monasticism

srijeda, 06.08.2008.

Monaštvo


Image and video hosting by TinyPic

Da bi izrazila ideal cjelovitoga kršćanstva koje do kraja živi krsnu milost, predaja je pronašla riječ koja sve to istovremeno izražava, a to je MONAŠKI.

Ta riječ označuje stanje u kojem je čovjek istovremeno "jedan" i "sam".
Monah je sam ("monos"). "Jedan, jedini, ujedinjen, sjedinjen s Bogom Jedinim i Trojedinim." (Dionizije Areopagitski)

Primio si zvanje da ideš za Kristom koji je bio sve više i više sam pred svojim Ocem, i ti, "sam pred Samim". Hoćeš tražiti Boga u svemu, uvijek i posvuda i njega jedinoga jer je on sve, u svakom biću i na svakom mjestu. Bilo da je to u samoći ili druženju, u bratskoj ljubavi ili u poniranju u tvoje dubine, daleko od drugih ili usred svijeta, tvoja je jedina želja susret s Ocem. Stoga tvoj Život neće moći štedjeti na tišini i na samoći. U onoj mjeri u kojoj će njima biti natopljen, u toj će mjeri biti monaški.

"Monah duguje svoje ime prvenstveno činjenici da je sam, pošto se odrekao svijeta, izvana i iznutra, i da se vezuje uz jedinstvenu stvarnost, polažući i svoju misao u Boga jedinoga u svakom trenutku." (Sv. Makarije Egipatski)

Jedna određena i konkretna zahtjevnost izrazit će za tebe bitnost toga odnosa s Bogom u tajnosti srca: tvoja ćelija. Neka ona bude za tebe zaista povlašteno vrijeme i mjesto u koje se vraćaš i iz kojeg izlaziš svakoga dana, jer ćeš tu, licem u lice, najbolje slušati i moliti svoga Oca koji vidi u tajnosti, i ostati u dubokom zajedništvu sa svijetom, zagovarajući se za njega u svojoj molitvi i pripravljajući se tako da mu bolje služiš na poslu, u susretima, u liturgiji. Sjeti se tako rječite pouke Otaca: " Ostani sjediti u svojoj ćeliji, ona će te podučiti u svemu što moraš znati." (Izreke pustinjskih otaca)

Monah je jednako tako i jedan ("unus"). Ujedinjen da bi mogao ujedinjavati. Ujedinjen u sebi i sjedinjen sa svojom braćom. Sveza jedinstva zemlje i neba, čovjeka i Boga. Jer nije samoća neko dobro samo po sebi, dobro je zajedništvo. Samoća je tek put prema zajedništvu. Zato "monah" nije samo "monos", nego je jednako tako i "unus". Jer kao što nije dobro da čovjek bude sam, svrha monaštva nije da monah ili monahinja budu samotnici; nego osobe najvećeg mogućeg zajedništva. Ako monah izabire živjeti stanovite raskide, to čini zbog grijeha koji je sve izmiješao i podijelio. No, korak po korak, on želi tvoriti jedinstvo, dopustiti da milost u njemu ponovno stvori jedinstvo.

Budi, dakle, najprije ti sam prostor svog jedinstva; dopusti da Duh malo pomalo u tebi ponovno uspostavi prvi sklad; dopusti da Božji oganj spali u tebi sve što priječi da zasja čisto zlato; dopusti da voda iz Kristova boka opere tvoju haljinu i tvoje grijehe. "U miru sa samim sobom, bit ćeš izvor mira drugima." (Sv. Teodor Studita)

U tvojoj zajednici izgrađuj jedinstvo. Kao ud Tijela Kristova pozvan si na djelo pomirenja, ljubavi i povezivanja. Ništa ti ne bi koristilo biti samotni svetac ako nisi kvasac jedinstva. "Monasi su, kao i sveci, po kontemplaciji sjedinjeni s Bogom i jedni s drugima." (Origen) "Oni koji žive zajedno, tvoreći jedno i ostvarujući ove riječi iz Pisma: 'jedna duša i jedno srce', zaslužuju ime monaha, što znači jednog jedinog." (Sv. Augustin)

(Pierre-Marie Delfieux, Bog u srcu grada)

- 15:06 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.