). U pamćenju ostaje ideja, simpatičnost glumaca i raskoš efekata, film stvoren za gledanje na velikom platnu. 7/10

Jadnici
Ok, volim Hugoa i mjuzikl Les, ali filmom nisam impresionirana. Korektno, ali ništa više od toga. 6/10

Django Unchained/Odbjegli Django
Tarantino u svom elementu, na svoj jedinstven način opet propituje novo povijesno razdoblje, ovaj put neslavnu američku robovlasničku prošlost, u maniri špageti vesterna. Nije njegov najbolji film, kao da je neuobičajeno nenadahnuto odradio scenaristički rasplet, ali film je ipak klasa za sebe, barem jedna njegova tarantinovski urnebesna scena opet ulazi u filmsku antologiju (čitaj: problem KKKa s kukuljicama). 7/10

Hobit-Neočekivano putovanje
Odlično, tek prvi dio trilogije, ali tri sata koja se ne osjete i nisu dosadna ni na tren, upravo suprotno, razina LOTRa na malo neozbiljniji i zabavniji način, na kraju samo izgarate od nestrpljenja i razočaranja što treba čekati godinu dana do sljedećeg nastavka. Jackson je i dalje majstor mašte. Vizualno spektakularno. Svijet Međuzemlja i dalje fascinantan. 9/10





Što se zadnje pročitalo?




KNJIGE


Lee Child, serijal o Jacku Reacheru

Rat i mir, Tolstoj

Savez kapetana Vorpatrila, Lois McMaster Bujold
Ledene opekline, Lois McMaster Bujold

Pero Kvesić (babl), Pudli lete na jug

Ha Joon Chang, 23 stvari koje vam nisu rekli o kapitalizmu

Witold Gombrowicz, Posmrtna autobiografija

O koristi i štetnosti historije za život, Friedrich Nietzsche

Katherine Jenkins, Pouke redovnika za kojega sam se udala

Godina opasnog sanjanja, Žižek Slavoj

Khaled Hosseini, Gonič zmajeva

Časni trgovci, Philippa Gregory

Vedrana Rudan, Ljubav na posljednji pogled

Europski duh, Viktor Žmegač

Susan Sontag, Istovremeno - eseji i govori

C. J. Sansom, Otkrivenje

Anđeli u tami, Eduard Pranger

G.R.R.Martin, Ples zmajeva - 1. i 2. dio: Pjesma leda i vatre - knjiga peta

Reinhold Messner, Gola planina

Pedeset nijansi sive - Ovo knjiga 2012.?! Sto nijansi treša. Bljuv.

Tragovima Odiseja, Jasen Boko

Kurosawin nemir svijeta, Branko Sbutega

Andrej Nikolaidis, Sin i Homo Sucker: Poetika Apokalipse

Čovjekovo traganje za smislom, Viktor E.Frankl

1941.: Godina koja se vraća, Slavko Goldstein

Shusaku Endo, Šutnja

Noć, Elie Wiesel

Kundera, Nepodnošljiva lakoća postojanja

Knjiga mrtvih filozofa, Simon Critchley

Milan Kundera, Identitet

Kradljivica knjiga, Zusak

Gustav Mahler-biografija

Raznoliki stavovi - Život Lenarda Cohena

Povijest opere, Michael Raeburn

Amos OZ, Pantera u podrumu

Čiji je jezik?, Mate Kapović - jednom o tome i sama pisah u postu naslovljenom Jezični puritanizam.

Ivana Simić Bodrožić, Hotel Zagorje; mučno svjedočanstvo mučnog vremena.

Stvoriteljeva karta, Emilio Calderon; kada se strastveni povjesničar baci u pisanje romana, umjesto romana dobijemo besmisleno i zamarajuće nabrajanje povijesnih trivia.

Kate Quinn - Ljubavnica Rima: antički ljubić na tragu Gladijatora isto evidentno napisan za filmsku ekranizaciju.

Ken Follett - Stupovi Zemlje; srednjovjekovni ep o gradnji katedrale napisan za filmsku ekranizaciju.

Sofijin svijet - Jostein Gaarder; roman o povijesti filozofije.

Stieg Larsson - trilogija Millenium; skandinavska legenda.

Svatko umire sam, Hans Fallada - drama Njemačke II.svj.rata.

Deadline-knjiga o jednoj ljubavi i previše smrti, Roberta Valdeca, vrlo živopisno opisuje njegov novinarski i ljubavni put po ratištima svijeta, od Afganistana do Bagdada pred američku invaziju na Sadamov režim, životno, krvavo i do bola napeto!

Nevjernica-Moj život, roman a zapravo životna priča Ayaan Hirsi Ali, knjiga je koja se ne ispušta iz ruku. Poučna, bolna i detaljna odiseja nama nepoznatom kulturom afričkog i bliskoistočnog islama, ispričana iz prve ruke, ruke jedne potlačene muslimanske žene, presjek jednog društva i kulture koja egzistira paralelno sa našom i koja autodestruktivno vrši nasilje nad ženama i djecom, kulture koja je toliko različita od zapadne da nam zvuči kao srednjovjekovna bajka. Hrabra Ali iskreno iznosi surove detalje i ne skriva ništa, zbog svojeg političkog djelovanja, ali nadasve nešutnje na nju je bačena fatva, život spašava bijegom prvo u Nizozemsku potom u SAD, gdje i danas živi.

Čudo u Poskokovoj dragi, Ante Tomića je roman za ispišat se od smijeha! Nešto genijalno duhovito, toliko da vas tjera da se čitajući grcate od smijeha dok vas ukućani gledaju u čudu jer im ništa nije jasno smijeh Vrlo pitak i taman ne predug romančić da ga progutate u jednom danu, jer kad ga uzmete u ruke ne ispuštate do zadnje strane, provjereno thumbup Kao stvoreno za odličnu filmsku komediju.

Snovi mojega oca, Barack Obama; ne mogu se oteti dojmu kako je ova knjiga zapravo politički pamflet namijenjen skupljanju bodova među crnačkom zajednicom SADa. Obama ju je pisao prije svog ozbiljnijeg političkog angažmana, a bi li se uopće mogao upustiti u politiku da nešto ovako nije prije napisao, veliko je pitanje. U knjizi se spisateljski vješto bavi svojim afričkim naslijeđem (i dubokim kompleksima afroameričke zajednice), repovima svojega neprisutnog oca (nevjerojatan lik nevjerojatnog životnog puta) i vječitom potragom za vlastitim identitetom, prva polovica knjige govori o bijeloj strani obitelji, druga o onoj kompleksnijoj - afričkoj. Nalazim veliku sličnost sa nedavno pročitanom knjigom D.Mengestua (osvrt dva reda niže), iščitava se ista međukulturna izgubljenost, problematika identiteta i pripadnosti.. ne baš vedro štivo, ponekad baš bremenito.

Koliba, razvikani bestseler William P. Younga, po meni spada u onu vrstu new ageovske coelhovske literature koja natrpana univerzalnim porukama puca visoko, ali literarno malo daje. Poruke su naravno lijepe, ali nije to Dostojevski. Proizvod na kakav već poslovično padaju Ameri, ali me brine što ih sve više slijedi i ostatak svijeta.
Poučak: razvikanost nije garancija kvalitete.

Egzil, Enza Betizze je uz Matvejevićev Mediteranski brevijar jedna od onih minucioznih knjiga koje bih preporučila pročitati svakom Dalmatincu koji drži do sebe i svoga kraja.

Lijepe stvari što se nebom gnijezde, Dinaw Mengestu; život između dvaju svjetova, između dvaju kontinenata, Amerika i Afrika te bolna izgubljenost između dvije kulture, sivo i tegobno.

Noćni let, Antoine de Saint-Exupery. Predivno! Ova je knjiga čista poezija, roman koji pjeva misteriju pionira avijacije, čista poezija koja mi je napojila dušu!

Mirjana Krizmanić, Tkanje života, zgodan self-priručnik, kojeg ne privedoh kraju, meni je to dosadno, self-priručnici nisu moj đir.

Otok, Victorie Hinslop

Ovo nije zemlja za starce Cormac McCarthya, još jedna filmska uspješnica koju još nisam pogledala no knjiga je pročitana i samo mogu reći da mi je nakon Ceste i ove knjige McCarthy prirastao srcu. Zreo promišljeni pisac koji ima što poručiti, koji -sad je to očito- ima određeni uvid i kojeg je užitak čitati.

U divljini, Jona Krakauera

Cesta, odličan postapokaliptični roman Cormac McCarthya koji govori o ljudskosti, snimljen i film sa Viggo Mortisenom, biti će to više nego dobro.

O nasilju - Slavoja Žižeka; da nije povremenih duhovitih referenci na neke pojmove opće kulture bilo bi potpuno nerazumljivo, jer to je Žižek – kad čitate Žižeka mozak vam cvrlji. Moćno.

Harry Potter and the Deathly Hallows, J.K.Rowlingsove.

Sto godina samoće, Gabriel Garcia Marqueza, su jedan tako naporan roman, tako ubitačno naporan roman da mi je ne jednom došlo tu prokletu knjižurinu bacit u zid nut A opet, od svega što sam od Marqueza pročitala, ovo mi je do sada njegovo najpitkije štivo. Čitajući knjigu naprosto klizite, plutate, lebdite, gutate stranicu za stranicom, bez ikakva zastoja. Nelogično? Besmisleno? Ludo? Genijalno? Upravo tako, ili riječima stare Ursule: Ovo je kuća luđaka, kuća luđaka! Sto godina samoće su mirakul, cirkus, latinoameričko prikazanje ili sveto prikazanje Latinske Amerike. To je kao da gledate Kusturicu, čitate leteće tuke, leteće mladenke, leteće pope, zlatne ribice, žive mrtvace, pukovnike, generale, banane, svece i sotone - kaleidoskop bunovnog ludila. Tisuće Aurelijana i Hose Arkadija, tisuće odvratnih, prokletih, svetih Buendija koje ciklički iz generacije u generaciju srljaju u suđenu im propast, a vi više ne znate ni tko je kome otac, djed, mater, tetka, sin, brat, ćaća, mater, baba, dida, čukundida… Uspon Makonda, pad Makonda. Čitate i šizite, šizite jer čitate, a kad konačno pročitate kunete se sebi – nikad više, i kad konačno pročitate dičite se – pročitala sam!

Meša Selimović, Tvrđava. I kako već jednom rekoh, Meša je genij. Nije lak, nije za svakog probavljiv, zahtjeva punu koncentraciju, ali kao utjeha evo – Tvrđava je donekle pitkija od Derviša i smrti. Njegova pitkija verzija, ili se to samo čini, ali u svakom slučaju još jedno – pisano remek-djelo. Što je to u Meši, da mu se kolko god bio težak i zahtjevan - otkad ga otkrih, uvijek i nanovo vraćam? Jer Meša kad ruje po duši ruje po duši cijelog svijeta. Pa čak i kad dođe do zamora pri probavljanju ove ili bilo koje njegove teške knjige, ta ista knjiga zove natrag, gotovo kao droga ili ovisnost, da je se čita i čita i čita. To je gotovo kao mazohizam. A šta da vam kažem, to se ne može opisati - to se treba čitati.

No numero uno i dalje je stari Dosti, Braća Karamazovi. E to je bio žrvanj. Jao. Dvotjedna patnja. Ali ova priča o Bogu, čovjeku, bogočovjeku - ga je vrijedna.

Za dušu i tilo
*
Tišina mora, J.P.Melvilla
Kubrickove Staze slave
Dina - pješčani planet
Das Boot
Blade Runner
Vrućina
Leon
Posljednji Mohikanac
Open range/Divlja prostranstva
Cyrano de Bergerac
Opasne veze
Tri boje: Plavo
Prije kiše
Ame agaru/Poslije kiše
Breza
Zemlja sjena
Rashomon
Posljednji samuraj
Tasogare seibei/Twilight samurai
Tigar i zmaj
Ubiti pticu rugalicu
Mississippi u plamenu
Boja Purpura
12 gnjevnih ljudi
Polja smrti
U plamenu Nikaragve
13Days
Cry Freedom
Pogodi tko dolazi na večeru
Momci iz Brazila
Zavjera
Bitka na Neretvi
Der Untergang
V for Vendetta
Hellboy 2
Entre les murs/Razred
Egipat
CIRQUE DU SOLEIL

Čeka se...


Star Wars: The Rise of Skywalker (2019)

Čitati...

serijal SPQR, John Maddox Robertsa
L.M.Bujold - ciklus Vorkosigan
Frank Herbert - ciklus DUNE (Muad`Dib!)
Brian Herbert - Kuća Atreides, Harkonnen, Corrino
ali Butlerijanski džihad mu je shit
Douglas Adams, Vodič kroz galaksiju za autostopere
skandinavska trilogija Millenium
J.K.Rowling - ciklus Harry Potter
L.R.King - Pčelareva naučnica, ciklus Sherlock Holmes
Gospodar prstenova - J.R.R. Tolkien
George R.R.Martin - Pjesme leda i vatre (Igra prijestolja)
Lee Child - Jack Reacher Novels
Modesty Blaze

Want to Get Sorted?I'm
a Gryffindor!


Slušati...

Sting
Dulce Pontes - Cancao Du Mar
Stefanovski & Tadić - Krushevo
Lajko Felix - Szeretni/To love
Dead Can Dance
Joan Osborne - Relish
Pat Metheny - Secret Story
Peter Gabriel - Solsbury Hill
Dire Straits - On Every Street
TBF - tuto kompleto
David Bowie
Chris Rea - Looking for the summer
Rolling Stones - Almost hear you sigh

Modesti Blejz on Facebook

SOUNDTRACKS

Mutiny on the Bounty - Vangelis
Piano i Prospero`s books - Michael Nyman
Amelie - Yann Tiersen
Braveheart - James Horner
Posljednje Kristovo iskušenje - Peter Gabriel
Jesus of Nazareth (Zefirellijev) - Maurice Jarre
Gladijator i Posljednji samuraj - Hans Zimmer




komad mjeseca
Kit Harington (aka Jon Snow)



sadržaj ovog bloga zaštićen je Copyrightom ©

29.12.2016., četvrtak

Šaka suza, vrića smija


Bila je ovo godina poprilično dobrih novih serija. Neke sam odgledala, neke još uvijek pratim, od nekih sam i odustala, a neke zacrtane me tek čekaju, previše je toga što bi se trebalo, ali se nema vremena. Od ovih što sam odradila, neke su me razonodile, neke poučile, neke iritirale, a neke i sve to skupa. Recimo, koliko god mi Zimmerov zvuk inače bio drag, iznimno me iritirao patetitkom nabijeni soundtrack u The Crown o životu Elizabete II, no i to je samo dio priče. Na Marianovu sugestiju u raspored ugurah, osmijah i oplakah dramsku i komornu Horace and Pete, uz divnu i nezaboravnu naslovnu glazbenu temu. Mladi papa se pokazao inteligentno zajebantskim i zafrkanim, divno osvježavajuće. U nešto ležernijem su me smislu razonodili lakrdijašenju skloni dečki iz Lethal Weapon, mogu potvrditi da je poznati filmski serijal uspješno prebačen na male ekrane. Moju opsesiju znanstveno-svemirskim temama trenutno hrani Mars. Par drugih krimi-serijica, što američkih što britanskih, hrani moju naklonost inteligentnom i/li akcijskom trileru i tako... no ove se godine ipak najviše pričalo o Westworldu.

„Na tapetu današnjih ozbiljnih produkcija je mahom upravo pravost kako primijetih u jednom ranijem tekstu. Westworld nije izuzetak. I on se bavi propitivanjem stvarnosti. A što se tiče potencijalne popularnosti i gledanosti, iz HBO-a su ga reklamirali i kao mogućeg nasljednika višesezonske starine Game of Thrones (koju već zbrzavajući privode kraju) povlačeći paralelu zbog, pretpostavljam, naglašenog prikaza nasilja i golotinje (seksa) koje obje serije dijele. No rekla bih da ne dijele samo to, već i složenu priču te visokoprodukcijski pristup. I doista, Westworld je nešto za vidjeti i promisliti, iako ne za svačiji ukus. No podijelila bih par zapažanja.



Polimac piše: TV serija dovoljno hrabra da ne vrijeđa inteligenciju svoje publike

„Nisu sva pitanja valjano obrazložena, no čest je slučaj u suvremenim serijama da autore više zaokupi detalj nego cjelina. Već sama činjenica da broj gledatelja iz epizode u epizodu ne pada svjedoči o tome da publika voli zahtjevne sadržaje (...) “Westworld” ima još jedan važan adut - sjajno je napravljen. Koncept spoja vesterna i znanstvene fantastike posuđen je iz istoimenog filma Michaela Chrichtona, snimljenog 1973., međutim, radikalno je uslojen i napravljen atraktivnijim. Sljedeće godine, ne bude li novih iznenađenja, “Westworld” bi morao skupiti neusporedivo najviše nominacija za najvažniju televizijsku nagradu Emmy.“


Prvo treba reći da velik broj gledatelja (brojna publika) nije garancija kvalitete, kako serije tako ni publike. Drugo, masa po pravilu (Gaussove krivulje tj. ostajanja u blizini točke prosjeka) ne traži posložnjivanje / opamećivanje, već pojednostavljivanje / poglupljivanje.

Ipak, Westworld trenutno jest jedna od kvalitetnijih pa i inteligentnijih i usto gledanijih produkcija na malim ekranima, ali kad govorimo o inklinacijama mase, još jednom primjećujem da uopće nije riječ o ljubavi prema zahtjevnim (inteligentnim) sadržajima, koliko prema naizgled novim (iznenađujućim, začuđujućim i zbog toga zabavnim), preciznije - stimulirajućim sadržajima (onoj povećanoj „atraktivnosti“ koju uočava i Polimac).

„U moru tih činjenica koje su nam dostupne i kojima smo bombardirani preko malih tv i kompjutorskih ekrana, tako zasićene i otupljene mase sve više traže biti iznenađene i zabavljene. Naša su osjetila u vječnoj potrazi za nečim novim (za kakvom mečkom koja pleše ili majmunčićem koji skakuće uz vergl) što će razbiti onu nuspojavnu dosadu. U potrazi smo za nečim što će nas u tom nepreglednom šarenilu probuditi, iznenaditi, zabaviti, osupnuti, začuditi, šokirati, utraviti.“ kako onomad primijetih u tekstu Orao.

O stimulansu je riječ. Masa u prvom redu voli sadržaje koji stimuliraju njenu G(ledateljsku) točku „...danas više no ikad traže injekciju instant "klik" zabave, dozu šoka(ntnosti), šut neviđenog, oživotvorene bajke, čuda, filmske scenarije, spektakularne kulise isl.“ Nekoga više stimulira mozgalica/intelekt, drugoga drama/emocija, trećega vizuala/golotinja. A Westworld u sva tri područja cehovski promućurno nudi više stimulacije nego neke druge produkcije, otud i veća gledanost.


Iako je zapravo opet riječ o staroj priči i starim (vječnim) pitanjima u novom ruhu. U ovom slučaju, riječ je o fuziranju nekoliko omiljenih starih priča, konkretnije četiri prevladavajuća narativa.

Najstariji je onaj kojeg slušamo i od predbiblijskih civilizacija. Dakle od ideje o Stvaraocu, priče o Postanku, preko filmskog Matrixa sve do najnovijih opsesija bogatuna Silicijske doline da u istom živimo: Nešto nije u redu sa svijetom oko nas, dakle mora biti da je ovaj svijet izmišljena stvarnost i/li projekt superiorne rase (bića) koja nas drži u podložnosti.

Druga i jednako stara priča je ona koju kao fatalistički narativ također slušamo od predbiblijskih civilizacija, biblijskog Potopa do Skyneta i Judgment Daya: Mi ljudi nismo dovoljno dobri za svijet oko nas, zaslužujemo biti zamijenjeni (kažnjeni, izgnani, istrijebljeni) boljima, nadčovjekom, vrednijom superiornom vrstom koja dolazi / koju smo stvorili.

Razvojem civilizacije, tehnologije, misli, prosvjetiteljske spoznaje sebe i svijeta oko sebe, kolizije znanosti i razuma sa starim vjerovanjima, uslijedio je i novi osuvremenjeniji set pitanja: Što uopće znači biti Čovjek? Može li i čovjek biti Stvaraoc? Ako može, smije li se čovjek „igrati boga“ i uz koju cijenu?

A priča o AI (Artificial intelligence/Umjetna inteligencija) je savršeno nadovezana i najmlađa među njima, jer je kao tema u povijesti ljudske civilizacije nadošla razvojem tehnologije i robotike, dakle relativno nedavno, postavljajući ona čuvena pitanja kojima se jednako bavi i znanost i SF: Hoće li i strojevi postati sposobni razviti svijest? Što će biti s nama ljudima ako/kad se to jednog dana desi?

„Drugim riječima, mase opet i opet i opet, klik po klik po milijun klikova, traže – zabavni spektakl, miraž, mirakul. Osuvremenjenu srednjovjekovnu liturgijsku predstavu, temeljenu na biblijskim prizorima i legendama o svecima, mučenicima i njihovim čudesima, ovaj put samo prebačenu na YouTube.“

Ili u svijet zapada.

- 20:30 - Reci da se čuje (3) - Isprintaj - #

28.12.2016., srijeda

Listen without prejudice

Boris Dežulović: "Godine 2016., nadomak 2017., u dvadeset dakle prvom stoljeću, kad se slične rečenice mogu čuti još samo na ruskoj i saudijskoj televiziji, i kad se čak i rimski papa morao složiti s tim da nenasilni i sporazumni seks dvije punoljetne odrasle ljudske jedinke - a kamoli među njima ona, znate već, na vrh hrvatskog jezika mi je, kako se zove, da: ljubav – nije, hm, kazneno djelo, na hrvatskoj državnoj televiziji još uvijek misle da bi policija trebala hvatati pijance, narkomane i pedere.

Hrvatska radio-televizija, naravno, nije dotakla dno, barem ne još. Speleolozi s javnog servisa po prilici svakih tjedan-dva obznane kako su otkrili da se može još niže i još dublje..."



Napisana još 1990.

- 00:01 - Reci da se čuje (6) - Isprintaj - #

27.12.2016., utorak

Glas sa margine

voxfeminae.net: "S obzirom na to da OSI i same spadaju u marginaliziranu i diskriminiranu manjinu, nekako mi je iracionalno ne biti na strani bilo koje druge marginalizirane društvene skupine ili manjine. Uostalom, ako ne možeš pokušati razumjeti one koji su u sličnoj situaciji kao i ti, kako onda možeš očekivati da će društveno privilegirana većina sa svojim uskim poimanjem svijeta ukalupljenim u binarnosti normalno/nenormalno, zdravo/bolesno razumjeti tvoje probleme i situaciju u kojoj se nalaziš?

Ne zaboravimo da većina još uvijek na sam spomen OSI prvo na pameti ima medicinski, a ne socijalni model invaliditeta. Mislim da je sasvim suvišno komentirati zašto bi (naročito) žene s invaliditetom trebale biti feministkinje. Protiviti se feminizmu, znači gaziti po dosad stečenim društvenim, političkim, ekonomskim i obrazovnim pravima koje su feministkinje tijekom povijesti izborile za nas. Protivljenje feminizmu značilo bi ujedno i gaženje po vlastitom dostojanstvu i samopoštovanju. Naš glas najdalje će se čuti ako se udružimo i djelujemo zajedno, odnosno ako razmotrimo širu sliku problema, intersekciju društvenih nejednakosti na svim razinama i prema svim grupacijama."



- 23:00 - Reci da se čuje (0) - Isprintaj - #

26.12.2016., ponedjeljak

Škrtičina


Crnjak.

- 03:00 - Reci da se čuje (2) - Isprintaj - #

24.12.2016., subota

Okićen!


Ili, preciznije, ovako još pun cvijeta i mladih listića - samookićen. Ne trebaju mu lampice. Plemenit, ljekovit i zlata vrijedan (i ne samo zato što su mu sjemenke u antičko doba služile za vaganje zlata). Gizdavo stabalce moje, tepati mu volim. On se ne buni. smijeh

Kategorija: priroda.
- 15:00 - Reci da se čuje (6) - Isprintaj - #

21.12.2016., srijeda

Čovjek u koraku s vremenom

Viktor Ivančić: Da, Plenković je moderni fašist

"Tko je ozbiljniji fašist – onaj koji se razmeće ustaškim parolama, pa će nacistički pozdrav ‘Za dom spremni’ ugravirati na mramornu ploču i istaknuti usred Jasenovca, ili onaj koji, premda posjeduje operativnu moć, takvu praksu formalno osuđuje a faktički ohrabruje, pravdajući je nedorečenim zakonima i žrtvoslovnim pijetetom prema dokazanim domoljubima, kao što to čini Andrej Plenković, premijer Vlade Republike Hrvatske?"
"U tome leži srž problema, a da bih ga zaoštrio, mogu to sažeti i ovako: ozbiljan moderni fašist nije onaj koji truje javni prostor ustaškim pokličima, uključujući mramornu psovku u Jasenovcu, već onaj koji tim pokličima pridaje ‘dvostruku konotaciju’ i na taj način osigurava normalizaciju abnormalnog."

- 01:00 - Reci da se čuje (5) - Isprintaj - #

Na sramotu struke

"U trominutnom amaterskom videu emitiranom u Bujici saborski zastupnik Mosta Nikola Grmoja s osmijehom je reagirao na ustaški uzvik i kazao da je uvijek spreman za dom i domovinu"

Profesore Grmoja, zbog kukavičluka, intelektualnog ljigavljenja, političkog oportunizma i rezultatski profesionalne nekompetentnosti - sjedi, jedan!

- 00:30 - Reci da se čuje (2) - Isprintaj - #

20.12.2016., utorak

Više nego ikad


Lisbeth Zornig Andersen: When Denmark Criminalised Kindness

"Refusing to help the people standing right in front of us, needing care and assistance, corrupts our moral values and perceptions about decency and common humanity. It is a dangerous path to choose."

- 17:30 - Reci da se čuje (1) - Isprintaj - #

15.12.2016., četvrtak

Bajka za laku noć...


- 23:00 - Reci da se čuje (7) - Isprintaj - #

14.12.2016., srijeda

Izvanredno doslovno


Lopovi iz Zagrebačkog holdinga? Ma tko bi to od njih očekivao?

- 21:45 - Reci da se čuje (3) - Isprintaj - #

Vicmaherica


- 19:30 - Reci da se čuje (1) - Isprintaj - #

13.12.2016., utorak

Sud u ofsajdu

Jurica Pavičić: Ustavni sud u RH besmisleno je nazvati sudom, to je bizarna smjesa socijalističkog politbiroa i iranskog vijeća čuvara revolucije

"Taj i takav Ustavni sud nije nastao po Duhu Svetom niti su ga takvog nametnuli Homeinijevi revolucionari. Njega su, da se ni časa ne lažemo, takvim stvorili HDZ i SDP koji su nizom kompromisnih izbora Ustavni sud pretvorili u delegatsko tijelo isluženih političara. Ta povijest pretvaranja Ustavnog suda u vitrinu zaboravljenih asova traje petnaest godina. A njenom završnom, najiritantnijem poglavlju svjedočili smo ove godine u lipnju. Tada su dvije velike stranke združenim glasovima izabrale novu turu sudaca Ustavnog suda. A u toj su turi izabrale i čovjeka koji se zove Davorin Mlakar, čovjeka koji skreće pažnju što se pojavio kao lik u zanimljivom žanru literature - austrijskim optužnicama. Davorin Mlakar je, naime, od svjedoka optužen da je od austrijske banke uzeo 200 tisuća eura za pomoć u prenamjeni priobalnog zemljišta. Davorin Mlakar je zanijekao da je uzeo novce, ali nije zanijekao da je pomagao prenamjeni. Davorin Mlakar je morao putovati krišom u Frankfurt da bi razjasnio problem nerazjašnjenih “troškova”. Davorin Mlakar je tumarao upravom klagenfurtske banke i na porti se, poput zadnjeg tata, potpisao lažnim prezimenom Gordan Dolović. Davorin Mlakar je, u divnom hepiend obratu, za tu živopisnu filantropsku aktivnost nagrađen - mjestom ustavnog suca.

Kad čovjek to ima na umu, nije mu se teško složiti da je “ovaj sastav Ustavnog suda najveća prijetnja nacionalnoj sigurnosti”. Teško da itko može opovrgnuti notorni uvid da je “sadašnji sastav Ustavnog suda direktna posljedica klijentističke politike” te da valjda nema države iole ozbiljnog svijeta “u kojoj netko može biti imenovan u Ustavni sud a da ima tako težak teret sumnje da je korumpiran kao Davorin Mlakar”. Također se nije teško složiti s konstatacijom kako na takvog “kolegu” “članovi Ustavnog suda nisu reagirali” te kako bi bilo najdoličnije kad bi svi zajedno dali kolektivnu ostavku.

Gornje rečenice, međutim, nije izrekao neki član opozicije. Njih nije izrekao ni neki od antisistemskih anarhista poput Sinčića i Pernara. Njih je izrekao nitko doli Vlaho Orepić, Mostov ministar unutarnjih poslova u Plenkovićevoj koalicijskoj Vladi. Izrekao ih je u intervjuu za tjednik Globus i kreirao mali politički pandemonij tako tipičan za domobransku “komi fo” političku kulturu. Za kulturu, dakle, u kojoj vas se smatra nevjerojatno otresitim i krajnje bezobraznim ako učinite nešto što se kod nas ne radi. Naime, kažete istinu.

Naravno, puno bi se toga moglo prigovoriti Orepićevom umješno tempiranom i vjerojatno kalkuliranom “izletu”. (...) No, sve to ne mijenja činjenicu da je ono što je on rekao prijesna istina."

"Tog lipnja, kad je u Ustavni sud ušao čovjek koji se pokatkad predstavlja kao Gordan Dolović, čak i oni s minimumom minimuma patriotskog samopoštovanja morali su se osjećati jako postiđeno. Tog dana u sabornici je bilo jako malo ljudi koji su pristali glasovati protiv te poruge sa zakonom i pravdom. Bilo ih je samo šesnaest. Protiv je glasovalo nekoliko mostovaca, protiv su glasali Pupovčevi Srbi te Živi zid. Srpski predstavnici, koje naše nacionalističke vestalke redovno prozivaju za potkapanje Hrvatske, tog su dana bili među rijetkima koji su pokazali poštovanje za hrvatsku državu, institucije i zakon. I praznoglavi anarhisti iz Živog zida, o kojima ne mislim baš ništa dobro, glasovali su protiv izrugivanja institucijama. HDZ i SDP su, međutim, glasali za. Zato danas, kuku nama, dobar dio hrvatskih građana vjeruje više Pernaru nego HDZ-u i SDP-u. I zato će ih svaki dan biti sve više. Jer, ne postoji niti će ikad postojati tako opipljiva personifikacija klijentističkog klupka i isprepletene novčarsko-političke elite kao što je Davorin Mlakar."
Ne postoji niti će ikad postojati? Blože koji optimist. Čisto faktografije radi, Mlakar alias Dolović nije prvi sudac Ustavnog suda koji se lažno predstavljao, a hoće li biti zadnji... bumo vidli!

- 14:00 - Reci da se čuje (3) - Isprintaj - #

Državotvorna spremnost

Hrvoje Šimičević: Brčenje u Jasenovcu

"Dva tjedna prije sastanka IHRA-e u Bratislavi u Jasenovcu je podignuta spomen-ploča poginulim pripadnicima HOS-a s ustaškom krilaticom ‘Za dom spremni’, što su ‘Novosti’ prošle subote objavile na svojem internetskom portalu. Nakon višednevne šutnje naspram upita ovog lista i ostatka medija, premijer Plenković nazvao je problem ‘delikatnim’. Sve izjave koje su uslijedile iz HDZ-a sugeriraju da ploča neće biti maknuta, unatoč nezapamćenom konsenzusu javnosti po tom pitanju. Štoviše, Plenković, Davor Ivo Stier i drugi istureni HDZ-ovci najavili su rješenje problema putem zakonskog prijedloga koji bi ciljao na zabranu svih ‘totalitarnih’ simbola, pa moguće i crvene petokrake."
"Službeni odnos Vlade, bez jasnog djelovanja naspram skandala i uz najavu navedenih zakonskih odredbi, od početka relativizira događaj, ističući da je nedopustivo da se HOS poistovjećuje s ustaškim režimom. No uzmu li se u obzir okolnosti i ključni protagonisti, jasno je da postavljanje ploče ima najmanje veze s odavanjem počasti poginulim pripadnicima HOS-a. Skup na kojem je otkrivena ploča bio je ništa drugo nego profašistički dernek. Između ostalog, dio službenog protokola bio je i govor Marka Skeje, otvorenog profašističkog provokatora, ratnog zapovjednika IX. bojne HOS-a, nazvane po ustaškom zločincu Rafaelu Vitezu Bobanu. Kao jedan od terenskih ideologa HOS-a, Skejo je još devedesetih u urbanim hrvatskim sredinama postrojavao svoje podređene s ustaškim kapama, jasno se pozivajući na naslijeđe Ante Pavelića. Ove je godine prijavljen jer je s dvadesetak veterana HOS-a u Kninu na obljetnici Oluje predvodio pjevanje ustaških pjesama. Na komemorativni skup u Jasenovac došao je s brkovima u stilu Adolfa Hitlera."

Viktor Ivančić: Dom i pakao

"Kakva je doista funkcija Andreja Plenkovića u okviru nabujaloga političkog korpusa hrvatske desnice, a napose Hrvatske demokratske zajednice?

Odgovor mi se čini očiglednim, gotovo opipljivim: Andrej Plenković je HDZ-u formalno predsjednik, a faktički prezervativ. Njegova se uloga svodi na pokušaje da koliko-toliko ograniči ejakuliranje onih političkih strasti što izviru iz same biti partije kojoj se zatekao na čelu. Neobičnom, doduše, djeluje navada da se rupe na prezervativu krpaju rupama u zakonu."

"Čini se da Andrej Plenković uspješnije od bilo koga dosad demonstrira hadezeovski antifašizam, ili drveno gvožđe u tekućem stanju, ili oksimoronski zamah ideologije ispunjene čistim cinizmom. Za razliku od Ive Sanadera koji je, pritisnut prijekim europskim ucjenama, znao bagerom jurišati na spomenik Juri Francetiću, aktualni je premijer u prilici biti ležerniji. A to stvara i opuštenost unutar korpusa, kod formalnih i neformalnih pripadnika pokreta koji, nakon ere Karamarkove tupave iskrenosti, postupno sagledavaju komparativne prednosti fašizma u elastičnoj i mjestimično šupljoj antifašističkoj ambalaži. Možemo neopterećeno biti za dom spremni, računaju, jerbo je i kondom spreman.

Sve drugo je ambijent stvaran strpljivim državotvornim radom. "

Umjesto rješenja, obećavati smokvin listić.

- 01:00 - Reci da se čuje (2) - Isprintaj - #

12.12.2016., ponedjeljak

Pod tepihom

Boris Postnikov: Neprijateljska propaganda: Priznanje za zaborav

"To se zove brza reakcija institucija, tako se sankcionira poziv na linč, za to smo se borili: tek što je Ivana Šojat sa stranica Hrvatskog tjednika sugerirala progon probranih umjetnika, oglasio se Ured predsjednice. Raspojasana književnica hitno je pozvana u Zagreb na dodjelu najviših državnih priznanja, gdje je za nju ovom prilikom bio rezerviran Red Danice hrvatske s likom Marka Marulića, odlikovanje ‘za osobite zasluge za kulturu i njeno promicanje u Republici Hrvatskoj i u svijetu’."
"Sada opet – barem dok autorici ne popuste živci, pa iznova krene na Jugoslavene – možete mirno čitati njene knjige u izdanju najuglednijeg hrvatskog nakladnika, možete joj dodjeljivati utjecajne nagrade, možete je pozivati na literarne večeri i možete ignorirati ona dva-tri književnokritička glasa koja imaju nezgodnu naviku da brkaju umjetnost i politiku. Takvi su, inače, još prije šest godina javno podcrtavali revizionističke tendencije razvikanog romana ‘Unterstadt’: ali neka i njih, nema veze, nije nužno da se baš svi slažu. Kontroverze ionako podižu tiražu. A marketing je, znate, u kulturi bog. Sada, evo, znate i tko je u kulturi batina."

Boris Dežulović: Balada o agresoru i žrtvi

"Nije, najzad, Šerbedžija, već su Olujić i Mišetić gradili takvu pravnu državu Hrvatsku u kojoj će prije niti dvije godine – jutro nakon što je novoizabrana predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović braniteljima u šatoru u Savskoj obećala kako ‘nitko više Domovinski rat neće nazivati građanskim’ – Ustavni sud Republike Hrvatske poništiti presudu Branimiru Glavašu za ratne zločine u Osijeku, s obrazloženjem kako je ‘do 8. listopada 1991. rat u Hrvatskoj bio građanski, a tek nakon tog datuma međunarodni sukob, jer je tog dana stupila na snagu odluka Hrvatskog sabora o prekidu svih veza s bivšom državom’, pa se ‘za zločine počinjene do 8. listopada 1991. ne mogu iz Ženevske konvencije primjenjivati kriteriji međunarodnog sukoba, nego kriteriji građanskog rata’.

Prije Rade Šerbedžije, kako vidite, to bi jednostavno pitanje – tko je 1991. bio agresor, a tko žrtva – valjalo postaviti Tuđmanovim državnim odvjetnicima i ministrima pravosuđa, ali i kompletnom trenutačnom sastavu Ustavnog suda Republike Hrvatske. Ili je, naime, rat 1991. započeo agresijom Srbije i Jugoslavenske narodne armije na Hrvatsku, ili smo i mi i Rade Šerbedžija cijelo vrijeme bili u zabludi, a The Pitanje bilo zapravo trik-pitanje obrane digniteta Domovinskog rata i njegovih heroja, na koje točan odgovor zapravo glasi:

‘Ja se zovem Vićenco Ušljebrka, imam dvadeset tri godine i studiram turistički menadžment. Živim s roditeljima, imam dvije sestre, u slobodno vrijeme na PlayStationu igram Fifu 17 i mislim da je do 8. listopada 1991. rat u Hrvatskoj bio građanski, a tek nakon tog datuma međunarodni sukob, jer je tog dana stupila na snagu odluka Hrvatskog sabora o prekidu svih veza s bivšom državom, pa se srpska pobuna u Hrvatskoj mora gledati kao građanski rat u Republici Hrvatskoj, i kao takva nikako ne može biti tretirana niti kao rat, niti kao oružani sukob, niti kao okupacija, hvala.’"

Država, u teoriji i praksi.

- 10:00 - Reci da se čuje (6) - Isprintaj - #

11.12.2016., nedjelja

Šibu za maloga

Državni tajnik o lošim rezultatima: "U statistiku su ušla i djeca s posebnim potrebama i nacionalne manjine."

Otkriven identitet Krampusa: Glunčić, Matko Glunčić.

- 19:30 - Reci da se čuje (3) - Isprintaj - #

10.12.2016., subota

Idu noći, idu dani

"A što se u međuvremenu sve dogodilo?

Udruga HOS-a otkrila je u Jasenovcu spomen ploču s ustaškom parolom koja i dalje tamo nesmetano stoji.

Vlada je uredno odšutjela to kršenje zakona i Ustava. Premijer je izrazio pijetet jednima i drugima, sljedbenicima i žrtvama ustaša, i najavio da će osnovati povjerenstvo za ustaštvo, ali i za petokraku.

Predsjednica je rekla da se neće miješati u to kršenje Ustava. Umjesto toga, posvetila se upoznavanju hrvatske dječice sa činjenicom da među čokoladicama postoje i one srpske, te da one nisu podobne za konzumaciju.

Direktor HEP-a snimljen je kako govori da ga boli ona stvar za kršenje zakona pri zapošljavanju, jer nećak predsjednika uprave ima prednost pred braniteljem.

Ministar unutarnjih poslova nema pojma što je Ustavni sud, odnosno da on nije dio sudske vlasti, ali zato zna da mu ne vjeruje. U tom Ustavnom sudu i dalje sjedi osoba koja se lažno predstavljala i koja je umiješana u korupcijsku aferu.

Orepić i dalje sjedi u Vladi, a Most je i dalje u koaliciji s HDZ-om.

A Ministar policije ne koristi svoje zakonske i ustavne ovlasti, kao građanin i kao ministar, da podnese prijavu protiv nezakonitosti u radu pojedinih ustavnih sudaca, već javno vrijeđa cijeli Ustavni sud i ruši ga kao instituciju.

U tome ga podržava predsjednik Hrvatskog sabora.

Mediji otkrivaju da je Vlada odustala od štednje i da je dug u zdravstvu u proteklih godinu dana narastao s 1,1 na 2,7 milijardi kuna."

"Zbog svega ovoga, vijest o skidanju imuniteta Pernaru zbog grafiterstva (!) zvučala je istodobno nevjerojatno, a opet tako logično u zemlji u kojoj se krše Ustav i zakoni, tolerira to kršenje Ustava i zakona, a zakone i Ustav krše ili kršenje toleriraju upravo oni koji bi ih trebali provoditi i štititi."

Tomislav Klauški

- 00:01 - Reci da se čuje (4) - Isprintaj - #

09.12.2016., petak

Nova sorta


- 00:01 - Reci da se čuje (4) - Isprintaj - #

08.12.2016., četvrtak

Ti si moja čokolada


Putuje i djeci dijeli svoje potpisane fotkice i čokolade, od čega je šovenskom logikom problem ispala čokolada, a ne narcisoidnost (kult ličnosti).

RODITELJI U ŠOKU Predsjednica Kolinda dubrovačkoj djeci u vrtiću dijelila srpske čokoladice

Ha, trebalo se i toga dosjetiti, čokoladi brojati krvna zrnca. "Oj kakaovče, čiji si ti?! Di si bio ´91.?!"

No suludo hrvatovanje na stranu. Idemo o čokoladi! Ako bih baš morala, danas bih zrnca, ali isključivo kakaovca, najrađe brojala belgijskim čokoladama, s tim da je početak ipak bio puno skromniji.
Čokolade mnogog pa i mog djetinjstva bile su nezaboravni Eurokrem blok iz Takova (iako tehnički i nije bila riječ o pravoj čokoladi, no za drugo nismo znali ni imali), Mikado s rižom Zvečevo (u kojoj je ruku na srce oduvijek bilo više riže nego čokolade i taman onoliko da rižu drži na okupu) a kojom su nas majke liječile od probavnih teškoća, Kanditova tvrda Čokolada za kuhanje i tanušno Kraševo Životinjsko carstvo sa svojim legendarnim sličicama. I Bajadera, naravno. Bila je nenadmašna, ali se nije kupovala i čuvala za nas dičurliju jer je bila skupa i namijenjena samo za svečane prilike i zlu ne tribalo - poklon doktorima (eventualno bi ih kušali u rijetkim prilikama kada bi im istekao rok trajanja igrom nesretnog slučaja i/ili silnih prelazaka iz ruku u ruke, baš kao i bombonjerama koje bi majke od nas sakrivale u regale - osim onih sa likerom koje su nam bile bljak). Naše se iskustvo s čokoladom dakle svodilo većinom na meke mliječne čokolade ili kakao table koje su se lijepile za zube. Oni kojima su očevi putovali u inozemstvo pričali su nam o čudesnim pravim čokoladama s onu stranu granice i svijeta, ali nama su te priče zvučale kao bajke. Kasnije su dolaskom ljubičaste kravice i svih njenih okusa bajke donekle postale stvarnost.
Nakon višegodišnjeg putovanja kroz cijelu Milkinu paletu klasičnih, egzotičnih i eksperimentalnih okusa i kombinacija, neko su me vrijeme zaokupljale čokolade s ledenim punjenjima. Poslije te faze uslijedio je povratak na čokolade s jogurtom, voćni okusi i bijele čokolade, a potom zbog prezasićenosti šećerom povratak na čistu klasiku - cijeli lješnjak ili obične za kuhanje.
I danas, primjećujem da što starija to mi više pašu tamnije i gorče čokolade sa što većim postotkom kakaovca. Želudac je osjetljiviji. Pretjerana zaslađenost, prelijevi slatkoće i šećerleme, svake vrste, tjeraju me na povraćanje.

- 00:30 - Reci da se čuje (6) - Isprintaj - #

06.12.2016., utorak

Zona Besplatnog Čitanja

Hrvatska prva zemlja na svijetu koja je postala Zona Besplatnog Čitanja

"Hrvatska za blagdane postaje otvorena digitalna knjižnica i prva je zemlja na svijetu koja je u potpunosti Zona Besplatnog Čitanja. 100.000 knjiga iz cijelog svijeta bit će dostupno za besplatno čitanje bilo gdje unutar granica zemlje. Sve što treba napraviti je skinuti besplatnu aplikaciju Croatia Reads za Android ili iOS i tablete, registrirati se i - čitati."

Jako lijepe vijesti! Osobno ipak preferiram - dobra stara ukoričena izdanja. Sve ono vezano uz individualne rituale čitanja i samu knjigu, njen miris, izgled, odvagivanje u rukama, namještanje u udobniji položaj, osjet težine, listanje, šuškanje, mogućnost bilješki na marginama, zavrnuto uho (od kojeg se pomalo ježim) ili zgodan bookmark za oznaku pročitanog, osama i gniježđenje u toplom - odmor su za moj um i oči (dok me ekran najčešće umara).

No, bez obzira na osobne afinitete, ovo su doista lijepe vijesti (da se može besplatno čitati toliko knjiga iz cijelog svijeta)! Samo, s obzirom na ne baš slavne prosječne hrvatske (ne)čitalačke navike, onaj se cinik u meni pita tko će ih čitati?

- 14:00 - Reci da se čuje (6) - Isprintaj - #

05.12.2016., ponedjeljak

Opravdavanje neopravdivog


- 23:00 - Reci da se čuje (4) - Isprintaj - #

04.12.2016., nedjelja

Junačine iza množine

Viktor Ivančić: Moral čopora
U samo jednoj rečenici književnica Ivana Šojat uspjela je iznijeti zadivljujuću količinu laži o Miri Furlan i Radi Šerbedžiji, po nekim procjenama čak veću i od količine muha koje tokom tjedna slete na govno od Hrvatskog tjednika

"Ipak, najupečatljiviji dio njezina podnaslovnog apela blista na samome početku: ‘Moramo li trpjeti…’ Ako, naime, ne moramo trpjeti – što nam je činiti? Što bi to uradila književnica Ivana Šojat da više ne trpi? Kako bi ona prekratila tu nesnosnu muku, izraženu kroz prvo lice množine? Odnosno: kako da one koji nam kontinuirano nanose bol – zbog kojih trpimo iako to ne bismo morali – napokon ušutkamo? Da ih umlatimo? Da ih kamenujemo? Da ih zbrišemo? Da ih discipliniramo uz pomoć nepoznatih počinitelja?
Lažna podnaslovna dilema književnice Ivane Šojat bez sumnje poziva na prelazak s riječi na tvrđe oblike ubjeđivanja. Taj ‘moramo li trpjeti’ na početku njene rečenice je stilski iskorak preko kojeg se pisac transformira u batinaša, ili – još povoljnije – u batinaša bez neverbalne batine, u onoga koji iz intelektualne busije batinašima udara ritam. Nije to zanemariva vještina, uostalom, treba umjeti pisati tako da čitatelju uz regularnu porciju šunda tutneš i kamen u ruku.
Nekoliko mjeseci ranije književnica Ivana Šojat recitirala je drugačije. U intervjuu portalu pitoma naziva Poskok, Piton ili nekako slično, rekla je i ovo: ‘Mene svako ‘a priori’ larmanje očajno podsjeća na kamenovanje i cipelarenje.’
Da vam ne bi promaknula demokratska širina, tolerancija i otvoreni prezir prema bilo kakvim vidovima javnih hajki, citirat ću to još jednom: ‘Mene svako ‘a priori’ larmanje očajno podsjeća na kamenovanje i cipelarenje.’
Književnica Ivana Šojat, dakako, nije tada imala u primisli Miru Furlan ili Radu Šerbedžiju, već osobu koja je hrvatsku kulturu planirala učiniti takvom da u njoj od Mire Furlan i Rade Šerbedžije ne ostane ni traga. Rečenica koja je prethodila onoj citiranoj glasi: ‘Koliko god može djelovati dodvornički s moje strane, smatram da ministru Hasanbegoviću treba pružiti priliku da povuče neke poteze.’"

"Furlan i Šerbedžija, s druge strane, zaslužuju upravo suprotan tretman: da ih kvalitetnim hrvatskim štivom nafilovani domoljubi kamenuju, nakon što ih je književnica Ivana Šojat obilježila kao prikladne mete, kao izdajnike i suradnike agresora, te mahnito iscipelarila u Hrvatskome tjedniku, jer: ‘Moramo li trpjeti’ one koje trpjeti ne trebamo? Dogodi li se pak rasplet koji spisateljica priziva – koji praktički naručuje svojim podnaslovnim pokličem – sasvim je sigurno da će ga delikatno prešutjeti, jer ona se grozi nasilja, ona se bavi riječima, posvećena je lijepoj literaturi, a svako ‘larmanje’ joj budi ‘očajne’ asocijacije.
I tako do sljedeće prilike kada će, zabrinuta za sudbinu države i nacije, iznova nastupiti u prvome licu množine i omogućiti raspomamljenoj rulji da krikne kroz pojedinačni književno-kritički iskaz."

"Tihomira Ladišića obično ne svrstavaju u kategoriju desnih radikala, baš kao ni književnicu Ivanu Šojat: ona sama veli da ‘nije ni lijevo ni desno’, pa je radi toga uvažavaju i lijevi i desni, liberalni kulturni establišment snažno ju je prigrlio, romane joj objavljuje građanski uljuđena Fraktura, ne zaobilaze je književne nagrade, od Nazora do Gjalskog, nacionalni teatri uprizoruju njezina djela, kritika je tapše po ramenima, i lijeva i desna, uopće, književnica Ivana Šojat uživa opću prihvaćenost, poput drage plišane igračke književnoga mainstreama i šire shvaćenoga političkog centra, što će reći da su i njezini lovački porivi, nahranjeni ratnim žrtvoslovljem, normalizirani do razine hrvatskoga kulturnog standarda.
No krvavi su tragovi hrvatske normalnosti. Hrvatska normalnost svoje ekstremističke domete gradi na principu opće jednoobraznosti kada je riječ o oficijelnim kultovima kao što su hrvatska država i ‘domovinski rat’. Vjerna slavnoj tradiciji, književnica Ivana Šojat stoga je nabrijana na one što se odmeću od čopora, a onda će ih – budući da djelovanje mimo čoporativno usvojenog morala nije dopušteno – bez etičkih nedoumica svrstati u tabor arhineprijatelja, makar pritom morala masno lagati.
To što Mira Furlan i Rade Šerbedžija nisu nikoga klevetali, što nisu otišli iz Hrvatske u Srbiju, što im Srbija nije ‘majčica’, što nisu legitimirali agresiju… nije ni od kakvoga činjeničkog značaja u okolnostima kada je pisac dužan misliti u stroju, a stroj je dužan misliti na strijeljanje."

- 09:00 - Reci da se čuje (4) - Isprintaj - #

03.12.2016., subota

Kviz!



Mačke u opasnosti: tržišna prilika za vatrogasce

"Osječkoj vatrogasnoj službi nedostaje oko 300.000kn za isplatu plaća za prosinac. Ljijljana Belajdžić, pročelnica gradskog Upravnog odjela kaže kako su očito iracionalno trošili novac jer su dobili više nego lani, te neka problem riješe izlaskom na tržište. Neka naplaćuju skidanje mačaka sa drveća, kaže ona."

Mijau! Koliko mačaka treba skinuti sa stabala da bi stručnu, humanitarnu, nestranačku i neprofitnu službu, koja se bavi spašavanjem i zaštitom imovine, ljudi i životinja od požara te prirodnih nepogoda i civilizacijskih katastrofa, odnosno djelatnošću od interesa za Republiku Hrvatsku i njene građane bez namjere stjecanja dobiti - uspješno uveli u divni vrli novi svijet "crkni (gori) nevrijedna bijedo ako nemaš!" profitabilnosti?

- 16:30 - Reci da se čuje (4) - Isprintaj - #

02.12.2016., petak

Ražanj, a zec u šumi

Komentar Vuka Perišića: Sačuvaj nas bože SDP-ova bavljenja ekonomijom

"SDP je paradigmatski primjer dezorijentirane ljevice. Ta stranka kao da uživa u vlastitoj nemoći i nesposobnosti, u svojoj moralnoj i intelektualnoj bijedi koja se kondenzirala u očajničku potrebu da SDP ostane 'lijeva', ali lojalna frakcija HDZ-a, piše tportalov kolumnist analizirajući globalnu plimu ultrakonzervativnih, nacionalističkih i klerikalnih snaga koja nasrće na temelje moderne civilizacije. Kad - i ako - preživimo ovaj nacionalistički i konzervativni potop, zaključuje, lako ćemo se dogovoriti o optimalnoj ravnoteži tržišne slobode i državnog intervencionizma..."

Tek kada (lako ćemo se dogovoriti)? Hoćemo li? Uz štosan naslov i niz vrlo dobrih i odličnih zapažanja, Perišić pokazuje i začudnu površnost i brljavost. Najizraženije u dvije točke.

Prva, njegovo nenijansiranje širokog dijapazona lijevog tj. pogrešno sagledavanje ljevice kao monolitne cjeline (o čemu opširnije ovdje).
(Uz to, govoreći o domaćem terenu, SDP danas niti je lijevo niti kritizira neoliberalizam, odnosno, lijevo je eventualno još samo nominalno, dok je sadržajno revan slugan neoliberalizma u samom centru pa na desno, uz sam bok HDZ-u, slijeva (a kako primjećuje i sam P.))

Druga, neobično naivna (?) teza o potrebi stavljanja radničkih prava (socijalne sigurnosti) na čekanje (dok se ne riješe pitanja ljudskih prava i građanskih sloboda).
Kao da povijest nije dala bezbroj primjera u kojima je upravo nedostatak socijalne sigurnosti rezultirao procvatom ksenofobije, šovinizma, netrpeljivosti, povijesnog revizionizma i rasizma (usponom fašizma i nacizma)? Primjera u kojima je vidljivo da upravo u vrijeme gospodarskih kriza, zbog buma nezaposlenosti, neimaštine i nezadovoljstva građana dolazi do vrtoglavog rasta višeslojnog kršenja ljudskih prava i građanskih sloboda?
Baš zato što nema socijalne sigurnosti jačaju i političke snage koje organizirano ugrožavaju individualna prava, a čemu i danas svjedočimo. To su uzročno-posljedično povezane kategorije. Osim toga, ne postoji utopija na kraju duge, u ljudskom društvu ništa od demokratskih vrednota nije "konačno i nepovratno". Ljudska, radnička i građanska prava se ugrožavaju konstantno i potreban je konstantan rad na njihovom očuvanju bez izuzetaka. Zanemariti jedno znači poremetiti i ostala. I Perišićevo "Kako ćemo (poslije) lako ćemo" naprosto ne funkcionira u svijetu isprepletenih društveno-političko-gospodarskih silnica.
Ovdje P. odlazi u krajnost, pa se iz poželjne kritike odnosa ljevice prema ekonomiji zaleće u pogrešan zaključak da se njome uopće ne bi trebalo baviti (umjesto da pravilno izvede kako bi se njome trebalo baviti kvalitetno).
Na koncu, zaključak da to "nije samo politička borba" je točan, ali dok kao moderni Prometej priziva novu internacionalu (na "okupljanje svih demokratskih i humanističkih snaga, ne samo lijevih, nego i liberalnih i demokršćanskih," (?!) "i to na međunarodnoj, svakako na europskoj – i paneuropskoj – razini") ostalo je nedorečeno zapravo kakvu borbu P. zamišlja, ako iz sveukupnog paketa potrebnih promjena izbacuje itekako bitan gospodarski dio?

- 00:15 - Reci da se čuje (2) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>