nedjelja, 04.11.2018.

Dolazak Hrvata



Budućnost je u saradnji

Auto- i hetero-stereotipi nam omogućavaju kognitivnu orjentaciju u vremenu i prostoru i pojednostavljenje stvarnog "svijeta-života"
Uostalom sve je tako jednostavno -ili jesi ili nisi.
Stereotipi održavaju zaštitni mehanizam vlastitog identiteta markirajući granice "mi" i "oni" na temelju čega se definiše kolektivni identitet, pripadnost, grupna specifična steteotipna obilježja (jezik, vjera i kultura kao sastavni elementi nacionalne ideologije).
Međutim, funkcija "pamćenja" negativnim heteropredodžbama projektuje nepoželjne osobine "mi-grupe" na Drugog. Na taj način predodžbe imaju subverzivni učinak, jer imaginacija drugog postaje stalno simboličko ulaganje u "Ja".
Stefanio Petrungaro


Ta slika o nama dobija svijetli preliv treptavih premaza, na tragu smo impresionizma u pokušaju uspostavljanja novog nacionalnog stila, nova jugobalkanska stvarnost narodnih prvaka, stil anahronizma koji će povezati kulturu barbara sa umjetnošću eminentnih guslara.
Svijest o sebi kroz junačku (ratničku) i umjetničku autopercepciju rodila je sasvim novu autopredodžbu dolazaka -susreta!
Da li je ćutanje odobravanje ili su nedovoljno ozbiljno shvaćeni?
Uostalom, umjetnici se mogu drznuti šta žele, rekao je veliki Mato Celestin Medović.

A mi?
Nas dvoje (Mi) ćemo i dalje pjevati našu staru pjesmu na onim raritetnim guslama "na dvi strune" dok razum ne pobijedi - da nas ne zaborave.



Slike: Vlahe Bukovca na kojoj se vidi guslar i
Celestin Medović: Dolazak Hrvata. Vidi lik na dnu slike koji na leđima nosi gusle.

Oznake: susret


11:33 | Komentari (24) | Print | ^ |

<< Arhiva >>