kolačić madeleine

četvrtak, 02.08.2012.

pjesma iz sobe broj 17 : kad vidjeh komižu



autor nepoznat, izvor : ovdje




kad vidjeh komižu

jednom

kad bijah mrtav
i stajah proziran u velikoj praznini
upita me anđeo smrti
gdje ti je srce
o moj avataru

o najcrnji od svih crnih
jednom
kad bijah živ
i bijah ptica
odnese me vir na daleku pučinu

i htjedoh se vratiti

ali tad mi se ukaza grad sa četiri sunca
ispod neba gdje ni jedna zvijezda ne fali
s bijelim jedrima na crnim brodima
za kojima svako more čezne

i vidjeh komižu
gdje se budi s hrabrošću mirisa lavande
u jutrima obavijena ružarijom i ružmarinom
dok muži bijahu na palubama
a žene u crnini na plažama

tamo je moje srce
zaboravilo je umrijeti
i sada
poput zastave vijori
u zlatnim danima komiže zlatne

iz kojih nikad nitko otišao nije





Poštovano uredništvo,


u privitku Vam šaljem pjesmu "kad vidjeh komižu" nepoznatoga autora.


Pjesma ima zanimljivu sudbinu. Pronađena
je početkom osamdesetih godina 20. stoljeća u tada još otvorenom
Pansionu Ratković na samoj komiškoj rivi. Bila je u sobi br. 17, na
ormaru ispod novinskog papira koji je štitito ormar od prašine. Dok sam u
njoj boravio zagubio sam neke papire pa sam prekopao sve ne bi li ih
pronašao. Nisam ih pronašao, ali sam pronašao pjesmu.


U originalu je "kad vidjeh komižu" bila 
napisana nalivperom s crnom tintom  na grubom sivom papiru "škartoca".
Pjesmu sam tih godina prepisao poštujući centralnu simetriju stihova i
razmake te slobodnu ortografiju. U originalu je naslov bio "ali kad
vidjeh komižu", no "ali" je bilo prekriženo. Sve ostalo bilo je vrlo
čitko bez  prepravljanja: kao da je i to bio prijepis.


Original se tijekom godina izgubio, a prijepis mi je prije nekoliko dana ispao iz  knjige Borghesovih priča.


Unatoč nastojanjima da saznam tko je tih
godina boravio u sobi br. 17 pansiona, nisam uspio ući u trag mogućem
piscu. Tih godina u pansionu su boravili gosti iz cijele Jugoslavije i
doista je teško bilo što nagađati. Mogla je doslovce biti godinama pa i
desetljećima  na ormaru.


Vjerujem da će Vam se svidjeti "sudbinski zanos" koji izbija iz te pjesme. Nisam nikada prije pročitao ništa slično o Komiži.


Srdačan pozdrav.


Igor Ratković

02.08.2012. u 10:55 • 10 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

09.16 (2)
07.16 (1)
07.15 (3)
02.14 (1)
11.13 (1)
10.13 (2)
09.13 (3)
08.13 (4)
06.13 (1)
05.13 (7)
04.13 (5)
12.12 (2)
11.12 (2)
10.12 (1)
09.12 (5)
08.12 (13)
07.12 (8)
04.12 (2)
02.12 (12)
01.12 (1)
12.11 (2)
11.11 (14)
10.11 (12)
09.11 (23)
08.11 (7)

30 sa 10

je temperatura na kojoj
kolačići madeleine.
najbolje uspijevaju.
Vaša vozila prislonite ovdje,
dalje se ide
na Proustov način :
zagrizeš, i odnese te!





Do not copy!
fotke i tekstovi su moji,
osim ako nije drugačije naznačeno.
ako su vam tako dragi
da ih želite
linkati, kopirati ili štogod drugo
mailnite mi!

novi kolačići

oups!