Za jednu marketing kampanju, vi ćete mi uzeti 500 eura, a za mjesec dana rada naplaćivat ćete mi 1.000€ i više. Kako to može biti moguće i zašto mislite da to ne mogu sam/a? - često čujemo na sastancima sa pojedinim mikro tvrtkama, kojima je veliki izazov likvidnost i stabilnost poslovanja. Frustrirani svojom situacijom, koja im se nekad (pogrešno) čini nepromjenjivom, direktori malih poduzeća puno puta 'napadaju' marketing profesionalce, jednako kao što dan kasnije napdaju automehaničare jer su ih 'prevarili' za 200€ u 30min posla ili doktore jer su im uzeli 70€ nakon 45-minutnog ultrazvuka.
Ono što ljuti ne žele priznati je da su se svi oni --- doktori, automehaničari, dobri kozmetičari, vrhunski profesori, najbolji marketingaši, itd., školovali preko 15+godina, da bi u roku odmah znali što ne valja, što treba popraviti i kako to točno napraviti.
Samo neke od situacija u kojima se nađu i ne žele prihvatiti pomoć drugih:
1. podigli su svoj brend od nule ili ga naslijedili od roditelja, gradili godinama i pouzdali se u reklamu 'od uha do uha'. Ali, tržište se promijenilo i ljudi koji su im nekada bili kupci, danas to više nisu. Svjesni novonastale situacije, dugo se opiru ikakvom ulaganju u reklame, a posebice zaziru od marketing agencija, misleći da će im netko uzeti zadnji novac. Ne sjete se ni sami pokrenuti bilo kakvu marketing kampanju, a ako ti i učine, često brzo odustanu sa stavom da 'ne funkcionira'...
2. sve znaju sami. Educiraju se oko Google Adsa, pisanja tekstova, SEO-a, slaganja socijalnih mreža, umjetne inteligencije i organizacije evenata, doslovce u isto vrijeme. Sve rade ad-hoc i bez plana, jureći sa jedne aktivnosti na drugu, dok nakon niza mjeseci (ili godina) ne shvate da su potrošili brdo novaca za efekt lješnjaka.
3. traže pomoć marketing profesionalca, ali ga nadziru u svakom koraku bez prestanka. Ne dopuštaju agenciji da predlaže i implenetira nove ideje, sve što se dogovore stotinu puta se pregledava, iznova odobrava i mikromenadžira, što na kraju rezultira ili otkazom ugovora od strane agencije ili prevelikom frustracijom klijenta, koji godinama luta ne znajući prepustiti uzde.
Srećom, postoje ljudi koji brzo prepoznaju vrijednost marketing stručnjaka, rado prepuštaju dio svog posla, uče od marketingaša, upijaju znanje i brzo se prilagođavaju novim trendovima, navikama potrošača i tržištu koje se neprestano mijenja.
Jeste li idealan klijent za marketing agenciju i onaj kojeg će dobra agencija odbiti sa 'ne možemo vam pomoći'? Provjerite u nastavku...
1. sve kontroliram sam/sama -1
2. volim delegirati poslove drugima +1
3. volim čuti savjete stručnjaka o svom poslu, bez da me to vrijeđa +1
4. ne mogu prihvatiti kritiku za ono što radim -1
5. teško mi je shvatiti što marketingaši misle -1
6. ne volim promjene niti novitete -1
7. trendovi su tu da se slijede, ali ako odgovaraju našim brendovima +1
8. dobar brainstrorming sa nekim tko nas gleda izvana, može nam donijeti puno benefita +1
9. imam ljude koji mogu naučiti marketing, pa nije to tako teško! -1
10. ne ulažem u edukaciju svojih ljudi, ne vidim za to potrebe -1
11. ulaganje u ljude je ulaganje u moju poslovnu budućnost+1
12. usudim se isprobavati pametne alate +1
13. umjetna inteligencija će nas uništiti -1
14. umjetna inteligencija nije sveznajuća, ali rado ću koristiti njene benefite +1
15. lakše mi je koordinirati poslove drugima, nego sve raditi solo +1
16. ja sam pametni/ja od bilo kakvog marketing znalca -1
17. marketing? ne pada mi na pamet plaćati to -1
18. sa pravim ulaganjima u marketing, prosperiram višestruko +1
19. ljut/sa sam kada marketing kampanja ne poveća prodaju x3 -1
20. cilj jednih kampanja je donijeti povećanje prodaje, a drugih brend recgonition s kojim kupci dobivaju povjerenje +1
Zbrojite svoja stajališta i ako imate između 8 i 10 bodova, vi ste idealan klijent za marketing agenciju. Ako je vaš broj ispod 8, bit će vam prilično izazovno surađivati sa marketing profesionalcem, no ne i nemoguće ako se potrudite slušati! A ako ste debelo ispod broja 5, ne bih vam preporučila kontaktiranje marketing agencije. Jednostavno ne govorite istim jezikom.
Nekada je za poslovanje puno važnije shvatiti tko ste, što želite postići i kuda idete, a zatim se okružiti sa ljudima koji vam žele pomoći, nego juriti bespućima marketing svijeta, switchati se od jednog kvazi stručnjaka bez iskustva do drugog i govoriti da nema rezultata. Ono što drugi čuju kada to govorite, je da - vaš proizvod ili usluga ne vrijedi ništa.
Na kraju, savjetovala bih vam kao netko tko u marketingu radi i educira se preko 15+ godina, uz sito i rešeto izazova odrađenih tijekom milijun marketing kampanja...da se okružite sa ljudima koji prije svega imaju stručno znanje, voljni su raditi za vas što god treba i imaju tu nevjerojatno zaraznu pozitivnu energiju koja otvara vrata (!) Na taj način, uspjet ćete (uspjet ćemo!) što god reklamirali!
Kontaktirajte nas za neobvezan sastanak i personalizirane marketing savjete
vMEDIA, one-stop marketing agencija
martina@kreativna-vjeverica.com
+385-91-7520-610
gossip-vijesti.com/vmedia
Oznake: marketing agencija, marketing, Marketing biznis, reklama, Reklamiramo, oglašavanje, umjetna, prodaja, klijent
web novije generacije
Može li web stranica postati zastarjela, pitanje je na koje mnogi poduzetnici ne žele čuti odgovor, a posebice ako se radi upravo o – webu njihove tvrtke. Povijest je kod mnogih gotovo identična: izgradili su svoj web još pred 10 ili 15 godina, platili ga u tadašnjim okvirima u 'suhom zlatu' i više ne žele čuti o redizajnu ili preseljenju ključnih informacija u novi sustav.
Zašto brinuti o web stranici, ako posao funkcionira? pitanje je koje često postavljaju biznismeni, koji isto pitanje ne postavljaju kada je riječ o obnovi automobila, kuće, stanova za najam ili dionicama.
Forbes istraživanje
Prema istraživanju koje je 2024. proveo ugledni magazin Forbes, danas u svijetu postoji između 1,1 i 1,5 milijardi web stranica bilo da se radi o e-trgovini, poslovnim uslugama ili korporativnim web stranicama. No, samo 20% njih trenutno je aktivno te ih se redovito ažurira.
Zastarjela tehnologija ruši ugled brenda
S druge strane, podaci iz 2021. godine govore da se broj tvrtki čije web stranice koriste zastarjelu tehnologiju - koja se ne može nadograditi (!), popeo na visokih 25%. U današnjim terminima to bi značilo da u bespućima interneta postoji preko 275 milijuna webova, koji praktički rade više štete nego koristi.
U 2023. godini, više od 50% web stranica koristilo je tehnologiju staru preko 5 godina, što uključuje zastarjele verzije programskih jezika, neažurirani sustav za upravljanje sadržajem (CMS) i razne plug-inove koji se više ne mogu ili ne smiju koristiti. Mnoge od tih stranica izostale su objaviti zakonski obvezni cookie policy, a nemaju ni osnovne Uvjete korištenja.
Stanje kod nas
Stanje u Hrvatskoj vrlo je slično onome u svijetu. Prema trenutno dostupnim podacima, tisuće hrvatskih tvrtki ima zastarjele web stranice, koje nisu obnovljene godinama. Male i srednje tvrtke u Hrvatskoj nažalost često zaostaju u održavanju i modernizaciji svojih web ponuda, a posebice im je teško odlučiti se postaviti web stranicu na više stranih jezika.
Često je takvo loše stanje rezultat ograničenih resursa ili manjka svijesti o važnosti ažuriranja tehnologije i njenim mogućnostima za posao.
S vremena na vrijeme, web dizajneri susreću se sa web stranicama koje nisu redizajnirane više od 20 godina. To praktički znači da na webu svoje tvrtke (ili brenda) poslovni subjekti i dalje imaju dizajn ranih 2000-ih godina, koji imaju prilično zastarjeli karakterističan izgled i (ne)funkcionalnost iz tog perioda. Takva javna slika stvara im priličnu štetu i prema domaćem i prema vanjskom tržištu.
Moćniji web=povećanje prodaje u konačnici
Moderne web stranice na kojima se stalno radi, uvijek će statistički više doprinijeti konkurentnosti čitave organizacije, te s vremenom utjecati na povećanje prodaje, proširenje tržišta i dobivanje novih klijenata. U suprotnom, opiranje web promjenama moglo bi urušiti egzistenciju velikog broja brendova.
Kontaktirajte agenciju vMEDIA za neobvezan sastanak i personalizirane savjete, i već u roku mjesec dana možete očekivati značajne iskorake sa (re)dizajnom vaše web stranice, pisanjem SEO tekstova za podizanje na Googleu, pojavljivanjem vaše tvrtke u medijima i brojnim drugim ključnim marketing aktivnostima
vMEDIA, one-stop marketing agencija
info@kreativna-vjeverica.com
+385-91-7520-610
gossip-vijesti.com/vmedia
Oznake: web stranica, web, web site, web design, Web design agency, marketing, marketing agencija, online marketing
Dobro je biti informiran o velikim prilikama brzog povezivanja sa interesnim skupinama i prosperitetnim klijentima na poslovnoj mreži LinkedIn
Prema istraživanjima od prije nekoliko godina, više od 500.000 Hrvata svakodnevno dolazi na poslovnu mrežu LinkedIn. Na godišnjoj razini, ostvaruju značajne poslovne dogovore, suradnje i projekte, te pronalaze nove klijente i partnere u Hrvatskoj i diljem Europe. Kako više poduzetnika i vlasnika tvrtki može imati koristi od LinkedIna?
Trčeći brže. Drugim riječima, trebaju što prije krenuti povezivati se na dnevnoj razini, sa svojim interesnim skupinama i s njima stupati u kontakt. LinkedIn mnogi s razlogom nazivaju najsnažnijim poslovnim okupljanjem današnjice, budući da po prvi puta vidimo uzlete mnogih pojedinaca koji su svoj brend, posao i znanje podigli na potpuno novu razinu kroz tu business mrežu. Svakodnevno vidimo kako se ljudi povezuju i dogovaraju sastanke preko LinkedIna, a mogućnosti te mreže još su šire.
Ima li mjesta za svakoga na LinkedInu?
LinkedIn nema prepreka što se tiče djelatnosti i branše, kao ni broja ljudi koji može primiti. Svatko se može registrirati i početi graditi svoju mrežu. Primjera radi, u posljednjih 7 godina rada, svoj sam profil povezala sa više od 20.000 poslovnih konekcija, koje mi danas olakšavaju znatno brži put do dobivanje vrijednih informacija te donose oko 4% godišnjeg povrata, kada je u pitanju prodaja.
Koje vrste prednosti i benefita si možemo osigurati kroz LinkedIn?
Prednosti i benefiti su brojni, bez obzira kojom se nišnom djelatnošću bavite, a samo neki od njih su da se odmah sada, istodobno možete povezati i početi komunicirati s ljudima iz Hrvatske, regije, svih zemalja Europe, Istoka i Amerike. Možete otvoriti nove, poslovno korisne veze, doživjeti prepoznatljivost velikog broja ljudi i istaknuti eskpertizu svoga brenda. Možete se spojiti s ljudima iz stotina traženih branši. Gotovo svakodnevno, možete doživjeti otvorenost prema vašim ponudama i rješenjima, kao i poziv na aktivnu prezentaciju usluga i proizvoda koje nudite tržištu.
Koliko je vremena potrebno, da bi se došlo do nekoliko tisuća konekcija i stvorilo LinkedIn ugled?
Ovisno o vremenu koje svakodnevno uložite u izgradnju konekcija, možemo procijeniti da ćete do nekoliko tisuća konekcija doći u roku 6 do 12 mjeseci. Naravno, taj se uspjeh može ubrzati unajmljivanjem marketing stručnjaka, koji vam mogu pomoći u izgradnji vašeg LinkedIna.
Kako napraviti profil koji će se izdvojiti među gomilom?
Uvijek je izazovno napraviti nešto novo i drugačije, kao i kreirati profil koji će se izdvajati među gomilom. No, to je i vrlo moguće! Možda imate posebne usluge, proizvode i rješenja, o kojima bi ljudi željeli znati više. Možda vaši poslovni rezultati mogu postati zlatni primjer drugima. Možda ste osvojili prestižne nagrade ili imate najbolji tim suradnika...sve može postati vaša komparativna prednost, po kojoj će vas budući klijenti pamtiti. O ovakvim stvarima uvijek preporučujemo da popričate sa vanjskim suradnicima, jer netko tko vas i vaš posao vidi puno objektivnije od vas, moći će vas odmah usmjeriti u pravome smjeru.
Koliko se moram eksponirati medijski, da bih postigao/la željene uspjehe?
Bez obzira volite li se ili ne volite medijski eksponirati, u prvom redu preporučujemo da mislite na svoj posao. Obično oni koji 'iskaču iz paštete' dobivaju najviše priznanja, najviše poziva na konferencije i sastanke, i najveći broj prilika da sklope visoko profitabilne poslove. Jednako dobro prolaze i oni koji odluče stati ispred svog businessa, bilo putem LinkedIna, bilo putem medija.
Dugoročno takvi lideri postaju puno uočljiviji prema potencijalnim klijentima, te su u prilici pregovarati za značajnije projekte, što na kraju dana svaki poduzetnik, direktor ili vlasnik poduzeća, želi postići. U vrijeme kada nam tehnologija omogućuje ogromne prednosti, itekako se isplati što prije početi graditi vlastitu ciljanu interesnu, poslovnu mrežu.
Kontaktirajte agenciju vMEDIA za neobvezan sastanak i personalizirane savjete, i već u roku mjesec dana možete očekivati značajne iskorake sa LinkedIn kontaktima i pojavljivanjem vaše tvrtke u medijima
vMEDIA, one-stop marketing agencija
martina@kreativna-vjeverica.com
+385-91-7520-610
gossip-vijesti.com/vmedia
Oznake: linkedIn, LinkedIn marketing, marketing, online marketing, networking
Osnovan 2010.godine
piše: Martina Kocijan Gulan,
voditeljica marketinga agencije vMEDIA sa više od 15 godina iskustva u promociji različitih brendova
E-mail: martina@kreativna-vjeverica.com
Mob. +385-91-7520-610