...šok za sistem...

četvrtak, 21.02.2008.

...17. međunarodni sajam sport & nautika...

( subjektivni purgerski osvrt )

...Moram priznati da nisam previše očekivao od ovogodišnjeg sajma. Nisam baš bio uvjeren da će simbolično trajanje od 4 dana kao i papene cijene prostora privući previše izlagača. Imao sam pravo, teško da se može niže pasti od ovogodišnje priredbe. Na sajmu možete vidjeti samo gomilu neinventivnog plastičnog smeća koje jedno od drugog razlikuju samo manje više nasmijane hostese. Ove godine su organizator, privredna komora i u krajnjoj liniji turistička zajednica, dosegli vrhunac scenske neinventivnosti, napravivši od sajma bezličnu lakrdiju. Na stranu moje osobno mišljenje da takav sajam uopće ne spada u Zagreb, ali ovo zbilja više nema smisla...
...Deklariramo se kao pomorska zemlja, ponosimo se svojom pomorskom tadicijom i brodogradnjom, ali ova priredba od te tradicije ne pokazuje ništa. Na hrpu skupljeni eksponati, konfekcijske ili hohštaplerske motorne brodice linija koje teško da se takvima mogu zvati. Najljepša brodica na sajmu je prekrasna drvena betinska gajeta sa dušom i linijom. A ona i nije eksponat nego kulisa turističke promiđbe.
...Nevjerojatno je, da su na sajmu izložene četri ( 4 ) jedrilice! I naravno da to nisu jedrilice za plebs, nema tu ništa za rekreativno ili natjecateljsko jedrenje. Nema nikakvih lasera, "day sailera" ili nečeg sličnog za djecu i ostale, željne uživanja u pogonu sirovih sila prirode. Motornjaci i konji, gomila konja, za umobolno "ekološko" zujanje jadranom, u praksi od pumpe do pumpe. Ne kužim, koji je gušt, provesti godišnji odmor jurcati morem brzinom od 20+ milja, uz drndanje par stotina konja trajno "parkiranih" u utrobi, sjedeći na brodici sa koje ne možeš rukom dohvatiti more...
...Pa ipak, iako nisam baš ljubitelj motornih jahti a za gumenjak mislim da je produkt bolesnog mozga, jedan brod je ipak privukao moju pažnju. Nije to eminentni Linssen ( uz dužno poštovanje firmi, dugačak i preuzak, zgleda ko tramvaj ) ili Elan 410 ( jedrilica primjerenija filmu o Flash Gordonu ), nego manji izložak Pičuljana, model 720. Brod izgleda sjajno, finih linija, osebujne krme, ukusnih diskretnih detalja ( osim staklene klizne stijene ), dorađenošću, ostavlja izvanredan dojam. Ali, ima keč, cijena je otišla u nebo, dragi podstanari, možete birat između tog broda i pristojnog stana u Zagrebu...:))))


Image Hosted by Piculjan




...E sad, zašto sam tako napižđen na sve gore navedeno. Pa zbog svega onoga što nije izloženo. Zbog toga što nema spomena o npr. tradicionalnoj drvenoj brodogradni koja kod nas i te kako postoji. Zbog toga što nema govora o samozatajnim brodograditeljima koji grade drvene brodove WEST tehnologijom kojih ima podosta kod nas. Zbog toga što ekipa najpoznatije svjetske revije ( Woodenboat ), dolazi testirati hrvatsku drvenu jedrilicu i raspameti se, a da nitko od "nadležnih" nema o tome pojma. Zbog toga što se nitko nije sjetio i suvislo promovirao malenu hrvatsku brodogradnju sa smislom i vizijom, zanemarivši trenutno odsustvo instant profita. Zbog toga jer zakonodavac u isti koš trpa jedrilicu od 11m i gliser od 11m bez ikakvih kriterija, makar to uopće nije spojivo. Jer se promovira hoštapleraj i egzibicionizam a totalno zanemaruje ili čak i destimulira, jedriličarstvo svih kategorija, kao iskonski sport i vještinu.

...A što se i kako gradi u Hrvatskoj možete npr. vidjeti osim na slici i detaljnije na internet stranicama:

http://www.enavigo.hr/



Image Hosted by nauticat.com


- 20:05 - Komentari (29) - Isprintaj - #