Ivan Cerovac, dirigent, Dugo Selo

13.05.2007., nedjelja

KAKO MOZAK UČI V.

Poticanje mozga obogaćivanjem okoline

Neuroznastvenica M. Diamond utvrdila je da mozak doslovno raste kad se poticajima iz okoline stvaraju nove veze. Ona kaže: "Kad obogaćujemo okolinu, razvija se mozak s debljim korteksom, razgranatijim dendritima i većim staničnim tijelima" (Jensen, 1998). Neuroznastvenik B. Jacobs utvrdio je 40% više neuralnih mreža u mozgovima obrazovanih ljudi nego u osoba koje su napustile školovanje. Prema tome, očito je da okolina, kao i osobno iskustvo, može snažno utjecati na razvoj mozga. Stoga je pitanje kako obogatiti okolinu u kojoj se uči od prvorazrednog značenja za obrazovanje. Obogaćena okolina je ona koja pruža dovoljno podražaja da se potaknu strukturne promjene u mozgu.

Kako mozak najbrže i najlakše uči u prvim godinama života i ranim školskim godinama, to je vrijeme kad se poticanjem polažu temelji kasnijeg učenja. Vanjski svijet je neizmjerno bogata hrana rastućem mozgu. Mirisi, boje, zvukovi, dodiri, okusi, riječi, osjećaji - sve su to poticaji za uspostavljanje bogatih neuralnih mreža.

Ukratko: bogatu okolinu za učenje čine izazovi i povratne informacije.



Kako se uvećava razvoj mozga



IZAZOV + POVRATNA INFORMACIJA

rješavanje problema specifična

kritičko mišljenje dana na različite načine

značajni projekti pravovremena

složene aktivnosti kontrolirana od učenika



Budući da nešto što je izazov za jednog učenika ne mora biti izazov za drugog, učenicima valja dati mogućnosti izbora u procesu učenja: izbora tempa učenja, razine složenosti zadatka, izbora partnera, kako će sjediti, na kojem dijelu projekta će raditi, izbora oblika krajnjeg rezultata rada. Učitelji koji nastoje poticati razvoj mozga svojih učenika nastoje da ih, bez obzira što učenici izabrali, izlože širokom rasponu različitih postupaka.

Tradicionalni razredi u kojima je tako često dosadno, u kojima se tako često pažnja nastoji zadobiti prijetnjama (ocjenjivanje!) morali bi što prije postati prošlost! Sporiji, linearniji put tradicionalnog školskog učenja zapravo nedovoljno stimulira mozak. Učitelj govori (predaje gradivo) a učenici ga trebaju memorirati kako bi u situaciji «ustani i reci» pokazali što znaju. Mozak je kod takve vrste učenja koja se oslanja na učenje iz predavanja i udžbenika preslabo iskorišten. Ako uzmemo da su djeca u školi oko 6 sati dnevno 175 dana u godini, to znači da su tijekom osnovnog školovanja izložena određenoj okolini oko 8400 sati. Smije li nam biti svejedno hoće li ta okolina njegovati i razvijati mozak ili će pak doslovno sužavati granice njegovih potencijala?

Naš mozak istovremeno radi na više razina, procesirajući odjednom svijet riječi, boja, pokreta, emocija, oblika, zvukova, okusa, težina i mnogo, mnogo toga drugoga. On povezuje sve te podatke, komponirajući značenje i razvrstavajući ono što je dnevno životno iskustvo iz svega onog čime je okružen. Taj fantastični multi-procesor u tradicionalnim razredima uglavnom je gladan ulaznih podataka. Zašto? On je sposoban procesirati mnogo više informacija, iskustava i podražaja nego ih obično može naći u školi. Najbolje se uči kad se uči na više razina odjednom, najviše se uči onda kad je onaj koji uči uključen u bogatu, multi-senzornu realnu životnu situaciju. Iz tih razloga najbolji razred je onaj vani, na dobro osmišljenom tematskom izletu, ekskurziji ili u razredu s posebnim događajima, npr. projektima. Obogaćena okolina koja uključuje sve osjete učenika, stalnu povratnu informaciju od učitelja i vršnjaka pomaže hraniti ogroman apetit mozga za poticanjem.

Prenosimo:Udruga roditelja Korak po korak


- 08:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< svibanj, 2007 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Ožujak 2018 (1)
Srpanj 2016 (1)
Kolovoz 2015 (1)
Lipanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Prosinac 2014 (1)
Rujan 2014 (3)
Svibanj 2014 (1)
Siječanj 2014 (1)
Prosinac 2013 (1)
Listopad 2013 (1)
Rujan 2013 (1)
Srpanj 2013 (5)
Lipanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (8)
Ožujak 2013 (1)
Veljača 2013 (2)
Rujan 2012 (1)
Kolovoz 2012 (4)
Srpanj 2012 (3)
Svibanj 2012 (1)
Travanj 2012 (2)
Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (4)
Studeni 2011 (2)
Listopad 2011 (1)
Kolovoz 2011 (2)
Lipanj 2011 (6)
Svibanj 2011 (6)
Travanj 2011 (10)
Ožujak 2011 (4)
Siječanj 2011 (2)
Prosinac 2010 (8)
Studeni 2010 (7)
Listopad 2010 (5)
Rujan 2010 (5)
Kolovoz 2010 (6)
Srpanj 2010 (4)
Lipanj 2010 (13)
Svibanj 2010 (5)
Travanj 2010 (3)
Ožujak 2010 (7)
Veljača 2010 (2)
Siječanj 2010 (5)
Prosinac 2009 (10)
Studeni 2009 (7)
Rujan 2009 (1)
Kolovoz 2009 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
glazbeno-scenska registrirana udruga koja u Dugom Selu i okolici nudi radionice, seminare i tečajeve s područja glazbe (instrumenata) i s područja glume (dramski studio)


Impressum
Glazbeni studio Cerovac
A.Starčevića 86
10370 Dugo Selo
Tel. 01/622 77 66
Mob. 091/ 572 56 70
Pošaljite nam mail



OIB 7
9780813359


MB 2173921
Registar udruga br. 01001802
Privredna banka Zagreb rn. 2340009-1110256981


Statut udruge

Ravnatelj glazbenog studia Cerovac


Osobni blog ravnatelja