05

subota

studeni

2022

Kad nesilice zakažu

Eto su i jaja poskupila, najavilo i moguću nestašicu.

To znači samo jedno – mi koji imamo kakvo takvo dvorište moraćemo se potrudit da uredimo nastambu zvanu kokošinjac i nabavimo par kokica u svrhu punjenja frižidera jajima. Recimo da bi ih pet šest bilo sasvim dovoljno za dvočlanu obitelj. Koke su zahvalne za hranjenje, vole papati i stari kruh, i skuhane ljuske od krumpira, pa one zelene otpatke u vidu lišća od kelja, kupusa ili salate; znači smanjiće se i količina otpada koji ide u smeđu kantu. Mogu se pustit i da bauljaju malo po dvorištu i čupkaju travu, samo onda zaboravite na upicanjeno dvorište jer vole čeprkat po zemlji, a i nuždu moraju obavit pa bi travnjak mogo bit pun nagaznih mina. Al zato svaki dan u frižider metneš pet šest friških jaja, pa nek u dućanu nabiju cijenu kakvu hoće.

Sjetilo me to jedne davne, istinite priče o nesilicama, a išla je evo ovako.
Mato je bio jedan od najboljih prijatelja mog tate, a ujedno spadalo od čovjeka, uvijek spreman na ispade širokog spektra. Tako je jednom zgodom njegova supruga kupila nesilice, koje to očito nisu bile jer mjesecima nisu snijele nijedno jedino jaje. Žena ko žena, stalno nabrajala – pa ja ne znam šta je tim kokošima, pa nikako pronest, pa šta su oni meni podvalili pod nesilice. Njemu puko film, pa kupio pakiranje jaja i potrpo u gnijezda u kokošinjcu dok je ona kuhala.
I krene ona dat kokama večeru, pa je eto nazad u kuću van sebe od veselja:
- Ajme Mato vidi koliko jaja, pronijele su.
On sav važan, diže pogled sa novina pa kaže:
- Jesam ti ja govorio da će pronest, vidiš da je krenulo.
Slaže ona jaja u frižider, pa konstatira:
- Mato, pa na tim jajima nešta piše.
On se sjeti šta je, klasa otisnuta na ljusci, al njoj izrijekom tvrdi :
-Ja ti stalno pričam da paziš koliko Galofaka stavljaš kokošima u vodu, al ko da na kineskom pričam. To ti je sve od Galofaka. I sad još mene pitaš šta piše na jajima, ko da sam ih ja izvalio iz sebe, pa nisam ja kokoš.
( Za neupućene – Galofak se dodavo u vodu pilićima i kokama, ko neki vitamini, šta li. )

Sad više neće bit takvih egzibicija. Čisto zbog cijene jaja. A i zbog nedostatka ideja šta napravit kad nesilice zakažu.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.