neverinov blogneverinov blog

Sanjao sam bijele balone



Do malo prije mi je bilo ovako.


Inače su mi sjećanja na snove jalova odmah nakon buđenja ali ovoga puta mi se urezao osjećaj koji sam zadobio (da, poput rane) tijekom jednog od njih.

U početku je krenulo sa vožnjom u autu.

Sjedio sam na mjestu suvozaća jednog toplog sunčanog popodneva u Krešimirovoj ulici preko puta željezničkog kolodvora u mome gradu. Smijao sam se sav zaljubljen u prijateljicu koja je vozila. Osjećao sam da me privlači i da se smijem od srama. Međutim stvar je spašavala što se i ona isto tako smijala. Pomislio sam u stilu Cearića "desit će nam se ljubav?".

Baš kad sam krenuo sa očitim namjerama da ju nježno poljubim jarka svijetlost je preplavila svijet, unutrašnjost auta i njeno lice. Odjednom sam bio na uglu jedne obližnje zgrade nedavno renovirane crveno žute fasade sa lijepim prostranim balkonima na uglovima. Sjedio sam ispruženih nogu i bio obučen u dronjcima, poput klošara.

U snovima sam često vidim samog sebe u trećem licu kao da je netko ispred mene postavio ogledalo a na mjestu ogledala sam bio ja i promatrao sebe. Držao sam na uzdi stotinjak bijelih balona punih helija. Svakim potezom ruke prema dolje osjetio sam kako vuku prema gore. Što sam više vukao prema sebi to se više oni nisu davali i postajali su sve teži.

Hvatala me mučnina kao kad si prenatovaren a ne želiš popustiti. Isti sam osjećaj imao nedavno, kad bi nosio vreće pijeska od 50 kila s prizemlja na prvi kat jer smo renovirali unutarnje dvorište i kupatilo.
Vreće bez ikakvih drška i bez ikakvog uporišta za uhvatiti. Nosio sam ih grleći ih dok mi se njihovi dijelovi htjeli sliti niz ruke.

Odjednom mi je sinulo da pustim sve te bijele balone te sam otvorio šaku i nekoliko trenutaka piljio u pod. Kad sam podigao pogled i vidio plavo nebo popunjeno bijelim balonima osjetio sam olakšanje. Koliko li bi bilo koje dijete bilo tužno prizorom gdje mu je pobijeglo ne jedan nego stotine balona? Dovoljno je da se prisjetim koliko sam ustrajno znao roditelje žicati da mi kupe balon pa bi onda sa čežnjom pratio pogledom isti kad se nalazio tamo daleko izvan mog dometa.

Već sam u snu shvatio da sam pustio sve čežnje, žudnje, želje i htjenja koje sam zubima i noktima držao zadnjih mjesec i pol dana stvarajući si svilo u životu. Svaki od tih balona je bio "moram", "želim", "trebam" čije je neispunjavanje u meni stvaralo paniku, nervozu mučninu.

U trenutku buđenja bio sam se nov čovjek. Oslobođen i odlučan da živim dan po dan. Sad mi je samo dovoljno da se sjetim koliko su "teški" bili ti baloni kad sam ih pokušao zauzdati. Sada čitam nekoliko knjiga istovremeno, mozak opet razmišlja barem dva poteza unaprijed kao uslijed partije šaha, moždane se vijuge opet okreću.

Strah od sutrašnjice me pretvorio u vlastitu sjenu. Tisuću planova a za nijedan ne znaš dali će uspjeti. No sad to više nije bitno. Kako bude bit će. Ionako ne znam što će mi sutra donijeti iza ćoška pa se ne trebam zamarati ni što će biti za nekoliko godina. Prijatelju arhitektu se svidjela moja radnja i neke moje ideje glede grada te je dobio od šefa odriješite ruke da pokušamo nešto zajedno stvoriti. U kojem nepredvidljivom smjeru stvari jednostavno krenu bez neke tvoje naročite volje. Zaista nema smisla držati sve pod kontrolom kada se stvari zbivaju same.

Na meni je ne vezati se za ništa previše kao za bijele balone.




Photobucket

Jaslice. Moj mentor za mozak na ispašu.

Photobucket

Htjedoh vam ovim fotkama zaželjeti sve najbolje za ulazak u Novo leto. Budite ko Jozo i relaksirajte se.


Post info
29.12.2011. (13:47)
48 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Protiv kulturocida (za Zemaljski Muzej BiH)

Image and video hosting by TinyPic

Izvor: Efm radio.

http://www.novilist.hr/Vijesti/Svijet/Kriza-i-nesloga-zatvaraju-muzeje-i-knjiznice-u-BiH

Zaista mi je mrsko pisati o partibrejkerskim temama ali duh i savjest mi ne daju mira.

Ne reagirati pored kulturocida je meni istovjetno kao da šutke prolazim pored nasilnika koji premlaćuje trenutačnu žrtvu. A to je ono što se sprema u susjednoj nam i prijateljskoj BiH. Navodno nema sredstva za financiranje rad institucije koja funkcionira još od daleke 1888 godine: Zemaljski Muzej Bosne i Hercegovine.

Instituciju koju smo tako zdušno pohodili Semiramida, društvo i ja prije dvije godine, ona radi odjeljenja za prirodne nauke a ja radi arheologije (seveda!) i u kojoj smo imali prilike vidjeti riznicu pravoga blaga radi kojeg ti je dano do znanja da zemlja po kojoj kročimo nije ništa manje vrijedna od ostalih iako je u povijesti sustavno ponižena i gažena kao što se zadnji put to dogodilo opsadom.

Jasno je svima koji se boje da se vrate olovna vremena da je neznanje najbolje sredstvo za vladanje masama. Za opravdavanje "viših ciljeva" i "nacionalnih interesa" potrebno je ne cijeniti i ne poznavati ono što imamo pred očima. Smatrati to tek pukim predmetima koji se tamo nalaze jer im to dopuštamo bez ikakvog saznanja da sve ima svoj razlog postojanja te ako ga upoznamo da ga je lako i zavoljeti.

Ljudi koji ne poznaju povijest i sadržaj blaga vlastite zemlje i grada bez ikakvog srama unakazuju vlastiti prostor, takve je najlakše sukobiti sa svojim bližnjima i nagovoriti da nanovo čine zvjerstva kao da nije ništa apsolvirano onime što se desilo prije 15-20 godina.


Kako to da u općoj riznici ima se uvijek novaca za naoružanje i novačenje novih snaga represije dok je kultura posvuda zadnja rupa na sviralu.
Gospodo, umjesto da sakatite kulturu pobrinite se da uštedite novac tako što ćete maknuti podobne i neprofesionalne ljude sa mjesta koje vape za stručnim kadrom. Umjesto da dižete nanovo kredite koje vraćate dizanjem novih kredita pobrinite se da nova saznanja i istraživanja budu ono što se može ponuditi posjetiocu u turističkom smislu pa da opravdate taj vaš futilni razlog postojanja: više novca.

Naposljetku zašto reagirati za jednom stvari koja se direktno ne tiče ovog našeg političkog prostora? Odgovor je jednostavan: jer smo tako prokleto dobri u kopiranju negativnih trendova da se ne bi čudio domino efektu sa obrazloženjem "ako su mogli Bosanci možemo i mi...".

I zato se treba zgroziti onima koji drže naše novce u zajedničko kesi misleći da postojimo radi njih a ne oni radi nas. Glupost treba biti prokazana nebitno iz smjera iz kojeg dolazi jer ona nema granica, nema ni boju kože, nema spola, ni vjeroispovijesti a ni cenzusa i paradoksalno, dok se usađuje u naša srca i umove, ne gleda u oči, već daje dobrodošlicu bilo kome.


Osim jednome. Onom koji upoznaje, uči te onda cijeni tuđe različitosti kao sebe samog. Toga glupost ne podnosi i zato ga zaobilazi u širokom luku pokušavajući ga zgazit jer smeta njenim planovima.

O zatvaranju Zemaljskog Muzeja na:
- http://glasnaroda.ba/bosna-i-hercegovina/item/851-na%C5%A1a-nekultura-i-njen-moto-ne-kulturi

-http://www.facebook.com/events/297953093580993/

http://liviadrusilla.blog.hr/


Da je pitanje kulture u Bosni i Hercegovini davno postalo čista formalnost, u to se uvjeravamo već godinama, no da je i ta preostala formalnost postala za "neke" nepotrebna ovih dana dobijamo frapantnu potvrdu. Pored neoprostvog čina zatvaranja Umjetničke galerije Bosne i Hercegovine, na pragu smo i konačne kulturne pa i nacionalne dubioze. Jedan od najvećih simbola državnosti naše domovine, Zemaljski muzej, vrijednota čuvana kroz godine ratova, urbicida, pa ostade tamo gdje jeste i onakav kakav jeste, na pragu je još jednog bitnog datuma u svom postojanju.

Nažalost za razliku od svega velelijepnog što on u sebi čuva, ova institucija od visokog značaja, za historiju sadašnjosti, a po najviše za budućnost, prijeti sudbina zatvaranja. Kao i za sve, glavni uzrok i krivac u Bosni se zna, no bavljenjem pronalaska krivaca te njihovog kritikovanja, nikad ništa pozitivno nije doprinijela boljem u našem društvu pa tako i u kulturi. Ovo nije samo problem nedostatka potrebnih sredstava za finansiranje, već problem društva sa odnosom prema važnim elementima njegovog identiteta.
Zasigurno, kao jedna od najbitnih infrastrukturnih cjelina, bila je predmet velike pažnje, pogotvo u najtežim trenucima postojanja grada i države u kojoj se nalazi, a sada, u konačno mirnim te demokratskim vremenima nad ovaj simbol kulturnog i civilzacijskog otpora, spušta se tamna zavjesa, nezamislive ljudske neodgovornosti. U mnoštvu kulturnih epiteta koje zaslužujemo kroz mnoge kulturne projekte koji žive, koji iz godine u godinu imaju zapaženu ekspanziju, ipak gubimo ono temeljno, ono što šalje sramotnu poruku svijetu o nama samima.

Brojni festivali kulturnog sadržaja, uz neupitnu veličinu istih, teško mogu nadoknaditi ovakve kulturne gubitke. Ono što se nalazi u Zemaljskom Muzeju, izgleda jedino plijeni pažnju i bezrezervno divljenje turista, od kojih su brojni ostali neugodno iznenađeni gašenjem nacionalne galerije kao jednog od mjesta koje su vrlo rado posjećivali i s tog mjesta nosili divna sjećanja i raznosili pozitivne vibracije u svoje zemlje.
Kakva je sudbina još jednog neprocjenjivo vrijednog eksponata koji potvrđuje monumentalnost objekta u kojem se nalazi? Sarajevska Hagada, u burnim vremenima religijskih previranja na Starom kontinentu, svoje utočište iz Španije pronađe na tlu daleke Bosne i Hercegovine. Da li smo spremni da svjesno posrnemo nad još jednim ispitom savjesti, znajući za teža vremena iza nas u kojima se ipak pronalazilo i vremena te paženje za kulturu i nacionalna blaga?

(NE)KULTURA i njen sve više primjenjen u realnosti moto: "NE KULTURI", definitivno je postao dio nas!








Post info
28.12.2011. (13:33)
13 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Što se dešava kad bitange dobiju moć odluke?



http://www.change.org/petitions/graani-hrvatske-za-uklanjanje-betonskog-odljeva-krista-pred-trogirskom-katedralom#share

GRADJANI HRVATSKE ZA UKLANJANJE BETONSKOG ODLJEVA KRISTA PRED TROGIRSKOM KATEDRALOM

Draga i nadasve perspektivna kolegica mi je poslala link na intervju prof.dr.sc Ive Babića glede postavljanja kipa Isusa Krista na Cimatoriju u Trogiru. Ovo nije jedinstveni slučaj sjetimo se retardirane odluke magistra Đapića (o kojem članak imate tri članka ispod ovog o Trogiru, ako vas zanima) u vezi postavljanja kipa Anti Starčeviću u Osijeku.

Nažalost takvih slučajeva će biti sve više sa srozavanjem struke i povećanjem malograđanštine u mozgovima onih koji bi trebali biti vrhnje vrhnja iz društva a ne otpadnici iz kanalizacije.

Bar je intervju odličan i pravi je gušt naići na konstruktivni otpor. Vrijeme je kada lopovu treba reći da je lopov a neznalici da nije mjerodavan pošto smo propustili da bitange preuzmu vođenje opće stvari radi ratne histerije i istinskim braniteljima iza leđa.



Prof.dr.sc. IVO BABIĆ, Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu

DRUŠTVO U FAZI CIVILIZACIJSKE REGRESIJE
Razgovarali: Nataša Bodrožić i Saša Šimpraga



Recentni događaji s podizanjem spomenika na Cimatoriju u Trogiru još jednom ukazuju na dominaciju političkih i partikularnih interesa u javnom prostoru, u odnosu na one opće. Kulturno vijeće grada Trogira, kao javno tijelo, odmah je reagiralo na ovakav čin, čiji su inicijatori trogirska župa uz podršku lokalnih političara. Postoji li ikakva mogućnost stati na kraj samovolji i proizvoljnom korištenju javnog prostora od strane centara moći nauštrb građanskom interesu? Tko danas uopće štiti interes grada i građana, ako itko?

Najprije nekoliko objašnjenja. Naime, lokalni političari nisu bili inicijatori postavljanja „spomenika“. Ideja je potekla od akademika Igora Fiskovića, od njegovog jednog rada u kojem je proizvoljno, po mom mišljenju pogrešno interpretirao jednu kratku vijest kod historičara Ivana Lucića kako je do početka XVII. stoljeća na Cimatoriju na stupu stajao jedan kip Spasitelja. O tome sam spreman s njime javno polemizirati. O tome ću i napisati posebnu studiju. Konzervator dr. Radoslav Bužančić hitro se prihvatio realizacije ideje, u čemu ga je zdušno podržao župnik don Pavao Piplica. Što se tiče lokalnih političara trenutni gradonačelnik bio je, kako tvrdi, neinformiran o postavljanja „spomenika“ iako je bio na njegovom svečanom otvaranju. Na svečanosti lijevo od Krista (zaista me je stid što Isusa spominjem u blasfemičnom kontekstu), stajao je bivši gradonačelnik s takozvane političke desnice, a na desnoj strani trenutni gradonačelnik s takozvane ljevice. Već i na razini koreografije razabiru se pomutnje političke, moralne i estetske naravi. Trenutni ravnatelj konzervatorskog odjela u Trogiru, mr. Miroslav Katić, nota bene arheolog, obrazložio je svoju privolu s gotovo teološkim razlozima, tumačeći Trogiranima „kako ih obavezuje duhovna dimenzija priče koja nam se prezentira kroz spomenik Krista“(sic!). Da pomutnja bude veća svećenik don Pavo Piplica vrednuje „spomenik“ turističko-gospodarskim „vrijednostima“ kipa koji „će obogatiti turističku ponudu i vodičima dati staro –novu priču“. Stvaraju se zaista i nove nabožne priče: već se pročulo kako su nekadašnji imaginarni spomenik porušili bezbožni Francuzi. Sve je ovo zanimljivo za mitografe, hagiografe i antropologe, ali ipak „stručnjaci“, takozvani konzervatori, nisu se dotakli merituma – estetskih ,kulturoloških i urbanističkih pitanja oko ovog novo- starog, kameno – poliesterskog „spomenika“. Arheolog koji je dao privolu za nagrđivanje jednog tako delikatnog, komornog prostora umjesto konzervatorskih argumenata, ako su uopće mogući, nudi bljutavu „priču“.



U izjavi trogirskog Kulturnog vijeća istaknuli ste činjenicu da ste pokušali reagirati i prije podizanja spomenika, ali se čini da je cijela stvar čuvana u tajnosti. Konkretno, tražili ste u više navrata od nadležnih općinskih službi da se Kulturno vijeće, ali i građanstvo informira što se zapravo radi na Cimatoriju, dok na kraju niste dobili odgovor da se tamo spomenik postavlja privremeno.
Na koji je način javnost mogla biti uključena u odlučivanje o podizanju spomenika da je na vrijeme bila informirana? Koje su procedure trebale biti ispoštivane prije donošenja jedne ovako drastične intervencije u zaokruženu povijesnu, urbanističku, ambijentalnu cjelinu? Jesu li postojeće procedure adekvatne i tko bi o tome trebao odlučivati?


Niz postupaka nije se poštovao. Među ostalim, za intervencije u spomeničkim ambijentima pod zaštitom UNESCO-a trebalo je pozvati međunarodne i lokalne komisije stručnjaka, ali i građana. No, svi se zbog raznorodnih razloga boje javnosti, love u mutnom što nije samo svojstveno ponašanju u sferi zaštite spomenika. To je atmosfera naše svakodnevnice, bolesnog društva koje je u fazi civilizacijske regresije. Navest ću jedan primjer: pred više godina konzervatori su iz Muzeja grada Trogira preuzeli, da ne kažem oteli, niz renesansnih kipova i prenijeli u Crkveni muzej. Muzej grada ostao je tako upravo opustošen. Radilo se o umjetninama koje je crkva zanemarila i odbacila a koje je svojedobno spasilo, pred više od pola stoljeća, društvo Radovan. O tome sam pisao aktualnom ministru kulture koji mi nije odgovorio što ukazuje ne samo na nedostatak odgoja veći i na neprofesionalnost.

Spomenik, dakle, jest dobio neke formalne suglasnosti, primjerice onu lokalnog konzervatorskog odjela. U tome je smislu dio procedure ispoštovan, no odluka jest dvojbena.

Procedura nije poštovana. Nadležni općinski službenici tvrde da nisu dobili nikakav dopis ni od župnog ureda ni od konzervatorskog ureda. Ipak nema nikakvog opravdanja što općinske službe nisu adekvatno reagirale. Muzej grada Trogira nije dobio na znanje ni jedan dopis kojim se traži mišljenje, suglasnost, niti onaj s kakvim se naprosto daje na znanje već donesena dozvola. Župnik međutim tvrdi da je svih obavijestio i ishodio suglasnost. Kome vjerovati? Nikome?

Što učiniti u slučajevima kada se struka koristi kao alibi?

Ni Muzej grada Trogira ni Općinske službe nisu dobile nikakvu dozvolu na znanje. Konzervatori se ponašaju prepotentno ignorirajući javnost.
To nije slučaja samo u Trogiru. Još gore je u Splitu gdje se smanjuju zaštićene površine tako da konzervatori idu na ruke sve bezobzirnijim investitorima. Ignoriraju se stara i ugledana društva poput Društva Marjan ili pak Društva prijatelja starina. Nadležni konzervator dr. Bužančić javno mnijenje i civilno društvo javno naziva čaršijom i čini što ga je volja. No, pojavljuje se sve snažniji otpori devastaciji prostora u kojima su spomenici najsadržajniji dio. Sve je glasnija Građanske inicijativa Split s širokim članstvom među kojima su istaknuti intelektualci i stručnjaci raznih profila. Sugeriram Vam jedan razgovor s udrugom Getana, stanovnika povijesne jezgre Splita.
Posebno je pitanje struke. Imamo vrhunske povjesničare umjetnosti, no s iznimkom malobrojnih i odvažnih, poput dr. Zvonka Makovića, to više nisu javni radnici –intelektualci kakav je donedavno bio sada pokojni profesor dr. Radovan Ivančević. Zavladala je psihologija zečića skrivenih u kupusu.

Kako komentirate spregu Crkve i gradskih vlasti Trogira oko postavljanja toga novoga spomenika? Ili činjenicu da se je Crkva, od podupirateljice umjetnosti i kulture još od srednjega vijeka, zadnjih godina – pa i ovim spomenikom – legitimirala kao promotorica ultimativnog kiča?

Spomenuo sam opću pomutnju. To što pitate i sugerirate ne važi tek za Trogir. Crkve se sve više uklapaju u komercijalno-turističku ponudu kako bi se to reklo zimmer frei rječnikom. Primjerice,ako plate ulaznicu turisti se mogu popeti na zvonik katedrale i poigrati sa svim zvonima,s onim koji se oglašava podne ili ako su nujni, ponuda je široka, mogu brecati mrtvačkim zvonom. Ili na primjer u Dominikanskom samostanu u Trogiru prizemlja su komercijalizirana tako da je umjetnička zbirka( zbirka) sabijena u garažu. Inače, brojnijim svećenicima i političarima s obzirom na zajedničkim im „vrijednosti“,nisku kulturu i slabu obrazovanost slični su također i stilovi ponašanja,uostalom, kako bi se to pučki,reklo istu su mater sisali Zajednička im je zaokupljenost kratkoročnim osobnim i rodovskim interesima, u svakom slučaju svi su oni ispod građanske i malograđanske razine. Kič kao neautentičnost, kao patvorina i neukus dominantan je kod jednih i drugih u podizanju “spomenika“ i u sakralnoj izgradnji s bastardnom figuracijom, faraonski predimenzioniranom. Svi kompenziraju stoljetne gladi, čučavce, siromaštvo, frustracije svih vrsta, diskontinuitete, povijesno kašnjenje. Em smo Horvatinčići.



Vijeće je jasno upozorilo na čitav niz problema s dotičnim spomenikom. Na novom stupu i kapitelu postavljen je betonski odljev spomenika koji predstavlja Krista s dva mala anđela, po uzoru na originalni spomenik koji je, pretpostavlja se, izradio Nikola Firentinac ili netko iz njegove radionice, ali za koji postoje i stručna mišljenja da se radi o odbačenom spomeniku?

U svakom slučaju radi se o spomeniku. Mislim, naravno na originalni kip, koji ima svojih vrijednosti bez obzira radi li se o djelu Nikole Firentinca ili pak njegove radionice, Ta radi se o renesansnom kipu iz XV. stoljeća kakvih nema baš mnogo. Još nije kasno da se sazovu komisije mjerodavnih i stručnih osoba pa da se odluči gdje bi kip trebao stajati. U rasprave treba uključiti najširu javnost, posebno građane Trogira.

Kulturni skandal i prostorna devastacija koja je zadesila Trogiru izazvala je niz reakcija. Da li su reakcije stigle sa svih mjesta od kojih ih se moglo i trebalo očekivati?

Reagirali su brojni kolege. Neki se ,međutim, po običaju s “nepodnošljivom lakoćom“ prave kao da nisu ništa vidjeli, čuli ni čitali. Odjek je mogao biti veći. S obzirom na ovo adventsko i predizborno vrijeme reakcije su pomalo usporene. Nije lak ni prodor u tisak koji sve žuti, u kojem teme iz kulture pronalaze sve manje mjesta

Koji su sljedeći koraci koje Vijeće planira učiniti po ovom pitanju, ako se još ista može učiniti sada kad je spomenik postavljen? Vidite li mogućnost da se u zapaženoj mjeri protiv devastacije aktiviraju sami građani Trogira? Postoji li još neka inicijativa u Trogiru koja podupire izjavu Vijeća i spremna je eventualno dalje se angažirati?

Građani negoduju. Njihova mišljenja trebat će artikulirati na skupovima. Sastat će se i društvo Radovan. Na ovome se neće stati. Prikupljat će se potpisi za peticiju.

Vijeće je zaključilo da konkretni spomenik nije primjeren spomenutom prostoru ispred zapadnog pročelja katedrale te ujedno predložilo da se nađe nova lokacija, a najprimjerenijom smatraju gradsko groblje, gdje je originalni spomenik stajao skoro stoljeće prije nego što je pohranjen u lapidariju Muzeja, nakon čega je odnesen na izložbu u crkvu sv. Ivana Krstitelja, odakle više nije vraćen u Muzej. Takva se odluka čini kao nužni kompromis kako bi se spasio Cimatorij. No, da li je prihvatljivo danas, u 21. stoljeću, igdje podizati spomenike poput takvoga koji sada stoji na Cimatoriju? Nije li takav likovni jezik odavno trebao biti mrtav?

Euforija podizanja spomenika stvarnim ili izmišljenim osobama ili događajima,pogotovo onih predimenzioniranih, figurativnih, zaista je anakrona. Najgroteksniji je u XXI. stoljeću ogromni konjanički kip Aleksandra Makedonskog u Skopju. U narodima s diskontinuiranom prošlošću, kod zakašnjelih nacija ili kod naroda koji nisu dovršili proces oblikovanja nacije razumljiva je tendencija da se u zakašnjenju iskaže zahvalnost nepravedno zaboravljenim, zaslužnim osobama iz bližnje i dalje prošlosti. Historičari umjetnosti, arhitekti, kulturna javnost trebala bi pomoći u artikulaciji takvih težnja, počevši od prostornog aspekta pa do nastojanja dosezanja što je moguće viših estetskih razina.

Inicijativa 1% za umjetnost propituje mogućnost donošenja zakona kojim bi se poticalo i reguliralo realizaciju umjetničkog sadržaja u javnom prostoru po uzoru na neke zapadne zemlje, ali prilagođeno lokalnom kontekstu. Riječ je o svojevrsnom nacionalnom pravilniku koji ne bi zabranjivao, već demokratizirao procedure.
Biste li načelno podržali spomenutu inicijativu? Vidite li ju kao potrebnu? Mislite li da bi takva regulativa mogla utjecati na smanjivanje nesporazuma u ovoj domeni i uopće doprinijeti sustavnijem i suvremenijem promišljanju pitanja raznorodnog umjetničkoga sadržaja u javnom prostoru?


Svakako, podržavam takve inicijative.

Post info
26.12.2011. (16:31)
12 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Kvarnerski suhozidi 2 (gromače)

Photobucket

Ispričavam se odmah na početku što više ne pamtim imena lokaliteta po kojima sam prošao. U zadnje vrijeme imam problema sa pamćenjem. Unatoč tom nedostatku uživajte u šetnji.


Photobucket

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Kod Šipičinog vrha.


Photobucket



Photobucket

Nakon ograđenog dolca iz prvog djela..

1. Kada bi se hrvatski suhozidi sada naručili, koštali bi šest godišnjih proračuna RH. To je oko 5% federalnog proračuna SAD, ili dvostruko više od programa “Apollo”. Kad ne bi bilo suhozidnih protuerozijskih barijera, ne bi postojale ni brojne korisne poljodjelske površine pa bi zamišljena narudžba imala podmiriti i takvu štetu.


Photobucket

... koji na ulazu ima (nazovi) stambeni dio i potom smo nastavili istom stazom koju koristi Đani, vlasnik Bubač rancha. Kad nas je vidio i kad smo mu objasnili odmah je rekao da ako se njega pita da je kontra žičare. Pošto je bio na konju predložio je da budemo indijanci i da nas može ganjati na što se masno nasmijao. Mi nismo.

2. Najčuveniji krajolici nastali su uslijed širih ekonomskih mogučnosti i zbog sudjelovanja u širim političkim asocijacijama. Najveći dio suhozida vezan je za krčevine iz razdoblja agrarne reforme i vinarske konjukture u 2. polovici XIX. st. (npr. Takala pod Praputnjakom), najpoznatiji antički suhozidi (hvarska hora i pulski ager) vezani su za kolonizacije, a 3 km dug Grčki zid kod Jablanca sagrađen je u 1. st. po uredbi carskog namjesnika. Slično tomu, primoštenski Bucavac je iskrčen 1947.-1957. nakon kolektivizacijske odluke komunističke vlasti iz njenog rigidnog perioda. Današnji administrativni okvir najvažniji za zivot suhozida je Zajednička poljoprivredna politika EU.


Photobucket

Nakon uspona iznad Lovranske drage ovaj puteljak je mačji kašalj.


Photobucket

Posvuda ostaci jednog drugog načina života.

3. Od prapovijesti naovamo suhozid slijedi ekonomski načelo “misli globalno, djeluj lokalno”, i to s prepoznatljivim domaćim oblicima, dosjetljivim i inovativnim rješenjima iz svojih vlastitih vremena. Korčulanski vrtujci, puntarski zdenci, rogozničke gusterne, krčki i creski mrgari, vodnjanski kažuni itd. su građevine kakve se ne daju pobrkati ni sa kakvim drugim građevinama na svijetu.


Photobucket

Količina lišća je bila tolika da je osjećaji bio onaj kao kad hodaš po tepihu.


4. Suhozid je demokratičan. Ne može svatko projektirati i izgraditi katedralu, ali kamen podići na kamen ili popraviti stari zid može svatko – ili, makar, svaki vlasnik ili posjetitelj bilo kojeg djelica krških krajolika. Jednako tako se suhozidima svugdje po svijetu djelotvornije bave građanske inicijative nego državne službe (u Francuskoj je to Centar za studije i istrazivanje domaće arhitekture, u stvari građanska udruga osnovana 1978., u Engleskoj Udruga za suhozidanje [DSWA] od 1968., a po njenom uzoru i brojne druge).


Photobucket



Photobucket

Posvuda ostaci tog ogromnog truda kako bi se nešto divlje i surovo pretvori u mjesto od čega se može prehraniti.

5. Suhozidi su ekonomija pretočena u estetiku, ne obratno.Nijedan nije građen samo zbog estetskog užitka, niti se moglo predvidjeti da ce se npr. gledati iz zraka. Svejedno, “mravlji” doprinos mnogih pojedinačnih ekonomski zainteresiranih graditelja u širokim je krajobraznim potezima pružio estetski efekt kakav zasjenjuje i najkrupnije infrastrukture poput autocesta, uzletišta ili kanala.


Photobucket

Ruralna arhitektura. Opčinjen sam njom. Nije baš kažun. Izvana je (nazovimo to tako) krnja četverostrana piramida naslonjena djelom na živu stijenu dok je unutra okruglog tlocrta.

6. Suhozidi nisu neiscrpiv resurs. Brojni suhozidni krajolici najprije su bili zaboravljeni pod nenadziranom vegetacijom. Masovno se uklanjaju kao nasipni materijal, zbog plansko-prostornih necijenjenosti, neprovodjenja uspostavljenih statusa zaštite (u tridesetak krajobraznih slučajeva gdje postoje) ili zbog povecanja zemljanih povrsina za poticaje. U Novoj Engleskoj su dosli na glas kao vrijednost (oglašavani na prodaju u novinama) kad je preostala jedna desetina njihove prijašnje duljine.*

Nadam se da neće dobiti kod nas na vrijednosti tek kad budu nestali.


Photobucket

Sve do krova je obrađeni kamen a onda nastupaju škrile.


Photobucket

Inače fasciniran sam i lukovima. Na talijanskom se ovaj centralni koji drži cijelu kontrukciju i u kojeg se podupiru blokovi s ljeva i s desna zove chiave.

Htio bi dodati i točku broj 7. Geolog Camillo Reina (1928-1975) je dokazao da suhozid skuplja vlagu i sprječava isparavanje na otvorenom terenu te na taj način ima funkciju irigacijskog kanala.


Photobucket

Unutrašnji svod.


Photobucket




Photobucket


Photobucket

Meni iza leđa stambeni objekt sačuvan do krovišta.


Photobucket


Photobucket

Malo dalje se nalazi Babin grob. Kada ga vidite nužno je dodati po jedan kamen kako se baba ne bi ustala iz groba. Moguće je to kenotaf.

Kada se o nečemu ne zna podrijetlo onda su za to uglavnom odgovorni đavao ili baba u narodnoj predaji.


Photobucket


Photobucket

Kod Babinog groba se može baciti kakva marenda ili roštiljić. Babinsko sklonište


Photobucket

A pogled je fenomenalan. E sad sudeći po Arkod pregledniku nalazimo se na vrhu Križići (844 m). Nek me Gogoo ispravi.


Photobucket

Prema jugu gdje se nalazi Perun. Senilnost mi ne da da se prisjetim imena ostalih vrhova.

Photobucket

Skoro pa ih reklamiram koliko sam ih puta uslikao sa svih pozicija. Hotel.


Photobucket

Suhi vrh (1332)


Photobucket

Pogled prema Kraju.


Photobucket

Suhi Vrh, brdo prije Vojaka.


Učka nije za bezveze park prirode. Ima toliko toga za otkriti u šetnji da je to fantažija. Kuzma kaže bez obzira što je već mnogo puta ovdje prošo da svakog puta otkrije nešto novo.


Photobucket

Nakon dobre šetnje dođeš doma onako sav pozitivno umoran i vidiš ova dva ljenjivca kako guštaju u životu.




I za kraj ako vas zanima kako se gradi kažun.




*Šest natuknica o suhozidima preuzeto sa http://www.dragodid.org/sest-natuknica-o-suhozidima-by-jadran-kale/


Post info
22.12.2011. (13:37)
23 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Blogerska akcija "Vratite nam Zorana Šprajca"

Sjećate li se blogerske akcije "Nedajmo mu da se smije" u kojoj smo poslali mejlove u dotičnu školu gdje je Sanader trebao predavati ni više ni manje nego o europskim integracijama, u nadi da ćemo im zatrpati inbox i da će shvatiti da ta osoba ne zaslužuje ništa osim zatvora?

Pošto smatram da se moramo rješiti spodoba i načina razmišljanja iz ranih devedesetih u kojima je politika bila u službi ratnih zloćina i masovne pljačke mišljenja sam da moramo reagirati na svaki pokušaj krojenja povijesti i povratka na staro.
Vijest koju nam je prenio Zoran Šprajc je nažalost istinita i nije konstruirana izmišljenim materijalom. Boreći se protiv laži odajemo počast onima koji su žrtvovani radi tuđe računice.





Voditelju koji je naljutio Programsko vijeće najprije prilogom o padu Vukovara, a zatim i "pljuskom" koju im je javno dao, ostaje funkcija izvršnog urednika i koordinatora tjednih emisija Informativnog programa


Poštovani članovi programskog vijeća HRT-a, i Uprava,

dana 18. prosinca 2011 imali smo priliku vidjeti sramotno ponašanje, u snimci iz 6.prosinca 2011, djela članstva programskog vijeća HRT-a (Petar Lovrić, Josip Čerina, Josip Jović) sa krajnje nebuloznim izjavama o "nacionalnoj sigurnosti", "neprofesionalizmu", "provjerenim činjenicama a ne propagandističkim porukama" te kao šlag na kraju o "tekstu konstruiranom van Hrvatske".

Sve to upučeno na dobro vođen prilog o padu Vukovara na dan pada Vukovara koji nam otkriva nepobitno i argumentirano da se radi o namjerno žrtvovanim ljudskim životima.


Sporne reakcije na rad novinara i urednika Dnevnika HRT-a odaju dojam o djelu članstva gore spomenutog vijeća da se ne radi o ljudima koji su zaposleni po meritumu već su stigli po političkoj podobnosti jer inače kako objasniti korištenje javnog prostora da bi se nekome začepila usta na tako stupidan način ?

Kao građanin ove države i pretplatnik HRT-a zahtjevam hitno vraćanje gospodina Šprajca na mjesto urednika i voditelja Dnevnika te "mjeru upozorenja zbog povrede radne obveze" za sporne članove vijeća iako bi najmudrije bilo zahtjevati neopozivi prekid radnog odnosa dotičnih vijećnika koji su svoj posao obavili neprofesionalno i očito pod paskom političkog diktata ravnom onome iz ranih devedesetih.

S poštovanjem

Kosternirani pretplatnik HRT-a



Ako se slažete sa gore navedenim copy/pastati tekst i poslati mejl na sljedeće adrese:

Uprava: hrt@hrt.hr

Odnosi s javnošću : odnosi_s_javnoscu@hrt.hr

Služba gledatelja: sluzba.gledatelja@hrt.hr

Informativni program: ip_hr@hrt.hr


Eto, ja poslao u nadi da im neće proći lišo i da znaju što je crvenilo kad upereš u njih prstom zbog lošeg ponašanja.



Post info
20.12.2011. (17:03)
28 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Oprosti Zdenka




Razmišljam o tome već dva dana i nikako ne mogu krenuti dalje sa svojim poslovima ako to ne izbacim ovdje. Kuda baš sada da dodatno premažem u sivo ovo sivilo od dana? No osjećam isto tako da neke stvari moraju biti napisane.

Ove subote sam ponovo bio u Art Kinu gdje je Morana Komljenović predstavila uradak Bosanoga o brutalnoj "slučajnoj" smrti Nenada Vižina koja se desila 1981 na poznatom okupljalištu kod Konta, ispred hotela Kontinental.

BOSANOGA (sasvim sljučajna smrt) govori o nizu događaja koji su 1981. godine obilježili generaciju mladih u Rijeci i koji su ostali nerazjašnjeni, ali i dalje žive u društvenom tkivu grada. Ishodište filma je pogibelj Nenada Vižina koji je posljedicom brutalnosti tadašnjeg sistema izgubio život. Nakon njegove smrti pokrenuta je peticija kojom se tražilo provođenje istrage u SUP-u, što je jedinstven slučaj u povijesti bivše Jugoslavije. Uslijedila su ispitivanja, prijetnje izbacivanjem s fakulteta, prokazivanja i sl. Film problematizira mehanizam straha kao integralnog dijela političkih sistema i oslikava jedinstven kreativni umjetnički bunt koji se dogodio u Rijeci upravo kao reakcija na strah i nemoć. Film odaje počast univerzalnoj žrtvi vremena i ksenofobičnog društva bez obzira na društveni sistem i političku ideologiju. Namjera filma je, kroz slučaj Nenada Vižina, ukazati na besmislenost smrti u sistemu koji ne trpi različitost, nekad ali i danas.

Prvi riječki hipi navodno je, bježeći od tadašnje milicije, sam skočio s prozora hotela Continental. Nenad je urmo tri dana nakon događaja. U službenu milicijsku priču ne vjeruje cijela jedna generacija Riječana i Riječanki.


Kad sam odgledao film i vidio Nenadovu majku Zdenku u hodniku kina nakon što sam ju prije vidio na ekranu kako plače skoro sam se i ja slomio. Htjedoh joj u tom trenutku izraziti koliko mi je žao zbog njenog gubitka.


Ono što se dogodilo Nenadu Vižinu se dogodilo Simkeu (pretučen i bačen u Rječinu) i studentu sa Cresa Aleksandru Abramovu (pretučen radi svađe u redu zbog pizze), gost u našem gradu a gost bi trebao biti svetinja.

Za grad koji se diči svojom otvorenošću moram reći da smo pali na niske grane.
Ne želeći nikoga osobno optužiti htio bi samo izraziti ogromno žaljenje što su se ti zloćini dogodili usred grada, ispod nosa svih nas.

Kako utješiti obitelji onih koje više nema? Što reći?


Kamo idemo ako ne reagiramo na nasilništvo koje se odvija ispred nas i dopuštamo da nas strah zaustavi od pomaganja bližnjemu? Sutra se to može dogoditi meni, tebi, njemu. Bez solidarnosti sistem pobjeđuje u dehumaniziranju te je takvome lakše vladati nad nama. Ako se ne štitimo međusobno, sugrađani i gosti, tko od nas može tvrditi da smo sigurni u našem vlastitom gradu?


Što nam preostaje ako si ne pomažemo međusobno u takvim trenucima?


I zato Zdenka, oprosti na nepoduzimanju.


ps. zanimljiv intervju Morane Komljenović i Ive Kraljević



Post info
19.12.2011. (13:43)
15 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Kvarnerski suhozidi 1


Photobucket


Desilo se da me u zadnje vrijeme zanimaju suhozidi i suhozidna tehnika a kako sam prije par tjedana imao baš jedno rekognosciranje pružila mi se šansa da nabavim dobrog materijala za putopis.


Photobucket


Početak u klancu Lovranske drage kod Medveje u kampu.


Photobucket

U daljini famozna Draga di Laurana, za prespavati ili otić na kafe uz dobar pogled. Tu su Jaca i Borut razmjenjivali protokol i štošta.

Photobucket

Penjemo se po suhozidnim terasama za voćnjake i masline.

Photobucket

A sad je sve zaraslo. Kako li je to sve moralo drugačije izgledati prije 200 godina.


Photobucket

Malo po povijesnom stazom Medveje (ako se ne varam).


Photobucket

Desno od nas, prema sjeveru, na stijenkama klanca pećina Oporovina korištena u prapovijesti i kasnoantičkom razdoblju.


Photobucket

Mora da su zaista bila vunena vremena ako je romansko ilirsko stanovništvo bježalo u ove grote. No o Oporovini drugom zgodom.


Photobucket

Pogled na dio Kvarnera, u daljini se vidi Velebit i onaj dio Krka sa Omišljem i tankovima. Ko je gledao Blagajnica želi ići na more zna o čemu ja.


Photobucket

U jednoj špilji pokraj staze. Kuzma kao spelelolog zna svaku brajdu od Pule do granice sa Slovenijom i zato je jako tražen u ekspedicijama. Prva dvorana.


Photobucket

Iz druge dvorane pogled na Ivića u prvoj.


Photobucket

Otvor do treće dvorane je preuzak te se zadovoljavamo samo slikom. Vidi se korjenje gornjih stabala.


Photobucket

Lovranska draga.


Photobucket

Kanjon se nastavlja ljevo. Ne mogu se sjetiti imena sezonskog potoka na dnu.


Photobucket

Parcele omeđene zidovima.


Photobucket

Lovranska draga je dobar primjer kako je sve uokolo trebalo izgledati prije nego je šuma preuzela prostor.


Photobucket

Još ima dosta do Vojaka.


Photobucket

A od tamo prema istoku pogled na Vela vrata sjeverni dio Cresa.


Photobucket

Mirno im more.


Photobucket

Iza ovog brda skoro pa skrivečki nalazi se Perun ( po slavenskom bogu groma i munje).


Photobucket

Sunce nam neda da napravimo neku pristojnu fotku.


Photobucket

Ovaj vrh je iznad hotel Draga di Laurana. E sad ne sjećam se točno kako se zove ali me podsjeća na riječ šiptari: šiptarčina, šipščina tako nešto. Nikako se sjetit.


Photobucket

Smo se zajebavali da ćemo baciti grotu na autobus koji prolazi ispod ko pravi huligani.


Photobucket

Grad se čini tako blizu.


Photobucket

U vrijeme se digla velika graja kod stanovnika Liburnije oko antene na Učki ali jasno nam je kako stoje stvari kada se opravdavaju sa nacionalnim interesima. Sad je ona đžinovska loptica za golf zajedno sa antenom u ruci HV-a.


Photobucket

Tamo gdje ne dospjeva sunce.


Photobucket

Iznad Lovranske drage se nalazi jedan ravniji dio sa kojega vidio vrhove Velebita i Grobničkih alpi kao otoke u oblacima.


Photobucket

Idila.


Photobucket

Kuglica za golf se povečala.


Photobucket

Dolčići opasani zidovima i terase.


Photobucket


Photobucket

Šp, šp, šiptarovina? Da mi prijetite ne bi se mogao sjetiti. Mjesto na kojem smo bili koju fotku prije.

Ako koga zanima topografija ili toponomija može se poslužiti Arkodom..


Photobucket


Photobucket

Sve se više ljudi počelo zanimati za jadranske suhozide i osnivati udrge za njihovo baštinjenje. Ja smatram da bi ih se trebalo vratiti u upotrebu.

Photobucket

Članak iz Novog Lista o suhozidima na Pagu.


Photobucket

Zašto djeluju tako tajnovito?


Photobucket

Jer su bezvremenski. Bez potpisa, bez veziva, bez arheoloških ostataka sa kojima ih možemo datirati.


Photobucket

Šutke prepričavaju jedan davni način privređivanja i življenja.


Photobucket

Stambeni dio za one koji bi iz Lovranske drage došli čuvati stada.


Nastavak u sljedećem djelu..

Post info
15.12.2011. (22:56)
30 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Art Kino vs. Cinestar




Projekcija koju sam gledao jučer. O djevojčici koja se želi uklopiti u društvo tako što glumi dječaka.

Sramotan je mali odaziv ljudi u inače jeftinim projekcijama Art Kina (samo 10 kuna!), u Krešimirovj 2 u Rijeci, ni 2 minute hoda od autobusnog kolodvora na Žabici.

Tim više još je sramotniji odaziv za 9. Festival filmova o ljudskim pravima koji je osim toga besplatan (pretpostavljam da sve to financira Grad).

U istom vremenu ono zdanje od armiranog betona i stakla ( a da ne govorim o onim šarenim sjajnim pločicama od kojih me hvata epilepsija) poznato kao Tower centar (ali meni je milije zvati ga Tovar) puca po šavovima od malograđanštine mojih sugrađana koji radije tamo troše svoje vrijeme, pa čak i vikendom, nego na Korzu.

Nedelja na Korzu je ponekad skoro pa sablazna. Fali još samo da se kotrlja onaj grm kao u westernima.

U tom istom vremenu dok traje Festival o filmovima na tematiku ljudskih prava koji nas bacaju na razmišljanje, zaustavljaju na trenutak da razmislimo o nekim stvarima, ono ruglo od koncepta gledanja filmova u Cinestaru je uvijek dupkom puno.
Ljudi radije bacaju novac na preskupu kartu i preskupe kokice sa koka kolom da bi gledali 15 minuta reklama i onda eku romantičnu komediju ili uvijek istu akciju iz neiscrpnih ali neiventivnih Hollywoodskih radionica.

Zar zaista uvijek ali baš uvijek moramo biti površni i davati mnogo keša za uvijek isti akcijski film ?


Danas idem pogledati sa Višnjom Pismo ocu u 21.30 ali isto tako toplo preporučam bilo koji film na repertoaru.


Nije da niste upozoreni mah


Post info
14.12.2011. (14:22)
25 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Trpejca


Photobucket

U Trpejci. mlo ribarsko mjesto (makedonski St.Tropez kako ga zovu) smo proveli mnoge lijepe trenutke. Odlične šljunčane plaže, čisto mor.. ups jezero.


Photobucket

Od plaže do plaže se ide ovim izgrađenim stazama.


Photobucket


Photobucket

Ulaz u oslikanu pečinu na plaži sa funkcijom kapelice. Iz poštovanja ne slikamo unutrašnjost.




želim si nabaviti ležaljku za nataknuti na stabla.




Dolce far niente dok se Foška zabavlja na šlaufu koju pelje motorin za vodu za neku smiješnu cifru.




Nek se djete igra.










Etno naselje u koje nismo ušli. E sad ovo u Italiji kažu palafitte (radi stupova na kojima sjedaju kuće), nemam pojma kako se prevodi.




Neko super mjesto gdje se može odigrati partija golfa i popit cuga.







Kalete do plaže su čisto onako primorske.




Moja vrba jer sam u noći nakon fešte spavao ispod nje. Jedino što sam se budio svako malo kad bi netko prolazio u strahu da se ne sjeti baš tamo ići pišat.





Poludivlji kafić (daš kolko daš) od frenda od Nikole.




Legenda od vlasnika (lijevo).







Klopanje u obližnjem restoranu. Jel treba reći da su bile same dobre stvari na pjatu?




Moj upaljač :)




Treba se spakirat ća iz hotela prije fešte zadnjeg dana gdje ćemo i spavati. Čeka me moja vrba.

Hvala ti Geomire iz srca na smještaju.






A onda natrag u birc i pračenje epske utakmici u košarci Makedonija-Grčka. I ohridska pastrvka sa krumpirom pod pekom koju se nisam sjetio uslikat koliko smo ju brzo pojeli.


Ah ljeto, ah Makedonijo di si sad?

Post info
13.12.2011. (13:21)
35 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Dokoličarski

bangKako bi se nagradio što se učim Autocadu i to sa knjigom Autocad for Dummies (treba mi u struci iako nas to na faksu nisu učili osim kako radi u teoriji, naime tamo su arheološki tehničar i arheolog odvojeni dok u Hrvatskoj moraju koegzistirati u istoj osobi) u pauzama čitam Islamsku umjetnost Annette Hagedorn.

Sve me više privlači istok otkad sam završio sa Goničem zmaja. Volio bi si nabaviti Šahnamu, zanima me jel postoji prevod na hrvatskom. Nekako mi je sramotno što nam za lektiru nedaju klasične epove drugih kultura.

U tom slučaju vjerujem da bi se i više cijenili međusobno.

Jučer sam naučio novu simpatičnu i dugu riječ: Mamihlapinatapai.

Iz jezika skoro izumrlog naroda Yamana iz Patagonije. Riječ bi trebala značiti radnju uzajamnog gledanja u oči u nadi da će onaj drugi napraviti nešto što oboje žele da se desi ali koje nijedno od dvoje ne želi učiniti prvi.


Danas idem na pir. Udaje se moja najbolja prijateljica iz srednje škole i dečko sa kojim smo išli zajedno u srednju školu gdje nisu progovorili niti riječ zajedno a sad se vežu za cijeli život.

Tko je tu krenuo prvi?


Mamihlapinatapai :)


Dragi Lea i Luka sve najbolje vam želim




Post info
10.12.2011. (11:28)
31 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Jesen je skoro pasala...



Photobucket

Navodno je na ovogodišnjoj marunadi bilo jako malo maruna radi suhog ljeta pa su se prodavali samo kolači. Tako sam čuo, nisam bio tamo. Kako bilo da bilo nema smisla ne ići do šume koja te može prehraniti.

Još se sjećam kako je neka baba na talijanskoj televiziji rekla da ih kesten spasio u punom jeku Drugog svijetskog rata jer nisu imali šta jest. Moja je baka pribijegla koprivama, od tada joj se gade a ona je onaj tip bake kojoj je sreća proporcionalna količini hrane koju uvališ u sebe pošto je okusila onu pravu glad koju si moja generacija ne more ni zamislit.


Photobucket

Grljenje sam preuzeo od Višnje. Ko zna što si ovaj kesten sad misli na intimnoj situaciji hihihi


Photobucket

O gljivama ne znam ni glj tako da ih se ne usuđujem ni dirati. Eh to ti je kad sam lijen pa mi se nije nikad dalo pročitati malo o gljivama. Desit će mi se da ću ići žedan pored vode cccc.

Treba nabaviti knjige Ivana Lesingera, ako nam propadne ekonomija ima da se vratimo u šume ko partizani.


Photobucket


Photobucket

Bilo je toliko kestena izvan tih bodljikavih čahura da je jedino što smo trebali raditi je bilo spustiti se i skupljati. Čista obijest !


Photobucket

A na ipsilonu iznad šume raja prodavala kestene u vrećici od 2 kile po 50 kuna pffffffff...


Photobucket

Ulov. Nešto smo pojeli odmah a ostalo očistili i u zamrzivač kad nas čapa volja napraviti pire.
Post info
09.12.2011. (15:19)
19 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Svrha Europske Unije



Image and video hosting by TinyPic


Stanje je ozbiljno (...), euro bi mogao eksplodirati, a Europa bi se mogla raspasti, što može biti pogubno ne samo za Europu i Francusku, već i za cijeli svijet’, rekao je ministar za televizijsku kuću Canal Plus, nekoliko sati uoči početka presudnog europskog susreta na vrhu u Bruxellesu.

Koliko li je samo izjava proisteklo iz ustiju raznih premijera, ministra, tajnika, pomočnika tajnika, Barrosa, Merkelica i Sarcozya o mogučem raspadu Europske Unije ako propadne valuta zvana Euro?

Zar će ako propadnu banke nastati sveopći kaos i potop? Ne znam za vas ali ja u tim bankama nemam nikakav udio a moji starci imaju nekoliko kredita i nimalo ušteđevine. Tako da ako propadne banka u kojoj smo dužnici (čitaj: novovijeki kmetovi) što je lijepa riječ za jedan feudalni odnos, nisam baš siguran da će mi se raspasti život od tuge i muke. Jednostavno ćemo se vratiti zemlji koja će donjeti novoj ruralizaciji radi potrebe preživljavanja.

Ništa što nije neviđeno.

Zašto ti miljarderi koji, ako se raspadne euro, prikazuju gubitak svojeg bogatstva kao tragediju za sve nas koji smo, kako da nas opišem, osiromašeni srednji sloj?

Trebalo bi napisati priču, bio jednom jedan srednji sloj... non stop je morao financirati megalomanske planove vladajućih....



Kao drugo ta valuta, Euro, je uvedena dugo nakon što su se ujedinile zemlje prve Europe. Kako li su samo uspijevali živjeti do tada ako nisu imali Euro? Mora da su vremena bila vunena.


Na stranu to što je ova, fala Bogu, bivša vlada tendenciozno reklamirala ulazak u Europsku Uniju sa reklamama upitnog informativnog sadržaja.

Na stranu isto što se, iako eurofil, koji će glasati NE na referendumu za ulazak (NE pod ovakvim prosjačkim uvjetima kao kakva kolonija, ali to su krivi naši političari a ne ovi iz EU) što ljudi imaju pravo čuti što sve gubimo ako želimo postati 28. članica.


Svrha Europkse Unije ima primarni cilj da se države u vječnom antagonizmu poput Njemačke i Francuske više ne tuku na bojnom polju kao što su to činile stoljećima.

Scenario je bio uvijek isti.

Dvije europske sile dolaze do hegemonije i ulaze u koliziju za primat. Engleska (koja se okrenula moru nakon stogodišnjeg rata) već stolječima pribjegava istom planu. Priklanja se onoj slabijoj strani i tako održava ravotežu na kontinentu.

Sve bi to bilo slatko i sjajno kada ne bi pričali o neizmjerno okrutnim ratovima gdje su život izgubili mladi ljudi.

A zbog čega?

Radi nečijeg izdrkavanja o veličini nekakve Imperije.

Schumanov plan (u kojem glavnu ulogu imaju Robert Schuman i Jean Monnet) o regulaciji odnosa u proizvodnji i distribuciji ugljena i čelika na osnovama izgradnje naddržavnih institucija u ovoj oblasti se uzima kao početak stvaranja Europske Unije.

Kako i sam članak na Wikipediji kaže: bio je to vizionarski pothvat, pogotovo ako se zna u kojoj su mjeri relacije između te dve države bile opterećene brojnim, naizgled, nepremostivim antagonizmima.

Zato je 18. travnja 1951 potpisan Pariški ugovor o osnivanju Europske zajednice za ugljen i čelik. Nakon Drugog svijetskog rata u Francuskoj je vladala nestašica ugljena, ugljena kojeg su uvozili prije rata iz njemačke pokrajne Saarland. Shvačajući da te dvije zemlje htjele ili ne htjele ovise jedna o drugoj uspotavili su ekonomsku suradnju koja je kasnije postala politička i u sljedečih 60 godina svog funkcioniranja spriječila ono što je do tada bilo nezamislivo.

Da Europa doživi dugotrajan mir u kojem se sukobi rješavaju po sudovima, u parlamentima, u vječnicama ali ne više na bojilištu što je uspijeh i prvotni cilj njenog osnivanja.

I zato dragi bankari, političari, poslovni ljudi, ekonomisti, kada nam govorite o propasti eura ja to zaista ne mogu doživjeti kao nekakav sudnji dan.
Možda niste sami primjetili ali kovanice i novčanice uopće nisu jestive, to je shvatio i kralj Mida, one su samo konvencija radi koje ne moram nositi 200 krava kod susjeda već on dolazi k meni da ih uzme u zamjenu za keš.
Od te rasterečujuće svrhe radi koje je izmišljen novac došli smo kao vrsta da se koljemo radi papirića i komadića kovanog željeza a zaboravljamo na najvrijedniju valutu koju imamo. Čovjeka.

Kada propadne i taj način privređivanja i razmjene dobara, ne moramo se brinuti, zamjenit će ga neki drugi oko kojeg ćemo se ponovo klati jer su nam društva materijalistična te je važnije tko koliko ima a ne kakav je.

No to je tema za neki drugi post.


Volio bi da doživim taj dan da neki novi klinci koji najavljaju raspad Europske Unije ne gaze njezinu najveću i najplemenitiju svrhu jer jako malo treba da ludilo pobijedi i Europa postane ponovo zemlja u rasulu, porazrušenih i izbombardiranih gradova.

Tehnologija je prejaka da to ne bi imalo posljedice na sve nas.

Znači pitanja glase: želite li radije da ponovo gorimo kako bi se nečijoj vojnoj industriji dalo pare i pare a koje nemamo za socijalnu državu? Kako to da uvijek ima za oružje a nikad za zdravstvo i obrazovanje?


Nismo li mi zemlje bivše Jugoslavije najbolji baštinici loših odluka?


Ne minimalizirajmo ono što su postigli Schuman i Monnet te godine Gospodnje 1951.




Ovaj engleski europarlamentarac mi je počinjao privlačiti pozornost..



Post info
08.12.2011. (12:29)
16 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Darovi i knjige


Photobucket

Sestra mi danas nacrtala i poklonila ovaj rad sa kredom. Cijenim takvo stvaranje jer meni samome je dostignuče nacrtat likove kao pet štapiča i loptastom glavom. Imitiranje prirode mi jednostavno ne ide.

Inače htio bi preporučiti George Bucaya - Ispričat ću ti priču, prihoterapeuta koji uz prepričavanje priča što iz bajki što iz mitologije pomaže Damianu (pacijentu) da pronađe u njima razlog svojih strahova,problema i nesigurnosti. U mnogima sam se i ja sam pronašao. Šteta što se nisam sjetio sam potcrtati djelove koje su me se dojmili za recenziju knjige.

Isto vrijedi i za Khaleda Hosseinia sa njegovim prvim romanom Gonič zmajeva, dirljiva priča o prijateljstvu usred nemilosrdnog rata u nekoć dobrostojećem Afganistanu, međuljudskim odnosima koji moraju poštovati moralni kodeks integriran sa islamskom vjeroispovjesti.

I tu sam knjigu zaboravio ptdcrtavati sa meni zanimljivim odlomcima i maksimama.


Neodoljiv okus istoka.
Post info
07.12.2011. (15:50)
10 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Prvi korak: potrebna hitna izmjena izbornog zakonodavstva

Glasao sam za don Ivana Grubišića te me veseli činjenica što je osvojio dva mjesta u saboru za koje se nadam da će odgovorno znati iskoristiti. Ako ne ništa da barem bude prvi koji će dostojanstveno obnašati tako visoku čast koju su mu dodjelili njegovi birači za opće dobro hrvatskih građana.

Kako će se ponašati ovih četiri godina ovisi njegovo napredovanje u sljedečim parlamentarnim izborima.

Svjestan sam da ne može učiniti mnogo sa samo 2 zastupnika u moru Kukuriku koalicije ali isto tako nadam se da neće biti kompromisa ako to ne predstavlja dobrobit svih nas. Eto mu prilike da pokaže što je to građanska i etička Hrvatska.

Sretno mu bilo, morat će imati čelične živce sa vrtičkim ponašanjem sa svih strana. Mene bi stresiralo svakog dana morat općiti i to finim manirama sa dojučerašnjim bitangama koje misle da to nisu jer imaju privilegije i pare.

Više nisam naivan kao kad sam u početku punoljetnosti dao moj prvi glas trećesječanskoj vladi i koja me razočarala sa svojim "odlučnim možda" no to ne znači da ne gajim nadu da su Kukuriku likovi nešto naučili i da će postupati pametnije.

Nadam se za svih nas da hoće. I da smo ostavili vrijeme splitskih riva iza nas

Iako nikako ne mogu preći preko toga da je jedan od najvažnijih čovjeka u toj koaliciji osoba koja je skrivila smrt dva ljudska života u Mađarskoj koj i dalje ima petlje da moralizira umjesto da se povuče u privatni život radi onoga što je napravio.

Ako čovjek ne smatra da je to problematično onda mi je podosta problematičan.

Ono što nova vlast mora kao prvo učiniti je srediti izborno zakonodavstvo (kao kap u moru problema naravno) kako bi se spriječile buduće manipulacije. Ako u tome bude zastaljkala bit će mi odmah sumnjivi.

Nadalje prenosim tekst Jasne Modrić iz Novog Lista iz 3. prosinca koja je u svojoj kolumni lijepo sažela svu problematiku:



Valjda su ovo zadnji dubiozni izbori


Onaj tko u nedjelju osvoji vlast mora stoga već u prvoj godini mandata temeljito rekonstruirati izborno zakonodavstvo

Kad Hrvatska već mora iznova glasati po važećim nepoštenim, nelogičnim i zastarjelim izbornim pravilima, nedopustivo je da i sljedeće izbore 2015. ponovno dočekamo u istoj situaciji.

Onaj tko u nedjelju osvoji vlast mora stoga već u prvoj godini mandata temeljito rekonstruirati izborno zakonodavstvo. Iako u Hrvatskoj ima još milijun važnih stvari koje treba promijeniti, nema nikakve potrebe da se s ovim oteže osim ako bi, kao i do sada, bila riječ o razlozima manipulativne naravi.

Prvo, ovi izbori održat će se uz skoro milijun fantomskih birača čije se mjesto u biračkim popisima ne može ni opravdati, ni tolerirati, a ni objasniti. Javnost, nevladine organizacije, pojedine stranke i Državno izborno povjerenstvo mnogo su puta tražili da se u Hrvatskoj urede birački popisi koji pravo glasa omogućuju ogromnom broju osoba na osnovi lažnog prebivališta i na kojima se ne registrira čak ni to tko je umro.

Od toga, kao što vidimo, nije bilo ništa tako da broj birača ovoga puta još više nadmašuje broj punoljetnih građana nego na izborima 2007. Nikome ne treba posebno tumačiti kakve posljedice na izborni rezultat može imati glasanje tako ogromnog broja osoba koje na glasačkim popisima zapravo nemaju što tražiti.

Drugo, potrebno je izmijeniti granice izbornih jedinica tako da one budu logične i da se uklone velike razlike u broju birača koje poništavaju demokratsko načelo jednakog izbornog prava. Naime, između najmanje i najveće izborne jedinice razlika u broju birača je čak 27 posto, a to znači da glasovi negdje vrijede mnogo više nego drugdje. Također se mora dokinuti izborni inžinjering zahvaljujući kojem je, recimo, Zagreb podijeljen u četiri izborne jedinice čije granice sežu od glavnog grada do pustopoljina u udaljenoj provinciji. I na to su upozoravali i Ustavni sud, i DIP i izborni stručnjaci, ali i to je ostalo netaknuto zbog političkih interesa parlamentarne većine.

Treće, Hrvatska se mora dosljedno odlučiti želi li nacionalnim manjinama priznati dvostruko pravo glasa ili ne. Jer, kad se to pravo ne da hrvatskim Srbima, a dade se svima ostalima, onda je jasno da je shvaćanje prava ovdje zapelo u kategorijama voluntarizma i politikantstva.

Četvrto, treba vidjeti želimo li kroz izborni sustav i dalje poticati političku bipolarizaciju u kojoj ogromnu većinu Sabora zaposjedaju zastupnici dviju najvećih stranaka. Ili želimo da manje stranke također budu kadre ući parlament kao važan korektiv većinskim politikama. Jer, kad 25 posto izbornih glasova propada jer njihove liste ne mogu prijeći izborni prag, taj velik postotak birača postaje politički obespravljen.

Peto, treba pooštriti smiješno blage uvjete za kandidaturu koji pred birače i ove godine dovode niz bizarnih stranaka i lista okupljenih oko raznih čudaka, političkih analfabeta i luđaka.

Šesto, treba ukinuti obavezu ravnopravnog predstavljanja svih tih kandidata koja javnu televiziju pretvara u cirkuski šator te ukinuti ili bar preformulirati regule o izbornoj šutnji koje DIP ove godine čak pokušava apsurdno preslikati i na društvene mreže.

Nova vlast mora hitno urediti ova i sva druga izborna pitanja kako bi praksa izlaska na dubiozne izbore bila zauvijek obustavljena.




Post info
05.12.2011. (13:26)
21 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Izborna nedjelja


Taj sudbonosni dan se događa svake četiri godine i uvijek ga pamtim kao jedan miran dostojanstveni dan nakon cijelog onog predizbornog kupleraja i gungule.

Cirkus je otišao iz grada.

I ostavio nam nedjelju impregniranu nadom u bolje sutra. Jedan jedini dan u kojem ne moramo trpiti bahatost sad već bivše vlade i moguću lošu opciju za koju smo birali i za koju ćemo saznati tek sutra.
Danas se nadamo i ufamo u najbolje.


Odoh vježbati demokraciju na glasačkoj kutiji.


Svima nama želim da se sutrašnjim danom probudimo u jednoj boljoj zemlji. Bez cinizma.
Post info
04.12.2011. (13:09)
21 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

28


Rođendan je bio jučer a tek sam sada došao na se između lumpanja sa prijateljima i pomaganja doma oko neke adaptacije. Promišljam gdje sam bio prije godinu dana i gdje sam sada. Stuiao sam diplomirati, biti prvi put zaposlen, otići na prvi godišnji odmor i nakon toga postati nezaposlen aš je politika kurba.
I sad sam tu gdje jesam, pišem, sanjam, planiram, svjestan da je 99% mojih htjenja i planova čista magla ali onaj 1% ima da se ostvari.

Uostalom ako ne kupiš listić kako ćeš dobiti išta?

Sjetile su me se osobe sa svih strana i jučer su konstantno stizale poruke od onih koji me nisu mogli poljubiti ili rukovat osobno. A baš sam mislio da će taj dan ostati neprimječen jer sam u zadnje vrijeme sav klaustrofobičan unutar 4 zida u društvu sai lap topom na kojem tipkam članke, mejlove, projekte.

I moram priznati da sam se ugodno iznenadio. Drago mi je što su mi sve te drage osobe dopustile da taj dan bude moj. Nikad ne bi priznao uživo da su me svi oni takli ali ovdje mogu.

Od osobe koja smatra da je sva naša bol i sreća samo produkt naših umova te isto tako da se solucija nalazi u istima nekako se osjećam krivim kada osjećam vrstu rezigniranosti, kada predvlada tamna strana jer smatram da nemam pravo na nju pošto još i dobro živim za razliku od drugih koji nisu krenuli sa tako dobre pozicije sa vrijednim i marljivim roditeljima kao što su moji.

Smatrao sam da moram biti oslonac za druge u goroj poziciji te da ja sam nemam pravo na tugu. To bi stvaralo grižnju savjest i naravno činilo me tužnim i mračnim.

Začarani krug.


Dopuštam si da mi svaki dan ne krene sa suncem u kosi no to ne znači da ću dopustiti da me ovo društvo koje želi zatomiti sve stvari koje ne donose direktnu ispltivost ušutka i obavije me u crno.


Nedam im taj gušt i nedam im da se slade time. Ova država je u banani a društvo je postalo nemilosrdno no ipak postoji nada. Dok god ima ljudi koji će pmagati jedno drugom unatoč novčanoj neisplativosti ima nade za svih nas.


Pa i za naše robovlasnike i wannabe elitu.


Ne tribaju nam puške ni pištolji!
Samo čisto srce i ničeg se ne boj!"


Post info
02.12.2011. (16:09)
23 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>