Bio je jedan interview sa Žarkom Puhovskim na Novoj TV, pa ga je voditelj rafalno pitao razne stvari i tako ga je pitao tko mu je najdraži filozof. A ovaj se nekako namjestio u stolici, govorom tijela jasno dajući do znanja da je malo jače motiviran odgovoriti na to pitanje pa je rekao nešto kao: To bi sigurno bio Kant... koliko god je kao osoba bio nepodnošljiv, koliko god ne bi baš htjeli imati nekoga njegovog karaktera u svojoj blizini... većina stvari o kojima je pisao su još uvijek, na određeni način aktualne... a onda ga je voditelj pitao nešto kao voli li med ili pčele ili što ja znam što. Ovaj je nastavio bez nekog velikog entuzijazma... mislim da su poslije jeli nešto. Ne znam što. Možda i nisu. Znam da su u tim emisijama uvijek nešto jeli da bi atmosfera bila neformalna. Ja bi za stvaranje neformalne atmosfere koristio pet, šest motornih pila koje bi radile u leru, onako razbacane po studiju. Elem, taj je Puhovski, uz Feral, jedan od rijetkih koji je vikao i vikao kad je većina šutila, a državom je vladao Evil Dead i ovi njegovi, ne znam kako bih ih nazvao uopće. I nikad nisam vidio da je u nekoj polemici, a obično bi bio Puhovski i nekoliko desničara koji su ga prozivali izdajnikom, neprijateljem i Sorosevim plaćenikom (Soros je kao Sotona, samo je baš uzeo naš narod da ga jebe uzduž i poprijeko, a Sotona ima neki random model spopadanja i nije toliko naporan), ne sjećam se da je ikad izgubio dojam potpunog emocionalnog samopouzdanog. A napadi su, kao i svi desničarski argumenti inače na ovoj jebenoj planeti, bili iracionalni i pretežno osobnog karaktera. Taj bi Puhovski mirno ponavljao neke stvari tipa ljudska prava, građanska i pravna država i tako te dosadne floskule kojima nedostaje onaj 'jebem vam majku' emocionalni naboj pa nisu baš medijski zarazne. A i Evil Dead bi ih često spominjao, iako je mislio da su to arbitrarne vrijednosti, podložne interpretaciji u skladu sa trenutnim, realno-političkim okolnostima. Jednom je napao i 'univerzalizam Katoličke crkve', valjda su on i njegova avangardna nacionalna stranka u tom trenutku imali pravo infalabiliteta, prava na proglašenje nečega dogmom. To pravo je imao Papa prije 2. Vatikanskog sabora. Sad je jedino Novi zavjet nešto što se ne smije dovoditi u pitanje. A tamo sve vrvi od tog univerzalizma, koji je u tom trenutku i nije bio baš u skladu sa Evil Deadovom interpretacijom povijesnih nužnosti. Ne, nije to bilo onaj put kad se sa Papom popeo na oltar. Elem, Puhovskom je drag pokojni Herr Professor Kant najviše od svih mislilaca koji su se odvažili i pokušali objasniti zašto, od pamtivjeka, jebe lud zbunjenog. Zašto? |
|
|
Manevar je već uhodan. Racionalizacija nema sadržaja. Motiv je pomaknut, ne znam sa čega. Reagirat ću. U stvari, već jesam. Predstoji kontrola štete. Tu sam dobar. |
Mogu ja sa tobom popiti stotinu kava, šetati ili se voziti po Gradu u potrazi za janjećim butevima (za one za koje ti misliš da ih ja mrzim) ili provesti mnoge mirne i ugodne dane. I za svo to vrijeme saznati o tebi samo stoti dio onoga što saznam u jednoj noći poput ove. Noći, kad više nepotrebne potporne, šutnjom uglavljene proteze, otpadaju i dvoje ljudi kreću dalje gipkije, inercijom se oslanjajući na gravitaciju, a ne prkoseći joj, pomnom ukočenošću i neprimjetnim, ali iscrpljujućim trzajima gibanja. Noći poput ove čekam. Znam da se ljudi tada prepoznavaju. Znam kad erupcija nenamjenskih izjava izbaci hladnu paru ukapljene svakodnevice i jasni kristali razumjevanja počnu otkrivati nebo, svojim malim čudima iskrenosti samo naslučujući njegovo čudo svih čudesnosti. Ja ih čekam, noći poput ove, kada se prepoznamo na nekoj strani od ove puzzle slike nas dvoje. Ja ih mogu samo čekati. Jer meni je to puzzle, a tebi je to duša. Ti misliš da stvari imaju svrhu, ja ne smijem to ni misliti, niti u to vjerovati. Ti otvaraš noći poput ove, noći prepoznavanja. Ja imam odgovore, odgovore prema kojima su svrhe zvijezde padalice, a mi mala čuda, ulovljena u svijet svojih projekcija, jedini nam dostupan. I želim još ovakvih noći, iako ti možda misliš da postoji i lakši način. Ne postoji, ovaj je jedini iskren, ovaj je jedini prihvatljiv i za tebe i za mene. Ti nisi toster, niti sam ja mikser. Mi smo ljudi. Mi smo svijetovi, sudareni svjetovi koji tek uspostavljaju stabilnu orbitu jedan oko drugog. Okreće li se Mjesec oko Zemlje ili Zemlja oko mjeseca? Gledano sa Mjeseca uvijek postoji 'Dark Side of the Earth', Zemlje koja se okreće oko Mjeseca, okrenuta uvijek istom svojom stranom, a Mjesec ima svoju vlastitu os rotacije. Moja referentna točka je Zemlja, tvoja je Mjesec. Ja znam što je na mojoj nevidljivoj strane, ti znaš što je na tvojoj nevidljivoj strani. Pojedinačno gledano su nevidljive i zauvijek takve ostaju. Zato ja na Zemlji čekam da mi ti pošalješ priču sa te, meni nevidljive, strane... jer ja sam teži i privlačim tvoju priču, a svoju ne mogu poslati jer nemam snage pobijediti svoju klasičnu mehaniku. A ti lebdiš, lagana i gledaš kako tvoja priča orbitira oko mene, skupljajući one stvari koje su ti zauvijek nevidljive i kako takva tvoja, a sad i moja priča ide do mog pola i pod naletima Sunčevog vjetra tebi šalje sliku moje Polarne svjetlosti, sliku mene. Ja sam slika, ti si riječi. Zajedno smo nešto poput crtanih filmova 'A je to?'. A tamo se stvari uvijek zakompliciraju i nikad ne završe tužno. Jer tamo je referentna točka zajedničko rukovanje, na obostrano veselje, ma kakav god jebeni cirkus ispao. Zato mi daj još ovakvih noći. Ja ih čekam da ih obavijem oko sebe, predajući im moje krute tajne i raširim iznad Sjevernog pola, da ih gledaš, u koloru i jasnom formatu, da gledaš moju priču, moju priču o meni, sa zvjezdanim nebom, čudom svih čudesa, uvijek samo u pozadini, nikad unutar forme. Jer ja imam najčudnija čuda o kojima se može čuditi, čuda koja se smiju samo nazrijeti u pozadini. I treba mi ta pozadina, treba mi tvoja priča da zavrti i projicira moju. Jer onda sam ja čudan zbog čudne pozadine... a ti si svejedno čudna jer ta pozadina je tvoje nebo. Zato mi daj ovakvih noći. Želim ti biti čudan svojom samonametnutom ograničenošću... tebi koja misliš da stvari imaju svrhu, tebi koja vjeruješ u čuda i živiš pod čudesnim nebom. I ne mrzim one sa janjećim butićima. Možda bi ih mogao i voljeti, ali im ni slučajno neću okrenuti i drugi obraz... NO PASARAN, ljubavi moja... NO PASARAN, he he he he :) |
|
Sjeli smo u koprive. Otac je govorio da se na ovakvim sindikalnim okupljanjima, uz veliki kazan graha, dobro pazi ko će sjesti u koprive i tako izbjeći da neko od drugih drugova, na kraju kad više ne bude mjesta na livadi, bude primoran sjesti u koprive. Time bi mu bila, zbog nedostatka klasne solidarnosti, nanesena velika nepravda. Jer davno su prošla buržujska vremena kada su proleteri bili primoravani da zauzimaju najgora mjesta na društvenoj ljestvici. Netko na drugoj strani livade, pripitim je glasom počeo pjevati 'Druže Tito, mi ti se kunemo...' pa smo i mi ostali pomalo prihvatili pjesmu i uskoro se cijela livada orila pjesmom, kuneći se da neće skrenuti sa puta Druga Tita. I to bi obično trajalo pet, šest minuta, ali je ovaj pripiti iznova i iznova započinjao refren tako da smo i mi drugi za njim pjevali nekih pola sata, jer kad jedan pjeva takvu pjesmu i drugi mu se obično priključe, jer i njima ta pjesma leži duboko u radničkim srcima. I seljačkim, dakako, jer mi bi svaki put za Dan Mladosti pozvali i neke drugove sa sela, da bi pokazali kako je radništvo i seljaštvo uvijek jedno uz drugo. Seljaci bi došli na traktorima, a nas bi dovezli tvorničkim autobusom, koliko stane u njega, a ostali bi se ispeli na tvorničke kamione i veselo, uz mahanje svih triju zastavica, partijske, savezne i republičke, pratili autobus i izvikivali kako su sretni zbog Dana Mladosti. |
Ti. Koju sam našao dok sam bio na aparatu. Ti. Koja si bez puno pompe ušetala u moj život. Ti. Koja ima svoj svemir u svojoj velikoj glavi, svemir o kojem ja ne znam skoro ništa. Ti. Kojoj životni problemi izlete slučajno u razgovoru pa ih trebam izvlačiti. Ti. Koja nikad ne kukaš. Ti. Koja imaš zalihu smijeha za vječnost, samo da te vječnost nađe. Ti. Koja se smiješ smijehom, a ne glavom. Ti. Koja znaš što radiš. Ti. Koja si sigurna u sebe i putuješ svijetom. Ti. Koja si dokaz moje invalidne intuicije. Ti. Koja si se odvažila isploviti na mnogo veće more od moga. Ti. Kojoj treba znak na tom velikom moru, iako ga ne očekuješ. Ti. Koja si uplovila u moje malo i nemirno more, i pitaš se zašto je tako malo, a tako nemirno. Ti. Koja ne možeš smiriti to more. Ti. Koja si bez puno pompe ušetala u moj život. Ti. Koja si mi otkrila stvari za koje sam mislio da ih nikad neću doživjeti. Ti. Koja si promijenila moj život iz temelja, a i ne razumiješ kako. Ti. Koja si me smirila barem na jednu minutu. Ti. Koja si mi razotkrila da sam bio odustao. Ti. Koja si me polako ispunila bojom, a da samo ja to vidim. Ti. Koja misliš da sam utvara. Ti. Koja misliš da ne osjećam. Ti. Koja ne znaš u kojem smijeru idem. Ti. Koja si najvažnija osoba u mom životu. Ti. Koja si me dodirnula odjednom, cijelog. Ti. Koja si 'incommesurable' sa bilo čim drugim na svijetu. Ti. Koja nemaš ništa osim sebe u mom životu. Ti. Koju sam uhvatio nespremnu. Ti. Koja nemaš šesnaest godina. Ti. Koja nemaš veliku kuću. Ti. Koja ne znaš za moju upornost. Ti. Koja ne znaš za moju Slobodu. Ti. Nježni, veliki, osjetljivi i šutljivi bijeli Zecu. Ti. Koja ne zna tko ili što sam ja. Ti. Kojoj to sigurno neću reći. Ti. Kojoj treba ono spiritualno, a ja ni ne znam što je to Ti. Koja imaš dušu, a ja ni ne znam što je to. Ti. Koja si vesela bez razloga. Ti. O kojoj brinem na način koji ti nikad ne bi ni pao na pamet. Ti. Koja zbog mladosti ne znaš ono što ja znam. Ti. Koja zbog mladosti znaš stvari koje ja ne znam. Ti. Koja nemaš pojma koliko toga ja ne znam o tebi. Ti. Koja nemaš pojma koliko toga ti ne znaš o meni. Ti. Koja me možeš povrijediti, ali me ne možeš zaustaviti. Ti. Koja moraš vjerovati samo sebi. Trust me on that one. |
Idem putem i smiješim se. Konstrukcija koja me nosi, kojom se zovem, koju sastavljam i rastavljam svaki dan, svaki dan u nekom novom detalju, konstrukcija kojom se nadam i kojom želim, MOJA konstrukcija giba se skladno, koristi inerciju, brzo mijenja smijer, uvijek propuštajući nadolazećeg nekoga. Lagano poskakujem dok hodam. Veseli me sve što je zeleno, po stoti put gledam isto mlado drveće i po stoti put vidim da raste, ali ne znam kako... u visinu... u širinu... u dubinu? Idem putem i smiješim se. Konstrukcija mi je bolja nego ikad. Na neki način se ponosim, na neki način mi se živo jebe za sve oko mene, na neki način pripadam rodnom Gradu, na neki način ne znam ama baš ništa o njegovim ljudima. Idem putem i smiješim se. Živ sam. Nakon trideset i tri godine, još uvijek sam živ. Nisam nužno trebao biti živ. Neću nužno biti živ. Život mi nije ništa dužan, u meni nema ni trunke zamjerke. Idem putem i smiješim se. Prerađujem ponuđeno i stvaram nestabilne mini svijetove, pretjerivanjem dovedene do revolucionarnog čina. Ti me svijetovi prave smiješećim stvorom. Konstrukcijom koja se smiješi. Znam da ne smijem. Znam da ni na trenutak ne smijem sebi ni kao utjehu, ni kao potporu, ni kao razlog zamisliti svijet u kojem postoji za mene predviđeno mjesto, svijet u kojem sam imalo bitan. Svijet koji postoji izvan senzorskih signala moje konstrukcije, a ja ga smatram smislenim. Ne smijem. Idem putem i smiješim se. Iznad mene, oko mene, ispod mene, u meni... nizaju se čuda koje brižno čuvam u njihovoj čudesnosti. Znam da ih ne smijem zamisliti kao nešto što moja konstrukcija može pojmiti, povezati, objasniti, staviti u neku kutiju u koju stavljam stvari kao što je Tobinov porez. Idem putem i smiješim se.Gibam se gipko. Živ sam. Imam konstrukciju kao dokaz i smiješak kao alibi da ne zamjeram ništa životu. Idem putem i smiješim se. Najdraže teniske mi imaju rupe na oba dva džona. Ja imam konstrukciju. Nije napravljena tako da se raspe ako se izvuće samo jedan vijak. Nije planski sastavljena, nije sastavljena metodom pokušaja i pogrešaka. Sastavljena je metodom sustavnih pogrešaka pa brisanjem cijelog sustava pogrešaka i pamćenjem kuda bi taj sustav htio dalje griješiti. Idem putem i smiješim se. Konstrukcija mi ima dosta sustavnih pogrešaka. Nikad nije bila bolja, nikad nije bila jača, nikad nije bila tako moja. |
The Event Horizon. Ona točka u blizini Crne rupe, ona sfera oko Crne rupe u kojoj gravitacijska sila postaje toliko jaka da ništa, pa ni svjetlost, ne može umaknuti snazi mase. The point of no return. Nitko ne zna što je iza horizonta događaja, nema nikakvih signala, nema ništa. Tu prestaje observacija, tu prestaje spoznaja. |
|
< | kolovoz, 2005 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv