Komentari

geomir.blog.hr

Dodaj komentar (15)

Marketing


  • geomir

    Matthew has an intriguing variation of this memory of Jesus’ entry into Jerusalem. According to Matthew, Jesus’ ride into town was a fulfilment of Scripture: “This took place in order to fulfill what was spoken by the prophet, who said, “Speak to the daughter of Zion, behold the king is coming to you, humble and seated on a donkey, and upon a colt, the foal of an ass” (Matthew 21:5) This is a quotation of the Jewish Scripture (see Isa. 62:11; Zech. 9:9). According to Matthew, Jesus fulfilled the Scripture in an oddly literal way. As is commonly known, in ancient Hebrew poetry, poetic lines were coupled not by rhyming schemes, as with some English poetry, but by various kinds of conceptual parallelism. In a two-line sequence (a couplet) the first line might say something, and the next line might say the same thing in other words; or it might repeat part of the first line with an additional thought; or it might express the opposite side of the same coin. There were several ways such poetry could work. But it was poetry, not straightforward descriptive prose.
    The line from Zechariah about one “seated on a donkey, and upon a colt, the foal of an ass” was the first kind of parallelism I just mentioned, where the second part (a colt, the foal of an ass) is saying the same thing as the first part (a donkey), only in other words. Matthew apparently didn’t understand how the parallelism worked. He took it literally. For him, Scripture predicted that there was to be both a donkey and a colt. As a result, in his version, Jesus tells his disciples to secure two animals. They do so. And Jesus rides into down straddling them. It is, needless to say, a very peculiar memory of the event.

    avatar

    29.03.2021. (00:17)    -   -   -   -  

  • VladKrvoglad

    Eh, te kontradiktornosti! :)

    avatar

    29.03.2021. (00:20)    -   -   -   -  

  • brambor

    Vidiš koliko je malo potriba od hosana u jednemu procesjunu do propni ga u drugen procesjunu od istega svita kojin don oli koje godišće poslin.

    Ni se tuo dogodilo somo Isukarstu

    Jes sad kapi kako se štije Biblija

    avatar

    29.03.2021. (01:05)    -   -   -   -  

  • brambor

    Vridi i obratno nojprin propni ga a posli hosana

    I tuo piše u Bibliji

    I ni se tuo somo Isukarstu dogodilo

    avatar

    29.03.2021. (01:07)    -   -   -   -  

  • Galaksija

    Ma važna je samo ljubav :) i vjera onih koji vjeruju...

    avatar

    29.03.2021. (09:17)    -   -   -   -  

  • jekatisine

    Biblija je zbirka prica po meni. Uredjivana kroz povijest (necemo sad o interesima). Ima svega i svacega unutra, problem nastane kad se shvati doslovno.

    avatar

    29.03.2021. (10:55)    -   -   -   -  

  • Blogokviz

    Ma, sve su to izmišljotine :). Ako su Židovi htjeli ubiti Isusa mogli su ga kamenovati bez problema, to im je njihov zakon dopuštao, a Rimljani se nisu petljali u to. Ako je pak istina da je razapet onda su to učinili isključivo Rimljani, a to su činili najtežim zločincima i pobunjenicima, što bi značilo da je Isus za Rimljane bio opasan mutikaša koji je mogao povesti pobunu Židova protiv rimske vlasti. Priča o Barabi je čista izmišljotina jer takav običaj da rimski prokurator u vrijeme Pashe pušta na slobodu jednog osuđenika na smrt nije postojao. Moš mislit kako bi Poncije Pilat sebi dopustio da uopće razgovara s takvim osuđenicima.

    avatar

    29.03.2021. (13:28)    -   -   -   -  

  • gogoo

    Dobre fotke i zanimljiva Cvjetnica.

    avatar

    29.03.2021. (15:36)    -   -   -   -  

  • jelen

    Možda i nije najjasnija potreba da čovjek naširoko izučava religijske tekstove u koje ionako ne vjeruje. Religija odavna za veliku većinu religioznih nije stvar doslovnog vjerovanja u nešto što negdje piše u nekakvim knjigama koje ionako ne čita nego je stvar kulturne baštine, tradicije, obiteljskog nasljeđa.
    A za one koji žive svoju vjeru intenzivnije i kojima nije stvar pukog etno-folklora za njih je to je stvar nekog povezivanja sa samim sobom. To je unutarnji proces u kojem čovjek tradicionalni religijski obrazac koristi kao što vješti majstor koristi onaj alat koji je prepoznao da njemu najbolje odgovara za specifični posao. Iako on sam nije izradio taj alat niti ga izmislio, ali plod rada s njime će biti njegov jedinstven.

    Ali naravno postoje i oni koji vjeruju u religiju iz istog razloga zašto neki drugi vjeruju u ljude guštere i drevne izvanzemaljce, jednostavno zato jer su budale i trebaju neku osnovu po kojoj će se osjećati nadmoćno, upućeno u "tajna znanja" koja "običan čovjek" ne može dokučiti i slične ego-trip budalaštine. Ali takvi su ipak manjina u svim religijama svijeta.

    avatar

    29.03.2021. (18:18)    -   -   -   -  

  • tignarius

    Geo, Geo
    črni Geo, probaj teodicejskim metodama, možda neš ubereš o transcedentnom...)))
    Korizma je, razmotri malo Križni put

    avatar

    29.03.2021. (21:55)    -   -   -   -  

  • geomir

    @vlad, kontradiktornosti, koje svaki iole pismen čovjek može detektirati.

    @brambore, ma sve mi je kjaro.

    @Izgubjena, ni u crkvu bez jubavi!!! :-)

    @atropha, naravno, Bibliju čitam
    kao "Najljepše priče klasične starine" od Gustava Schwaba.

    @blogoKviz, mi smrtnici možemo samo pretpostavljati,
    jer nemamo nikakve dokaze već prevode prepisa originala,
    a triba virovat povjesničarima ala B. Ehrman
    koji ipak čitaju originalni manuskript,
    jer ni oni nemaju originale.
    Prateći Ehrmana ne more se zaključit da je sve to izmišljotina,
    što ni ti ne misliš, jer si stavio smajlića.
    Naravno, velik dio je izmišljen, ali ima poneko zrnce povijesne istine.

    @gogoo, uz slike uvijek je jestivije!! :-)))

    @jelen, slažem se s tvojim stavom da vjera treba biti
    unutarnji alat za povezivanje sa samim sobom.
    Za mene to znači da triba virovat u samoga sebe,
    a ne u neke imaginarne likove.
    Mogu se složit da je religija za veliku većinu
    "stvar kulturne baštine, tradicije, obiteljskog nasljeđa".
    Ali mislim da postoji statistika da doslovno vjerovanje u "nešto što negdje piše"
    je to veće što je obrazovanje manje.
    S posljednjim stavkom u tvojem komentaru se također slažem.

    avatar

    30.03.2021. (00:27)    -   -   -   -  

  • brambor

    Zoč onda pišeš kad ti je kjaro ?

    avatar

    30.03.2021. (15:05)    -   -   -   -  

  • geomir

    @brambore, kako ti ni kjaro da pišen za one kojima ni kjaro!!! :-)))

    avatar

    30.03.2021. (15:26)    -   -   -   -  

  • geomir

    @tigi, o historiji je rič!

    A s tim tvojim prekoračenjem ostavjan tebi da istražuješ Tea!!
    Meni je ON jasan ko dan!!! :-)

    avatar

    30.03.2021. (15:41)    -   -   -   -  

  • geomir

    @tigi, a glede križnog puta, mi smo uvik išli za križen.
    I kad smo morali bižat u Afriku išli smo i tamo za križen
    A boravili u pustinji dvi godine.
    I u pustinji ostavili tamo kosti!!

    A Isukrst u pustinji boravio samo 40 dana!!!
    (Mk. 1., 12-13)

    avatar

    30.03.2021. (20:04)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...