Prijava vozača za Vodafone Rally de Portugal
21.03.2013.Za tri tjedna počinje Vodafone Rally de Portugal od 11 - 14 travnja baziran u okolici Faro-a. ujedno gdje će biti glavna baza. Za sada se napravila prijava vozača za sudjelovanje u rally-u. Kao što je bilo za očekivati Loeba, pa za Citroen će voziti Hirvonen i Sordo. Za Volkswagen voze i dalje Ogier i Latvala, i kako je najavljeno Volkswagen dolazi sa tri auta u dvije momčadi i treći auto će voziti Mikkelsen. Sve skupa će biti 13 WRC automobila koja će se natjecati u Portugalu.
Ali najveća vijest ovog rally-a je Robert Kubica. Bivši vozač Formule 1, koji je doživio strašnu nesreću prije par godina u rally-u i godima se borio sa ozljedama i operacijama. I sada se vraća natrag u svijet motosporta i to u WRC2 kategoriju sa Citroenom DS3 RRC u vlastitom timu. Želimo mu sve najbolje u daljnem natjecanju.
Ovdje možete naći cijeli popis svih vozača koji su se prijavila za natjecanje u Portugalu
komentiraj (0) * ispiši * #
Rally Guanajuato Mexico
13.03.2013.Prošlog vikenda se vozio jedan od najtežih, najizazovniji Rally-a i to Rally Guanajuato Mexico. Nakon snježne i hlade Švedske, sve se seli preko oceana u vrući i prašnjavi Mexico. Rally Guanajuato Mexico predstavlja veliki izazov i za vozače i za sam automobil. Kako se rally vozi na nadmorskoj visini višoj od 2000 metara gdje je jako rijedak zrak. A kako je manji postotak kisika, time je i manja snaga koju motor može proizvesti, a i još time se vozači lakše umaraju. I tu su još visoke temperature, prašina i sve je to pravi recept za zanimljiv i izazovni Rally.
Rally Guanajuato Mexico je započeo u povijesnom gradu Guanajuato u četvrtak navečer odmah poslije službene objave početka rally-a. Vozilo se po asfaltnim ulicama Guanajuato u sveukupnoj duljini od 1,05 km. Okupilo se tisuću obožavatelja da vide svoje junake kako prolaze po noći, kroz legendarne tunele kroz grad. Sljedeći brzinac je bio odmah poslije, i to na mjestu gdje se obilježava 200 godina od osnutka države Mexico, koji se nalazi u središtu gradova Guanajuato, Leon i Silao. Nakon prva dva brzinca Ogier je imao prednost od 0,3 sekunde ispred Ostberga, još 0,3 sekunde ispred Neuvilla.
Prvi pravi brzinac na Rally Guanajuato Mexico krenuo je u petak sa SS3 El Cubilete u ukupnoj udaljenosti od 21,91 km. I opet nije sve krenulo baš najbolje za Latvalu. Njegov manjak sreće od prošle godine se i dalje nastavlja. Odmah nakon 500 m od starta pokupio je veliki kamen koji mu je uništio desni amortizer i ovjes, i morao je parkirati automobil sastrane. Kasnije se ispostavilo da je taj kamen u prolazu pokupio neko prije njega i slučajno se našao na trkaćoj liniji. Ogier je bio najbrži na tom brzincu, ispred Ostberga, a za njima su bili Neuville i Hirvonen. Ostberg nije ostao dužan Ogieru, i odmah na SS4 Las Minas odvozio najbrže vrijeme koje ga je dovelo do vodeće pozicije. I time je najavio svoju borbu za prvo mjesto sa Ogierom. Dok iza njih dvoje, Hirvonen je bio brži od Neuvilla i time se počela odvijati borba za treću poziciju između njih dvoje. Ostberg ostao na vodećem mjestu, na SS6 El Chocolate, ujedno brzinac sa najvišom nadmorskom visinom, Ogier je odvozio vrhunski i pokazao da je nastavio di je stao u Švedskoj, biti najbrži čovjek u nemogućim uvjetima. Ostberg je dosta vremena izgubio jer je mislio da ima probušenu gumu, pa je usporio pred kraj brzinca. Osim toga, imao je rupu na podu automobila pa mu je prašina ulazila u unutrašnjost automobila. Time mu je dosta otežavalo vidljivost. Ostim toga nije bilo nikakvih promjena u poretku vozača.
Poslije servisnog parka Ogier je dalje nastavio sa punom brzinom i na kraju dana je imao prednost od 33 sekunde nad Ostbergom. Ostberg je i dalje pritiskao koliko je mogao i to mu je omogućilo da bude najbrži još na dva brzinca, ali mu nije bilo dovoljno da se približi Ostbergu i napravi prednost pred Hirvonenom. Citroenov vozač broj 1 Mikko Hirvonen je na kraju prvog dana završio treći svega 8 sekundi iza Ostberga, ali zato je povećao prednost ispred Neuvilla.
Drugi dan nije dobro počeo za Ostberga, pojavili su se problemi na njegovom automobilu, prvo sa spojkom a onda poslije između dva brzinca morao stati sastrane zbog kvara na elektronici. I time je Ostberg izgubio mogućnost da dođe do još jednog postolja. Ogier je i drugog dana nastavio svoju dominaciju, i tako je do servisnog parka imao prednost ispred Hirvonena preko jedne minute. U tim trenucima činilo se da Hirvonen je siguran na drugom mjestu, pogotovo kada je Neuville imao problema sa upravljačkim mehanizmom, i zbog toga je bio punih minutu i pol iza Hirvonena. Ali niti Hirvonen nije izbjegao probleme, njemu je na SS15 Otates došlo do puknuće zadnje lijeve gume i tako je vozio preko 20km. Na kraju ga je to koštalo jako puno vremena i na kraju dana imao je prednost ispred Neuvilla svega 7 sekundi. Nakon problema odmah na prvom danu, Latvala je pokazao koliko može biti brz njegov Volkswagen Polo R WRC, jer je jedini mogao mogao pratiti Ogiera tokom drugog dana, pogotovo poslije servisnog parka. Nažalost nije postigao najbrže vrijeme, ali zato je bio na dosta brzinca drugu, odmah iza svog momčadskog kolege. Tako ostaje samo pitanje koliko bi bio brz da nije bilo njegovog problema. Niti Ogieru Rally Guanajuato Mexico nije ostao dužan i on je okusio njegovu snagu, možda ne u toj mjeri kao drugi, ali dovoljno da izgubio nekoliko sekundi. Razlog tome je bilo što je naletio na zatvorenu ogradu na cesti i njegov suvozač je morao izaći van i otvoriti je. Normalno to ga nije previše koštalo i onako je na kraju drugog dana imao prednost ispred Hirvonena preko 3 minute.
Posljednjeg dana se vozilo svega tri brzinca, ali od toga je Guanajuato najduži brzinac na Rally-u sveukupno 55 km. U posljednji dan je Ogier ušao opuštenije, ipak je imao osjetnu prednost, tako da je Hirvonen bio najbrži na najdužem brzincu i njegova se prednost povećala na pola minute ispred Neuvilla. Power Stage je bio na SS22 Demarradero Power Stage u duljini od 21,5km. Najbrži je bio Ogier i osvojio je maksimalan broj bodova na rally-u i to 28 bodova. Kao utješne nagrade onima koji su najviše izgubili na ovom rally-u su otišle Ostbergu i Latvali, koji su osvojili po 2, tj. 1 bod na Power Stage. Za sada ostaje samo pitanje koliko bi oni bili brzi na ovom rally-u. Ovom pobjedu Ogier je nastavio vrhunski niz od tri podija za redom i pokazao da je spreman se boriti za naslov prvaka ove godine sa novom momčadi.
Sljedeći rally je u Portugalu i to za četiri tjedna u trajanju od 11 – 14 travnja. Prošle godine je pobjeda na kraju dodjeljena Ostbergu, ali najbrži bio nako Hirvonen, ali zbog ne regularnosti mu je oduzeta ta pobjeda. Rally u Portugalu se vozi po šljunku, ali ne na tako visokoj nadmorskoj visini i u travnju nisu tako visoke temperature u Portugalu. Ali to ne znači da nije zahtjevan rally za vozače, kao primjer se može uzeti u obzir da je prošle godine Loeb na tom rally-u izletio i to je bio jedini rally na kojemu nije osvajao bodove. Ove godine glavni favoriti su Ogier, po je pokazao da je nevjerojatno brz, Ostberg koji ima pobjedu na tom rall-u. Nadalje je tu Latvala, koji će ovog puta imati više sreće nego na ovom rally-u, i Hirvonen koji je prošle godine bio najbrži. Sada nam samo preostaje da čekamo do početka rally-a da vidimo kako će se sve odvijati.
komentiraj (0) * ispiši * #
Novi Hyundai WRC
06.03.2013.Nakon predstavljanja na Paris Motor Show prije pet mjeseci i potvrđivanja da će se od 2014 natjecati na najvećom Rally organizaciji, a to je World Rally Chanpions. Nakon jako dugo vremena Hyundai je objavio da će se vratiti natrag u WRC sa novim Hyundai i20 WRC. Tako će na Geneva Motor Show objaviti kako napreduje razvoj automobila. Na Show-u će se pojaviti sa novim prednjim i novim spojlerom koji mu daje potpuno novi izgled, a osim novog izgleda vozila doći će do nadogradnje sa kinematičkim ovjesom i ukočenijim podvozjem.
„Mi smo još uvijek u povojima našeg uzbudljivog WRC programa tako da razvijamo linije za automobila i samog tima je strma,“objasnio je predsjednik momčadi Michel Nandan. „Ova najnovija verzija I20 WRC je usmjerena na aerodinamiku s ciljem poboljšanja rashladne sustave automobila.“
Hyundai će i dalje nastaviti na razvoju svojeg automobila za WRC natjecanje i pred njima je još jako duga godina i nadamo se da će biti uspješna i da će napraviti dobar auto za pobjede.
komentiraj (0) * ispiši * #
Prewie Rally Guanajuato Mexico
05.03.2013.Ovaj vikend pred nama je Rally Guanajuato Mexico, prvi ovosezonski rally koji se vozi po šljunku. Rally Guanajuato Mexico se vozi po brdovitom i planinskim područjima León, Guanajuato i Silao. Ovaj rally je veliki izazov za sve momčadi, posebice automobile, jer se vozi na nadmorskoj visi on 2 600 metara gdje je postotak kisika u zraku i sam tlak zraka je niži. Samim time je potrebno veća količina zraka za potpuno izgaranje smjese goriva i zraka u motoru. A manji atmosferski tlak ujedno znaci da motori teže mogu ostvariti maksimalni tlak u motoru sa izgaranjem, a samim time snaga motora je manja.
Baza rally-a će biti León-u gdje će biti momčadi, a startna ceremonija će se održati u četvrtak u Guanajuato, grad zaštićen UNESCO kao svjetska baština. Sama ceremonija će se održati u 20.00 i odmah će se prvi brzinac po ulicama Guanajuata, što se nakon toga momčadi sele natrag u bazu León. Dok će se dodjela nagrada održavati u nedjelju sa početkom u 14.00 sati po lokalnom vremenu.
Rally u Mexiku je poseban po dosta tome, kao što su planinski šljunčani brzinci, dijelovi brzinaca koji prolaze kroz stare rudnike, a ove godine da po prvu puta neće biti Sebastiana Loeba koji je u posljednjih 7 godina dominirao ovim rally-om. Sad ćemo nakon dugo godina imati novog pobjednika na Rally Guanajuato Mexico. Najveći kandidati su Ogier koji je pokazao da je jako brz sa novim automobilom, tu je i njegov momčadski kolega Latvala koji je uvijek brz po šljunku samo da ponovo ne pretjera i završi pored staze što se dešavalo prošle godine kad je vozio na limitu. Tu je i Ostber, koji je pokazao brzinu, a Citroenov vozač Hirvonen da napokon nade brzinu u svojem automobilu kao najveći kandidat za naslov svjetskog prvaka.
Rally Guanajuato Mexico se vozi 23 brzinaca po šljunku, sveukupno vozači će preko cijelog vikenda proći udaljenost od 1 026,88 km od kojih je 294,88km duljina svih brzinaca. Michelin koji dobavlja gume će za svaku momčad osigurati 28 komada tvrdih guma za šljunak, kao i 18 komada mekanih guma za mokru i vlažnu cestu. Ali samo cć moći iskoristiti sveukupno 28 guma. Tako da će momčadi morati jako paziti na taktiku, jer kao i do sada gume su uvijek najvažnije za pobjedu. Pred nama je zanimljiv relly, i to prvi nakon što se Loeb povukao iz natjecanja.
komentiraj (0) * ispiši * #