Nemiran duh

16.01.2016.

Već nekoliko sezona, na splitskoj televiziji K5 "vrti" se emisija o putnicima i putovanjima simpatičnog naziva "Nemiran duh". Idejna začetnica, urednica i voditeljica Tonka Alujević, u svoju emisiju poziva različite goste, od onih poznatih širokoj javnosti do onih koje bi teško prepoznali i vlastiti ukućani a kamo li susjedi iz portuna ( dobro, možda ona kurjoža Poklepovićka s drugog kata bi) s obzirom da su neprestance u nekim skitnjama. Gosti koji gle čuda, svi do jednoga pate od svrbeža u tabanima, u toj emisiji ne traže spas u čudotvornoj kremi koja bi im otklonila tegobe već uglavnom glagoljaju o svojim iskustvima i utiscima, dok su tumarali, glavinjali i zabijali noseve u najskrivenijim zakutcima ovog svijeta.

Mada se ne mogu pohvaliti veličanstvenim trajektorijama svojih putovanja, dalekim kontinentima i egzotičnim zemljama, bila mi je velika čast kad me Tonka prije nešto više od pola godine, pozvala da joj budem gost u emisiji. Mogao sam tada prigodno zapjevati "Ča će mi Copacabana, Acapulco il' Madrid, kad ja imam svoje Slatine, Čvrljevo i Drid" no srećom, zaustavio sam intonaciju na vrijeme.

Pokušao sam, nadam se da sam i uspio, pokazati kako se u putovanjma može i te kako uživati već od prvog koraka preko kućnog praga, da nisu toliko važne geografske širine i dužine koliko naša volja i želja za promatranjem, istraživanjem i učenjem, da što češće širimo pa ako treba i "razbijamo" okvire svakodnevice, ne samo zbog toga da nam "guzica vidi puta", već da se svakim novim putovanjem pokušamo obogatiti i obnoviti iznutra. I naravno, nakon svega doživljenog, napisati crticu-dvije i tako možda potaknuti još nekog da krene istim ili sličnim stazama.
Budući da smo upravo prije par dana otklonili dilemu "tjubi or no tjubi", emisija je od sada dostupna na popularnom video servisu, pa eto, ko voli nek izvoli.

Klik, klik na Nemiran duh - Darko Veršić

<< Arhiva >>