ponedjeljak, 11.08.2008.

Kućanski poslovi - umor ili rekreacija?

Opet ja u fazi surfanja. Malo kopkam, još manje nalazim.

Jučer sam se tako na mrcvarila po stanu čišćeći budući da mi je maler došao dovršiti balkon i haustor, a baš se potrefilo da mi i majstor došao zamijeniti ventile na radijatorima. Prašine i smeća na šutanje! Inače, otkako smo kupili stan, u jednom smo mahu napravili večinu posla i sad su ostala ona mala privremena rješenja s tendencijom prerastanja u trajna, a to kod mene ne dolazi u obzir.

Nikad sebe nisam vidjela kao picajzlu. Pogotovo što su mi u mojim pubertetskim godinama vikali da sam aljkava... Ma, znam da je malo pubertetlija koji su uredni i pažljivi, ali to se nekako uvuklo u moju glavu s onom napomenom "Moraš biti urednija, ti si žensko!" Ajde, nisam prljava i potrgana uokolo se povlačila, već se to više odnosilo na moje razbacane knjige, brdo papira, crteža, kaos pisaljki, robe kao zmija kože... Naime, nisam niti znala koliko mi se uvuklo u podsvjest da sve što radim trebam još malo bolje organizirati, urediti. Kako i kad je uredno, može još urednije.

Dok sam tako čistila slonovske staze prljavštine shvatila sam da me stravično živcira kad neke stavri nisu na svom mjestu. Pa tako kad sam našla kemijske u spavaćoj sobi sam se zapitala što rade tu? Kome uopće trebaju u spavaćoj? Pa odvijač u blagovaoni na stolu (what the f?)... Da ne pričam o kaosu oko kompjutera. Naravno da to nisu stvari za sekiraciju. Budući da je bio dan za čišćenje i pospremanje zdušno sam, i s Mozatrom u pozadini, sve stavila na svoje mjesto rasporedila i počistila. Kad je bilo gotovo bila sam zadovoljna... i onda sam vidjela ovo, pa ono... hm, idalje zadovoljna budući da je sve bilo obavljeno u jedno kasno popodne i da se očekuje farbanje radijatora. Tim mi je bilo gore s obzirom da je H opao i natuko rebra pa je mogao samo u polusjedećoj pozi recimo sparivat čarape! Inače mi pomaže i to na veliko. Zato se ovo činilo nenormalno puno posla.

Image and video hosting by TinyPic

Kad sam sjela na garnituru i, kao, počela gledati tv još sam tri put premjestila novu teglicu sa cvijetom da bude baš na pravom mjestu. Dobro mi se uklapa s novim satom, na polici odmah ispod sata, uz friško postavljen pastel. H mi se samo smijao gledajuć me kako mrtva umorna još imam energije slagati detalje estetske prirode. Nazvao me picajzlom. Nisam se naljutila. Imala sam osjećaj kao da mi je dao kompliment. Baš me tako i mama nedavno okarakterizirala kad sam joj svijeću u posudi s pijeskom slagala u vitrinu, pojašnjavajući kako nije nešto loše mislila, da sam jednostavno na estetskom planu nevjerojatno przecizna. Meni je to pohvala i kompliment!

Da se razumije, nisam kontrolfreak i nemam organizirano baš sve i ako se i dosta kruto organiziram nije da to ne omekšam u ostvarivanju nauma, a sve dok mi je zabavno. Eto, volim organizaciju, volim poštivat rokove, ali ne dramim ak baš nije tako. Improvizacija i mašta su najbolje prijateljice organizacije, pa nek se druže!

I tako sam razvukla uvod i odlutala od osnovne ideje... A trebalo je biti slijedeće:
Kako pretvoriti kućanske poslove u rekreaciju, a ne pressing? Kako upotrebljavati one mlohave mišiće? Kako da leđa, listovi i šake manje bole? Dosta sam dugo istraživala ali nisam baš našla odgovor na pitanje.


Image and video hosting by TinyPic

Ono što sam sama pronašla pokušat ću navesti, a prijedlozi, ideje i saznaja su dobrodošli!

Dakle...
1. Da bi se rasteretila kralježnica kad se ponešto spuštamo treba ravnih leđa i u široki čučanj.
2. Prilikom usisavanja prazvuć teleskopski štap maksimalno tako da možemo usisavati ravnih leđa. Prevaljivati težinu s jedne noge na drugu, na puna stapala.
3. Prije početka čišćenja poda prvo maknuti sve što bi moglo smetati. Tako će ići brže (napor kraće traje), a i sigurno će se više pokupiti.
4. Peglanje - rasporediti veš lijevo neispeglano, desno ispeglano. Osloniti se na obje noge ravnomjerno, raširene u širini kukova, malo pogrčene, izravnati leđa, spustiti ramena, povlačeći peglu potpomoći ruke trbušnjacima.
5. Nakon svakih sat vremena čišćenja, a može i manje istegnuti mišiće ruku leđa i nogu.


... možda da sam ovo zadnje pronašla ranije sada bi me manje bloilo. Možda... ipak bio je to veliki posao.

Image and video hosting by TinyPic

- 11:19 - Komentari (7) - Isprintaj - #