četvrtak, 15.03.2012.
EKONOMIJA ČETVRTKOM: Ichak Adizes: „Kako upravljati u vrijeme krize“
S obzirom da je četvrtak na ovom blogu rezerviran kao dan za ekonomske i političke teme, vezano uz knjige koje sam čitala i čije sam prikaze radila za specijalizirani mjesečnik za poduzetnike koji je pod nazivom Slavonski Poduzetnik, a da je ta suradnja završila prilično neslavno (po moj planirani budžet), odlučila sam ih ponovno objaviti na ovaj način, radi vaše zabave, informacije i edukacije.
Recesija kao izazov
Pojmovi koji su se u tekućoj i prethodnoj poslovnoj godini kao mantra ponavljali među svjetskim, ali i hrvatskim gospodarstvenicima i poduzetnicima zasigurno su bili «kriza» i «recesija», što s obzirom na globalnu ekonomsku situaciju nije nikakvo čudo. Za neke od nas će kriza i recesija biti momenti u kojima će se najveće slabosti našeg sustava poslovanja pokazati našim najvećim neprijateljima i koji će nas iznenada napasti do smrti. Za druge će se pak poduzetnike recesija ukazati kao idealna prilika u kojoj će testirati svoju snagu i izaći iz krize kao još jača i integriranija kompanija.
Jedan od poduzetnika s takvim stavom je zasigurno i dr. Ichak Adizes, koji je iskoristio krizu kao priliku za objavljivanje nove knjige znakovitog naslova «Kako upravljati u vrijeme krize (i kako je, prije svega, izbjeći)». Metodologija Adizes instituta čiji je osnivač upravo autor ovog zanimljivog i lagano pisanog priručnika usmjerena je ka ostvarenju maksimalnog učvršćenja unutarnje strukture poslovnog sustava i danas pruža konzultantske usluge diljem svijeta (o Adizes institutu za područje jugoistočne Europe možete se informirati na internetskoj adresi www.adizes.hr ) Priručnik «Kako upravljati u vrijeme krize (i kako je, prije svega, izbjeći)» je redigirana verzija predavanja dr. Adizesa koje je održano u studenom 2008. godine na Međunarodnoj poslovnoj školi u sastavu Ruske ekonomske akademije Plehanov.
Pouka broj jedan ovog priručnika glasi: «Ako imate probleme, opustite se, u dobrom ste društvu! Živi te. Ako vjerujete da nemate problema, onda bi vaš najveći problem mogao biti to što ne prepoznajete vlastite probleme.» Naime, to znači da se svako rastuće poslovanje suočava s problemima tijekom svog razvoja i da nestanak problema znači da posao stagnira ili opada. Kriza pak predstavlja problem koji se dugo odgađao glede svog rješavanja – tako je kriza akutni oblik problema, intenzivnija promjena s dubokim implikacijama za organizaciju. Međutim, kod globalnih kriza kakva je ova treba napomenuti da ona utječe i na konkurenciju, što znači, kaže dr. Adizes, da su uvjeti za sve isti: slabi će brzo umrijeti a oni jači (jakost treba shvatiti kao sposobnost prilagodbe) će postati jači i čak uspjeti profitirati iz krize.
Ovaj priručnik se ne zadržava na pukom teoretiziranju o društvenoj i ekonomskoj prirodi promjena, već nudi i neka konkretna rješenja za poduzetnike koji se već nalaze u kriznim situacijama. Stoga on predstavlja dragocjen izvor motivacije za sve poduzetnike koji su se našli paralizirani od straha pred nadirućom recesijom. Kriza je izazov, zaključuje Adizes.
Dr. Ichak Adizes: «Kako upravljati u vrijeme krize (i kako je, prije svega, izbjeći)», ASEE d. o. o., Zagreb, 2009. godine
15.03.2012. u 07:59 •
0 Komentara •
Print •
#