Bookeraj - raj za pasionirane čitatelje

petak, 11.12.2009.

Literalog – literarni blog na drugačiji način (od mog)

Možda stoga što sam kronično neupućena, mlada i neiskusna, imam dojam da je čitateljska kultura u nekim drugim zemljama bivše Jugoslavije znatno razvijenija nego što je to slučaj kod nas (Beogradski sajam knjiga već je odavno kulturni događaj godine u Srbiji, dok Interliber svake godine pokazuje isto ili slično lice – no govorim s iskustvom osobe koja je svake godine bila na Interliberu, ali s druge strane nikad nije bila na Beogradskom sajmu knjiga, iako ljudi kažu da je fascinantan!). Isto tako, raspitivala sam se i za cijenu knjiga kod nas i u Srbiji, imam dojam da je razlika gotovo dvostruka – u Srbiji se, kako mi kažu moji izbori, pristojna knjiga može kupiti već za desetak eura, dok su kod nas bestseleri mahom oko 120 – 130 kuna.

Konačno, uvijek kada sam sudjelovala na čitateljskim forumima s većinskim korisnicima s područja bivše Jugoslavije, uvijek sam imala dojam da Srbi znatno više čitaju i vole klasike (mahom ruske realiste, dakako, no ne isključivo) koji kod nas nisu dio standardne lektire (dobrim primjerom mi se čini Dostojevski, njega sam najviše puta čula spominjati). No ponavljam, možda se jednostavno radi samo o tome da dijelimo različita socijalna i kulturna iskustva, pa mi sve u čemu se razlikujemo djeluje novo i svježe (dio «obveznog gradiva» za čitatelje s prostora Balkana sam propustila iz razumljivih razloga, s obzirom da sam samo šest godina svog mladog života živjela u našoj skupnoj državnoj tvorecini).

Čemu ovako dug uvod? Nedavno mi se mailom javio Miloš Krneta, autor bloga LiteraLog – bloga, koji se, kako tvrdi autor, može čitati jednom rukom. Za sve one kojima je teško kliknuti priloženi link (LINK!), prenosim opis bloga pisan (jednom) rukom autora:

«LiteraLog.com obuhvata oblast književnih proučavanja koja književnost posmatraju kao skup medusobno povezanih činilaca bez obzira na jezičke granice. Cilj LiteraLog.com bloga je da književnost približi ostalim podrucjima znanja i da uzajamno približi književne tekstove bilo da su bliski ili udaljeni u vremenu i prostoru, bilo da pripadaju razlicitim jezicima ili kulturama. Kao takav, LiteraLog.com pomaže boljem opisivanju, razumevanju i uživanju književnosti i zbog svoje komunikacijske prirode zauzima povlašceno mesto u traganju za povezanostima kroz intertekstualnu, interkulturnu i intermedijalnu komunikaciju. Autor bloga je Miloš Krneta.»

Miloš je samo predložio da razmijenimo linkove, međutim, ja sam se odlučila i na ovakvo predstavljanje (da bih vam skrenula pozornost na blogersku zajednicu susjedne nam države, ali dio razloga leži i u tome što trenutno čitam preko nekoliko knjiga koje nikako da dovršim, pa ako već ne čitamo – a ono barem surfajmo!)

Zašto na blogu ima mjesta za sve nas? (Miloš je s druge strane preporučio blog Snežane Bisenić pod nazivom Bisenijin blog – Male knjiške čarolije, koja je pak na svom blogu preporučila mene!) Nijedno od nas nije jedinstveno, čitamo i pišemo o onome što čitamo, pišemo svoje dojmove koji su nekad originalni, a nekad čisti plagijat… I netko nas ipak čita. Moj je dojam da se radi o tome da smo svi mi različitih osobnosti i različitih temperamenata, ipak jedinstveni – mi smo ono što «prodaje» naše blogove (ako smijem biti prosta i zaključiti kako je svrha pisanja nekih blogova u tome da informiraju i pouče, onda oni nemaju apsolutno nikakvu svrhu ako ne dopiru ni do koga).

Miloš na svom LiteraLog blogu više piše o novim tehnologijama u hendlanju pisanog materijala, barem u posljednje vrijeme, koliko listam njegove postove. Tako govori o Kindleu, Amazonovom e – readeru, i o prednostima i nedostatcima e – čitača u odnosu na «analogne» knjige. Meni je to zanimljivo, ali ja sam s druge strane jedna vrlo konzervativna žena (mene je vrijeme pregazilo masakrirajućim topotom!), pa sumnjam da ću u dogledno vrijeme nabavljati e – čitač za svoje potrebe (u svakom slučaju nikako dok se još može gusariti diljem Weba).

Za kraj ovog spektakularno razvučenog lupetanja, za razmišljanje vam ostavljam slogan LiteraLog bloga – «Svi ovi zanimljivi sadržaji na LiteraLog.com blogu namenjeni su čitanju. Nemojte to da shvatite pogrešno: čitajte i knjige!»

(Isto potpisujem i za Bookeraj)



11.12.2009. u 11:20 • 3 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.



< prosinac, 2009 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Rujan 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Veljača 2022 (5)
Siječanj 2022 (6)
Listopad 2021 (2)
Rujan 2021 (2)
Srpanj 2021 (6)
Svibanj 2021 (4)
Travanj 2021 (3)
Ožujak 2021 (4)
Veljača 2021 (4)
Prosinac 2020 (7)
Studeni 2020 (3)
Listopad 2020 (2)
Kolovoz 2020 (3)
Siječanj 2020 (1)
Travanj 2019 (1)
Svibanj 2018 (2)
Ožujak 2018 (1)
Kolovoz 2017 (4)
Srpanj 2017 (7)
Lipanj 2017 (10)
Svibanj 2017 (2)
Ožujak 2017 (6)
Veljača 2017 (6)
Siječanj 2017 (4)
Prosinac 2016 (1)
Studeni 2016 (11)
Listopad 2016 (4)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (4)
Srpanj 2016 (8)
Travanj 2016 (1)
Ožujak 2016 (10)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (2)
Srpanj 2015 (6)
Lipanj 2015 (14)
Svibanj 2015 (11)
Travanj 2015 (3)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (6)
Siječanj 2015 (8)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (6)
Listopad 2014 (8)

Komentari da/ne?

Opis bloga

Na ovom blogu čitajte o knjigama - mojim knjigama, Vašim knjigama, najnovijim knjigama, starim knjigama, zanemarenim knjigama, o autorima knjiga i novostima iz književnosti.


Hit Counter by Digits


Za sve informacije, pitanja, primjedbe, komentare, uvrede i drugo kontaktirajte me na bookeraj.blog@gmail.com