Deus Ex Machina

ponedjeljak , 20.11.2006.

U jednom od prošlih života, nedugo nakog velikog rata, trebao sam napraviti intervju sa načelnikom mjesta u istočnoj Lici kojeg su zavidnici prijavili zbog ekstravagantnog ponašanja. Krenuo sam prema mjestu u kojem smo se trebali sastati pun pesimizma. Jer, čak da taj čovjek i jeste čudan, kojeg smisla ima jebati malog lokalnog hadezeovca u našem nacionalnom tabloidu? I to godinu-dvije poslije Oluje, dok se cijelo to područje još puši.

Nisam imao pojma kakav mi dragulj dolazi u susret.

Načelnik, nazovimo ga Hrvoje, je jedan od najživopisnijih čudaka koje sam ikad sreo. Dočekao me je u košuljici i sandalicama tipičnim za Hare Krišne, ispod slike velebnog vođe dr. Franje Tuđmana, odmah do kojeg se nalazila sveta slika sa prizorima iz krišnaloke - plavi se bog poigrava sa svojim pastiricama - ljepoticama.

Hrvoje je sa zimom 1991. i progonstvom čitavog mjesta doživio religijsko prosvjećenje. Dok je besposlen i očajan hodao parkom na Šalati, zašprehali su ga aktivisti Pokreta za svjesnost Krišne. Napukao nakon tragedije, prigrlio je njihovo učenje svim srcem, ali lički promućuran ga je i prilagodio - shvatio je da je paljevina sela i okolice kazna za nemoralno ponašanje, alkohol, meso i jebačinu tuđih ženidbenih drugova.

Kotač karme, međutim, uvijek djeluje dvosmjerno, i nakon 1991. dolazi 1995. godina.

- Znaš li, mladi moj Vilenjače, zašto je Oluja prošla tako brzo i neobično? Zato što se u HV-u našlo 20-30 bhakti, Krišninih vjernika. Oni su predano mantrali i molili se da se Hrvatska, dom drevnie Indoarijevske rase, oslobodi, ali bez nasilja. Zato je bog Krišna pomutio Milanu Martiću pamet i uredio da Srbi odu iz Hrvatske praktično bez borbe... To je bio rat ahimse, nenasilja. Poznato je da cijele brigade nisu uopće došle u kontakt sa neprijateljem.

- A poginuli? Ipak je bilo nekoliko stotina poginulih pripadnika naše vojske...

- To je zato što su klali stoku, naročito krave svete Krišni.

Zanijemio sam pred jednostavnom logikom seoskog poglavara.

- A razumiješ li zašto je upravo četvrta gardijska motorizirana brigada ušla u Knin? Zato što u svom grbu ima tri lava, i latinski natpis 'u tom ćeš znaku pobijediti'. A zna se da je čovjek-lav obličje svetog Narasimhe, Krišnine inkarnacije u kojoj on uništava pobornike zla, zločince i nevjernike. Krišna je tako u tijelima pripadnika 4.gmtbr kao sveti Narasmiha ispravio veliku nepravdu i naši su vojnici su prošli pored srpskih bunkera kao u Ramajani polubogovi rakšase...

- I što sad?

- Kako šta, ja sam svoje mještane poveo natrag dolje. Nije ostalo ništa, ali Krišna nam je dao tu zemlju, moramo je opet naseliti duše radi.

Tu mi je pokazao sliku na kojoj on i njegovi prijatelji, njih 50-ak, mantraju Krišni na zgarištu crkve, a svećenik zuri u pod i što će jadan - mantra.

- U nas je religijska sloga. Krišna i Krist su jedno.

<< Arhiva >>