"Može li majka zaboraviti svoje dojenče, ne imati sućuti za čedo utrobe svoje?
Pa kad bi koja i zaboravila, tebe ja zaboraviti neću!" (Iz 49,15)
Evo što o " izabranju" piše u Biblijskom priručniku:
(Kršćanska sadašnjost, 1989. g.)
"U Rim 9 i 11 možda se najizravnije u cijeloj Bibliji raspravlja o tom pitanju. Pavlovo je shvaćanje da nitko nema pravo na Božju milost. On pokazuje kako je Bog u svojoj ljubavi tijekom vremena izabrao pojedince da odigraju posebnu ulogu u ekonomiji spasenja svijeta (9, 6-13). On također naglašava veličinu Božje milosti (11,28-32). Bog Stvoritelj ima pravo izabrati, a mi nemamo nikakva prava prigovarati njegovu izboru ili sumnjati u njegovu pravednost.
Ako Bog neke izabire za oproštenje, izabire li druge za uništenje? Pavao je s tim u vezi vrlo oprezan (Što ako...?") On se zadovoljava izjavom da Bog ima pravo da to čini, ali istodobno naglašava Božju strpljivost (9,22). Govori o tome kako Bog otvrdnjuje ljudska srca (9,18; vidi i 1,28), ali to čini s ljudima koji su ga svjesno odbili. Bog nikada ne otvrdnjuje nečije srce protiv njegove vlastite volje.
Ljudska bića nisu bespomoćne igračke u ruci nekog mušićavog Boga. Biblija uči o Božjem izboru. Ona isto tako uči o čovjekovoj odgovornosti: slobodi izbora. Možda je izvan našeg dosega shvatiti kako se i jedno i drugo istodobno događa (isto kao što je teško shvatiti kako učenjaci opisuju svjetlost pomoću valova i čestica - dvije ideje koje izgledaju uzajamno suprotne). Bog je izvan vremena: mi ne možemo zamisliti ništa izvan našeg ograničenog domašaja shvaćanja. Stoga možemo jedino prihvatiti Božju riječ kao takvu i vjerovati kako u Božje gospodstvo tako i u čovjekovu slobodu izbora i ne tražiti neki kompromis između njih."
Kakav je ustvari Bog? U kakvom su odnosu pravednost i milosrđe? Izgleda kao da su te dvije stvari kontradiktorne. Međutim mogao bi tu biti problem u nedostatku naše sposobnosti da shvatimo i razumijemo Boga. Možda to i nisu dvije različite stvari. Vjerujem da je Bog
milosrdnopravedan i da su te dvije osobine nešto što se u Bogu savršeno nadopunjuje.
Zborna molitva prošle nedjelje kaže o Bogu:
"Svemogući vječni Bože,
bolji si nego što zaslužujemo i želimo.
Budi nam milosrdan:
otpusti grijehe kojih se savjest plaši,
a daruj i ono što ne umijemo moliti."
Svima je jasno da je Bog bolji nego što zaslužujemo, a ako je bolji i od onoga što želimo, što će nam više! Puke li sreće i blaženstva!
Možemo se zaista uzdati u njegovo milosrđe i od njega očekivati samo najbolje!