Rally Guanajuato Mexico
13.03.2013.Prošlog vikenda se vozio jedan od najtežih, najizazovniji Rally-a i to Rally Guanajuato Mexico. Nakon snježne i hlade Švedske, sve se seli preko oceana u vrući i prašnjavi Mexico. Rally Guanajuato Mexico predstavlja veliki izazov i za vozače i za sam automobil. Kako se rally vozi na nadmorskoj visini višoj od 2000 metara gdje je jako rijedak zrak. A kako je manji postotak kisika, time je i manja snaga koju motor može proizvesti, a i još time se vozači lakše umaraju. I tu su još visoke temperature, prašina i sve je to pravi recept za zanimljiv i izazovni Rally.
Rally Guanajuato Mexico je započeo u povijesnom gradu Guanajuato u četvrtak navečer odmah poslije službene objave početka rally-a. Vozilo se po asfaltnim ulicama Guanajuato u sveukupnoj duljini od 1,05 km. Okupilo se tisuću obožavatelja da vide svoje junake kako prolaze po noći, kroz legendarne tunele kroz grad. Sljedeći brzinac je bio odmah poslije, i to na mjestu gdje se obilježava 200 godina od osnutka države Mexico, koji se nalazi u središtu gradova Guanajuato, Leon i Silao. Nakon prva dva brzinca Ogier je imao prednost od 0,3 sekunde ispred Ostberga, još 0,3 sekunde ispred Neuvilla.
Prvi pravi brzinac na Rally Guanajuato Mexico krenuo je u petak sa SS3 El Cubilete u ukupnoj udaljenosti od 21,91 km. I opet nije sve krenulo baš najbolje za Latvalu. Njegov manjak sreće od prošle godine se i dalje nastavlja. Odmah nakon 500 m od starta pokupio je veliki kamen koji mu je uništio desni amortizer i ovjes, i morao je parkirati automobil sastrane. Kasnije se ispostavilo da je taj kamen u prolazu pokupio neko prije njega i slučajno se našao na trkaćoj liniji. Ogier je bio najbrži na tom brzincu, ispred Ostberga, a za njima su bili Neuville i Hirvonen. Ostberg nije ostao dužan Ogieru, i odmah na SS4 Las Minas odvozio najbrže vrijeme koje ga je dovelo do vodeće pozicije. I time je najavio svoju borbu za prvo mjesto sa Ogierom. Dok iza njih dvoje, Hirvonen je bio brži od Neuvilla i time se počela odvijati borba za treću poziciju između njih dvoje. Ostberg ostao na vodećem mjestu, na SS6 El Chocolate, ujedno brzinac sa najvišom nadmorskom visinom, Ogier je odvozio vrhunski i pokazao da je nastavio di je stao u Švedskoj, biti najbrži čovjek u nemogućim uvjetima. Ostberg je dosta vremena izgubio jer je mislio da ima probušenu gumu, pa je usporio pred kraj brzinca. Osim toga, imao je rupu na podu automobila pa mu je prašina ulazila u unutrašnjost automobila. Time mu je dosta otežavalo vidljivost. Ostim toga nije bilo nikakvih promjena u poretku vozača.
Poslije servisnog parka Ogier je dalje nastavio sa punom brzinom i na kraju dana je imao prednost od 33 sekunde nad Ostbergom. Ostberg je i dalje pritiskao koliko je mogao i to mu je omogućilo da bude najbrži još na dva brzinca, ali mu nije bilo dovoljno da se približi Ostbergu i napravi prednost pred Hirvonenom. Citroenov vozač broj 1 Mikko Hirvonen je na kraju prvog dana završio treći svega 8 sekundi iza Ostberga, ali zato je povećao prednost ispred Neuvilla.
Drugi dan nije dobro počeo za Ostberga, pojavili su se problemi na njegovom automobilu, prvo sa spojkom a onda poslije između dva brzinca morao stati sastrane zbog kvara na elektronici. I time je Ostberg izgubio mogućnost da dođe do još jednog postolja. Ogier je i drugog dana nastavio svoju dominaciju, i tako je do servisnog parka imao prednost ispred Hirvonena preko jedne minute. U tim trenucima činilo se da Hirvonen je siguran na drugom mjestu, pogotovo kada je Neuville imao problema sa upravljačkim mehanizmom, i zbog toga je bio punih minutu i pol iza Hirvonena. Ali niti Hirvonen nije izbjegao probleme, njemu je na SS15 Otates došlo do puknuće zadnje lijeve gume i tako je vozio preko 20km. Na kraju ga je to koštalo jako puno vremena i na kraju dana imao je prednost ispred Neuvilla svega 7 sekundi. Nakon problema odmah na prvom danu, Latvala je pokazao koliko može biti brz njegov Volkswagen Polo R WRC, jer je jedini mogao mogao pratiti Ogiera tokom drugog dana, pogotovo poslije servisnog parka. Nažalost nije postigao najbrže vrijeme, ali zato je bio na dosta brzinca drugu, odmah iza svog momčadskog kolege. Tako ostaje samo pitanje koliko bi bio brz da nije bilo njegovog problema. Niti Ogieru Rally Guanajuato Mexico nije ostao dužan i on je okusio njegovu snagu, možda ne u toj mjeri kao drugi, ali dovoljno da izgubio nekoliko sekundi. Razlog tome je bilo što je naletio na zatvorenu ogradu na cesti i njegov suvozač je morao izaći van i otvoriti je. Normalno to ga nije previše koštalo i onako je na kraju drugog dana imao prednost ispred Hirvonena preko 3 minute.
Posljednjeg dana se vozilo svega tri brzinca, ali od toga je Guanajuato najduži brzinac na Rally-u sveukupno 55 km. U posljednji dan je Ogier ušao opuštenije, ipak je imao osjetnu prednost, tako da je Hirvonen bio najbrži na najdužem brzincu i njegova se prednost povećala na pola minute ispred Neuvilla. Power Stage je bio na SS22 Demarradero Power Stage u duljini od 21,5km. Najbrži je bio Ogier i osvojio je maksimalan broj bodova na rally-u i to 28 bodova. Kao utješne nagrade onima koji su najviše izgubili na ovom rally-u su otišle Ostbergu i Latvali, koji su osvojili po 2, tj. 1 bod na Power Stage. Za sada ostaje samo pitanje koliko bi oni bili brzi na ovom rally-u. Ovom pobjedu Ogier je nastavio vrhunski niz od tri podija za redom i pokazao da je spreman se boriti za naslov prvaka ove godine sa novom momčadi.
Sljedeći rally je u Portugalu i to za četiri tjedna u trajanju od 11 – 14 travnja. Prošle godine je pobjeda na kraju dodjeljena Ostbergu, ali najbrži bio nako Hirvonen, ali zbog ne regularnosti mu je oduzeta ta pobjeda. Rally u Portugalu se vozi po šljunku, ali ne na tako visokoj nadmorskoj visini i u travnju nisu tako visoke temperature u Portugalu. Ali to ne znači da nije zahtjevan rally za vozače, kao primjer se može uzeti u obzir da je prošle godine Loeb na tom rally-u izletio i to je bio jedini rally na kojemu nije osvajao bodove. Ove godine glavni favoriti su Ogier, po je pokazao da je nevjerojatno brz, Ostberg koji ima pobjedu na tom rall-u. Nadalje je tu Latvala, koji će ovog puta imati više sreće nego na ovom rally-u, i Hirvonen koji je prošle godine bio najbrži. Sada nam samo preostaje da čekamo do početka rally-a da vidimo kako će se sve odvijati.
komentiraj (0) * ispiši * #