09

petak

ožujak

2007

E moj svinjski BUTkoviću

Dobro Davore, oprosti što te vrijeđam i što jedeš đabe dok si na radnom mjestu, dok drugi Hrvati rade i nemaju para, a ni vremena jesti. Te nepravde su normalne, svijet bi bio dosadno mjesto da je drugačije. Mene u oči bode nešto drugo. To što Davor Butković jede đabe na radnome mjestu nimalo mi ne smeta i to što recenzira razne restorane od kojih vjerojatno i dobije kaparu za predstavljanje naciji pokojom toplom kritikom. Ali bode me nešto drugo. Ne znam iz kojih je krajeva Butkovićeva loza ( Iz krajeva HDZ-a koji zdušno promiće) potjeće, ali ja znam iz kojih sam ja krajeva. To je tzv. Mediteran. Butković, kao zamjenik urednika Jutarnjeg lista ima sigurno i prste u objavljivanju mediteranske kuhinje što izlazi u sklopu novina. Zašto je to važno? Zato jer je Butković svojim kvalificiranim poznavanjem mediteranske kuhinje iz jednog jedinog razloga, jer jede đabe na radnom mjestu dok drugi uopće ne jedu doveo u pitanje suverenitet egzistencije mediteranskog tipa hravatske nacionalne kužine. Butkoviću i ja ponekad nešto pojedem i razumijem što je sve potrebno da bi se obavljala ta radnja. Nisam nikad vidio ( i nisam sasvim siguran) jeli postoji tartuf i kavijar te silna vina s kojim se dotični opija, ali o mediteranskoj kuhinji nemaš pojama ni ti ni autori enciklopedija mediteranske kuhinje. Postoji jedno jedino izvorno mediteransko jelo, a to je kruh. I TOČKA. Doduše on može biti ovakvi i onakvi, ispod ili poviše peke, ali to je jedino izvorno jelo. I predjelo i glavno i desert, pogotovo s grožđem. Sve ostalo: kijerna na gradelama, škampi, hobotnica ispod peke, školjke i ostali mekušci, blitva, pomadore i ostale perverzije idu kao prilog KRUHU, u svim kronološkim aspektima mediteranske kuhinje. Kada naručujete kažete-Hoću kruh, malo pečeniji, a uz to i zubatca kako hoćete po vašem izboru, za predjelo KRUH malo manje pečeniji od ovoga sa pršutom i sirom iz ulja, a za desert dinju sa kruhom bez kore. TO je izvorna dalmatinska kuhinja, zato Butkoviću pravi filozofiju od svinjskih butova, kulena i konjetine, ali tamo gdje je nema, molim te, nemoj.

<< Arhiva >>