the flying bulls aerobatics team
Jedno od važnih pravila koje vrlo brzo naučite u avijaciji jest: ne vjerujte svojim osjećajima, vjerujte instrumentima i pokazateljima stanja aviona.
Budući da sam volio akrobacije i akrobatsko letenje znao sam često letjeti na visoko-akrobatskom avionu češke proizvodnje kratko zvanom Zlin. Po mom skromnom mišljenju to je jedan od rijetkih aviona koji su "jači" od pilota. Nema te akrobacije koju taj avion ne može napraviti ako je pilot zna pravilno izvesti. Avion je metalno-drveno-platnene konstrukcije: krila i gornji dio trupa su lagana legura aluminija, a donji dio trupa je radi što manje težine drvene konstrukcije prevučene impregniranim platnom.
Od polijetanja do početka izvođenja akrobacija sve je bilo u najboljem redu. Međutim pri izvođenju leđne (negativne ) petlje (lupinga) u položaju vertikalno prema dolje i vertikalno prema gore osjećale su se neke lagane, čudne vibracije. Moje prve sumnje i moji osjećaji su bili usmjereni na neku nepravilnost u radu motora, ali parametri su apsolutno bili u redu i u zadanim normama. Dakle, osjećaj nije bio dobar. Nastavio sam s radom do kraja. Vibracije nisu prestajale.
Nakon slijetanja u knjižicu održavanja zrakoplova ipak sam upisao svoje sumnje u pravilan rad motora s napomenom da je potrebna provjera.
Nepunih deset minuta iza toga u kancelariju mi dolazi avio-mehaničar, nosi knjižicu i kaže: "Promjeni primjedbu. Motor je u redu, ali si svukao Zlina". "Kako svukao, pa nije ni bio obučen?" "Skinuo si mu kompletno platno s donjeg dijela trupa."
Eto, stvarno ne treba vjerovati osjećajima. Još jednom se potvrdilo nepisano pravilo.
Post je objavljen 18.09.2005. u 20:24 sati.