Indijanka vegetarijanka

31.03.2014., ponedjeljak

Večerica

Pecivo sa zelenom salatom, maslinama, dimljenim seitanom i ljutom feferonkom.

Image and video hosting by TinyPic

Oznake: večera, hrana


28.03.2014., petak

Po namirnice – u prirodu

Srećom, proljeće je tu. Sve buja i raste, a umjesto po svježe povrće na tržnicu ili trgovinu treba otići u prirodu. Tako je mnogo samoniklog jestivog bilja oko nas u ovom trenutku, da je to jednostavno fantastično! Da nabrojim samo neke – kopriva, štavelj, maslačak, preslica, dobričica, jaglac, plućnjak, vlasac… a tko živi uz more, svakako treba dodati i šparoge. Ovom treba dodati i da se može jesti mlado lišće nekih vrsta drveća, i to na salatu, primjerice, lipe ili bukve. Dakle, u ovo doba godine doista se nema potrebe žaliti na manjak vitamina, novca za hranu ili nedostatak tjelovježbe jer sve što nam treba za prehranu može se naći u prirodi. Dobar tek!

DODATAK: što se tiče inspekcija i dozvola, sve to stoji. Ako me presretnu negdje, spremna sam platiti kaznu. Međutim sve ove biljke koje sam navela ovdje se još uvijek tretiraju kao korov.

Oznake: proljeće, samoniklo bilje, priroda, prehrana


27.03.2014., četvrtak

Besmislice

Neke od besmislica koje vegetarijanci moraju stalno slušati:

Pa, i biljke imaju osjećaje, ti si ubojica biljaka!

Pravi muškarci jedu meso.

Ako ne jedemo životinje, one će prevladati svijetom.

Oh, imaš li što protiv da ja jedem meso iako ga ti ne jedeš?

Ali, mi smo svi napravljeni od mesa!

Ako su životinje napravljene od mesa, onda znači da ih trebamo jesti, zar ne?

Što tvoji roditelji misle o tvom izboru?

Zar ti ne nedostaje proteina?

Tako mi te žao!

Što da tebi pripremim kad ti ništa ne jedeš?

A što ti onda zapavo jedeš?

Tofu je tako odvratan!

Ali meso je tako ukusno, kako mu možeš odoljeti?

Jesi li ti vegetarijanac koji jede ribu ili koji je ne jede?

Divim ti se.

Oh, ni ja uopće ne jedem puno mesa!

Mesna prehrana u našim je venama.

Pa ti uopće ne izgledaš kao vegetarijanac/ka.

Kad ne konzumiraš meso, konzumiraš li oralni seks?

Kladim se da imam bolju krvnu sliku od tebe.

Oh, imaš prehladu, fali ti malo mesa.

Oznake: vegetarijanci, besmislice


26.03.2014., srijeda

10 posto Šveđana su vegetarijanci

Deset posto Šveđana je prešlo na vegetarijanstvo ili veganstvo, što je dovelo do veće potražnje za bezmesnom hranom, a taj trend je najuočljiviji kod mlađe populacije. Anketa provedena u Švedskoj ukazuje na to da je u zadnjih pet godina broj vegetarijanaca u Švedskoj porastao za čak četiri posto. Anketu je provela najveća skandinavska organizacija za zaštitu životinja (Animal Rights Sweden/ Djurens Rätt). Prema ispitivanju, od tih deset posto ispitanika šest posto su vegetarijanci, a ostalih četiri posto vegani.

Oznake: Švedska, vegetarijanci, vegani


25.03.2014., utorak

Ožujska kiša

Kucka mi po kišobranu
šapuće mi u uho
žagori, blagoglagolji
čas mi miluje lice
čas mi šiba koljena
štipa me, pljuska
gricka po bocka.
Vjetar joj pravi društvo
zagrle se, stisnu
u lokvici prsnu
poput udarca moje cipele
na asfaltnoj stazi
mokroj, punoj vode.
Stišćem dršku kišobrana
prsti mi crveni, promrzli
oblak se namrštio
vjetar ga prikliještio
pa zaklanja sunce
mjesec i zvijezde,
ljut je oblak, ljut je,
crn, siv od muke
i baca sve veće kaplje
baca ih kao kamenje
pogađa mene, tebe, drveće,
gađa rijeku, vrapčića, mačku,
teško je pobjeći bijesu njegovu
kišobran je lagan, lagan je
ja sam slaba, slaba sam.
Bježim, bježim, bježim
gledam, gledam, gledam
mokre mi cipele propričale
mljackaju kao da nešto jedu
hladnoća mi prodire u stopala
kaže mi: 'Požuri, požuri, ludo,
da se ne nahladiš bit će čudo!'
Ja im se svima smijem
smijem im se, smijem,
i divim im se, divim.
Danas. I uvijek.

Oznake: Ožujak, kiša


24.03.2014., ponedjeljak

Oprezno s V oznakom

V oznaka na proizvodima izumljena je da bude vodič osobama koje ne jedu meso i ribu, odnosno ukazuje na proizvode u kojima nisu korištene tvari koje dolaze od mesa i ribe, ali i općenito životinjskog podrijetla. Obično je uz V oznaku naznačeno i je li proizvod namijenjen vegetarijancima ili i vegetarijancima i veganima. Tako sam u Lidlu (u sklopu skandinavskog tjedna) naišla na zobene kekse proizvedene u Finskoj koji na sebi imaju V oznaku, a ispod je naznačeno 'vegetarians & vegans'. Međutim, u sastavu proizvoda, uz neke nejasne pojmove, pojavljuju se i sušena jaja. Dakle, ovo onda nikako nije proizvod za vegane. A pitanje je i je li za vegetarijance…

Image and video hosting by TinyPic

Oznake: V oznaka


21.03.2014., petak

Cruelty free konzerva

Naišla sam na konzervu za pse, tj. konzervu pseće hrane na kojoj ima znak zeca i natpis 'cruelty free' što bi trebalo značiti da je sadržaj napravljen bez okrutnosti nad životinjama, odnosno nije testiran na životinjama. Radi se o mesnoj konzervi od više vrsta mesa, proizvedenoj u Italiji.

Bilo bi smiješno da nije tužno.

Doduše, svjesna sam da ima proizvođača pseće i mačje hrane koji svoje proizvode testiraju na životinjama u laboratoriju. Ovo bi trebalo značiti da ovaj proizvod nije testiran na životinjama, međutim što je sa sadržajem konzerve koji stiže direktno iz mesne industrije u kojoj je 'cruelty' factor number one? Ovo je jednako kao da se na pliticu mesa za ljudsku konzumaciju stavi ovaj znak.

Image and video hosting by TinyPic

Oznake: cruelty free, okrutnost, testiranje


20.03.2014., četvrtak

Svjetski dan bez mesa

20. ožujka obilježava se Svjetski dan bez mesa još od 1985. godine. Cilj mu je edukativan te da ljudi razmisle o svom načinu prehrane i kakav on utjecaj ima na Zemlju. Iako se može činiti da jedan čovjek sam ne može puno, zapravo je istina ona – kamen po kamen palača, zrno po zrno pogača. Ovaj se dan obilježava na prvi dan proljeća koje simbolizira buđenje, rođenje i obnovu jednako kao što sve ovo bezmesna prehrana predstavlja za čovjeka samog. Ove godine se Dan bez mesa ili Meatout Day obilježava u više od 20 država u svijetu te u Hrvatskoj u desetak gradova – Zagrebu, Sisku, Virovitici, Varaždinu, Osijeku, Zadru, Rijeci, Koprovnici, Splitu i Karlovcu. Kako je 22.ožujka Svjetski dan voda, na akciji će se dati osvrt i na štete koje mesna industrija uzrokuje u problemu voda na planetu.

Oznake: Svjetski dan bez mesa, prvi dan proljeća


19.03.2014., srijeda

Pas za 10 milijuna kuna

Tibetanski mastif rasa je psa koja je posljednjih godina na visokoj cijeni, posebno omiljen među bogatim Kinezima. Ovih dana prodan je jedan za vrtoglavih 1,4 milijuna eura, što je oko 12 milijuna juana ili 10 milijuna kuna. Životinja je stara jednu godinu i teška oko 90 kilograma. Često ga se uspoređuje s lavom te je simbol statusa kod bogataša, a cijena im stalno raste te se smatraju najskupljim psima na svijetu. Porijeklo vuku od nomadske kulture s područja Kine, Nepala i Tibeta, narastu do 80 centimetara i teže od 50 do 90 kilograma.

10 milijuna kuna…

Jedno suvremeno sklonište za pse lutalice u Hrvatskoj košta oko 2 milijuna kuna.

Jedno siromašno dijete u Indiji moglo bi se prehraniti da ima dnevno manje od 10 kuna.

Sa 75 kuna može se prehraniti jedno siromašno dijete u Africi tijekom školske godine.

A tamo netko dade za psa tolike novce… I k tome dok se na milijune lutalica eutaniziraju…

Image and video hosting by TinyPic


Oznake: tibetanski mastif, bogatstvo


18.03.2014., utorak

Gordon Ramsay i vegetarijanci

Gordona Ramsayja poznamo kao kuhara koji ide okolo i kritizira restorane, pomaže im da se izvuku iz krize i ponovno privuku goste te o svemu snima TV show kod nas znan kao 'Paklena kuhinja' u kojem je poznat po svom bezobraznom i oštrom jeziku. Osim toga, poznat je i kao osoba koja prezire vegetarijance te se s njima sprda.

U zadnjem intervjuu na norveškoj televiziji je rekao: 'Alergičan sam na vegetarijance. Platio bih svojoj djeci da ne budu vegetarijanci.'

Uz ovo, tijekom snimanja showa nekoliko je puta prevario vegetarijance. Tako je jednom prilikom napravio pizze i ponudio ih ljudima u restoranu, a među njima je bilo i vegetarijanaca. Rekao im je da je pizza vegetarijanska, a kada su je pojeli, pojasnio im je: 'Na pizzi ima puno mozzarele i drugog sira, ali žao mi je, ispod svega toga je sloj šunke! Sretno s Vegemitom!'

Također, u jednom intervjuu je na pitanje o svojoj najvećoj laži u zadnje vrijeme odgovorio: 'Vegetarijancima sam ponudio juhu od artičoke. Rekao sam im da je na bazi povrtne juhe, a zapravo je sadržavala pileću juhu.'

Oznake: Gordon Ramsay, Paklena kuhinja, prijevara, vegetarijanci


17.03.2014., ponedjeljak

Albanija ukida lov

Albanija će na dvije godine zabraniti lov da bi zaštitila životinje kojima zbog krivolova prijeti izumiranje, rekao je albanski ministar za životnu sredinu Lefter Koka.

'Primorani smo primijeniti stroge mjere kako bismo zaštitili divlje vrste kojima prijeti izumiranje zbog krivolova', rekao je Koka, ocjenjujući da ono što se već dva desetljeća dešava s faunom u Albaniji - predstavlja pravi masakr.

Prema izvještaju Ministarstva životne sredine, broj lisica, zečeva i prepelica opao je za 30 do 50 posto, dok su mrki medvjed, fazan i orao potpuno nestali.

Po podacima policije, u Albaniji koja ima tri milijuna stanovnika, registrirano je 75.000 lovačkih pušaka, a neprijavljenog oružja je mnogo više.

Moratorij na lov odnosit će se i na domaće i na strane lovce.

Oznake: lov, albanija, zabrana


14.03.2014., petak

Slava

Sinoć u vijestima vidim papu. Izlazi pred narod, svi kliču, plaču, padaju u trans, nude autistično dijete da ga on poljubi, on nekome ljubi noge… i da ne nabrajam dalje.

Ne znam, ne želim zvučati posprdno, ali nikada nisam imala previše razumijevanja za tu vrstu idolopoklonstva. Papa je papa, prije svega čovjek. Nije isti kao ti i ja, ok, to shvaćam, ali je li nužno bolji zato što je papa? Jesu li sve pape prije njega bili bolji ljudi od svojih sljedbenika? Ne sliči li ta parada koja se diže oko njega jednako kao i na onu ciku i vrisku kada nastupaju Justin Bieber ili Beyonce?

Čuda se događaju, to vjerujem. Ali događaju se bili mi u nekom zaselku u nekoj šumi, udaljeni kilometrima od prvog sela ili pak tamo, dok nam papa šalje svoj blagoslov. Događaju se onda kada nam ih bog, ili svemir, veliki duh ili nazovite to kako hoćete, odluče dati nam to čudo u životu, a ne zato jer se nekome klanjamo.

Oznake: papa, slava, idoli


13.03.2014., četvrtak

Nicolas Fargues: Bila sam iza tebe

Roman francuskog pisca na oko 150 stranica koji govori o raspadu jednog braka. Ono što je posebno zanimljivo jest da je muškarac napisao ovaj roman te opisao sve osjećaje i previranja ljudske duše s takvom suptilnošću i istančanošću kakva se rijetko može susresti. Također, u svim dosadašnjim knjigama koje sam pročitala, ako dođe do maltretiranja u braku, obično je muškarac taj koji maltretira ženu, no u ovoj je knjizi drugačije – žena, ljuta nakon preljuba, tuče svog muža, a i inače kada ga ne tuče, dominanatnija je i on se nje jako boji. Sve u svemu, zanimljivo. :-)

Samo jedan citat:

'Svidjela mi se ta spontanost lišena proračunatosti, taj romantizam.'

Oznake: Nicolas Fargues, Bila sam iza tebe


12.03.2014., srijeda

Razgovor s rodbinom

(za bolje razumijevanje, S je osoba koja ne jede meso, a također je pripadnica moje obitelji)

RODBINA: Bome, bila je S. kod nas neki dan i nije joj dobro, veli da joj se koža sva peruta.
JA: Zašto?
RODBINA: Pa kak ne jede sve.
JA: Aha. Ali ona je rekla da ipak jede ribu.
RODBINA: Da, jela je prije, ali ne jede već dvije godine. Rekla je da je pričala s tobom i od tada ne jede ni ribu.
JA: (upitnik, upitnik, upitnik… kad sam ja to pričala sa S. i što sam joj rekla? Premotavam filmiće u glavi, listam zapise… i tad se sjetim da kad mi je probijala uši s tim kako je vegetarijanka, a na kraju rekla da jede ribu, samo sam joj odgovorila: 'A, pa ti jedeš ribu?' Dakle, ništa spektakularno nisam ni rekla ni napravila).
RODBINA: Bome kad je odlazila od nas rekla je da ide u trgovinu kupiti si nešto normalno za jesti. Rekla je da će ipak lignje, jer je zbog njih najmanje muči savjest.

A tko zna, možda joj samo ne paše novi gel za tuširanje. ;-)

Kako bilo, ovako mi se često događa da mi ljudi daju do znanja što misle o meni i mojoj prehrani, iako ih nisam ništa pitala niti ih čime izazvala, osim, čini se, samim svojim postojanjem. I to najviše oni koji su non stop u liječničkim čekaonicama zbog tlaka, kolesterola, šećera… i da ne nabrajam dalje.

Oznake: razgovor, rodbina, prehrana, vegetarijanstvo


11.03.2014., utorak

Muffini za Dan žena

4 dl vode
2 dl ulja
4 dl šećera
6 dl brašna
200 grama maka (može mljeveni, može nemljeveni, u originalu je nemljeveni)
1 prašak za pecivo

Glazura:

100 g čokolade za kuhanje
1 žlica ulja

Umutiti brašno, prašak za pecivo, šećer, ulje i vodu te u sve dodati mak. Uliti u pleh po želji, s tim da se mora staviti papir za pečenje jer se jako lijepi, ali može se ispeći kao četvrtasti ili okrugao kolač, kao kuglof ili kao muffini. Peći na 180 stpnjeva dok ne porumeni. Kad se ohladi, rastopiti čokoladu s uljem i preliti preko kolača.

Oznake: muffini


07.03.2014., petak

101 svjetski junak

Knjiga koju je napisao Simon Sebag Montefiore, povjesničar i publicist. Opsežna je to knjiga na 315 stranica koja prati živote nekih od najpoznatijih junaka iz povijesti. Ipak, ne mogu, a da ne zamjerim autoru što nije u knjigu uvrstio baš nikoga s naših prostora pa čak niti Nikolu Teslu, dok su se ondje našli mnogi političari i vojskovođe. Izgleda da je ipak cjenjenije (da kažem - junačkije) širiti krv i laži nego napredak čovječanstva.

Kako bilo, biografije 101 junaka iz povijesti su obuhvatile najvažnije činjenice iz njihovih života. Neke su zanimljive, neke malo manje. Sumirano mogla bih reći kako ih je većina (ali ne i svi!) imala nekakve poroke, bilo da se radilo o pretjeranom uživanju u seksu s puno partnera, alkoholu, drogama, cigaretama i sličnom. Najviše mi se svidjela biografija Buddhe te priča o Katarini Velikoj i njezinom Potemkinu.

CITAT:

'U samoj biti budizma nalaze se četiri plemenite istine koje je poučavao Buddha: sve što postoji pati, uzrok patnje jest želja, oslobođenje od patnje je nirvana, a do nirvane je moguće doći osmeročlanim putem – putovanjem etičkog držanja, mudrosti i mentalne discipline.'

Image and video hosting by TinyPic

Oznake: 101 svjetski junak, knjiga, biografije


06.03.2014., četvrtak

Nije fer, doista nije fer

Danas je na Indeks.hr-u izišla ova fotografija uz komentar: 'A mi ih držimo kao robove. Nije fer, doista nije fer.'

Kako bilo, drago mi je da se netko sjetio pisati i o milijunima zatočenih životinja u zoološkim vrtovima te samo s dvije rečenice snažno poručiti kako zoološki vrtovi doista nisu nikakva zabavna mjesta, iako ih se tako konstantno predstavlja.

Image and video hosting by TinyPic

Oznake: gorila, zoološki vrt, pad, dijete, robovi


05.03.2014., srijeda

Koja je smrt humanija?

Mnogi će ljudi reći da jedu samo meso koje je uzgajano na farmama na prirodan način, gdje su životinje 'sretne' prije nego ih se ubije. Međutim, kada smrt pokuca na vrata životinje uzgajane za meso, koja je humanija, ona na farmi ili ona 'organska'?

Image and video hosting by TinyPic

Oznake: smrt, humano, Životinje


04.03.2014., utorak

Klaonica prodavala meso krava s tumorom

Klaonica iz Kalifornije Rancho Feeding Corp. optužena je da je prodavala meso krava koje su bolovale od tumora. Kada se sve saznalo, vraćeno je oko 4 milijuna tona mesa koje je proizvedeno u toj mesnici koja je trenutno pod istragom. Najviše se radilo o mesu nastalom od krava koje su prvo iskorištavane u mliječnoj industriji, dobile tumor, a potom, zbog smanjene proizvodnje mlijeka, završile u klaonici. Istraga se proširila i na lokalne farmere koji su bolesne krave prodavali klaonici. Ova klaonica šalje meso u sve dijelove zemlje, između ostalog i za Nestleovu gotovu hranu na bazi mesa.

Oznake: klaonica, meso, krave, tumor Kalifornija


03.03.2014., ponedjeljak

Vege dijeta za niži tlak

Znanstvenici iz Japana pregledavali su 32 studije o visokom krvnom tlaku te zaključili kako vegetarijanska i veganska dijeta smanjuju krvni tlak i drže ga na normalnoj razini. Studije su se provodile u razdoblju od 1900. do 2013. godine, a oko 22,000 sudionika u njima bili su vegetarijanci, neki cijelo vrijeme, a neki su se prebacili na takvu prehranu upravo zbog problema s tlakom. Na kraju se pokazalo da vegetarijanci i vegani imaju znatno normalniji tlak od svejeda. Ističe se kako je znatno jeftinije i zdravije tlak regulirati upravo prehranom jer su lijekovi za visoki tlak skupi te imaju niz negativnih nuspojava. Mnoge studije također pokazuju kako je ova vrsta prehrane znatno bolja i za zdravije srce – primjerice studija koja je završila 2013. na Sveučilištu Oxford pratila je 44,500 volontera punih 11 godina te se pokazalo da vegetarijanci za trećinu manje obolijevaju od srčanih bolesti.

Više o svemu na:

http://www.nydailynews.com/life-style/health/vegetarian-diets-tied-blood-pressure-study-article-1.1702437

Oznake: prehrana, visoki krvni tlak, vegetarijanstvo, istraživanje


<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.