Komentari

recenzijefilmova27777.blog.hr

Dodaj komentar (16)

Marketing


  • TEATRALNI

    Suština je zapravo psihološki aspekti borbe za slobodu na individualnoj razini.

    avatar

    07.06.2025. (21:27)    -   -   -   -  

  • sewen

    Pored ovako dobre glumačke ekipe, tema je ne sumnjam dovedena do savršenstva. Napokon je dosta tih američkih napucanih filmova, serija, predstava. EU ima toliko kvalitetnih - svega. Nedavno otkrio poljski film. Klasa!

    avatar

    07.06.2025. (21:46)    -   -   -   -  

  • luki2

    Uspjet ću pročitati knjigu prije nego što pogledam predstavu. Sviđa mi se "zenska", a zapravo toliko univerzalna priča. Borba žena svaki put iz početka, ponovo I ponovo, za svoja prava.
    Pronašla sam se u riječima Marinkovićeve, kad kaže da je u djetinjstvu vrijeme prolazilo polako, a sada se vrti vrtoglavom brzinom. Primjer: sjećam se Makarske, pa stadiona i tate- igramo nogomet....Jurimo za loptom.....I to vrijeme - gdje je sat vremena trajalo kao pet.....Danas? Uopće ne stižem puno stvari, koje bih voljela.....
    Sviđa mi se politički dio, jer to oblikuje naše/tadašnje stvarnosti. Miriše na dobro....Ljub!

    avatar

    07.06.2025. (22:59)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    -SEWEN-Apsolutno! Ekipa za desetku a dosta predstave je upravo na scenskom nastupu kao takvom više nego na tekstu. Ovo dvoje u principu u kombinaciji jer se istovremeno isprepliću vrijeme bliže sadašnjosti i dalja prošlost. Dosta je tu i psiholoških akcija i reakcija i to je ono što i je premisa predstave antagonizam društvenom autoritetu i borba za individualnu slobodu koja je stoljećima asfalt preko kojeg gaze rodne uloge patrijahat i slične maligne gadosti.

    -LUKI-Super a što se tiče predstave još sad prije godišnjeg termini su ti ako se ne varam 12 13 i 24.6. Iako je ovo ženska predstava koja podržava feminizam i emancipaciju i to joj je glavna premisa-u njoj se generalno svi ljudi mogu pronaći jer se na ljude sve generalno svodi-rođemi smo kao individue i imamo pravo na slobodu kontrole nad svojim životima. Samo što je ženska strana tim narativom seljakluka i primitivizma daleko više izloženija od muške. Sačuvati iz prošlosti borbu za svoju slobodu protiv konzervativizma i patrijahata je stvar koju treba sačuvati jer kako je evidentno opće krojenje politike koja gura nos u tuđe živote još nije iskorijenjeno a pitanje je hoće li biti ikad. Usput drago mi je da spominješ ta neka druga vremena i van konteksta predstave-iz tih vremena osim odlučnosti zauzimanja za sebe trebalo je zadržati taj neki oblik odrastanja na ulici u igri za današnju djecu ali ne ide-došla su vremena tehnološkog napretka a mentalitet teško u pokondirenim tikvama napreduje. Iva u intervjuu isto kaže da se nešto što se tiče mentaliteta samog promijenilo ali puno toga je još isto, daleko je to još od derastične promjene. I da, kao jedna od zadnjih generacija koja je odrasla igrajući se vani definitivno se slažem da je to trebalo sačuvati...ali sad se opet vraćamo na premisu o evoluciji tehnologije i mentaliteta koje nisu konzistentne. I da, dan mi nikako ne prolazi a godina u treptaju oka.

    avatar

    07.06.2025. (23:49)    -   -   -   -  

  • NF

    Uz Sewenov dodatak konstatiram da uz ovaj predložak predstava jednostavno mora biti dobar. Francuzi su uvijek imali izrazito društveno angažirane intelektualce, a što se filmskog realizma tiče ipak bih izdvojio Talijane ;)

    avatar

    08.06.2025. (11:56)    -   -   -   -  

  • Starry Night

    Volim francuske feministice i feministice općenito u literaturi, ljubiteljica sam galerije od Simone de Beauvoir, Colette, Marguerite Duras, George Sand, Françoise Sagan pa do genijalne Marguerite Yourcenar koja nije feministica, iznad te kategorije je, ali je živjela u dugoj vezi sa svojom partnericom. HNK je predosjetio važnost žene u društvu na kojoj priči će se odvijati ogromne društvene promjene u budućnosti jer dosta je bilo drugotnosti i silovanja žena i curica kao ratno pravo pobjednika i vrijeme je da se popovi povuku u ropotarnicu povijesti sa svojim nasiljem nad mozgom koji nije ni ženski ni muški nego ljudski. Bravo, tvoje opservacije kroz tekst o Godinama govore upravo beskompromisno o pravu žene, čovjeka da ga ne pile mediokriteti i vuku na svoj nivo ako strši, što si par pua maestralno naglasio u tekstu, a jer nisam čitala Annie Ernaux, bit će red početi. Izbor glumica - prva liga, ženska i feministička priča i još redateljica iz Srbije, ima da se konzerve križaju i krste ujedinjeni protiv inteligentnih, fascinantnih žena.

    avatar

    09.06.2025. (01:04)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    -NF-I je, imaju to francuzi tu društvenu angažiranost i na filmu a talijane nažalost nisam imao prilike u životu pogledat. Nije da ih televizije baš vrte ali nadam se da će uskoro biti (pa da donesem neki sud)

    -STARRY-A tema je već vidim izazvala zgrožene reakcije neke klateži. Baš čitam o premijeri i jedan komentar ispod-sraćkanje u klasičnom neargumentiranom stilu. Tipski komentar okolokazališnog klateža kojeg su poprilično zdrmale-uvjeren sam same teme predstave. A tema je osobna sloboda ekonomska poslovna seksualna pravo na pobačaj i da se ne nabraja dalje. Ali kako sam naveo-psihološke projekcije uloga na četvrti zid je ono što se posebno ovdje intenzivno doživljava. Opće je poznato da je ženska strana oduvijek više izložena tom teroru života pod tuđom kontrolom ali maligni elementi poput popova i ne samo njih nego još bolesnije organizacije i ratni zločinci u prvom redu žele podrediti žene kao svoje vlasništvo ali i mušku stranu koja je na suprotnoj strani od njihove kontrolirat. Kroz sve godine u predstavi konstantna je ta borba za progres na planu mentaliteta koja se i događa ali je i konstantno sputavana s druge strane tehnološka ide sve dalje. Ova predstava (kao i sve one koje sam paralelno ovdje secirao kao dodatak i estetsku nadopunu ovoj) su šamarčina upravo mediokritetima poput ovog koji je komentirao na indexu predstavu kao "sranje" a sad pitanje treba li više puta gledati? Apsolutno i trebalo bi ju pogledati što više ljudi. Usput ću ti odat jednu tajnu: ona je pobacila (što je izazvalo poprilične komplikacije i potencijalno opasnu po život situaciju da ne idem sad u detalje) a u nekoj fazi svog života dobila je ponovo dijete i obitelj. Uglavnom jedna baba iz publike nakon predstave komentira (baba ne samo po godinama nego po svom mentalitetu) tipa:"borila se protiv takvog obiteljskog života pobacila a sad sve to ima". Ne mogu svatit taj ograničeni mentalitet-legitimno je da se odlučila za obiteljski život i dijete-ali onda kad je to njen izbor-roditi kao studentica u kasnim dvedesetima nije bio (onda) njen izbor stvar je kristalno jasna i tu je svaka daljnja polemika irelevantna.

    avatar

    09.06.2025. (12:02)    -   -   -   -  

  • Starry Night

    stvari s umjetnosti su jednostavne, biram iz ponude po svom ukusu, de coloribus et de gustibus non est disputandum, pa nije jasno zašto klečavac jaši HNK, umjetnčku nacionalnu kuću, i program i plakate i rad kuće, i naručuje i plaća napadače na umjetnost i njenu neovisnost i pravo biti svoja, je li mu nije dosta jašiti pravo zlostavljanja žena kao drugotnih i meso samo za silovanje i rađanje? još i umjetnost bi silovao, nonsens!

    avatar

    09.06.2025. (14:16)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Na tragu toga što govoriš sam već imao referencu ovdje

    "Ovo poznavajući naše drušvo onako generalno izgleda kao zakamuflirani poziv na cenzuru-iako može i biti samo mišljenje ali ono je zapravo u cijeloj svojoj suštini šuplje. Ne znam što ima spornog u tome da redatelj iskoristi neke djelove svojeg života da svoje autobiografske elemente stavi u dramu. Drama je projekcija društva i društvenih situacija zato je između stalog i dio scenarija rečenica "jebeš dramu u kojoj se nitko ne prepozna-uvijek se netko prepozna" Gledao sam predstavu više puta od čega 2 puta uživo ostala gledanja svodila su se na online kazalište tokom vala korone i nikad niti u jednom
    kadru/sceni/situaciji nisu dane natruhe odgovora što bi u cijelom scenariju bilo nešto tako kompromitantno kao nešto što se u dramu ne bi smjelo ubaciti a dio je priče iz stvarnog života. Idealan primijer kao još jedna projekcija lažnog moraliziranja, ali što me osobito smeta-to je projekija njih samih na društvo. Svi trebaju misliti kao oni onda se poziva na cenzuru, a imaju izbora gledaj ili ne gledaj ali zabraniti drugima da rade? da gledaju? koji su to mentalni sklopovi? Uglavnom "fine mrtve djevojke" što se tiče plakata nakon silovanja žestokog i neprekidnog plakat je nažalost povučen i to je ogledan primijer zašto od takvih zazirem-jer svojim utjecajem ugrožavaju slobodu drugih od čega je umjetnost samo jedan dio toga. Nekog drugog u principu sve one normalne vrjeđa njihov fanatizam i nne zato jer su fanatični sami po sebi nego jer to svoje projiciraju na ostatak a kazališta to razotkrivaju kompromitiraju kao nešto destruktivno i loše. Kad se oni dignu na zadnje noge i počnu kmečat i svakako nazivat i redatelje i glumce i publiku jer se njima ne sviđa to što se sviđa nama to onda nas dehumanizira i oni su ti koji prelaze crvenu liniju ulaze u prostor tuđe slobode."

    Drugim riječima-nitko njima ne brani uvjerenje i njihov primitivizam-ako ti misliš da je pobačaj "grijeh" da se treba voditi klero-dogamama da umjetnost treba biti cenzurirana-evo ti pa prakticiraj svoje u svoja 4 zida. Utječi na svoje kćeri/žene/sestre ako ih imaš i ako su dovljno glupe da ti dopuštaju da ne rade abortuse živi po askezama ne gledaj kazališne predstave. Ali kad svoje nakaradne ideje pokušavaju sprovesti u zakone štoviše u ustav po kojem bi svi trebali živjeti reći ču im odjebite. Umjetnost je slobodna secirati ismijavati i problematizirati takva nakaradna uvjerenja i time nema promila utjecaja niti kontorle nad onima čje je to uvjerenje-ali njihova nastojanja cenzuriranja i nametanje tog narativa svima ima. A to je ono na što nemaju pravo. I posebno zbog toga je ne samo pravo nego i dužnost umjetnosti da to problematizira secira i ismijava jer se redikuli upliću u slobode pojedinca koje su zagarantirane ustavom a država je sekularna. Naravno slabi umovi to nisu u stanju svatit pa kmeče li kmeče-to se sad potvrdilo i s ovom predstavom-u svakom periodu koji je u njoj prikazan-nije izostajalo takvih reakcija.

    avatar

    09.06.2025. (20:32)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Prebacit ću i kod sebe raspravu kod Luki-volim i ja da mi je sve kompletno. Luki kažeš ovo:

    @Teatralni: Kazalište bi trebalo biti korektiv društva. U mnogim slučajevima to ipak nije. Ljub!

    Odgovorit ću ovdje ali i ja volim da mi je sve arhivirano i komplento pa ću prenijet u svoje komentare. Ne znam za slučajeva kad to nije. Očito je do mog pohođenja isključivo ozbiljnih predstava. Nije poanta biti samo amused nego i izvući poruku. Evo ovo je primjer toga-podižu svijest o tehnološkom napretku kroz godine dok onaj osobni duhovni intelektualni...stagnira i što je najgore još i nazaduje. Samo što nemaju svi kapaciteta svatiti to-kad je jedna baba kao što sam napisao u odgovoru starry-komentirala situaciju oko pobačaja-kao "protiv svega toga se borila a evo je sad i dijete i brak" Jasno mi je bilo na stotu iz koje pozicije komentar ide-da realizirala se na tom planu ali onda kad je to bio njen izbor-ne kao dvadesetosmogodišnja studentica sa željom za slobodom i milijun perspektiva. Tek onda kad su se njoj posložili uvjeti ali to moroni nisu u stanju svatit taj princip koji je jednostavan trivijalan čak do te mjere da mi je nekome takvom to glupo i objašnjavati. To je ipak do ljudi možda kazališta nisu uvijek korektiv društva ali imam dojam da je to zbog mentaliteta ljudi koji nisu u stanju najbazičnije životne principe polovit. A što se tiče čadeža od tog lika mi je instantna reakcija gurnut prst u grlo. Imam jake razloge za organski zazor od njega prvi je javna tajna a drugi-koji mogu i javno je njegovo ideološko koketiranje s desničrenjem i sva ta piskaranja mi djeluju kao neka plaćena propaganda.

    avatar

    15.06.2025. (15:14)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Dalje, Luki tvoja replika:

    "@Teatralni: Pročitala sam Tvoj update. Slažem se: uz iskustvo Marinkovićeve, briljirale su i mlađe verzije glavne junakinje. Slažem se i sa komentarom broj dva, da su mnogi tehnološki napredak prihvatili, ali duhovno se nisu razvili da bi ga dosegli i u toj sferi. Ljub!"

    Što se tiče briljantnosti definitivno mi je u predstavi ključna Ivina rola-kroz koju se manifestira svakako jedan od najpreijelomnijh trenutaka u životu dotične. To su dva problema-prvi onaj zakonski do čega dovode ilegalni pobačaji koji osim što su opasni psihički ostavljaju i veću traumu od onog u legalnim uvjetima. Uglavnom izvanredno je to prikazano ali opet našlo bi se relativizatora tog problema. Da se vratim na kazalište kao korektiv-to sve ova i gro drugih predstava ispunjava(ju) samo je problem što su pojedinci štono se kaže slow between ears. Ova situacija gore opisana s jednom iz publike nije ni prvi ni jedini slučaj.

    avatar

    15.06.2025. (15:21)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Repriziram i ovdje kod mene polemiku-najvolim kad se u komentarima rezimira predstava kroz samu temu i situacije a sad se to baš počelo kuhat.
    Luki
    "@Teatralni: Baba očito pojma nema - ova iz kazališta, s komentarom iz kojeg se vidi potpuno nerazumijevanjem. Za Čadeža sam rekla u komentaru za @Vjetra. On je dobar kao čovjek, ali voli navijati....To ne valja kod njega.
    Meni su sve glumice iz predstave fenomenalne. Baš sve!!!! Ljub!"

    Eto i zbog takvih kojima treba crtat-a i kad im se nacrta opet nisu u stanju svatit kazališta ne uspiju uvijek biti korektiv. Čadeža ne podnosim fakat za tog tipa nemam lijepih i pohvalnih riječi da kažem to najblaže što uopće mogu tim više što svoju balegu baca po gluicama posebno po jednoj od njih. Već smo se kod mene složili da se ne slažemo-ja kritike ne vidim općenito kao išta dobro tvoj stav je ovdje dijametralno suprotan pa nećemo polemizirat jer se oko toga nećemo nikad usuglasiti. Bolje da se onda držimo onog oko čega smo suglasni. Elem, a svatio sam i to da su za jako puno publike predstave u našem HNK prekompleksne-jer su im i same postavke životnih stvari koje nisu sporne neka enigma. Moć kontrola dominacija...to su naši realni problemi baba iz publike je dakle gledala sve iz pozicije osude protagonistice što je skroz krivo i naopako gledanje jer nije poanta problematiziranje njenih životnih odluka nego borba za svoja bogomdana prava. I da, apsolutno su sve briljantne no favoriti često daleko više upadaju u oči :)

    avatar

    15.06.2025. (21:54)    -   -   -   -  

  • NF

    Kratka napomena za kod mene kategoriju film, očito je od komentatora kod mene film, kod nas preveden po naslovnoj junakinji Betty Blue samo J. gledao što nije ni previše čudno, temperatura koju si dobro uočio je u naslovu filma u originalu i karakteristična je za dijagnosticiranu bolest glavne junakinje. Ako budeš imao priliku preporučujem svakako pogledati film koji je svojevremenu uzburkao, a danas bi valjda skandalizirao "javnost" :D

    avatar

    15.06.2025. (22:22)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    -LUKI-Kažeš finalno ispod svog posta: "Često promaše biti korektiv." to sam već u komentaru iznad argumentirao-da je do onih koji fulaju ceo fudbal u interpretaciji. Osim što se opet na ovo mogu vratiti na tu premisu. Slabe su šanse da tu kazališta nešto "promašuju" uslijed misinterpretacija promatrača. Tvoja su iskustva možda dijametralno suprotna mojima (odakle da znam mogu samo nagađati i realno pretpostaviti) ja govorim iz svojih. Sve što sam ikad pogledao nije promašilo te okvire možda je i do mene što se striktno ili principijelno držim HNK i ozbiljnih drami na tom sam polju najjaktivniji. Volio bi da se više aktiviram i po Kerempuhu Hustrionima...samo nikako da se organizacijski posložim pa zadovoljavam prioritete u prvom redu. Posebno satirične predstave tu na specifičan način društvene gadosti problematiziraju. Samim time što se to uzima u seciranje je jasna poanta. Intencionalno korektivu i isključivo s te intencionalne strane uspiju. Druga je stvar kolkog će se postotka to sve ulovit koliki će postotak promatrača to osvijestit.

    -NF-Hvala sa info-vidim da je bilo u formi poetskoj a tu sam nešto bolji stepenicu iznad katastrofalnog za neki suvisli komentar :)) pa sam se poveo samom asocijacijom u naslovu. Sad je puno toga jasnije.

    avatar

    19.06.2025. (17:45)    -   -   -   -  

  • j.

    ja sam eto i čitao knjigu i gledao predstavu... mislim, knjiga jest dobra, ali ne puno više od toga, iz moje perspektive; zanimljiva i iscrpna ispovijest, i onda niti predstava iz toga ne može izvući neko remek djelo, ali ne razumijem ipak da je kritika toliko to sasjekla; ja sam ranije čitao u Novom Listu što je pisala Nataša Govedić pa mi se to čini puno trezvenijim i realnijim; dakle u odnosu na ostalo što igra u HNK i pogotovo u Zagrebu ove sezone, Godine su svakako za preporučiti po meni; jako mi se dopala Iva, i naravno ona mala Lana Meniga; polako dobivamo glumce koji mogu izvući opsežan i zahtjevan tekst bez problema; meni to sve izgleda sasvim okej

    nego, mislim da je 4.7. fešta, ono - sad već tradicionalni kraj sezone, Ante Gelo i pjevanje, Forevergreen ili tako nekako se to zove; evo da je tebe obavijestim, do sada sam ja kod tebe saznavao za to :))); u blizini je i neki festival na Mažurancu, bit će folk, Cinkuši, svašta; nije grad zamro,a baš je ovaj vikend kad je Thompson i u subotu je rupa, tako da mi možemo otperjati do Slovenije i uživati ostale dane u koncertima :)

    avatar

    26.06.2025. (19:24)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    Ja nisam čitanje mi nije jača strana (kad se radi o takvoj literaturi) ali drama uvijek može. Uf dobit ću usijanje želuca kad o kritikama govorimo-ja ih uopće ne držim relevantnima štoviše mislim da su paraziti čast rijetkim iznimkama poput Nataše (nju i ti i Luki hvalite pa mi je to dovoljno da ju svrstam u iznimke) Ova sezona mi je ok doduše uvijek može bolje-sviđa mi se što su se "nestajanje" i "tko pjeva zlo ne misli" našli na repertoaru ponovo iako bilo bi mi drago opet vidjeti neke komade iz sezone 2014/15 16/17 17/18 itd. Iva je definitivno briljantna a složit ću se-i Lana isto s tim da je Iva sa stalnim zapolsenjem u HNK a Lana gostuje. Ps hvala za info veća sam saznao :)) i s obzirom da se to ne propušta bit ću tamo neovisno kolko celzijusi divljali. Nisi prvi koji mi je prenio info ali hvala od srca ko da jesi :))

    avatar

    26.06.2025. (22:40)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...