< | rujan, 2005 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Opis bloga
More, nebo, ptice, ribe, masline i vino
Alkion - grčki alkyon
1. mitološka morska ptica (zimorod, ledarica, gnjurac) smatra se da proriče sreću.
2. zvijezda u sazviježđu Bika, najsjajnija u grupi Plejade (Vlašići).
3. kći Eolova, žena Keiksova, od žalosti za nastradalim mužem bacila se u more, a bogovi su ih oboje pretvorili u ptice
4. prvi istraživački brod čuvenog pomorskog istraživača Jacquesa Cousteaua
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Alternativa
Ima neka tajna veza
helix-bubimir
košuta-Peti element?
Fanny-domaćica
JJ-svega pomalo
mladen-nježni Orlando
Rilady - s(t)jenovite misli
uspomena-samo misli
Zeleni čajek-(o)čajanke
Gaya-Dottoressa
bigg-priče
Tril-veselo
ely-jutarnja kava
k(v)adar-slika dobro
vunenica-Sunce je njeno
Borut-Izrael
izgubljena-potraga
Big blue-duboko plavo
gustirna-Nelini visovi
Čiovka-Trogir u srcu
Pero u šaci-razmišljanja
Sve što stoji u daljini svima nam se malo čini,
samo nam se naša sreća u daljini čini veća.
Ljubav i mašta čine svašta
Svatko može da poleti,
samo treba da se sjeti.
- 20:28 - Da ne dođe do prijatelj drag... (16) - Isprintaj - #
- 21:59 - Da ne dođe do prijatelj drag... (11) - Isprintaj - #
Tražili ste, izvolite: Postoji veoma veliki broj akrobacija koje se mogu izvesti na avionu. Što je avion lakši, jačeg motora i većeg dijapazona brzina to su akrobacije atraktivnije, dinamičnije i oku gledatelja ugodnije. Meni lično puno su ljepše, brže i zanimljivije akrobacije na avionima sa elisom nego na mlaznim avionima. Za publiku jedna od vrlo atraktivnih akrobacija je ogledalo – jedan avion leti na "leđima", a drugi ga prati kao njegov odraz u ogledalu skoro se dodirujući repovima. Kao akrobacija, ogledalo nije teško i složeno za izvođenje. Najteža su takozvana dinamička kontrolirana prevlačenja aviona: vertikalno gore, vertikalno dole, horizontalno preko nosa aviona i horizontalno preko repa aviona. Ovo zadnje je po meni najteže jer se izvodi negativnim opterećenjima i vrlo mali broj aviona ga konstrukcijski može izvesti. Popularno smo ova prevlačenja zvali "lomcovke" jer se u toku leta doslovce ima osjećaj da se avion lomi po svim osama vrtnje. Sa zemlje izgleda nevjerojatno lijepo - avion se vrti oko svih osa i u svim pravcima. Složeno je za izvođenje jer se radi o "prevlačenju" aviona što u suštini znači da se avion nalazi u uvjetima takozvanog dinamičkog sloma sile uzgona, a to znači da mu je kretanje skoro van kontrole pilota. Dojam dodatno uljepšava ukoliko na avionu postoji uređaj za ispuštanje dima (koji može biti i različitih boja). U samom avionu se nema takav dojam, čak vam u određenim uvjetima bude žao koliko ga mučite. Na Zlinu su recimo takva opterećenja na konstrukciju da se krila "naboraju" što pilot i vizualno može uočiti. Tehnika pilotiranja mora biti veoma dobra i precizna inače se (budući da je avion skoro van kontrole) lako može desiti da avion uđe novu akrobaciju za koju ili niste spremni ili koju ne može podnijeti konstrukcija aviona (na Ohridu je iz tih razloga poginuo moj kolega – doslovno je sastavio krila aviona preko kabine) |
- 14:23 - Da ne dođe do prijatelj drag... (17) - Isprintaj - #
the flying bulls aerobatics team Jedno od važnih pravila koje vrlo brzo naučite u avijaciji jest: ne vjerujte svojim osjećajima, vjerujte instrumentima i pokazateljima stanja aviona. Budući da sam volio akrobacije i akrobatsko letenje znao sam često letjeti na visoko-akrobatskom avionu češke proizvodnje kratko zvanom Zlin. Po mom skromnom mišljenju to je jedan od rijetkih aviona koji su "jači" od pilota. Nema te akrobacije koju taj avion ne može napraviti ako je pilot zna pravilno izvesti. Avion je metalno-drveno-platnene konstrukcije: krila i gornji dio trupa su lagana legura aluminija, a donji dio trupa je radi što manje težine drvene konstrukcije prevučene impregniranim platnom. Od polijetanja do početka izvođenja akrobacija sve je bilo u najboljem redu. Međutim pri izvođenju leđne (negativne ) petlje (lupinga) u položaju vertikalno prema dolje i vertikalno prema gore osjećale su se neke lagane, čudne vibracije. Moje prve sumnje i moji osjećaji su bili usmjereni na neku nepravilnost u radu motora, ali parametri su apsolutno bili u redu i u zadanim normama. Dakle, osjećaj nije bio dobar. Nastavio sam s radom do kraja. Vibracije nisu prestajale. Nakon slijetanja u knjižicu održavanja zrakoplova ipak sam upisao svoje sumnje u pravilan rad motora s napomenom da je potrebna provjera. Nepunih deset minuta iza toga u kancelariju mi dolazi avio-mehaničar, nosi knjižicu i kaže: "Promjeni primjedbu. Motor je u redu, ali si svukao Zlina". "Kako svukao, pa nije ni bio obučen?" "Skinuo si mu kompletno platno s donjeg dijela trupa." Eto, stvarno ne treba vjerovati osjećajima. Još jednom se potvrdilo nepisano pravilo. |
- 12:14 - Da ne dođe do prijatelj drag... (9) - Isprintaj - #
- 20:23 - Da ne dođe do prijatelj drag... (9) - Isprintaj - #
- 18:12 - Da ne dođe do prijatelj drag... (31) - Isprintaj - #
Razum me tjera u razmišljanja koja sam , činilo mi se, davno zaboravio. Je li važnije voljeti ili biti voljen? Nekada sam sebe ubjeđivao da je nevjerojatno važno biti voljen i to znati. Danas? Znam. Znam. Voljeti je bitnije. Trpjeti boli neuzvraćene ljubavi, tiho patiti stisnut u nekom kutu kreveta. Maštati o nedorečenom. Čekati nedočekani poziv. Jednom riječju Voljeti. Koliko puta čovjek može voljeti? Jednom? Čemu onda sva naša nadanja nakon rastanka? Čemu vjera u neko novo sutra? Čemu potraga za novom osobom? Ili? Vjerujemo li ili se samo nadamo? Jesu li to samo pusti snovi? Je li samo rijetkim sretnicima dozvoljeno da dožive i dosanjaju nedosanjano? Zašto je ljubav začinjena tolikom patnjom? Jesmo li mi toliki sadisti da ne osjećamo i ne vidimo kada i koliko nas netko voli? Jesmo li mazohisti kada mučimo sebe ljubavlju prema osobi koja nas ili ne voli ili čak ni ne zna za naše postojanje. Jesmo li nenormalni, pa čak i nemoralni, kada strastveno volimo upravo onu osobu koju nikako ne smijemo i ne trebamo voljeti? I na kraju: do kada to traje, kada prestaje i prestaje li uopće? Postoji li vječna ljubav i kako ona izgleda? Je li to onaj umirujući osjećaj koji vas preplavi dok krišom gledate dragu osobu i koji vam govori da će i sutra biti tu? Ili je to onaj smiješak na kraju usana drage osobe koja zna da je gledate iako vam je okrenuta leđima? |
- 22:17 - Da ne dođe do prijatelj drag... (7) - Isprintaj - #
Ah ti Kinezi. Jeste li primijetili da pišu "naopako"? Ili? Čitam ja dnevni tisak kad uhvatim malo vremena. Opa!!! Prvo pročitam zadnju stranicu i tako redom do početka, naravno "preskačući" meni nezanimljive naslove. Čudno! Uzmem knjigu s police i prvo što pogledam ima li POGOVOR i bilješku o piscu, zatim iz naslova pokušam dokučiti barem osnovnu temu ako ne i nešto više, te ako mi to sve odgovara nastavim s čitanjem. Kako bi moja blogerska prijateljica D.S.O. zapitala: Jeste li i vi to zamijetili, kako je to kod vas? |
- 22:01 - Da ne dođe do prijatelj drag... (4) - Isprintaj - #
- 19:25 - Da ne dođe do prijatelj drag... (4) - Isprintaj - #
Posvećeno Razumu Radi ovoga će me mnoge kolege zamrziti. Mi piloti smo ti VELIKA djeca. U početku (jer smo premladi) igramo se igračkama koje su nam na raspolaganju – avioni. Velike i opasne igračke, vrlo zanimljive, dušu dale da se sve i svašta proba i u nekim granicama (jer još uvijek ne znamo sve o toj igri) skoro pa nesalomljive. Slijedeća igračka (malo smo odrasli) su nam žene. Za razliku od aviona to su krhka, nježna bića, puno sofisticiranija, zahtjevnija ... Vrhunska igračka nam je život. E, tu su ona prava uzbuđenja, tu se zaboravlja sve ostalo, tu je adrenalin na maksimumu, tu je sve ono radi čega u tom trenutku postojimo. No, kao i sva djeca, brzo mijenjamo raspoloženja pa time i ponašanje i interese. Zato smo poznati kao «ženskaroši», kao skloni alkoholu, raspuštenom ponašanju, a istovremeno smo romantičari, pjesnici neba i oblaka, recitatori ljubavne poezije, slikari pejzaža i lijepih žena... Ali! Sva djeca vrlo brzo gube interes za igru i igračke, krše svoje igračke. Normalno, u našem životu najkrhkija igračka su žene. Jako puno smo ih povrijedili i dugujemo im poneku ispriku. Savjet: ako se ikada zaljubite u pilota, budite mu igračka za koju nikada neće izgubiti interes. Btw, kad se pilot prestane igrati životom (što ne prežive svi) imat ćete stabilnog, romantičnog, pažljivog pa i poželjnog partnera. Ja to svakako nisam – prekinuo sam prerano igru! A tako mi je dobro išlo... |