< travanj, 2020 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Prosinac 2021 (1)
Travanj 2021 (1)
Listopad 2020 (1)
Kolovoz 2020 (1)
Travanj 2020 (2)
Ožujak 2020 (2)
Veljača 2020 (2)
Prosinac 2019 (2)
Studeni 2019 (2)
Listopad 2019 (8)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Link knjige

Pišem jer je to jedina konstanta u mom životu.
Sve drugo me zanimalo kratko ili nikako.
Dobro došli na moj blog.
Irena Pušnik

Linkovi


You tube Kanal




Loading


Pisma iz razonode
19.04.2020., nedjelja
Koliko smo samokritični?

Link knjige


You tube Kanal


Izgleda da sam bila premalo svjesna koliko sam se opustila u snimanju videa pa mi je povratna informacija dala do znanja da sam vizualno neugodna, jer nisam uredila video u nekom programu već samo govorila i to sporo i to s naglaskom i to nepočešljana plus uz drmanje kamere. To sve nakon što sam ostavila video na nekoj stranici gdje ima puno članova. Nisam ulazila u rasprave jer je točno što su napisali pa sam kritike uzela u obzir i obrisala s kanala sadržaj koji nije vizualno ugodan. Držala sam da je to moj prostor za kreativnost, ali opet kad nešto pišeš ili govoriš treba uvažiti kakav to dojam ostavlja na ljude. Meni u ovim godinama (38) ne treba da se nekom dodvoravam jer znam svoje vrijednosti, ali opet ne mogu ni baš kako sam ja to radila (pomalo lijeno) očekivati pohvale. Ono što sam napravila (obrisala) je najbolje u danom trenutku. Ionako to nije vidjelo puno ljudi pa neće biti nekog efekta. Bitno je za mene izvući pouku.

Nije sve što stvorim prekrasno. Treba misliti na kvalitetu. To što ima bezbroj drugih neukusnih sadržaja mi nije izgovor. Poruka shvaćena.
Ako mi je nešto neugodno dio je uzroka u meni. Zanemarujem neku bitnu činjenicu. Dio dana korisno bi bilo posvetiti razmišljanju o tom što je neugodno pri samoj pomisli na to nešto kako ne bi otišlo u veću štetu. Naći vremena za napisati ili promisliti o nekom problemu koji se izrodi iz sadašnjosti, bih trebala. Javlja se u meni potreba za pozicioniranjem prema svemu. Prema državi, prema partneru, prema kolegama, prema poznanicima, prema svom pisanju, prema članovima obitelji, prema procesu starenja koji nahrljuje, prema primjerenom oblačenju...apsolutno o svemu trebam promisliti i vidjeti gdje se imaju napraviti promjene u skladu s godinama. A i u skladu s mojim karakterom.


Važno mi je što ljudi misle, naravno da je. Važno mi je i što ja mislim. A ono što mislim želim da mi donosi mir. Jer čim u primisli nešto žulja, nisam promislila dovoljno. Tek kad osjetim olakšanje o odabranom rješenju, to je ispravno. Samo nekad se naniže toliko raznih događaja, osjećaja da ne stignem svemu dati dovoljno pažnje. Tako recimo hodam oprane, ali nepočešljane kose. Nedostatak usmjerene pažnje na vanjski izgled...Ipak, lako sam ispravila sve te moje nedostatke. Imam ispred sebe još jedan slobodan tjedan. Što je rekao Voltaire, uređivat ću svoj vrt. Veselje je u tome da sam uvidjela grešku, priznala grešku, ispravila grešku i krećemo dalje.


Sjećam se koliko tvrdoglavo mi je moj tata govorio: Tebi se ništa ne smije reći. I bio je u pravu. Kad bi i ukazivao na neko loše ponašanje, ja sam se durila i uvrjeđivala. Osamljivala i šutjela. Nakon par godina shvatila bih da je čovjek bio u pravu. Kako je teško priznat da nisi u pravu...joj! Kao da je najbitnije biti u pravu. Bitnije je biti u pravu nego progledati i priznati gdje to brljaš svojski. Eto, nisam dobro snimila video, bio je loše kvalitete i je li mi pala kruna s glave što sam si priznala? Je! Bilo je jako teško. Jaaaakoooo teškoooooo! Jedva sam si priznala da je kritika iskrena, da cure koje su mi rekle kako video nije standardne kvalitete čine dobro za mene. Ok, ja sam se spasila, a one? Jedna je imala pirseve po licu. Druga je imala filtriranu fotografiju (savršenjakovićka i nije posustajala u obrani svojih stavova, morala je biti u pravu i gotovo), treći je savjetovao da se držim pisanja bloga, da što pobogu snimam kad nemam opreme. Da nije za svakoga.


Ja sam izvukla pouku, a oni? Nadam se da će i oni naći sreću u ovom danu. Cijelu sam objavu s njihovim komentarima obrisala jer je smisao ostvaren: Lekcija naučena. Ne volim prepirke na internetu. A ovo je bila samo prepirka BEZ uvreda ili grubih riječi, sačuvajmebože psovki. Neočekivano, pa opet dobrodošla pouka da to što radiš treba raditi kako treba, slušati povratnu informaciju, a ne živjeti u iluziji da pred ljude možeš svakakav: sredi se, provuci kroz filter, ubrzaj govor da nisi dosadan i bez naglaska po mogućnosti, napudraj, kupi skupu opremu pa i ono okruglo svjetlo, fotoaparat, računalo, program za rezanje mljackanja i udisanja, snimaj iz kuta da se ne vidi podbradak...ok, znam, video je bio dosadan jer sam ja takva, dosadna pa je i video bio dosadan. Stara sam već, tko će me gledat s licem koje cakli bez pudera. Pogađate, još sam uvrijeđena. Proći će me.


Bio je dosadan video, spor. Mislim samo kako je onim književnicima, glumcima, političarima... Narade se i onda slijedi sveopća pljuvačnica, gađanje trulim rajčicama, kritičari, komentari. A danas svi i umjetnici i kritičari. I treba nekad! I treba! I trebalo me naučiti pameti. Što mi bi da sam i snimala?! Znam, na kraju kažem: Kupite moje knjige, kliknite lajk...to je tajni podmukli motiv, htjela sam im uvaliti knjige. Služim se svim sredstvima, ali polijeno...kako mi se i kad da...samo da prodam koju knjigu. Eto, sad sam odala sve. Ubuduće ću odmah reći direktno, a ne ovako s izmotavanjem. Živjeli!


- 11:52 - Komentari (8) - Isprintaj - #
03.04.2020., petak
Biblija iz perspektive pisca

Link knjige


You tube Kanal

Isti tekst pročitala sam i snimila u glasovnom zapisu na you tube linku iznad

Meni je vrijeme pandemije donijelo čitanje biblijskih tekstova. Čitala sam ih i prije ali samo kao niz povijesnih zapisa jednog naroda. Nikada na biblijski tekst nisam gledala drugačije no tako. Židovi idu pustinjom i tamane sve pred sobom. To je za mene bila ta knjiga. Osjećala sam da je okrutna, da je opširna, da je u fragmentima posvuda sveprisutna. To je bio moj prvi dojam nakon prvog cjelovitog čitanja. Ostavila sam je na polici i nastavila živjeti kao da me se ne tiče. Povremeno bih je se sjetila nakon pisanja kakve priče ili stiha jer u ritmu ili ljepoti moji radovi nikad neće biti tako uzvišeni i bitni, znala sam i to me nije obeshrabrilo već na meni personaliziran način bilo je dano do znanja koja je važnost tog djela za ljudski rod.

Naime, kad vam se približi vjera, ona će do vas doći po pojavama koje su specifično bitne vama. Meni su to pisanje i ljubav prema voljenom muškarcu. Ako je u vašem životu ovo nebitno vi ćete poruke o vjeri dobiti putem onoga što je samo vama motiv da kročite kroz život. To može biti roditelj, prijatelj, posebno znanje, bolest i ozdravljenje ili iskušenje...to može biti bilo što u vašem životnom scenariju, ali svi koji se zapitamo o snazi vjere, koji se mrvicu približimo Bogu, dobit ćemo uputu i mapu s ucrtanim pravcem. Svatko će doći do istog cilja nekim drugačijim putem.

Ljudski rod može biti bez bilo koje druge knjige, ali ne može bez Biblije. Da nikad nisam napisala ni jedan redak, nikom to ne bi zafalilo. Ali da Marko ili Luka nisu zapisali svoju nisku riječi ljudski bi rod bio bez putokaza. Osobno mi je bliži bio Kuran u kojemu sam našla manje mača i ljudske žrtve jer kao žensko biće meni je teško misliti o sukobu, o borbi, o imanju neprijatelja. Naivno sam željela da su svi prijatelji, da zla nema, da je svijet idila. Ali nije. Zato sam u ovim vremenima izazova svjetske pandemije opet potražila utjehu i odgovore. I čitala sam iznova Postanak, Psalme, čitala sam napreskok i s kraja pa sredine...opet dobro poznate riječi Isusove imale su novu vrijednost za mene.

Shvatila sam da moja želja o svijetu bez patnje i sukoba nije istinita i da je samo želja i da mi kao takva ne može donijeti shvaćanje i istinu o ljudskoj prirodi i spoju čovjeka s Bogom. Da je baš to naivno htjenje bilo prepreka na mom putu da razumijem biblijski tekst jer me zanosila ideja da sam prekrhka i predobronamjerna da bih mogla slušati i čitati o zlu, grijehu, žrtvi, i svim teškim temama kojima nisam mogla davati prostora u svom svakodnevnom životu. Nisam, sve dok me iznova i iznova ne počinje pogađati činjenica da zlo doista postoji, da grijeh doista postoji, da sve negativno također postoji kao i ono što volim i što mi je ugodno. Da se i s tim pojavama koje meni nisu drage treba suočiti i da ih treba razmotriti. Da treba znati koji stav zauzeti u odnosu na njih. Kako se pozicionirati, kako se obraniti, kako se zaštititi.

Zato sam ponovo posegnula za Biblijom. Ako uzmemo samo ovaj tekst. Evo mi odgovora. Osjetila sam da moje pisanje nije tako veličanstveno. Kad sam isprva počela biti nezadovoljna napisanim uratkom ja sam se nesvjesno usporedila s ni manje ni više nego duhom svetim koji je nadahnjivao pisce poput Mojsija. Eto mi odgovora. Ponekad je sam osjećaj koji se u čovjeku izrodi pogrešan, a ponekad pogrešno zbog toga postavi i samo pitanje pa se izgubi u odgovorima koje si sam daje. Bit je Božje riječi da ne možeš pitati i davati odgovore sam.

Zbog toga smo mi ljudi izgubljeni. Ali kako Bog mene dobro zna i zna da samo ako, ovo govorim u mom slučaju, imam ispred sebe muškarca u kojeg sam zaljubljena i ako on slijedi upute od Boga dane, tada će i moj interes za Evanđeljem ili nekom surom biti prisutan. Govorim vam iskreno o svojim ljudskim slabostima koje su bile put da mi se približi znanje o Bogu. Vi ćete imati sigurna sam neki drugi put, vama je neka druga mapa dana pa evo iskreno od mene moj primjer. Mogu spomenuti još i velike nevolje. Ja sam jedna od onih koja se počinje moliti kada stvari postaju prijeteće i ozbiljne. Nije to nešto na što mogu biti ponosna, ali ljudski ponos sad nije niti bitna stavka. Želim svojom iskrenošću potaknuti i vas na osobnu potragu za Bogom. Nije toliko važno kojom stazom ćete poželjeti njemu biti bliži i zašto. Znat će on što je vama u vašem životu ljudskom važno pa će tim jezikom progovoriti.

Samo tražite odgovore i naći ćete. Samo čitajte i razumjet ćete. Možda imate neku barijeru poput mene koja se nisam htjela baviti teškim temama ljudske prirode u kojoj se pojavljuje i zlo i nepravda kojima se nisam voljela baviti niti čak izgovarati imena palih anđela jer mi je bilo mrsko slušati zvuk tih imena, ali sad sam se suočila i s tim dijelom da bih bolje shvatila dobro i zlo i taj kontrast.

Želim vam svako dobro. Samo tražite odgovore i naći ćete.

- 11:40 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.