18

nedjelja

srpanj

2021

Budite Ljudi jedni drugima

Tek sam jučer sa stola u dnevnom boravku uklonila sve ono što je za Božić bilo na stolu. Gledajući strašne fotografije uništenih petrinjskih Domova, i razbijene prozore iza kojih su se vidjele isprevrtane okićene božićne jelke, rekla sam samoj sebi - i kod mene će biti Božić. Neka stoji sve što je stajalo kako je stajalo, sve dok ne sruše zidove ruševine koja je konačno srušena i više ne predstavlja opasnost mome skromnom Domu. Za razliku od brojnih petrinjskih kuća, moja se kuća može popraviti i pomalo osposobiti za normalan život.

Jučer sam skinula božićni stolnjak, adventski vijenac i kuglice složene u svojevrsnu instalaciju. Otvorila širom prozore i divila se svjetlosti koja je ulazila u sobu, bez pogleda na zidine koje se svakog trena mogu stropoštati na moj krov i uništiti ga. Silna kiša koja je padala noć prije isprala je prašinu i konačno sam gledala modrinu neba umjesto ispucalog zida, razdrmanog tolikim potresima.

Moje misli i molitve hrle svim ljudima u područja pogođena stravičnim poplavama. Možda ne mogu otići tamo i biti uz njih, ali mogu riječima iskazati tugu zbog svega što prolaze. Moj je rodni Grad prije svega šest i pol mjeseci preživio bijes nezadržive prirodne sile, samo u drugom obliku. Znam što osjećaju i što proživljavaju. Neka je mir svima onima koji su usnuli u vječnosti, bez prilike da još jednom zagrle svoje najmilije. Neka potraga za nestalima bude uspješna, da ih njihove obitelji dočekaju. Ljudske živote ništa ne može nadomjestiti; zidovi će se podići prije ili kasnije, ali ljudski je život nemoguće vratiti jednom kada stane.

Mogu tek još jednom, po tko zna koji put ponoviti - budite Ljudi jedni drugima. Pružite ruku, zagrljaj i osmijeh svakom čovjeku koji vam dolazi u susret. Ponavljajte onima koje volite koliko vam je stalo do njih, jer živimo u apokaliptičnom vremenu. Nikada ne znate da ste nekoga vidjeli posljednji put, a onda je prekasno za sve - i za pozive, i za razgovore, za sve je prekasno.
Samo budite Ljudi jedni drugima. Možda je to poruka koju nam utroba podivljale Majke Zemlje želi poslati, a toliki je ne prihvaćaju i ne razumiju.

( photo by Getty Images )


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.