p o m a l o . . .

04.03.2010., četvrtak

Frank Herbert: Heretics of Dune & Chapterhouse Dune

Završio sam sa čitanjem ovog serijala od 6 knjiga. Zadnje dvije izravno se nastavljaju jedna na drugu. Između četvrte i pete knjige je prošlo 1500 godina. Krajem 4.te (God Emperor of Dune) došlo je do izgnanstva i rasipanja populacije Starog Carstva po cijelom Svemiru. Na početku Heretics of Dune polako se vraćaju laste sretan i dolaze neke nove organizacije na scenu. Tu su uvijek prisutni potomci obitelji Artreides, koji su naravno kao i uvijek face, te naravno vjerni, časni i plemeniti no. Osobno više volim realnije likove. Tijekom ove dvije završne knjige događa se sukob između Bene Gesserit sestrinstva te njihovog tamnog ogranka Honored Matres koji je nastao u međuvremenu.

Finalni dijelovi su mi ispod prosjeka serijala. Bio je jedan trenutak, negdje na pola pete knjige, kad mi je bilo zanimljivo i intrigantno, ali ne sviđa mi se kako se radnja razvijala. Pojave se neka super bića, velike brzine i moći i na prilično jednostavan i banalan način rješavaju konflikte i dolaze do vlasti. Ne volim takva pretjerivanja tuzan. Kraj zadnje knjige je dosta otvoren. Autor je planirao napraviti i sedmu knjigu, ali nažalost nije poživio. Sin, Brian Herbert je nastavio pisati, ali ta djela nisu toliko dobra, koliko sam informiran.

Prva tri nastavka su mi bili super, a ova zadnja tri nisu na razini. Prvi nastavak, Dune mi je bilo klasika, po radnji, dijalozima i svemu. Malo zamjeram piscu što je pobio sve negativce na kraju toga dijela. Šteta što nisu poživjeli cryTako svaki nastavak ima svoje negativce. Drugi, Dune Messiah je dostojan nastavak, dvostruko kraći po stranicama nego ostali, sa tragičnim završetkom. Treći, Children of Dune, mi je osobno najbolji. Četvrta je kilava filozofska knjiga. Peta je na momente dobra, ima više likova i paralelnih radnji, zapleta i pomalo iskače iz slabijeg drugog dijela seriala. Šesta je nastavak pete, slična po koncepciji i vremenu radnje, sa neobrađenim i opskurnim krajem. Općenito pripovjedač kroz cijeli serijal dosta toga ostavi nejasno i ne napiše, pa je potrebno nagađati što je to bilo.

Sve o svemu, ovo je bilo must-read štivo za jednog fantazista kao što sam ja. Čitao sam pola godine, po mjesec za svaku. Sad ću se malo otvoriti novim horizontima, malo se maknuti od fantasy-a, ali samo malo. thumbup

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.