..o dobru i zlu

utorak , 07.11.2006.

Jedan od najneobičnijih ljudi koje sam sreo u nizu reinkarnacija svakako je Astrolog. Visoki Splićanin, desničar i homoseksualac, HOS-ovac i podanik engleske kraljice, ezoteričar i satanist... Iako je sasvim lud, 90% civila ga shvaća sasvim ozbiljno. Jednom sam ga pitao kako mu to uspjeva.

- Čovjek mora znati koliko je lud. Netko može biti 90% lud, ali ako zna gdje je njegovo ludilo, može biti direktor Narodne banke. Suprotno, ako je 1% lud, a ne zna za to, zbog neke će beznačajne halucinacije provesti 20 godina u Vrapču i spržit će mu mozak lijekovima.

Astrolog je bio sam car. Sjetio sam se njegovih originalnih razmišljanja o moralu i normalnosti danas, kad sam čuo za dvije smrti.

Jedna je apsolutno neopisiva. Prijatelju koji je upravo zakoračio na svijetlu stazu, našao dobar posao i krenuo ka normalnom životu, umrla je supruga. Iznenada. Od ugruška u mozgu. Bez najave. Bila je moje godište. I šta sad? Ima li načina da se takav događaj uklopi u normalan tok života? Ikad?

Druga je manje neopisiva, ali svejedno beskrajno tužna. Dočuo sam da je je prije 11 dana umro Dule, narkoman s poluotoka Korčule. Dule je, neka bog oprosti (ako li ga ima) njegovoj duši, prije 9 godina bio poznat kao jedini registrirani ovisnik o marihuani u Hrvatskoj. Imao je velike izbuljene oči i široku vilicu. Upoznao sam ga na Savi tijekom Velikog Semestra dok je još bio poprilično zdrav, distanciran od konja, konjarstva i svega što s neugodnim sportom ide.

Nažalost, na Savi je upoznao krive ljude, Kolumbijca i Žutog. Iako je već zašao u srednje godine, prihvatio je njihov način zabave iz puke dosade. Začudo, smrti Kolumbijca i Žutog nisu me previše pogodile. Kad je riječ o heroinistima, smrt nije tako tragičan događaj kao u civilstvu. Uživatelj heroina je u dosluhu sa smrću, ona je njegova drugarica, a njen je dolazak na neki način očekivan.

- Kad kurva prvi put izađe na ulicu, ona zna kako će bijedno završiti njen život - kaže svodnik iz New Orleansa, a tako je i sa heroinistima. Dule, međutim, nije bio običan narkoman. Taman je postao pristojan, skupio nešto novca od cimerfraja, prestao piti, kada je kod njega navratio stari prijatelj, jedan od onih s kojima se navukao.

Ušlagirali su se, a Dule je sutra bio mrtav. Formalno, od embolije pluća. Za razliku od heroinista koji umru bez kune, iza njega je na računu ostalo 75.000 kuna.

- Oplakali su ga brat travestit i sestra trećoretkinja, te otac s maćehom - rekao mi je Sick Boy.

Ne mogu se oteti glasu koji mi kaže da on nije morao umrijeti. Dule je bio dobar čovjek, ali previše je volio život. Zato je i umro. Šta bi mi Astrolog rekao na ovo?

- Tajna života je u tome da se zlo vraća dobrim, a dobro zlim - objasnio mi je jednom, dok nas je sa zida gledao Marinko Božić, slikan za pisaćom mašinom.

<< Arhiva >>