1000 čudesnih stvari

utorak, 29.06.2010.

Čudesna stvar #29 - Putovanja

Image and video hosting by TinyPic
Putovanja
Ništa na svijetu ne smiruje me toliko kao putovanje. Bez obzira na to poznajem li odredište ili ne, jesam li tom cestom putovala već tisuću puta dosad ili je prvi puta otkrivam, bez obzira na suputnika... sam silazak na cestu, pokretanje u nekom smjeru, sama ideja da ja, eto, sada nekamo putujem... sve me to i smiruje i uzbuđuje, ma ponekad čini da od sreće skačem u stolcu!

Obožavam brodove, obožavam letjeti, ali najviše na svijetu volim sjesti u auto i krenuti, upaliti glazbu i ugledati pred sobom cestu... cestu do nekuda.

Želim vidjeti svijet. Kad sam bila dijete, mama mi je kupila Veliki enciklopedijski atlas svijeta, golemu knjižurinu s kartama svijeta i država, s kontinentima, slikama, grafikonima i zamišljala sam da kao ona Kaporova Sanja krećem na put po tim stranicama, skačem po njima, prelazim po njima, trčim, plovim, letim... Želim vidjeti Europu, ali kad maštam o putovanjima, maštam o pustinjama, o ledenjacima, o morima. Maštam o zemljama za koje znaju samo razni kvizomani i geografi, maštam o gudurama, Aurorama, o zemljama u kojima se lako zagubiti i izgubiti, o svijetu daleko od reflektora poznatosti. Ima Arsen pjesmu o gradovima poput Pariza i Rima i kaže „smrt se čini tako konačna u njima“, i dugo sam putovala prema razumijevanju tog stiha, tog konačnog umiranja, a onda sam jednom zabasala u nekakav čudan bistro, s metalnim pepeljarama i kockastim stoljnjacima, s konobaricom u borosanama i linoleumom na zidovima i poželjela sam tada – glupo – upoznavati samo takve bistroe, samo takva polumračna mjesta s rubova poznatog svijeta jer iz takvih mjesta izlaziš s pričom, kao da si došao do ruba one srednjovjekovne ploče i sad guraš ruku preko ne bi li vidio kakav je osjećaj pasti, kakav je osjećaj propasti.
Image and video hosting by TinyPic
- 15:05 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>