Pustinja

19 svibanj 2019



Crno bijeli osmijeh, bez uzorka
putuje ka sjeti nedoživljenoj,
čude se i rade studije osmijeha
dok slika blijedi sjenama silueta.

Osunčana leđa umorna, gule se
od prizora zelene fatamorgane,
kada razumno je ispuniti bisage
vrelim pijeskom usred pustinje.

Opečen duh kao pokošena livada
žuri pored osmerokutnog znaka,
naoštrenog zubala diže se u vihor
pun suhih zrna i peludi što grizu.

Putokaz i sjever za pticu selicu,
bez obzora ostaju maglovite noći
ispod pernatog repa bez brisača,
zastalo selo smiješi se krovovima.




Pa svrati na kavu ili na ...

14 svibanj 2019

Vrtne garniture su na neki način dosta bitna stavka. Bilo da se koriste u dvorištu, terasi ili balkonu, predstavljaju našu oazu za odmor. Ako si, primjera radi, damo truda oko izgleda dvorišta logično je da poželimo uživati u garnituri koja je kako funkcionalna tako se i uklapa u naš koncept ugode. Kažu o ukusima se ne raspravlja, bilo da se radi o dobroj, staroj, vjerojatno bijeloj plastičnoj garnituri ili modernijim pletivim, također plastičnim garniturama. Uglavnom, sve to košta, ovisno o potrebama i do nekoliko tisuća kuna. Osobno, ne odgovara mi kupovina klasičnih rješenja zbog prostora a ni zbog financija te možda najbitnije, jer želim neki svoj osobni izražaj. Pa sam tako odlučio prenamjeniti već postojeće, bolje reći gotove proizvode. Garniture od drvenih paleta su već razvikane i meni se recimo sviđaju, no odlučio sam se za tromble od kabela. Trombla, bubanj ili kolut, kako vam milo, nakon slike svima će biti jasno;



Za moje potrebe, radi se o balkonu koji nije preširok ali je dosta dug, mobilan okrugli stol mi super odgovara. Tromble same po sebi su obrađene. drvo je toplinski tretirano što uvijek možete prepoznati po štambilju na kojem je navedeno: HT, oznaka države kao npr. kod registracija, te neki brojevi koji vjerojatno ovise ili o vrsti tretmana ili samom davatelju oznake. Iako je to industrijska proizvodnja i trombla služi za namatanje i naravno odmatanje kabela, samim time završna obrada drva i nije fina, odlučio sam se samo za bojanje. Bez dodatnog zaglađivanja površine, išao sam na dvije ruke temeljne i dvije ruke završne boje (da ne reklamiram) s obzirom da je drvo i ranije tretirano. Inače minimum bi trebalo tri plus tri ruke.



Naravno, uz malo truda, volje i odabira boje, godovi mogu ostati vidljivi;




Ako eventualno želite pohoblati površinu, treba pripaziti jer ima jako puno čavli, pogotovo kod strojne obrade. Moja prva misao je bila da ću ići na staklo, no staklo promjera 104 cm, debljine 8 mm, obrađenim rubovima te rupom u sredini od 8 cm košta cca 600,00 HRK. Samo ću reći da razmišljam još o tome. U ovoj prvoj fazi sam odlučio investirati u boju i kotače;



Zanemarite vijke koji vire, toga inače nema ali sam ih ja ostavio zbog eventualne nadogradnje jedne ideje. Boja košta, kotači koštaju i pripazite na nosivost istih te da li su gumeni, no kako doći do same tromble(?). Ako poznajete strujića, bilo koga tko se bavi elektroinstalacijskim radovima, po mogućnosti u većim pogonima, na tragu ste toga. Treba izbjegavati ljude koji rade u tvrtkama koje prodaju kabele jer njima to treba i oni često kupuju bubnjeve zbog potrebe namatanja određene, tražene metraže. Na kraju krajeva, svi često prolazimo kroz industrijske zone i često se tako nešto može uočiti kako stoji vani na skladišnom prostoru. Lijepo stanemo i pitamo prvog tko naiđe da li im treba. Doduše, treba to i prevesti.

No da se ja vratim na svoj set i svoj balkon. Ulaganja postoje, ako idemo u ekstreme, može koštati i više nego da smo kupili u nekoj robnoj kući. Trenutno sam na stolu i stolici, razmišljam čak i o klupi od već spomenutih paleta. Polako, dodatne stolice se uvijek dovuku, možda na kraju padne i kakva ležaljka. Samo znam da ću guštati uz kavu ili pivu upravo ovdje;





Pismo

05 svibanj 2019



Zapis, zaboravljen kao i budna noć,
bilješka za povratak u nešto bitno,
vulkanski kamen u obliku kornjače
ispisuje tragove utopljeng ugljena.

Žila više za sve predstave u oknu,
slova u nizu nižu blokove ljepote
što se gradi i ruši u krugu vihora,
pjevam i plačem uz plašt od vjetra.

Niz ulice divljih kestena i pozdrava
prema šumi breza i visokih trava,
uzvišeni zaborav dođe kao briga
dok traži glas za onu sliku na zidu.


<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>