Bled, kanjon Vintgar, Bohinj i Postojna

12.03.2020.

Bled je udaljen od Zagreba 2 sata, tako da smo relativno brzo došli sve do skretanja za Bled, a onda smo zapeli u koloni na skretanju s autoceste, jer imaju semafor koji stvara gužvu.
Do hotela smo došli oko podne i pošto je bila pauza na recepciji (?) uzeli smo ručnike iz auta i otišli na kupanje.
Prošetali smo do jezera, jer nismo bili daleko od kupališta. Na ovaj put smo išli u kolovozu, pa je bilo toplo za kupanje.

Ulaznica se naplaćuje, ali ako želite možete se kupati van naplatne zone kupanja, ali je tamo teško izaći iz vode (ući je lako, samo uskočite sretan). Na kupalištu ima restorana, kafića, sladoleda, tobogan, wc, garderoba, bazeni (ograđeni dio jezera od kojeg su napravili bazene).
Voda je čista, plivate s patkicama, a možete se čamcima voziti do otočića na jezeru, ali je dosta skupo, pa nismo išli do tamo, 14 Eura po osobi puta nas 4 nam je bilo malo previše (možda drugi put).

Poslije 17 sati vratili smo se u hotel i dobili super sobe s pogledom na Bledski grad. Dobili smo dvije dvokrevetne sobe gdje se još i hodnik može zaključati, tako da smo imali kao mali apartman samo za nas, sa terasom.
Nakon odmora otišli smo prošetati do Bledskog grada, a do njega mislim da smo izbrojali 700 stepenica plus još uspon bez stepenica.
Ulaz se naplaćuje, ali je zato pogled sa grada prekrasan, vidi se cijelo jezero i okolica grada. Tamo se nalazi muzej, restoran i trgovina sa suvenirima.

Iduće jutro poslije doručka krenuli smo do kanjona Vintgar. Oko sat i pol šećete po drvenim putićima i mostićima uz rijeku i slapiće. U kanjonu rijeke čak i kad je vruće tamo je ugodno.

Bolje je doći ranije jer oko 11 postane gužva, pa se na uskim putevima morate mimoilaziti sa rijekom ljudi. Postoje dva ulaza tako da kada dođete do idućeg ulaza, ili izlaza, morate se vratiti istim putem natrag da dođete do auta, koji ste parkirali 500 m prije ulaza (osim ako imate sreće, pa vas prije parkirališta ne usmjeravaju za parking- jer postoji jedno parkiralište tik uz ulaz).
Oko 12 sati krenuli smo do Bohinjskog jezera. To je lijepo, čisto jezero 30 km udaljeno od Bleda. Parkirati se može na parkiralištu trgovine, a tamo ima restorana sa povoljnom hranom, a ako produžite malo dalje možete parkirati i u šumici, ali pazite da ne stanete na neoznačeno mjesto jer se naplaćuju kazne. Mi smo stali iza neka tri auta i svi smo dobili kaznu 13 eura, a ako platite odmah, u pošti (blizu one trgovine na prvom parkiralištu) platite samo pola kazne.
U toj šumici je parkić i restoran, ali je poprilična gužva. Mi smo se kupali na maloj plaži na početku jezera, ( možda ima koja veća plaža dalje, ali nakon neugodnog iskustva sa plaćanjem kazne nismo bili raspoloženi za daljnju vožnju i traženje parkirališta).

Treći dan, nakon odjave iz hotela, krenuli smo prema Postojni. Tamo sam zadnji put bila u osnovnoj školi, kad smo išli na izlet i htjela sam pokazati djeci Postojnsku jamu.
Za ulaz možete birati između 4 opcije, a tako variraju i cijene ulaznica. Možete birati ulaznice za Postojnsku jamu, Predjamski dvorac, podzemni zoološki vrt i Expo (interaktivne prezentacije o špilji). Mi smo izabrali prvo troje, ali predlažem da izaberete samo jamu i dvorac (OBAVEZNO). U tzv. zoo vrtu su uglavnom čovječje ribice (koje ionako vidite u jami) i neka sitna bića koja morate tražiti povećalom. Obavezno za jamu uzmite duge rukave, jer iako je vani bilo 30 stupnjeva unutra je 10, a kada se vozite vlakićem osjećaj je da je još hladnije. Vodiča birate po govornom području- njemački, talijanski, engleski, slovenski... mi smo izabrali slovenski jer ionako manje više sve razumijemo, a i manja je grupa. Najveća gužva je bila sa engleskim vodičem. Pošto je nas bilo desetak mogli smo sve čuti što govori i pitati ga ako nas je nešto zanimalo, bio je jako susretljiv.

Nakon izlaska iz špilje išli smo u njihov restoran na Špiljski crni hamburger.

Do Predjamskog dvorca možete ići svojim autom, ali imaju i oni svoj organizirani prijevoz autobusima. Na ulazu u dvorac dobijete vodiča u obliku telefona (ima na hrvatskom) i kada dođete do nekog eksponata stisnete broj koji piše u sobi i slušate o povijesti dvorca.
Ima dosta strmih stepenica, pa pazite koju obuću obujete.

Nakon obilaska dvorca krenuli smo kući, sretni da smo izabrali baš ove destinacije, tako blizu nas, a već smo ih zaboravili.

Kumrovec

12.04.2019.

Subotnje popodne se može iskoristiti za šetnju po starom selu Kumrovec. S obzirom da sam u Kumrovcu zadnji put bila još u osnovnoj školi potpuno sam zaboravila kako to izgleda (nekako sam zamislila da je to samo Titova kuća, a ne cijelo selo- uostalom takav je i naziv. staro "selo").
Uglavnom to su stare kućice u kojima se nalaze predmeti iz vremena moje bake, pa mi je bilo zanimljivo kako se sjećam nekih predmeta, za razliku od moje djece, koji te stvari ni ne prepoznaju, kao na primjer alat za čišćenje kukuruza ili razni alati za polje.

U nekim kućicama je uprizoren život ili rad ukućana sa lutkama, pa tako u jednoj kući je bio kovač, u jednoj čovjek koji izrađuje glinene predmete, pa svijeće, a u jednoj su svirači na svadbi u jednoj sobi, a mladenka se sprema u drugoj.

Na početku ima i restoran, pa možete nešto pojesti, popiti ili uzeti sladoled i zaokružite ovaj izlet na selo. Iz Zagreba ste do Kumrovca za oko sat vremena, a sigurno je bolje potrošeno vrijeme nego šetnja po shopping centru.
U svakom slučaju lijepo je napravljeno, ali bilo bi zgodno da stave jednu štalu sa konjima, kravama i kokicama, pa da djeci bude još zanimljivije.

Garmish-Partenkirchen i dvorac Neuschweinstein

13.02.2019.

Prije nekoliko godina išli smo u posjet kumovima u Murnau, gradić udaljen oko 70 km od Munchena i 30 km od Garmisch-Partenkirchena. U blizini Murnaua se nalazi park za djecu Freizeitpark Märchenwald. Uglavnom su sve atrakcije za djecu do nekih 15 godina. Ali ima neka vožnja ili tobogan na koji se ni ja ne usudim ići. Karta se kupuje tako da vam vrijedi cijeli dan, kao dnevna karta- npr. dođete ujutro, odete doma, pa se vratite poslije opet. Jako su zgodne "životinje" koje se voze na tračnicama, pa dijete zajaše i vozi kroz šumicu- npr. svinja, konj, tigar...Zatim ima šalice koje se okreču, vlakić koji vozi kroz cijeli park,...

Postoje i prizori iz raznih bajki kao u izlogu- pa kada stisnete gumb počinje priča, lutke se kreču i jako je zanimljivo za djecu, ali je jedini problem da je samo na njemačkom jeziku, pa smo samo gledali lutke, jer je moj njemački otprilike- ein, zwei, drei, ich nicht "fašten" sretan
Za djecu imaju i organizaciju rođendana, gdje se penju u kućice na drvetu kroz razne tunele i po mrežama i onda imaju razne zanimacije i animatore koji ih zabavljaju. Šteta da to nitko kod nas ne napravi, jer imamo puno šuma koje bi se mogle lijepo urediti, pa da djeca umjesto da se igraju u shopping centrima ili sjede pred kompjuterom odu u park i igraju se vani.
Idući dan odvezli smo se do poznate skakaonice Garmisch-Partenkirchen. Možete se popeti uz skakaonicu, a mi smo otišli kočijom do kanjona Partnachklamm i šetali uz huk rijeke po kamenim stazama, a poslije smo se popeli na brdo stepenicama. Na vrhu se nalazi nekoliko lijepih mjesta gdje možete uživati u pogledu. Natrag smo se spustili žičarom do ulaza u kanjon.

Slijedeći dan smo otišli do dvorca Neuschwanstein. Bajkovit dvorac koji je poslužio kao inspiracija za Disney dvorac. Parking je u podnožju, a do dvorca možete pješke ili kočijom. Ako idete pješice pazite na "mine" koje ostavljaju konji iza sebe. Ispred dvorca možete kupiti suvenir, a za ako ulazite u dvorac možete birati turu na engleskom ili njemačkom jeziku. Uz dvorac vodi stazica iznad rijeke, a ako se bojite visine- ne gledajte dolje. Parkiralište se nalazi blizu jezera Alpsee gdje ima mnogo labudova, a na susjednom brdu se nalazi još jedan prekrasan dvorac Hohenschwangau, pa ako imate vremena nemojte, kao mi, propustiti posjetiti i ovaj dvorac.

Na povratku kući svratili smo do zoološkog vrta u Munchenu, koji je prekrasno uređen i poprilično je velik, pa računajte da ćete se zadržati bar 2-3 sata tamo.

Advent- Klagenfurt i Velden

17.12.2018.

Bez obzira na naš Zagrebački advent, koji je najljepši, volimo pogledati kakav je advent i negdje preko granice. Ovaj put krenuli smo u Klagenfurt i Villach.
Krenuli smo u 12 sati iz Zagreba tako da budemo tamo kad se upale lampice. Putovali smo preko prekrasnih planina, serpentina da ti stane dah, a uz snijeg na planinama bio je stvarno prekrasan pogled.
Uz jedan kratak shopping usput, došli smo u centar Klagenfurta poslije 15 sati i gledali usput prekrasno uređen grad. Parkirali smo u Shopping centru City Arkaden (1 euro po satu), i krenuli prema Alter Platzu, gdje ima par kućica sa kobasicama i kuhanim vinom i nekoliko malih slatkih trgovina sa sitnicama.

Nastavili smo prema Neuer Platzu, a tamo uz miris vina i kobasica još je jači miris tamjana koji prodaju na nekoliko štandova sa posudicama za paljenje. Jako puno štandova ima sa ručnim radovima, za razliku od naših gdje prevladava kineska roba. Tamo smo se mučili naručiti kobasice na njemačkom, a kad ono frajer pita "sa čim ćete kobasice, sa zeljem ili krumpirom?". To mi je super, gdje god dođeš netko razumije hrvatski. Po 5 eura kupili smo kobasice sa prilogom i Viener šnicl, a nakon toga kuhano vino i dječji punch u božićnoj šalici, koju platite 2 eura, pa ako hoćete uzmete je sa sobom ili vratite šalicu, a oni vama vrate 2 eura. Mi smo uzeli dvije. Između štandova se nalazi simbol grada Lindwrum- zmaj.

Nakon toga smo krenuli prema Domplatzu do Kath-kirche-kaernten, a tamo ima samo par štandova isključivo sa ručnim radovima i umjetninama, bez hrane. Ispred crkve su velike drvene jaslice, i veliki adventski vjenčić sa 25 svjećica.

Već je bilo skoro 19 sati kad smo se vratili u auto i krenuli prema Villachu. Usput smo stali u Maria Worth gdje su dvije crkvice u krugu 50 metara, a mi smo prošli između njih do adventskog sajma. To je jedan jako mali, slatki sajam sa samo 6-7 kućica složenih u krug, a u sredini se nalazilo ognjište i ljudi su sjedili oko njega, pili vino i družili se.

Dalje smo krenuli samo malo do Veldena, ali kad smo došli tamo bio je to veći advent nego što smo očekivali. Kroz cijeli grad se nalaze štandovi, a na vodi plutajuće jaslice i adventski svjetleći vjenčić. Probali smo kuhani mošt i trdelnik sa vanilijom. Prošetali smo i bio je već 21 sat, a njihovi štandovi su se već počeli zatvarati, tako da smo odlučili da ne stignemo više do Villacha, pa smo to ostavili za neki drugi put.

S obzirom da nam je Bled bio usput, skrenuli smo malo s autoceste da vidimo kako izgleda advent na Bledskom jezeru. Lijep je pogled na Bledski grad, na jezeru se nalaze svjetleći labudovi sa srcem, okolna drva su ukrašena, a štandovi, osim onih sa hranom, su zatvoreni. Zadržali smo se samo 10-ak minuta, jer smo se dosta smrznuli cijeli dan i krenuli smo doma, gdje smo stigli dosta kasno, bila je već skoro ponoć.

Legoland- Njemačka

06.12.2018.

Kada sam s obitelji putovala u Legoland u Njemačkoj posjetili smo razna mjesta na putu prema tamo i prema natrag.
Ispričati ću vam gdje smo bili, pa možda dobijete inspiraciju za put.

Krenuli smo iz Zagreba ujutro (ne prerano, oko 8, nema smisla ići umoran na put). Prva stanica bio nam je dvorac u Austriji Landskron. Prekrasan dvorac na brdu kod Villacha. Sparkirate se, pojedete sendvič, pa krenete prošetati uz brdo do dvorca s kojeg se pruža prekrasan pogled. Tamo se nalazi kafić, pa možete popiti kavu, trgovina sa suvenirima, a ima i sokolarski centar, pa ako dođete u vrijeme kada se prikazuje predstava sa sokolovima, super ( mi smo zakasnili, a nismo imali vremena čekati drugu predstavu). U podnožju dvorca se nalazi i zoološki vrt, pa ako imate vremena obiđite ga. Mi smo krenuli dalje, jer nas je čekao još dug put.

Iduća stanica bio nam je shopping centar u Salzburgu. Malo smo prošetali, kupili sokove i grickalice u Intersparu i krenuli dalje do jezera Chiemsee u Njemačkoj. Prekrasni jezero, sa svim mogućim "zanimacijama" kao na našem moru- sladoledi, kafići, jedrenje, plivanje...
Mi smo došli sa sjeverne strane jezera, jer smo izbjegavali gužvu užasnu na autocesti. Tamo smo se okupali i odmorili, pa krenuli dalje.

Do hotela u Gunzburgu, blizu Legolanda, stigli smo predvečer, smjestili se, odmorili i krenuli prošetati i nešto pojesti. Našli smo McDonalds - na veselje djece sretan
Eto i bio je gotov prvi dan našeg putovanja. Vrijeme je za odmor.

Idući dan, nakon doručka, krenuli smo u 6 km udaljeni Legoland. (Karte kupite preko interneta, jeftinije su, a ne morate čekati u redu) Ogromno parkiralište, ima hladovine- super. Odmah na ulazu -trgovina- super stvari, tema- naravno legići. Sve je dosta skupo, ali uvijek se nađe neka sitnica za uspomenu. Proveli smo skoro cijeli dan tamo, (preporučujem da uzmete bar sokove sa sobom, pogotovo ako je vruće, jer će vas dosta koštati da tamo kupujete, na kraju krajeva kao i u svakom takvom parku). Što se ponude tiče ima svega, možete pojesti nešto u njihovom restoranu, ima i dječjih menija, naravno; sokovi, sladoledi, slushy… Atrakcije su svakakve- vožnja brodićima- pa špricate suparnike vodenim pištoljima u drugom brodiću koji prolazi ( nakon toga se možete osušiti u velikom "fenu"- 2 eura), vožnja vlakićem, pa tamo laserima pucate u mete (kad izađete možete kupiti svoju sliku sa vožnje- 5 eura). Prekrasan je i ,kao lift, vidikovac, sa kojeg možete vidjeti cijeli park i okolicu. Uz to imate i puno drugih vožnji, bržih ili sporijih, traženje "zlata" na mlinu nakon čega dobijete medalju (zavisi koliko grama "zlata" ste našli), a možete i samo prošetati i razgledavati razne građevine od Lego kocaka- Eiffelov toranj, nogometni stadion, dio Venecije...

Kad smo se vratili u hotel malo smo odmorili, pa navečer krenuli u obližnji gradić Burgau. Bez gužve, strke, sa lijepim trgom, u svakom slučaju, lijepo.
Posljednji dan, nakon doručka, krenuli smo put Zagreba.

Južno od jezera Chiemsee u Siegsdorfu posjetili smo muzej Mammut. Ispred muzeja je ogromni mamut, a u muzeju kostur mamuta, dinosaura, razne iskopine. Vrlo zanimljivo za ljubitelje geološke povijesti, geologiju i fosilnih ostataka. Tu vam dobro dođe navigacija, jer je dosta malo mjesto, pa da se lakše snađete.

Nakon razgledavanja krenuli smo dalje i kratko se zaustavili u Salzburgu, i malo prošetali po gradu i kroz park, pa smo krenuli kući i bili vrlo zadovoljni ovim putovanjem, jedva čekajući iduće.

Putovanje, a ne (samo) destinacija

Jeste li se ikad uputili na put ne razmišljajući o mjestima kroz koje prolazite nego samo jedva čekate da dođete na plažu, okupate se i što onda? Prošli ste pored Rastoka, Plitvica, Gospića, Velebita, a niste ni primijetili kako ima lijepih mjesta gdje možete stati, slikati lijepu sliku, pojesti finu ribu u Rastokama, pojesti sendvič, koji ste ponijeli sa sobom, negdje u šumici uz put kod Plitvica, stati na nekom stajalištu na Velebitu i gledati prekrasan krajolik u daljini ili posjetiti mali zoo kad se spustite s Velebita.

Kad stignete na more, svaki dan isto- ujutro, digni se, pojedi, popij kavu, plaža, ručak, plaža, šetnja, spavanje, pa opet isto- digni se, pojedi, kava, plaža... i tako 10 dana. I to je OK, ali zašto ne bi isplanirali i neke usputne izlete? Zašto morate doći prvi dan godišnjeg već u 12 na plažu? Gdje vam se žuri? Pa na godišnjem ste. Uživajte!

Ja kad negdje putujem volim vidjeti što više stvari, mjesta koja ne moraju nužno biti neka razvikana mjesta. Volim istraživati po karti (Google earth ili maps) prije nego idem na put i tražiti što ima usput za vidjeti. Zapišem adrese, isprintam kartu i krećemo...