srijeda, 11.06.2014.
Miris čokolade u knjižarama
Ljudi su skloniji kupiti pojedini proizvod u knjižari ako ona miriši po
čokoladi, dokazali su Belgijci.
Deset su dana istraživači u Belgiji promatrali kupce u jednom lancu knjižara. Uspoređivali su njihovo ponašanje kada je u njoj bio prisutan miris čokolade i onda kada je on izostao.
Ispuštanje mirisa čokolade provodilo se na dvije različite lokacije. Kada bi se ispustila specifična aroma fine čokolade, više posjetitelja knjižara ponašalo se kao da će nešto kupiti. Primjerice, pomnije su pregledavali knjige, čitali sažetke, zadržavali se u knjižari, razgovarali s prodavačima i postavljali pitanja.
Kada se knjižarama nije širio takav miris i potrošačkog je ponašanja bilo manje.
>>
Zamišljam kakvog je okusa bila prva čokoladna ploča
Čak je tri puta veća bila vjerojatnost da će kupci ući u interakciju s prodavačima i pitati ih za ostale proizvode koji se nalaze u knjižari, kada se njihovim osjetilom širio miris čokolade.
Istraživači su također otkrili da miris čokolade ima više utjecaja na kupnju knjiga o hrani, piću i romantičnih romana.
Tijekom provođenja eksperimenta, prodaja se udvostručila 40 % za navedene kategorije knjiga, a za ostale 22 %. Osim toga, žene su bile sklonije od muškaraca provesti više vremena u knjižari te su više kupovale knjige romantične i kulinarske tematike.
Slično je istraživanje provedeno 2008. godine. Tada se istraživalo kako na kupovinu utječe miris čokoladnih keksića. Otkriveno je da ono utječe na žene. Kada bi se u trgovinama puštao taj miris, žene su impulzivnije kupovale odjeću, objavio je
Time.
Ivana Domitrović
idomitrovic@yahoo.com
Oznake: čokolada, knjige, Knjižara, miris, Miris čokolade, Belgija, Belgijci
11.06.2014. u 15:50 •
0 Komentara •
Print •
#
ponedjeljak, 03.03.2014.
'Čokolada, gorkoslatka saga o svjetlu i tami'
U potrazi za knjigama koje bi me na što bolji način upoznale sa svim aspektima nastajanja čokolade, na hrvatskom tržištu pod ruke su mi dolazile samo one koje su sadržavale recepte za kolače od čokolade. A ako sam bila zaista sretna, na nekima od njih našlo bi se i nekoliko stranica povijesti hipnotičkog zrna kakaa.
Na pravi dragulj naletjela sam nakon što sam već gotovo odustala od potrage u hrvatskim knjižarama. Napisana 2005., na hrvatski prevedena 2006., knjiga koju bi velikodušno preporučila svakome tko želi saznati više o čokoladi, a ujedno je i ljubitelj dobre literature - ‘Čokolada, gorkoslatka saga o svjetlu i tami’,
Morta Rosenbluma.
Gotovo detaljno, edukativno, a pitko prikazan je ‘gorko slatki’ svijet tog gastronomskog blaga. Rosenblum je u nekoliko godina, koliko je nastajala knjiga, proputovao svijet kako bi razgovarao s najvećim i najboljim proizvođačima čokolade. Ipak, najviše je riječi, čini mi se, posvetio europskoj čokoladi koja označava i svojevrsni kulturni identitet tog prostora.
Rosenblumomva ‘Čokolada’ je apsolutni ‘must have’ za sve koji cijene i žele barem odškrinuti vrata u područje tamne poslastice.
Inače, bivši dopisnik vanjske poliitke za AP, Rosenblum se posljednjih godina bavi pisanjem knjiga prehrambene tematike. U konkretno ovom pothvatu pomogla mu je diva čokoladne industrije 21. stoljeća, famozna Francuskinja
Chloe Doutre-Roussel.
Uz njezine savjete i listu top čokolatijera bilo je lako pronaći i više nego dovoljno materijala za odličnu knjigu.
Na žalost, to je jedina suvisla literatura o čokoladi koju sam pronašla prevedenu na hrvatski.
Ivana Domitrović
idomitrovic@yahoo.com
...
Oznake: čokolada, Mort Rosenblum, knjiga, knjige, literatura, Priče o čokoladi
03.03.2014. u 21:25 •
0 Komentara •
Print •
#