Marijan M. (43)

četvrtak, 27.01.2005.

Golf petica

Ajd da nešto napišem i o autu s kojim sam se vozio do Azurne obale, po južnim Alpama i natrag. Riječ je o Golfu petici. Najveće oduševljenje kod ovakvog putovanja je autonomija, jer smo s punim rezervoarom prolazili 900 kilometara (što je zaista jako bitno, pogotovo kad se sjetim lanjskog putovanja s Getzom, kojeg smo morali točit svakih 350 km).
Donedavno sam bio skeptičan prema Golfu, ali sad u globalu imam sasvim dobro mišljenje prema njemu. Auto me između ostalog ugodno iznenadio udobnošću, prostranošću, pokretljivošću odličnog TDI agregata i dobrim držanjem u ekstremnoj vožnji. Međutim, kad pogledam cjenik, ohladim se, jer preko 18.800 eura malo je too much.

Evo nešt' podataka:
Motor: 1.9 TDI, snaga 77 kW (105 KS) pri 4000 okretaja, okretni moment 250 Nm pri 1900 okretaja.
Mjenjač: ručni 5-brzinski.
Brzina: maksimum 187 km/h, do stotke 11,3 sekundi.
Kočnice: diskovi sprijeda, bubanj straga, ABS
Prtljažnik: 350 - 1305 litre.
Mjere: duž. 4204 mm, šir. 1759 mm, vis. 1485 mm, međuos.razmak 2578 mm, masa 1251 kg, nosivost 599 kg.
Gorivo: deklarirana potrošnja 6,7/4,6/5,3 litara, testni prosjek oko 6 litara, spremnik 55 litara.
Osnovna oprema (Trendline): 4 zračna jastuka, ABS, stakla i bočni retrovizori na struju, vozačevo sjedalo podesivo po visini, aktivni nasloni za glavu, elekromehanički servo upravljač podesiv po visini, središnje daljinsko zaključavanje, poluautomatska klima Climatic (akcijski poklon), radio sa CD playerom
Financije: najjeftiniji 1.4 Trendline 121.240 kuna, najjeftiniji 2.0 SDI Trendline 132.368 kuna, testni 1.9 TDI 105 Trendline 143.459 kuna

Kad ubacim Golfa na top-listu, onda to izgleda ovak:
1. Peugeot 407 SW 2.0 HDi
2. Nissan Primera 2.2 dCi
3. Opel Astra karavan 1.7 CDTi
4. Volkswagen Golf 1.9 TDI 105
5. Renault Modus 1.6 16V
6. Nissan Almera 1.5 dCi
7. Renault Thalia 1.4 16V

- 12:18 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 25.01.2005.

2500 km u 4 dana

Image Hosted by ImageShack.us

Sinoć se vratih iz Monte Carla.
Uspio sam natući 2500 kilometara od petka do ponedjeljka. Toliko moj stari napravi za osam mjeseci.
Od sela mojeg malog do Monte Carla ima oko 950 km, prošao sam ih za 8 i pol sati. Cestarine u Italiji su na prvi pogled užasno skupe - 38 eura s jednog na drugi kraj (od Trsta do Ventimiglie), ali kad se vidi koliko je vijadukata i tunela na toj dionici, pa benzinske i birtije svakih tridesetak kilometara, onda je cijena OK. Pogotovo ak' se usporedi s ciframa koje plaćamo za autoceste i poluautoceste u Hrvatskoj.
Ukoliko ste na službenom putu, jedan od mogućih problema na talijanskim autocestama može biti činjenica da na pola benzinskih ne znaju izdati račun za gorivo, a ne znaju ni jedan drugi jezik osim talijanskog pa se možete na glavu postavit ali račun nećete dobiti.

- 09:16 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Vozanje i hodanje

Ne volim se voziti po autocestama, ali zbog brzine dolaska s točke A na točku B to je nužno zlo. Zato se obožavam voziti po brdskim i planinskim zavojitim cesticama, a takvih u brdima iznad Nice i Monte Carla ima kol'te te volja. Izgušto sam se prošavši u četiri dana oko 600 km po brdima. Moja frau nije bila baš toliko oduševljena sa svom tom kilometražom, ali preživjela je.

Lani nisam bio akreditiran na reliju u Monte Carlu, pa mi je, kao i tisućama drugih navijača, penjanje po planinama bio jedini način za dolazak na cestu kojom se vozi. Probao sam to i ove godine, sve skupa više od tri sata pješačenja.

Međutim, ovaj put sam imao i dragocjeni zeleni karton - akreditaciju (mogli su baš napravit i malo bolju), ali još je dragocjenija bila naljepnica na autu, pa sam se zahvaljujući njoj uspijevao dovesti skoro 50 metri od cilja brzinca, točnije do zone upisa.

Najveće oduševljenje nakon kraja relija i povratka s brda, s ceste koja ide na Col du Turini, bilo mi je otkrivanje cyber kafića u Sospelu. Dva sam dana tražio tako nešto po Nici i Monte Carlu, a onda ga nađem baš tamo gdje mi je bio najpotrebniji, tako da sam izbjegao odlazak do press centra u MC i zajebavanje s beskonačnim traženjem parkinga. Preporučam Sospel kao jednu od obveznih točki za izlet svima koji se s nekakvim prijevoznim sredstvom nađu u ovim krajevima.

- 09:14 - Komentari (0) - Isprintaj - #

A Monte Carlo?

Monte Carlo. Što je Monte Carlo? To je komad Azurne obale dugačak 4 kilometra na kojem je, potvrđuje to i Guinessova knjiga rekorda, zabilježena najveća gustoća izgradivosti po četvornom metru. Najgore od svega kaj sve to čak izgleda simpatično.
Najljepši je trg na kojem je svjetski poznati Casino. Ni ovaj puta nisam išao unutra, ne zato kaj nemam para za kockanje i kaj se bojim velikog dobitka, nego nisam imo vremena.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Lijep je pogled odozgora na sve te nebodere, luku sa stotinama jebeno skupih brodića. Dućana sa skupom robom koliko god 'oćeš. Za razliku od drugih mjesta u susjedstvu, nema baš nekakav izbor mjesta za nešto pojest. A baš i nisam bio nešto previše lud za dat 10 eura za pizzu. Otišli smo u dućan i za 16 eura nakupovali kruhova, salame, sirova i namaza za jest' cijeli dan. Jesmo majstori - pravi šljakerski gablec u najpoznatijem okupljalištu najbogatijih ljudi na svijetu.

Dolje na obali, preko puta luke, ima jedan dućan sa suvenirima. Lani smo se istrošili u njemu, zato kaj smo bili prvi put. Ove godine mi je sve unutra bilo totalno dosadno, jer se iste stvari prodaju u tisućama drugih suvenirnica po svijetu, npr. pepeljare, šalice, privjesci... Najviše volim kad se mogu nabaviti originalni suveniri, ali tako nečeg u MC nema.
Ipak preporučam odlazak u prodavaonicu (boutique) od Automobile Club de Monaco, koji prodaju službene suvenire i ostale stvari s logom ovog kluba, koji je organizator najpoznatijeg svjetskog relija i također nadaleko poznate utrke Formule 1. Naletio sam na izvrsnu dolčevitu na popustu za 20 eura, a cijena joj je prije toga bila 76 eura.

- 09:12 - Komentari (0) - Isprintaj - #

A kaj je bilo na reliju

Image Hosted by ImageShack.us

Rallye Monte Carlo opet je osvojila posada Sebastien Loeb - Daniel Elena u Citroenu Xsari, treću godinu zaredom.
Francuz vozi toliko sigurno da je to čak predosadno gledat. Zajebavam se. Loeb je dokazao da je as, vodio je od prvog do petnaestog brzinca i na kraju je pobijedio sa skoro tri minute prednosti ispred Gardemeistera.
Loeb je dospio na listu najvećih relijaških velikana u povijesti koji su pobjeđivali barem tri puta - Makinen, Rohrl i Munari (četiri pobjede), Auriol i Sainz (tri pobjede).

Najveća priča ovogodišnjeg relija ipak su (opet) navijači. Nastavljena je legenda o Col du Turiniju, najvišoj točki relija (oko 1600 m). Prošo sam gore dan ranije, sve je bilo puno kamp-kućica, motorhomeova, šatora, pa čak i onih kaj su spavali pod vedrim nebom. Relijaški navijači nešto su najbolje kaj se može doživjeti u sportu. Ali i u nesportskom smislu su naj...
Po tradiciji nabacali su snijega na inače dosta suhu cestu, pa su dva bivša svjetska prvaka Petter Solberg i Marcus Gronholm, koji su u to vrijeme bili treće i drugoplasirani, izletjeli. Razvalili su se totalno. Solbergova Impreza nije mogla dalje, a ludi Gronholm se vozio 19 km do kraja brzinca na tri kotača (zaostao samo pet minuta za najbržim), a onda još 45 km do servisa u Monte Carlu. Popravili su auto i Finac je završio na petom mjestu.
Pa sad kako da čovjek ne voli reli.

- 09:10 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 19.01.2005.

Rallye Monte Carlo

Lista prijava za ovogodišnji reli je zbilja kratka - samo 34 posade. Taman da si sjedneš negdje na kamen, zgriješ ga, usput pogledaš aute kak se voze i gotovo. Pa opet čekat sat-dva-tri da prođu po istoj cesti ili jurit po Alpama na neki drugi brzinac.
Ove godine intinerer je kompaktniji - brzinci su bliži jedan drugom i sva tri dana servis je u luci u Monte Carlu. Ako se dobro isplanira prelaženje s jednog kraja na drugi, moglo bi se od 15 brzinaca (353 km, od ukupno 1360 km) uhvatit čak i više od pola.

Hall od fame - pobjednici relija u Monte Carlu (od 1969. do 2004.)
2004 Sebastian Loeb - Daniel Elena - Citroen Xsara WRC
2003 Sebastian Loeb - Daniel Elena - Citroen Xsara WRC
2002 Tommi Makinen - Kaj Lindstrom - Subaru Impreza WRC
2001 Tommi Makinen Risto Manisenmaki - Mitsubishi Lancer Evo 6
2000 Tommi Makinen Risto Manisenmaki - Mitsubishi Lancer Evo 6
1999 Tommi Makinen Risto Manisenmaki - Mitsubishi Lancer Evo 6
1998 Carlos Sainz - Luis Moya - Toyota Corolla WRC
1997 Piero Liatti - Fabrizia Pons - Subaru Impreza WRC
1996 Patrick Bernardini - Bernard Occelli - Ford Escort RS Cosworth
1995 Carlos Sainz - Luis Moya - Subaru Impreza 555
1994 Francois Delecour - Daniel Grataloup - Ford Escort RS Cosworth
1993 Didier Auriol - Bernard Occelli - Toyota Celica Turbo 4WD
1992 Didier Auriol - Bernard Occelli - Lancia Delta HF Integrale
1991 Carlos Sainz - Luis Moya - Toyota Celica GT-Four
1990 Didier Auriol - Bernard Occelli - Lancia Delta Integrale 16V
1989 Miki Biasion - Tiziano Siviero - Lancia Delta Integrale
1988 Bruno Saby - Jean-Francois Fauchille - Lancia Delta HF 4WD
1987 Miki Biasion - Tiziano Siviero - Lancia Delta HF 4WD
1986 Henri Toivonen - Sergio Cresto - Lancia Delta S4
1985 Ari Vatanen - Terry Harryman - Peugeot 205 Turbo 16
1984 Walter Rohrl - Christian Geistdorfer - Audi Quattro A2
1983 Walter Rohrl - Christian Geistdorfer - Lancia Rally 037
1982 Walter Rohrl - Christian Geistdorfer - Opel Ascona 400
1981 Jean Ragnotti - Jean-Marc Andrie - Renault 5 Turbo
1980 Walter Rohrl - Christian Geistdorfer - Fiat 131 Abarth
1979 Bernard Darniche - Alain Mahe- Lancia Stratos HF
1978 Jean-Pierre Nicolas - Vincent Laverne - Porsche 911
1977 Sandro Munari - SilvioMaiga - Lancia Stratos HF
1976 Sandro Munari - SilvioMaiga - Lancia Stratos HF
1975 Sandro Munari - Mario Manucci - Lancia Stratos HF
1974 -
1973 Jean-Claude Andruet - Biche - Alpine Renault A110 1800
1972 Sandro Munari - Mario Manucci - Lancia Fulvia 1.6 coupe HF
1971 Ove Andersson - David Stone - Apline Renault A110 1800
1970 Bjorn Waldegard - Lars Helmer - Porsche 911 S
1969 Bjorn Waldegard - Lars Helmer - Porsche 911 S

- 09:08 - Komentari (0) - Isprintaj - #

WRC - Svjetsko prvenstvo u reliju

Za dva dana počinje Svjetsko prvenstvo u reliju.
Kad se u četvrtak popodne preko startne rampe u Monte Carlu prevezu 34 prijavljene posade, ja ću spavat i skupljat snagu za noćnu maratonsku vožnju prema monegaškoj kneževini.
Rallye Monte Carlo tradicionalno je prvi reli u WRC kalendaru. Najstariji i najpoznatiji svjetski reli, koji se vozi od 1911., od svih relija svjetskog prvenstva najbliži je našoj zemlji Kifli, pa je grijeh ne otić do tamo. Ništ' strašno - samo 1000 kilometara, oko 10 sati vožnje.
U povodu starta novog prvenstva, evo malog podsjetnika na bivše relijaške svjetske prvake i pobjednika FIA cupa.


Svjetski prvaci - vozači i suvozači:
2004. Sebastien Loeb (Fra) - Daniel Elena (Fra) - Citroen Xsara WRC
2003. Petter Solberg (Nor) - Phil Mills (VBr) - Subaru Impreza WRC
2002. Marcus Grönholm (Fin) - Timo Rautiainen (Fin) - Peugeot 206 WRC
2001. Richard Burns (VBr) - Robert Reid (VBr) - Subaru Impreza WRC
2000. Marcus Grönholm (Fin) - Timo Rautiainen (Fin) - Peugeot 206 WRC
1999. Tommi Mäkinen (Fin) - Risto Mannisenmaki (Fin) - Mitsubishi Lancer Evo 5/Evo 6
1998. Tommi Mäkinen (Fin) - Risto Mannisenmaki (Fin) - Mitsubishi Lancer Evo 4/Evo 5
1997. Tommi Mäkinen (Fin) - Seppo Harjanne (Fin) - Mitsubishi Lancer Evo 4
1996. Tommi Mäkinen (Fin) - Seppo Harjanne (Fin) - Mitsubishi Lancer Evo 3
1995. Colin McRae (VBr) - Derek Ringer (VBr) - Subaru Impreza 555
1994. Didier Auriol (Fra) - Bernard Occelli (Fra) - Toyota Celica Turbo 4WD
1993. Juha Kankkunen (Fin) - Piironen (Fin) i Grist (VBr) - Toyota Celica Turbo 4WD
1992. Carlos Sainz (Špa) - Luis Moya (Špa) - Toyota Celica Turbo 4WD
1991. Juha Kankkunen (Fin) - Juha Piironen (Fin) - Lancia Delta Integrale 16V
1990. Carlos Sainz (Špa) - Luis Moya (Špa) - Toyota Celica GT-Four
1989. Miki Biasion (Ita) - Tiziano Siviero (Ita) - Lancia Delta Integrale
1988. Miki Biasion (Ita) - Tiziano Siviero (Ita) - Lancia Delta Integrale
1987. Juha Kankkunen (Fin) - Juha Piironen (Fin) - Lancia Delta HF 4WD
1986. Juha Kankkunen (Fin) - Juha Piironen (Fin - Peugeot 205 Turbo 16 E2
1985. Timo Salonen (Fin) - Seppo Harjanne (Fin) - Peugeot 205 Turbo 16 E2
1984. Stig Blomqvist (Šve) - Bjorn Cederberg (Šve) - Audi Quattro A2/Sport Quattro
1983. Hannu Mikkola (Fin) - Arne Hertz (Šve) - Audi Quattro A1/Quattro A2
1982. Walter Röhrl (Nje) - Christian Geistdorfer (Nje) - Opel Ascona 400
1981. Ari Vatanen (Fin) - David Richards (VBr) - Ford Escort RS 1800
1980. Walter Röhrl (Nje) - Christian Geistdorfer (Nje) - Fiat 131 Abarth
1979. Björn Waldegard (Šve) - Hans Thorszelius (Šve) - Ford Escort RS1800/Mercedes 450 SLC
1978. Markku Alen (Fin) - Illka Kivimaki (Fin) - Fiat 131 Abarth/Lancia Stratos HF
1977. Sandro Munari (Ita) - Piero Sodano (Ita) - Lancia Stratos HF


Svjetski prvaci - momčadi:
2004. - Citroen - Xsara WRC - Loeb, Sainz
2003. - Citroen - Xsara WRC - Loeb, Sainz, McRae
2002. - Peugeot - 206 WRC - Gronholm, Burns, Rovanpera, Panizzi
2001. - Peugeot - 206 WRC - Gronholm, Auriol, Rovanpera, Panizzi
2000. - Peugeot - 206 WRC - Gronholm, Panizzi, Delecour
1999. - Toyota - Corolla WRC - Auriol, Sainz
1998. - Mitsubishi - Lancer Evo 4 - Makinen, Burns
1997. - Subaru - Impreza WRC - McRae, Liatti, Eriksson
1996. - Subaru - Impreza 555 - McRae, Liatti, Eriksson, Auriol
1995. - Subaru - Impreza 555 - McRae, Sainz, Burns, Liatti, Bourne, Jonsson
1994. - Toyota - Celica Turbo 4WD - Auriol, Kankkunen, Aghini, Duncan, Fujimoto
1993. - Toyota - Celica Turbo 4WD - Kankkunen, Auriol, Jonsson, Alen, Duncan, Iwase, Chatriot, Mikkola
1992. - Lancia - Delta HF Integrale - Kankkunen, Auriol, Aghini, Waldegard, Recalde, Bugalski
1991. - Lancia - Delta Integrale 16V - Kankkunen, Biasion, Recalde, Loubet, Saby
1990. - Lancia - Delta Integrae 16V - Auriol, Biasion, Kankkunen, Fiorio
1989. - Lancia - Delta Integrale - Biasion, Auriol, Saby, Alen, Recalde, Loubet, Ericsson
1988. - Lancia - Delta HF 4WD - Biasion, Saby, Loubet, Alen, Ericsson, Recalde
1987. - Lancia - Delta HF 4WD - Kankkunen, Biasion, Saby, Ericsson, Alen, Loubet, Recalde
1986. - Peugeot - 205 Turbo 16 E2 - Kankkunen, Salonen, Saby, Mehta, Mouton, Blomqvist, Sundstrom
1985. - Peugeot - 205 Turbo 16 E2 - Salonen, Vatanen, Saby, Reutemann, Grundel
1984. - Audi - Quattro A2 - Blomqvist, Mikkola, Rohrl, Mouton, Recalde
1983. - Lancia - Rally 037 - Rohrl, Alen, Andruet, Bettega, Vudafieri, Airikkala
1982. - Audi - Quattro - Mikkola, Mouton, Wittmann, Blomqvist, Cinotto
1981. - Talbot - Sunbeam Lotus - Frequelin, Toivonen, Blomqvist
1980. - Fiat - 131 Abarth - Rohrl, Waldegard, Alen, Mouton, Bettega, Reutemann
1979. - Ford - Escort RS1800 - Waldegard, Mikkola, Vatanen
1978. - Fiat - 131 Abarth - Alen, Rohrl, Munari, Salonen, Darniche, Andruet, Lampinen, Verini, Mouton
1977. - Fiat - 131 Abarth - Alen, Andruet, Verini, Lampinen, Makinen, Bacchelli, Salonen, Rohrl, Darniche
1976. - Lancia - Stratos HF - Munari, Waldegard, Darniche, Lampinen, Pinto, Fassina
1975. - Lancia - Stratos HF - Munari, Waldegard, Andruet, Pinto, Darniche
1974. - Lancia - Fulvia 1.6 coupe HF/ Stratos HF - Munari, Mehta, Andruet
1973. - Alpine-Renault - A110 1800 - Andruet, Andersson, Nicolas, Therier, Piot, Darniche, Borges

- 09:02 - Komentari (0) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 17.01.2005.

Nissan Almera

Zamijenih auto. Vratio sam Modusa i preuzeo Nissan Almeru. Nije baš popularan model kod nas, puno ljudi nije nikad ni čulo za taj model. Definitivno se, i po imidžu i po dizajnu, radi o najnezamjetnijem Nissanovom modelu kod nas. S jedne strane za Micru i Primeru se može reći da su posebne po čudnom dizajnu, s druge strane legendarni Nissanovi terenci su nenadjebivi u off-roadu, a jadna Almera utopila se u prosječnosti.
Ispodprosječan dizajn, prosječne vozne osobine, prosječna oprema, prosječna cijena (malo previsoka)...baš dosadan auto.
Najbolji dio mu je 1.5 litreni dCi common-rail agregat. Odlično ide, a malo troši.

Evo nešt' podataka:
Motor: 1.5 dCi 4 cilindra/8 ventila, snaga 60 kW (82 KS) pri 4000 okretaja, okretni moment 185 Nm pri 2000 okretaja.
Mjenjač: ručni 5-brzinski.
Brzina: maksimum 168 km/h, do stotke 14,4 sekundi.
Kočnice: diskovi sprijeda, bubanj straga, ABS s EBD-om i Nissan Brake Assist.
Prtljažnik: 355 litara.
Mjere: duž. 4197 mm, šir. 1706 mm, vis. 1448 mm, međuos.razmak 2535 mm, masa 1160 kg, nosivost 515 kg.
Gorivo: deklarirana potrošnja 6,3/4,0/4,9 llitara, spremnik 60 litara.
Osnovna oprema (Visia): 2 zračna jastuka, prednja stakla na struju, servo upravljač podesiv po visini, vozačevo sjedalo podesivo po visini, bočni retrovizori na struju, daljinsko centralno zaključavanje
Financije: najjeftiniji 1.5 benzinac oprema Visia 106.700 kuna, najjeftiniji 1.5 dizelaš oprema Visia 123.400 kuna (preko 16.000 eura - too much)

Otkako je mog bloga, već sam se vozikao po Lijepoj našoj s dosta vozila da mogu počet radit neku moju subjektivnu top-listu modela koje bih volio zadržat i spremit u svoju buduću garažu:
1. Peugeot 407 SW 2.0 HDi
2. Nissan Primera 2.2 dCi
3. Opel Astra karavan 1.7 CDTi
4. Renault Modus 1.6 16V
5. Nissan Almera 1.5 dCi
6. Renault Thalia 1.4 16V

- 10:04 - Komentari (0) - Isprintaj - #

nedjelja, 16.01.2005.

Renault Modus

Trenutno vozim mali simpatični Renault Modus, kojeg se zajedno sa Fiatom Ideom i Opelom Merivom može stavit u razred malih monovolumenskih automobila. Malih znači dužine oko 4 metra, a Modus je zapravo i dosta kraći. To se ne osjeća na mjestima za sjedenje, zbilja ima dosta prostora, pogotovo jer se stražnja klupa može uzdužno pomicati čak 17 cm napred-nazad. Prtljažnik je zato patuljastih dimenzija, ali s obzirom da ovih par dana nisam morao ništa prevoziti, baš me briga za to... Inače, upravo zbog prtljažnika nekoliko puta bi razmislio hoću li kupit ovaj autić. I vozne performanse mu nisu baš na visokom nivou. Oblik kutije i visina mu ipak ne omogućavaju sigurno peglanje zavoja. Kočnice su zato luđački dobre.
Inače, kome to ne smeta, i tko se navikne na neobičan dizajn, za Modus s najslabijim motorom (1.2 75 KS) i osnovnom opremom, koja je zaista bogata, treba dat 91.500 kuna, dakle oko 12.000 eura prema trenutnom tečaju.

Evo nešt' podataka:
Motor: 1.6 16V 4 cilindra/16 ventila, snaga 82 kW (113 KS) pri 6000 okretaja, okretni moment 151 Nm pri 4250 okretaja.
Mjenjač: ručni 5-brzinski.
Brzina: maksimum 188 km/h, do stotke 10,3 sekundi.
Kočnice: diskovi sprijeda, bubanj straga, ABS s elektronskim razdjelnikom sile kočenja
Prtljažnik: 198 litara - 274 litre.
Mjere: duž. 379 cm, šir. 169,5 cm, vis. 159 cm, međuos.razmak 248 cm, masa 1170 kg, nosivost 490 kg.
Gorivo: deklarirana potrošnja 9,0/5,6/6,8 llitara, na testu 7,9 litara, spremnik 49 litara.
Osnovna oprema (Confort Authentique): 4 zračna jastuka, ABS+EBV, Isofix, prednja stakla na struju, prednja sjedala podesiva po visini, elekrični servo upravljač podesiv po visini, puto računalo s 7 funkcija, središnje daljinsko zaključavanje, stražnja klupa Triptic podesiva i uzdužno
Financije: najjeftiniji 1.2 16V s opremom Confort Authentique 91.500 kuna, najjeftiniji 1.6 16V s opremom Luxe Dynamique 116.400 kuna

- 09:54 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 14.01.2005.

I mrtvi su glasovali

Ne mogu opisat koliko mrzim politiku i političare. U vezi politike uvijek s sjetim izreke 'Politika je kurva'. Ma ajde, kurve su anđeli poštenja prema političarima.
Nastojim uopće ne razmišljat o politici, pogotovo ne pisat i ne razgovarat o njoj, ali ipak me na par riječi ponukala muljaža s glasovanjem u dijaspori.
Naime, jednom sam i ja bio u odboru na biračkom mjestu pa sam vidio da je muljanje s listićima više pravilo nego iznimka. U odboru imaš pet-šest ljudi, odabranih po stranačkom ili rodijačkom ključu. Svaki od njih ima babe, dede, stričeve, strine i ostalu rodbinu, živu i neživu. Ne da se svima dolazit na glasovanje pa onda sinek to obavi za njih. Pa kad je već obavil za njih, mogel bi još i za par ljudi koji ne budu došli. A gle, ima na popisu i onih koji su umrli, pa mogel bi i za njih glasat, oni se ne budu bunili.

Image Hosted by ImageShack.us

Neki bi rekli, ništa strašno, pa to je samo par glasova u jednom selu. Hm, ali kad u akciju stupi HDZ koji kontrolira takvih stotinjak sela i selendri po Bosni, onda se to pretvori u stotine ili tisuće glasova. Ovaj put netko je prišapnuo za nepravilnosti u Orašju i Čapljini, ali to je samo kap u moru...

- 09:11 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 13.01.2005.

Želim biti milijuaš

Image Hosted by ImageShack.us

Nazvala me maloprije gospodična s Hrvatske televizije u svezi glede kviza 'Tko želi biti milijunaš'.
Dakle, prošo sam prvi krug kvalifikacija za nastup u najgledanijoj hrvatskoj televizijskoj emisiji. Kompjuter me izabrao (treći puta) za daljnje kvalifikacije. U prijašnja dva navrata sam omanuo kod odgovaranja na tzv. pitanja procjene. Odgovara stotinu pozvanih, a deset koji budu najbliže točnom odgovoru idu na dalje, tj. na snimanje.
Neću otkrit koje je bilo kvalifikacijsko pitanje, ali nisam baš prezadovoljan svojim odgovorom, odnosno procjenom. Nisam baš ni puno fulo, pa se ipak nadam da bih mogao biti među 10 koji su najbliži točnom odgovoru. Saznat ću 3. veljače. Drž'te mi fige.

- 16:34 - Komentari (1) - Isprintaj - #

Ali G - majstor nad majstorima

Image Hosted by ImageShack.us

Razveselio me tekstić danas u jednim novinama o najnovijem pothvatu koji je legendarni Ali G izveo na jednom rodeo showu u Americi, točnije u Salemu. Pred tisućama američkih rednecka izveo je komičarsku točku glumeći jednog od svojih najboljih likova - Kazahstanca Borata Sagdijeva.
Dakle, legenda Ali izašao je pred Amere, te govoreći na lošem engleskom rekao: "Nadam se da ćete ubiti svakog muškarca, ženu i dijete u Iraku. I neka se George W. Bush napije krvi svakog od njih". Nakon toga izveo je sprdačinu s američkom himnom, a onda su ga izveli van, prije nego su ga stupidni Amerikanci linčovali.
Što drugo reć nego: Bravo Ali, majstore nad majstorima.

- 12:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 12.01.2005.

Customer satisfaction index - Njemačka

Dosta relaksiranja, sad nešto ozbiljno.
Što je to CSI? Ova kratica označava Customer Satisfaction Index, dakle Indeks zadovoljstva kupaca, kojim institucija J.D.Power and Associates označava koliko su ljudi ispitani u njihovim studijama i istraživanjima zadovoljni s nekim proizvodom, a u ovom slučaju konkretno se radi o automobilima.
J.D.Power provodi takva istraživanja po cijelom svijetu, ali do Hrvatske još nisu došli, jer ipak smo još uvijek mala beznačajna državica s manje od 70.000 prodanih novih auta godišnje i ukupno oko 2 milijuna registriranih vozila.
Nadovezat ću se sad na temu raznoraznih izbora automobila godine. Naime, takve izbore proizvođači i zastupnici često koriste da bi se pohvalili u reklamama, iako ovakvi izbori definitivno nisu pravo mjerilo za potencijalne kupce pojedinih marki i tipova vozila. Ako netko zaista traži preporuku, onda je upravo za to bitan CSI. Kao što mu ime kaže, to je indeks koji pokazuje koliko su vlasnici, ocjenjujući nekoliko kategorija, zadovoljni sa svojim automobilima.
Evo rezultata istraživanja lani napravljenog u Njemačkoj. Po tradiciji, opet su Toyote na ukupnom prvom mjestu.

Germany - 2004 CSI score by brand (based on 1000 points scale)
Toyota ......................844
Mazda .......................816
Subaru ......................815
Honda .......................811
BMW .........................808
Mitsubishi ...................802
Volvo .........................800
Škoda ........................798
Nissan ........................797
Mercedes ....................792
Opel ...........................790
Daihatsu .....................788
Industry average ......786
Ford ...........................784
Renault .......................783
Hyundai ......................779
Suzuki .......................775
Seat ..........................774
Citroen ......................769
Kia ............................768
Volkswagen ................768
Peugeot .....................767
Smart ........................759
Mini ............................754
Alfa Romeo .................750
Fiat ............................748
Chysler .......................738
Daewoo ......................737
premali uzorak: Jaguar, Jeep, Lancia,
MG-Rover, Porsche i Saab


Top 3 model per segment

Small Cars
Honda Jazz .................837
Toyota Yaris ...............831
Mazda Demio ..............815

Lower Medium
Toyota Corolla ............859
Mazda 323 .................815
Mitsubishi Space Star ..813

Upper Medium
Toyota Avensis ...........847
Mitsubishi Galant .........834
Mazda 626 .................825

Executive/Luxury
Peugeot 607 ..............834
BMW serija 7 .............816
BMW serija 5 .............814

Sport cars
Porsche 911 ..............812
BMW Z3 ...................805
Mercedes CLK ...........803

MPV (compact van)
Mazda Premacy .........810
Nissan Almera Tino ....802
Hyundai Matrix ..........799

SUV
Toyota RAV4 ............836
Subaru Forrester ......815
Nissan X-Trail ...........810


- 15:38 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Prirodne ljepote - just watch and relax

Evo par relaksirajućih slika prirodnih ljepota s Mediterana, da zaboravimo tmurnu svakodnevicu s klincima koji po cestama ubijaju sebe i druge.
Hvala kumu kaj mi ih je poslao, nisam mogao izdržat da ih ne objavim, možda će se moja frau naljutit, ali ovakve ljepote treba i s drugima podijelit.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

- 08:28 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 11.01.2005.

Nesreća na Ilici i stanje našeg društva

Raspričali se i raspisali svi o sinoćnjoj nesreći na Ilici, gdje su poginuli klinac star 18,5 godine i curica od 16 godina.
I ja sam se danas (bit će sutra u novinama) povodom te nesreće bavio s tematikom pogibije mladih vozača u kontekstu novog Zakona o sigurnosti, koji ograničava brzinu, snagu vozila i vrijeme upravljanja za nove vozače, odnosno one s manje od dvije godine vozačke dozvole u džepu.

Znao sam da je stanje u kurcu, ali neugodno me iznenadila spoznaja do koje sam došao - prometna policija na području PU zagrebačke (Grad zagreb i županija) je od 20. kolovoza 2004. (četiri i pol mjeseca) podnijela samo pet (5) prijava po članku 221., koji propisuje 500 kuna i 1 negativan bod za nove vozače koji se ne drže ograničenja.
Pored svih tih bahatih bogatih razmaženih maminih i tatinih sinova koji po našim cestama voze bijesne pile i ubijaju dužne i nedužne, oni su u 130 dana podnijeli samo pet prijava. SRAMOTA!!!


Pa kaj su onda donijeli takav zakon ako ga ne misle provodit. Bitno da polupismeni policajac na onoj poluautocesti prema Rijeci stoji na mjestu gdje je stupidno ograničenje 80 km/h i zaustavlja sve koji voze preko 110, a onda im pola sata ispisuje tiket s kaznom.
Da me ne bi krivo shvatili, to što sam ljut na policiju, ne znači da ih krivim za nesreću na Ilici.
Znam da je policija samo jedan truli dio cijelog našeg trulog sustava, počevši od davanja vozačkih dozvola ljudima koji se nisu naučili voziti (zapravo im dajemo dozvole za ubijanje), preko loše postavljenih prometnih znakova, idiotskih prometnih infrastrukturnih rješenja i naplaćivanja pune cijene za poluproizvod, pa sve do klasne diferencijacije prometnih prekršitelja u kojoj najbolje prolaze bogatuni u skupim autićima (a među njima i mamini sinovi i tatine kćeri koji su za 18. ročkas dobili ničim zaslužene pile s dvjesto i više konja).
Uf, baš sam ljut.

- 16:04 - Komentari (2) - Isprintaj - #

Ružni auti - nastavak

Domaći portal AutoWeb skreće danas pažnju na jednu britansku privatnu internet stranicu s opisima najružnijih auta. Ovo se odlično nadovezuje na moj mali pregled ružnih auta otprije tri tjedna.
Za one koji ne znaju engleski zgodno je prevesti opise nekih autića. Npr. izgled Chryslera PT Cruisera ima smisla tek nakon što se popije 10 pinti piva. Što se Audija A2 tiče, napravljenom od aluminija, zapravo se radi o 1760 limenki soka s kojima je obložena mašina za kupanje iz viktorijanskog doba.
Image Hosted by ImageShack.us

Za prvu verziju Fiata Multiple kaže se da je napravljena s namjerom da pobijedi na izboru za najružniji auto. Iskombinirajte najgore dijelove zahodskih elemenata, bendža i mrtve pudlice i dobit ćete nešto slično Multipli, tvrde Britanci. Talijanima je trebalo par godina da shvate da su napravili zaista ružan auto, pa je nova Multipla ipak puno ljepša.
Image Hosted by ImageShack.us

Ford Ka sasvim je slučajno postao serijski auto, jer je dizajner greškom nacrte koje je napravio kao 'prvoaprilsku' šalu poslao direktorima.
Image Hosted by ImageShack.us

- 10:28 - Komentari (0) - Isprintaj - #

nedjelja, 09.01.2005.

Automobili godine (6)

U još jednoj susjednoj državi - BIH, značajan izbor automobila godine provodi Grupacija AUTO sa svojim izdanjima AUTO Revija, AUTO Tv, AUTO Radio, AUTO OnLine i AUTO Dnevne novine. 'BHAuto' bira se šestu godinu zaredom, lani je kao i kod nas pobijedila Mazda 3. Glasovanje za ovogodišnjeg pobjednika još traje, između ostalog i na portalu Auto Online.
Bira se između 12 kandidata, trenutno je u vodstvu Peugeot 407.
Nominirani su Peugeot 407, Audi A6, Opel Astra, VW Golf, Ford Focus, Renault Modus, Volvo S40, Seat Altea, Dacia Logan, Mercedes A-klase, Kia Picanto i Chevrolet Lacetti.
Hm, kod Bosanaca valjda još nije stigao Citroen C4.

- 13:50 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Automobili godine (5)

A šta 'braća Srbi' kažu na sve ovo? Naišao sam na 14. Srpski izbor auta godine koji organizuju web portal Auto online i magazin Auto sa svojim čitaocima.

Image Hosted by ImageShack.us

Na listi 15 kandidata su sledeća kola:
Mercedes A klase, Pežo 407, Opel astra, Folcvagen golf, Reno modus, Sitroen C4, BMW serije 1, Krajzler 300C, Kija Čerato, Audi A6, Seat altea, Škoda octavija, Ford focus, Dačia logan, Mitsubishi colt.
Rezultati će se znat valjda do kraja januara. Baš me interesuje imaju li srpski štioci i novinari isto mišljenje kao i naši.

- 13:26 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 08.01.2005.

Automobili godine (4)

Dalko nam Amerika, al' blizu nam je Dežela.
Slovenci još nisu zebrali Avto leta 2005.
Najprije su čitatelji i slušatelji birali između 20 nominiranih modela, a onda će novinari iz šest medija presuditi tko je najboljši. Finalna prireditev bit će 14. januarja.

Image Hosted by ImageShack.us

Bralci in poslušalci (njih 60.501) u finale su nominirali sljedeće aute:
Mazda RX-8, Renault Modus, Peugeot 407, VW Golf V i Hyundai Tucson.
Slovenci izgleda imaju skroz drugačiji pogled na aute nego Hrvati, jer od naših šest finalista samo se dva poklapaju.

Nadopuna 15.1.: Avto leta 2005. je Golf

- 14:58 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Automobili godine (3)

Daleko nam Amerika. Vidi se to po nagradi North American Car of the Year, koju 48 specijaliziranih automobilističkih novinara iz SAD-a i Kanade dodjeljuje na North American International Auto Showu u Detroitu. Od šest finalista samo 2 ćemo moći vidjeti i kod nas.
U finalnom izboru su:
- Chevrolet Corvete
- Chrysler 300C
- Ford Mustang
.
Ameri k'o Ameri, biraju i najbolji 'truck':
- Ford Escape Hybrid
- Ford Freestyle
- Land Rover LR3 (Discovery).


Nadopuna: pobjednici su Chrysler 300 C i Ford Escape Hybrid.

- 14:45 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Automobili godine (2)

Jedan od najkomentiranijih izbora za automobil godine ima redakcija BBC-ove specijalizirane emisije i časopisa Top Gear . Ekipa koja je na glasu kao najnezavisnija i najluđa imala je zaista neobičan izbor, kao nitko drugi. Naime, za Top Gear automobil godine izabran je Volkswagen Golf GTI.

Image Hosted by ImageShack.us

Top Gear - najbolji po kategorijama:
Kompakt: Citroen C4
Obiteljski automobil: Toyota Corolla Verso
Automobil snova: Maserati MC12
Hot Hatch: VW Golf GTI
Super-auto: Ferrari F430
GT: Aston Martin DB9
Muscle Car: Vauxhall Monaro VXR
Mali automobil: Peugeot 1007
Limuzina: Maserati Quattroporte
Super-limuzina: BMW M5
SUV: Land Rover Discovery
Luksuzna limuzina: Jaguar S-Type D

- 14:12 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Automobili godine (1)

U zadnjih mjesec dana sa svih strana stižu informacije o raznoraznim izborima automobila godine ili najboljih automobila. Rezultati su ponekad veoma različiti, pa bi bilo zanimljivo usporediti ih na jednom mjestu.

Ovih dana Hrvatska udruga automobilskih novinara (HUAN), kojoj sam i ja član, proglasila je Citroen C4 za HR Auto 2005. U izboru sudjeluje oko 40 članova HUAN-a, koji su glasovanjem sa šire liste izabrali šest finalista. Nakon toga je 11 članova žirija (predstavnici 11 medija i redakcija) usporedno istestiralo sve aute i onda su izabrali najboljeg. Je li C4 zaista najbolji, svakome ostaje da sam prokomentira.

Image Hosted by ImageShack.us

HR Auto 2005:
1. Citroën C4 74 boda
2. Ford Focus 52 boda
3. Škoda Octavia 45 bodova
4. BMW serije 1 37 bodova
5. Peugeot 407 36 bodova
6. Renault Modus 20 bodova


Za istih šest kandidata glasovali su i čitatelji Večernjaka, također su izabrali C4. Oni 'večernjakovci' koji su glasovali preko weba (2170 ljudi) više su glasova dali Peugeotu 407. Na isti način su i čitatelji web portala VIP Autosport (njih 2224) najviše glasovali za 407.

Prije HUAN-a kod nas su već CROauto 2005. proglasili Auto Klub, Jutarnji list i Revija HAK-a. Čitateljski glasovi presudili su - pobjednik je Peugeot 407.

Image Hosted by ImageShack.us

Auto Blic s ostalim sestrinskim revijama (21 izdanje) pod licencom njemačkog AutoBilda sudjeluje u izboru Auto1. Njihovi su čitatelji također odabrali Peugeot 407. Finale izbora Auto1 održat će se uskoro u Milanu, a na testnom poligonu suočit će se 10 finalista: Audi A6, Citroen C4, Opel Astra, Peugeot 407, Mercedes SLK, Škoda Octavia, Ford Focus i čak tri BMW-a: X3, serija 6 i serija 1.

Najcjenjeniji izbor u Europi je Car of the Year, u kojem sudjeluje 58 specijaliziranih novinara iz 22 europske zemlje. Iako je tu i jedan Slovenac, naših nema. Lani su iznenađujuće najboljim proglasili Fiata Pandu, a Car of the Year 2005. postala je Toyota Prius.

Image Hosted by ImageShack.us

Car od the Year 2005.:
1. Toyota Prius - 406 points
2. Citroen C4 - 267
3. Ford Focus - 228
4. Opel Astra - 180
5. Renault Modus - 151
6. Peugeot 407 - 135


- 13:14 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 05.01.2005.

101

Image Hosted by ImageShack.us

Džabalebarim cijel dan po doma, zapravo igram se sa kćeri, obavljam neke sitnice, čitam novine, izležavam se i debljam. Opet sam prešo stotku, točnije imam 101 kilu žive vage.
Sad ću se opet morat izgovarat s poslovicom 'nije pravo muško tko nema sto kila'. A nije mi baš svejedno. Jes' da se još uvijek jako dobro osjećam s tom kilažom, ali prema nekakvim tablicama koje uspoređuju visinu (190 cm) i kilažu spadam u one koji imaju previše kila.
I prije pet godina sam se ovako usvinjio, ali čim sam se primio sporta, bez problema sam se spustio na 85 kila. Dokazao sam tada da se i s prekomjernom prehranom, dakle bez ikakve dijete, lako može spustit kilaža, pa sam se u međuvremenu pravio pametan i svima savjetovao da je umjesto dijetne prehrane pravo rješenje - vježba, vježba i samo tjelovježba.
Hm, sad sam opet na 101 i sve to moram primijenit na sebi. Pitanje je samo kako se natjerat na fizičku aktivnost kad je lakše izležavat se na kauču, sjedit u blagovaonici i žderat ili vozit se u autu i odmarat dupe od npr. hodanja na Sljeme ili vrtenja krugova na Orbitreku.

- 19:47 - Komentari (1) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 03.01.2005.

Pivo, beer, bier, biere, birra, cerveza...

Prehladio sam si grlo oblokavajući se ovih prazničkih dana s pivima iz specijalne pošiljke iz Češke, koja je do mene stigla posredstvom ženinog kolege i zagrebačkog Beershopa.
Uz već poznati Budvar pravo otkriće bili su mi Barun Trenck i Starobrno Ležak. Napram njih najprodavaniji domaći proizvodi (Ožujsko i Karlovačko pivo) su čista voda.
Za ovo pivarsko prosvjetljenje najzaslužnija je ekipa iz prvog hrvatskog online Beershopa, koji se inače nalazi na Fallerovom šetalištu u Zagrebu.
Za sve pivoljupce to je adresa koju moraju zapamtiti.

- 20:27 - Komentari (2) - Isprintaj - #

Blogs makes world go around

Ugledna američka televizijska kuća ABC News na svojim je web stranicama finalizirala tradicionalni izbor 'Osobe godine', donosi vijest blogger.com. Umjesto jedne osobe, trijumfirali su svi blogeri svijeta koji su proglašeni 'Ljudima godine'. Na Internetu je trenutno na milijune blogova, a svakih sedam i pol sekundi stvara se novi.
Još jedan dokaz da je svijet popizdio za blogovima pokazuje podatak da je Merriam-Webster Online Dictionary proglasio riječ 'blog' riječju godine.

- 14:44 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 01.01.2005.

Prvi prvi

Nikad nisam bio previše oduševljen sa slavljenjem prelazaka s 31.12. na 1.1., jer zadnjih desetak godina, otkad radim to što radim, većinom mi je 1.1. bio obični radni dan. Ni protekla novogodišnja noć, iako su provod i društvo bili dobri, nije mi baš nešto podigla razinu adrenalina. Jedino što me razveselilo bilo je gledanje kćeri kako uživa u vatrometu. Jedino zbog nje volio bih svaki tjedan organizirat jednu 'novogodišnju noć.
Za razliku od prijašnjih godina, potrefila su me tri slobodna dana, pa ću ovo razdoblje pamtiti najviše po izležavanju, spavanju, druženju sa kćeri i ženom, prežderavanju s familijom i kumovima, a nakon svega slijedi u ponedjeljak obični radni dan kao i mnogi prije toga.
...
Inače, u ovo doba svi nešto sumiraju dogodovštine iz 2004. i najavljuju kaj će nas čeka u 2005. Meni se to baš i ne da, jer u oba moja poslovna sektora i u privatnom životu bilo je toliko toga da bi predugo trajalo. Mogu samo zaključit da je 2004. bila uspješna i zadovoljavajuća, a potrudit ćemo se da 2005. bude još bolja.
...
Za danas valja jedino spomenuti da u Sloveniji stupa na snagu novi Zakon o sigurnosti prometa, s povećanim novčanim kaznama (slično kao i kod nas). Za nas vozače iz Hrvatske to je također jako bitno jer mnogo je onih koji su imali neugodne susrete sa slovenskim policajcima, bez obzira jesu li ili nisu nešto skrivili. Meni je jednom plaćenih 1000 kuna na autocesti Kranj - Ljubljana bilo dosta, odonda pazim, a sad ću još više, jer slutim da bi povećane kazne mogle biti motiv za još veću 'ljubav' slovenskih policajaca prema Hrvatima.

- 23:10 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< siječanj, 2005 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Kaj je ovo?

Brzi pregled ili arhiva

Blogeri i blogerice (osobni izbor)