Ruska klavirska pedagogija svojim snažnim utjecajem djelovala je i na našu sredinu. Zanimljivo je da je Neuhaus učio klavir kod Bartha u Berlinu u vrijeme dok je njegov učenik bio i Svetislav Stančić, osnivač Zagrebačke pijansitičke škole. U Beču je, pak, učio kod Leopolda Godovskog zajedno s Antonijom Geiger-Eicchorn. Neuhausova učenica bila je i naša eminentna pijanistica i profesorica Muzičke akademije u Zagrebu Zvjezdana Bašić. Ruski đaci su Ivo Pogorelić, Đuro Tikvica, Hari Gusek, te mnogi drugi. Po ruskoj klavirskoj školi Nikolajev generacije naših učenika započelo je prvo upoznavanje klavira, a klavirski seminari Eugenija Timakina i Rudolfa Kerhrera u živom su sjećanju brojnim našim klavirskim pedagozima.
Napokon, autor ovog teksta priredio je i objavio djela E. M. Timakina "Klavirska pedagogija", Natana Perelmana "Na satu glasovira" i Heinricha Neuhausa "O umjetnosti sviranja klavira". Time se na neki način zaokružuje pregled ruske klavirske pedagogije, jer je Timakin Neuhausove ideje oživio u brojnim vježbama, a Perelman ih kondenzirao u oštroumnim aforizmima.
Prenosimo:wam
|