Drugi par postoli

petak, 19.02.2021.

Rastanak od još jedne legende...

photo by internet

"Laku noć dame i gospodo.
Eto, i ova predstava je završena.
Nadam se da ste uživali u njoj.
Bilo je zadovoljstvo glupirati se za vas sve ove godine.
Nadam se da ćemo se još videti/ponovo sresti u nekom drugom gradu,
na nekoj drugoj predstavi,
u nekom drugom cirkusu."

Tvoji stihovi i balade prožete sudbinama iz svakodnevnog života običnog malog čovjeka,uz dozu humora,čežnjama o neuzvraćenoj ljubavi,vojničkim danima,seoskim drumovima i sokacima,cvjetnim livadama i klasnim njivama dalekim,salašima i panonskim alasima...pamtit će se i kad ovaj cirkus prođe.

Kod malo kojeg kantautora i glazbenika sam tako upijao riječi u pjesmi i stiohovima kao kod Đoleta i uvijek je u tome našao onu žicu koja dušu dira.


Oznake: Đorđe Balašević - odlazak legende

- 21:03 - Komentari (11) - Isprintaj - #

četvrtak, 11.02.2021.

Bloody Mary

Ne znam šta mi bi,ali od jednom mi je palo na pamet da sam nekad,još davnih dana pred nekih 15-20 godina još dok sam radio na riječnim brodovima prvi put probao koktel Bloody Mary.kako sam za tu priliku slučajno imao kod kuće tomato juice 100%-i odlučio sam ga nakon toliko godina sam sebi složiti.
Poslužuje se uglavnom u visokoj čaši i makar je to relativno jednostavan koktel,postoji službeno redoslijed pripremanja kako se on pravi.Taj redoslijed sam uglavnom zaboravio.pa sam ga složio na svoj način kako od prilike ide,po ovom receptu i redosljedu:

Malo više od 1 dcl tomato juice
40 ml Vodke
oko 10 kapi Worchester umaka
5-6 kapi Tabasco umaka ljutog
1/4 soka od limuna
malo soli i malo papra
Za dekoraciju u čašu se stavlja komad debljeg dijela stapke od lista celera čime se koktel oglavnom još promješa,ali kako takvog pri ruci nije bilo,stavio sam to šta je.Idu i kocke leda unutra,ali niti njih gotove nemam.

photo by Pojidež

Uglavnom Bloody Mary iliti Krvava Mary koktel poslužen je prvi put u Harry’s New york Baru u Parizu 1921 godine.Ima mnogo verzija kako je on u stvari nastao,a jadna od njih je da je Ernest Hemingway često dolzio u taj bar,a osim njega svraćali su tu i ostale poznate ličnosti taga doba kao što su Humphrey Bogart, Rita Haywort i vojvoda od Windsora.kao i mnogi Amerikanci koji su se dolazili opijati jer je u to doba u Americi vladala prohibicija.
Kako je Hemingway bio sklon alkoholu liječnik mu je zabranio piti .Tako dok je jednom prilikom bio sa svojom suprugom u tom baru,da bi prevario doktora,a i suprugu koja ga je po tom pitanju stalno imala na oku, naručio je od konobara koktel koji u stvari ne izgleda na koktel,a da bi se prikrio miris alkohola u čašu se uz vodku natoči i sok od rajčice,te doda razne začine poput Worchestera,što na kraju po ispalo da je Bloody Mary ustvari koktel protiv mamurluka,što ujedno znači da nije za svakoga.

Pravi recept je kasnije Hemingway zapisao i poslao ga prijatelju u Ameriku,tako da je koktel nastao u Francuskoj u Parizu,ali iz Amerike se pročulo za njega svijetom.

Postoje tisuće raznih inačica ovog koktela,kao i nekoliko verzija njenog imena u kojeg se stavljaju razno razni ljuti začini i ostali dodaci,a za jednu od verzija imena zaslužna Engleska Kraljica ( Queen Mary I of England I ),koju su prozvali Krvava Mary,jer je protjerivala protestante,te po nekoj ženi ( a vjerovatno se zvala Mary ) koja je dolazila i visila satima u tom baru čekajuči dečka koji se nikad nije pojavio.

Oznake: alkohol, koktel

- 22:09 - Komentari (22) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.