Ljudi su skloniji kupiti pojedini proizvod u knjižari ako ona miriši po čokoladi, dokazali su Belgijci.
Deset su dana istraživači u Belgiji promatrali kupce u jednom lancu knjižara. Uspoređivali su njihovo ponašanje kada je u njoj bio prisutan miris čokolade i onda kada je on izostao.
Ispuštanje mirisa čokolade provodilo se na dvije različite lokacije. Kada bi se ispustila specifična aroma fine čokolade, više posjetitelja knjižara ponašalo se kao da će nešto kupiti. Primjerice, pomnije su pregledavali knjige, čitali sažetke, zadržavali se u knjižari, razgovarali s prodavačima i postavljali pitanja.
Kada se knjižarama nije širio takav miris i potrošačkog je ponašanja bilo manje.
Čak je tri puta veća bila vjerojatnost da će kupci ući u interakciju s prodavačima i pitati ih za ostale proizvode koji se nalaze u knjižari, kada se njihovim osjetilom širio miris čokolade.
Istraživači su također otkrili da miris čokolade ima više utjecaja na kupnju knjiga o hrani, piću i romantičnih romana.
Tijekom provođenja eksperimenta, prodaja se udvostručila 40 % za navedene kategorije knjiga, a za ostale 22 %. Osim toga, žene su bile sklonije od muškaraca provesti više vremena u knjižari te su više kupovale knjige romantične i kulinarske tematike.
Slično je istraživanje provedeno 2008. godine. Tada se istraživalo kako na kupovinu utječe miris čokoladnih keksića. Otkriveno je da ono utječe na žene. Kada bi se u trgovinama puštao taj miris, žene su impulzivnije kupovale odjeću, objavio je Time.