Čovjek s vilicom u svijetu juhe

utorak, 20.05.2008.

Legenda o picokima

Mnoga mjesta sjeverozapadne Hrvatske imaju jednu legendu koju će vam u Podravini, Zagorju ili Turopolju rado ispričati. Priča otprilike ide ovako: Turci opsjedahu grad, a kad je već nestalo streljiva i hrane, branitelji se odluče na rizičnu podvalu. Ispale iz topa dobro ugojenog kopuna, ili piceka, ili kokicu, uglavnom, posljednje od svoje zalihe. Kad sultanu donesu neobičan projektil u njegov čador, on objavi prekid opsade i povlačenje. Ako nas gađaju tustim kokama možemo ih opsjedati dovijeka, ajmo mi ča, zaključi sultan. I tako se grad spasi.

Tako ja jutros u novu provjeru na tavan. Zerdav Jura je opet igrao nogomet noćas, kao da ih je, majke ti, bilo dvojica. Žena se spustila u dnevnu sobu, popila pilulu za spavanje i onesvijestila se do jutra. Otvorim, nigdje nikoga, a na staroj škrinji za krumpir čak dva bezglava goluba! Sad već nisam tako gadljiv kao prvi put pa malo razgledam. Nesumnjivo su golubovi, iako bezglavi. Oko njih, gotovo s ukusom servirano, nešto zrna kukuruza ispalo iz želuca. Ovi su se bar najeli pred smrt! Čudim se neobičnoj urednosti. Nigdje ni kapljice krvi ili nereda iz droba. Mekane, pernate, isisane vreće. Pokupim ih u kutiju za cipele.

Nisam mogao da se ne nasmijem. Točno je što se kaže o lasičjoj lukavosti i drskosti. Eto, morao sam se zamisliti! Jučer sam mislio kako sam mudar, kako sam joj objed uskratio. I evo mi odgovora. Imam ja, braco, hrane dovjeka! Ili: hoćeš i ti malo? Nije beg cicija. Ili: dođi sutra opet pa će ih biti četiri. S umakom i krumpirićima. Ili: glupi ljudi, tu mi smetaju, sad još imam nova usta za hraniti... vidi ga koliki je, a ima i ženku.

Vrlo dobro! Dostojan protivnik. Ogledam se okolo. Pronađem neki stari sanduk za streljivo, baš odgovarajuće veličine, i blokiram prolaz iza daske. (Bez brige, nisam prolupali branitelj. Nemam ništa eksplozivno u kući. Sanduk je iz prvog svjetskog rata, prvoklasna austrougarska kvaliteta, moj pokojni djed je unutra držao čavle i stare klanfe). Ako je vani, nek se pomuči oko ulaska, ako je unutra, već ćemo vidjeti. Ovaj sultan ne prekida opsadu!

- 00:03 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.